karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-08 00:32:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 22:19:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sanoisin, että viidessä pätkäpaastopäivässä pääsee vasta vauhtiin! :lol: Ja kun on niin hyvä olo, niin mikäs tässä on vielä pari viikkoa jatkaessa...

Jännä juttu muuten, ettei näinä syömishetkinäkään niin tule syötyä. Yhtäkkiä tuossa seitsemän aikaan huomasin orastelevaa nälkää ja tajusin, etten ole syönyt paastoajan jälkeen kuin mustikkajugurttia ja siitäkin oli jo 5 tuntia!

Eli 20.30 minun oma Mikko Menninkäiseni paistoi meille Röllipihvit ja tarjolle kera juustoisen kastikkeen ja kasvisten, nam! :smt016 Nyt pari palaa suklaata ja nukkumaan... hyvää yötä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 06:54:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Melken samoilla linjoilla olin, sillä viidellä paastopäivällä tarkoitan yhteensä kymmentä päivää. Jos hyvältä tuntuu, tätä voinee jatkaa ja toistaa ilman ongelmia. Oma siippani ei työpäivinä nauti kuin kupin kahvia ennen puoltapäivää, joten tuleehan hänen kaltaisilleekin jo 14-16 tunnin paastoja. Ei oo siippa kyllläkään siitä hoikistunut...

Olisikohan tällaisen syömisrytmin sopivuus vielä "geeneissämme"? Ei maailmassa kovin kauaa ihmiset liene syöneet kellon mukaan vaan nälän mukaan. Tästä on jokaisella kokemusta seisovassa pöydässä tapahtuneen ilta-aterioinnin jälkeen. Aamiaisella ei ole nälkä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 10:20:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sokerina pohjalla kirjoitti:
Sanoisin, että viidessä pätkäpaastopäivässä pääsee vasta vauhtiin! :lol: Ja kun on niin hyvä olo, niin mikäs tässä on vielä pari viikkoa jatkaessa..!

Minä pääsin vauhtiin vasta kolmannella viikolla...
Eka viikko meni ihan ok, toinen hyvin ja kolmas loistavasti! Ja olo sen kuin vaan paranee ja kilojakin tuntuu lähtevän.

Tsemppiä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-21 06:19:29 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

samma här. nyt kolmannen viikon lopussa on ollut vasta autuaallinen olo. toivotaan, että jatkuu näin.

tsemppiä sokru!!! :smt023

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-21 16:53:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päivä 6.

Se oli sitten pekonia reilusti ja 2 keitettyä munaa aamiaiseksi, tosin klo tais olla jo melkein 13.00. Ihanaa, paprikat alkaa taas halventua, joten sitä napaan...

Mun piti alkaa paastoamaan jo iltapäivällä, mutta mönkään meni. Oltiin asioilla ja kebabit salaatilla klo 16.30. Sitten piti alkaa paasto. Join teetä ja vettä lipittelin, mutta yllättäen klo 21 mies toi minulle uunimakkaraa - se unohti mun paaston :roll: Eli hiukan myöhäseksi meni tuo paasto... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-21 16:59:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

7. päivä ja iltasyömingit

Mäkin alan uskoa, että iltapainotteinen syöminen on se mun juttu. Noh, paastoajaksi ei sitten lopulta tullut kuin 14 tuntia (kiitos mieheni huolenpidon ed. iltana). Olin koko päivän tiffanylasi-kurssilla ja siellä tuli syötyä klo 11 kananmunia kaksi ja tillitonnikalapurkki sekä paprikaa. Kun tulin kotiin klo 16.30 niin repsahdin :oops: Levy Fazerin hasselpähkinäsuklaata ja Viennetta-jäätelöpaketti. :oops: :oops: :oops:

Toisaalta hassua; mua ei niin väsytä, eikä toi jotenkin tunnu niin pahalta, vaikka maha pallo onkin. Tarkoitan sitä, että mä jaksoin aivan hyvin siivota keittiön, vaikka normaalisti ton satsin syötyäni olen aika piittaamaton koko fuckin maailmasta!

P.S. Toi Raulin loppukaneetti enkeleistä on niin ihana!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-22 05:44:17 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

kiitos, sokru, loppukaneettikehumisista!!!

laita vaan kiertoon, jos sinulla on jonnekkin, minne se sopisi. minulle se tuo hyvää mieltä. on niin jotenkin järkeenkäypä lause. ihan vanhingossa netissä sattui silmään ja sieltä sen kopioin. että ei suinkaan mitään omia juttuja....

laitahan taas kuulumisia pätkiksestä. miten se sinun karppiryhmä jaksaa? olisi mukava kuulla, miten siellä menee.

:smt051 :smt049 :smt051

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 14:10:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Repsahdus jatkuu... eli tuolloin lauantaina, joka oli 7. Paastopäivä, lähdin vielä pizzalle :oops:

Nojoo, tälläista tää on hiilaririippuvaisen yksinäisinä viikonloppuina. Sinällään olen ihan onnellinen kun olin edes päivällä tuolla tiffanykurssilla, että ne päivät meni ok.

Päivä 8.

Söin 6-viljan sämpylän aamiaiseksi, runsailla "karppihyväksytyillä" täytteillä. Kurssilla mulla oli mukana tylsät tonnikalaa, teetä ja 60% suklaata, jota en sitten kylläkään syönyt kuin pari palaa. Ilta oli tarkoitus paastota ja olihan tämä päiväkin loppujen lopuksi aika vähäistä syömistä.

Illalla leikkasin lasia ihan innoissani myös kotona, mutta BB:tä katsoessani minä jotenkin eksyin kahvilaamme ja kappas kun kun mutustelin siinä iltapalaksi Polly-nameja reilun puolipussia :evil:

Paastoaamu, päivä 9.

Jees, nyt ajattelin pastota tuonne mieheni kotiin tuloon asti, tai ehken sittenkään - tunnin vielä sinnittelen. Aamulla kylläkin söin noi loput Polly-namit. Melkein tekis mieli lähtee paistaan kanaa - uskon, että se veis mieliteot mennessään... Paastolle tulisi siis (aamun repsua lukuunotamatta) 17 h.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 14:28:43 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Ihanaa, Sokru, sinäkin olet innostunut Tiffanyistä!

Olen ihan myyty sille harrastukselle, tosin jouduin tuon käsivamman
takia lopettamaan. Nyt sitten maalainen kalvoväreillä - mutta
vähän sinne päin kuitenkin! Kesälomareissulla oli ihanaa bongata
kirkoista lasimaalauksia ja tiffanytekniikalla tehtyjä ikkunoita.....
arvaa olinko haltioissani niitten äärellä.....

Mitä töitä sulla on suunnitelmissa? Mulla on jossain kasapäin kaavoja....

Ja tsemppiä pätkikselle! Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 14:37:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sