karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-27 04:53:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ei toimi :(
ViestiLähetetty: 2008-08-11 10:28:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Päivitystä tilanteesta:

Olen nyt käynyt kolmena iltana hölkkäämässä ja sen lisäksi tavallisella kävelylenkillä iltapäiväisin. Vyötärönympärys on junnannut paikallaan ja tässä se mikä ei vain mene minun ymmärrykseeni: käsivarret, "jenkkakahvat", niska ja jalat ovat levinneet reilusti. Vatsa on täynnä "raskausarpia", jotka yleensä ihan haaleita, paitsi liikunnan jälkeen punoittaa. Samaan aikaan mun on kylkien kohdalta kadonnut rasvaa ja näyttää vatsa aika surkuhupaisalta kun keskellä on pömppömaha ja sivuilla "kuopat". Housut ovat käyneet isoiksi ja vyö menee nyt viimeiseen solkeen, joskus sekin on liian löysä.

Täysin pihalla tästä yhtälöstä. Osa vartalosta lihoo, osa laihtuu :? :shock:

ViestiLähetetty: 2008-08-11 11:02:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sullahan on oikein kunnon metamorfoosi käynnissä :D Minä en tuosta vielä huolestuisi. Jatka samaan malliin!!! Saapas nähdä mikä sinusta kuoriutuu kun olet "valmis".

ViestiLähetetty: 2008-08-11 13:16:02 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Tuota menoaha ne lähtee nopeesti, hyvältä kuullostaa!! :wink: Miulaki tais viimesen lähtee just keskikropasta ja tiukassaha se oliki... #-o

ViestiLähetetty: 2008-08-11 18:38:27 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Läski "löystyy" ja pehmiää ennen häviämistä.

ViestiLähetetty: 2008-08-12 10:06:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kunto on noussut nyt ekaan juoksu/hölkkälenkkiin verrattuna reilusti (nopeasti se näyttää tapahtuvan), jaksaa hölkätä pidempiä matkoja hengästymättä liikaa. Vyötäröltä on ilmeisesti kadonnut 0,5cm, mutta se on aamumittaus tyhjällä vatsalla joten voi olla ettei pidä paikkaansa lainkaan. Toisaalta hiukan epäilen että on vähän turhan rankka aloitus ollut tälle liikuntapuolelle, kun aamulla on sellainen olo kun olisi jäänyt junan alle ja oksettaa. :lol:

ViestiLähetetty: 2008-08-12 14:27:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vanha viisaus, johon törmää dieetissä kuin dieetissä: Alussa paino voi nousta. Niin sanotaan hyvin hyvin monissa oppaissa ja ohjeissa. Kärsivällisyyttä veliseni, kärsivällisyyttä!

ViestiLähetetty: 2008-08-12 16:41:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ei kaikki elimistössä tapahtuvat muutokset ole vain lihomista tai laihtumista. varsinkin pitkään jatkuneen kitukuurin jälkeen elimistö on aika heikoilla. se ei osaa silloin käyttää saamaansa ruokaa täysin hyväkseen samalla tavalla kuin normaalitilanteessa. monet rakenteet vaativat korjausta ja varastot täyttämistä. elimistölle kuukausikaan ei ole pitkä aika muutosten aikaansaamiseksi. pikkuhiljaa aineenvaihduntasi alkaa taas pyöriä nopeammin ja alat toimia normaalimmin.

jatka karppaavaan tyyliin. syö paljon kasviksia (joissa alhanen hiilarimäärä) ja rasvaa, jotta elimistösi saa tarpeeksi ravintoaineita. Prodeakin kannattaa tarkkailla, ettei aminohapoista ole puutostilaa.

itse kituutin nelisen vuotta 1000-1200kcal dieeteillä. syömishäiriötaustaa siis. kun vihdoin tulin järkiini ja tahdoin pitää painoni samassa, ei se onnistunutkaan. paino vain nousi jos söin enemmän kuin tuon totutun 1200kcal. vuoden päivät yritin ja yritin, mutta kroppa vain lihosi. 12kg tuli tuona aikana lisää ja voin kertoa, ettei olo tällä hetkellä ole ollenkaan mukava. sain sittemmin diagnoosin kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka minulla oli lauennut elimistön rankan kuivattamisen johdosta. kilpirauhanen on elin joka huolehtii koko elimistön aineenvaihdunnasta ja vajaatoimintaisena se siis saa elimistön toimimaan hitaalla ja kuluttamaan vähemmän. lepopulssi on alhainen, kehonlämpötila 35 puolella, väsyttää jatkuvasti ja masentaa (minuakin, vaikkei syytä ollut)... oireita on monia. nyt on saatu hormonikorvaushoito tasapainoon, mutta on vieläkin vaikeaa pudottaa painoa. ihan kuin kroppa olisi ohjelmoitu pitämään kiinni rasvoistaan...

kituuttamisen kanssa kannattaa siis olla varuillaan. vaikutukset on elinikäiset.

Päiväkirjaa painosta, urheilusta ja syömisistä
Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2008-08-15 11:00:02 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Itselläni kanssa löystymistä huomattavissa. 3 viikkoa karpannut, vyötäröstä vähän hoikistunut, mutta tuntuu, että allit ja reidet hölskyy enemmän kuin ennen. Urheilen yhtä paljon kuin ennen karppausta, eli 5 x viikossa (pyörällä työmatkat 17 km / suunta ja käsi+vatsatreeni 20 min punttiksella), ja kauhistuttaa tämä muutos... Toivon, että tällä kertaa voisin uskoa Joulupukkiin :lol:

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2008-08-15 15:03:08 
Poissa
sintti
sintti

Hei!
Minun oli vastattava tuohon sinun viestiisi...
Itse olen noviisi tässä karppaus hommassa, aiemmin vain vähärasvaisia tuotteita, rasva on pahasta, pitää syödä paljon viljatuotteita (tummaa) jne... millään ei toivottua tulosta.

Karpannut olen n. 1 1/2kk, alku meni haparoiden ja virheitä tehden, mutta pikkuhiljaa paremmin. olo on loistava. Nyt on viimeisen viikon jumittanut paino aivan samassa ja tuskastuminen meinasi iskeä ( tiedetään, ei saa hätäillä, mutta minkäs ihminen luonnolleen tekee, asiat pitää tapahtua heti tai mielummin jo eilen) :D

äsken otin mittanauhan kauniiseen käteen ja ajattelin mitata vuotärön, jos tulisi todistettua ettei mitään ole tapahtunut...

ja kappas vain viikon aikana ei ole painoa lähtenyt, mutta lantiolta 1,5cm ja vyötäröltä 4cm minusta aivan loistava tulos.

Tsemppiä sinulle ja kiitos kaikille ihanille ihmisille tällä palstalla, teistä on paljon apua.

ViestiLähetetty: 2008-08-21 07:44:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Terve hannes!

Minulla on käynyt aika samalla lailla. Pudotin painonvartijoissa 22kg 7 kuukaudessa, rasvattomalla ja energittömällä menetelmällä. Olin onnellinen! mutta mutta...kuka helkkarissa jaksaa tommosta vuodesta toiseen? En minä! Aloitin omilla konsteilla laihduttaa, kesällä, ja painoa tuli lisää!!! Nyt olen pitänyt hiilarit tosi matalalla (kuukauden), ekoilla viikoilla ei tapahtunut mitään, niin luulin kun katsoin vaakaa.

Otin huvikseni mittanauhan, en tosin uskonut että se olisi yhtään armollisempi kun vaaka, mutta toisin kävi! senttejä oli kadonnut vyötäröltä muutama ja samoin lantiolta. Kestää varmaan aikansa ennen kuin kroppa oikeasti "jaksaa" alkaa laihduttaa? en tiedä, mutta näin kuvitelen.

Minäkin olen himojuoksija, aina lenkin jälkeisenä päivänä painan noin kilon enemmän kun ennen, kroppa kerää nestettä, eli aina ei kannata luottaa vaakaan.

Mutta tsemppiä kamalasti ja onnea, sinulla on hieno suoritus takanapäin. Anna kropallesi armoa, tulet tarvitsemaan kehoasi vielä monta pitkää vuotta!

terkuin Farao

Viestin otsikko: Re: TOIMIIPAS! -16KG!
ViestiLähetetty: 2008-08-26 19:48:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Meikäläinen kävi vaa'alla ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen ja painoa on nyt 94KILOA! :lol: :lol: :lol: Heinäkuussa oli 108KG! Herranjumala :shock:

ViestiLähetetty: 2008-08-26 19:57:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mahtavaa Hannes! Hieno saavutus! =D> =D> =D>

Vaikka lyhyellä matikalla tuo taitaakin olla-14 kg eikä -16?

ViestiLähetetty: 2008-08-26 19:57:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> :shock:

ViestiLähetetty: 2008-08-26 21:05:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

santero kirjoitti:
Mahtavaa Hannes! Hieno saavutus! =D> =D> =D>

Vaikka lyhyellä matikalla tuo taitaakin olla-14 kg eikä -16?

TYPO :lol:

Viestin otsikko: Re: TOIMIIPAS! -14KG!
ViestiLähetetty: 2008-08-26 21:07:09 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Nonni, Pukki on aina oikeassa :lol: Jumankavita että mä olen kade :cry: Onnea epäuskoiselle :lol:

ViestiLähetetty: 2008-08-26 21:10:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täytyy sanoa että olen ihan kummissani tästä tuloksesta. Nimittäin olo on paljon pyöreämpi ja minulle on ilmestynyt tuplaleuka. Silti... Vaaka ei valehtele. Voisko olla että iho roikkuu kasvoistakin? Voitte uskoa kuinka monta kertaa kävin siinä vaa'alla vielä uudelleen ja uudelleen katsomassa, että voiko tuo nyt oikeasti pitää paikkansa :D Patuutin kaverinkin siihen vielä tarkastamaan oman painonsa ja samaa kun ennenkin hänelle näytti :lol:

ViestiLähetetty: 2008-08-27 06:18:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Todella upea saavutus! Onneksi olkoon! =D>

ViestiLähetetty: 2008-08-27 07:46:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No on kyllä hieno tulos! =D>

Tämän matikan perässä en kyllä pysy minäkään. Elokuun alussa painosi oli vielä nousussa ja nyt sanot ettet ole käynyt vaa'alla kahteen kuukauteen? No, oli miten oli, olisko se välillä punnittu isompi lukema voinut olla virheellinen, tiiliskiviä taskussa tms. :)

ViestiLähetetty: 2008-08-27 07:58:40 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Juu, onnea vaan munkin puolestani! :smt109

Omalla saralla ei nyt niin hyvin kulje, paino ja mitat samat kuin viikko sitten ja erinäiset ympärysmitatkin heittelee ees taas +- 3 cm (en siis osaa mitata samasta kohtaa joka kerta 8) ). Jatkan silti, vaikka välillä lannistaakin. Mutta tottahan se on, että ne, joilla on todella reilusti pudotettavaa, pudottavat jo alussa hirmumääriä. Mulla on vain muutama kilo normaalipainoon (se saattaa itseasiassa olla jo tämä, mutta kiinetytystä toivon) ja ne tuntuu olevan tiukassa. En siis odotakaan, että multa lähtis monta kiloa viikossa, mutta olishan se kiva edes joskus hämmästyä positiivisesti puntarilla käydessä -ja oikein kunnolla, kuten Hannes84!!! Jotenkin sitä kuitenkin, kaikesta huolimatta tuijottaa vaan vaakaa, vaikka pitäis tuijottaa sitä peiliä :wink:

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2008-08-27 11:22:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Berlin kirjoitti:
No on kyllä hieno tulos! =D>

Tämän matikan perässä en kyllä pysy minäkään. Elokuun alussa painosi oli vielä nousussa ja nyt sanot ettet ole käynyt vaa'alla kahteen kuukauteen? No, oli miten oli, olisko se välillä punnittu isompi lukema voinut olla virheellinen, tiiliskiviä taskussa tms. :)

Myönnetään että se oli trolli. :oops: En oikeasti käynyt vaa'alla, sillä en edes omista sellaista. Eilen kävin ekaa kertaa ystäväni luona vaa'alla kahteen kuukauteen. Olin vaan varma että paino nousi ja siksi heitin tuollaisen tuonne. Pahoittelut.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00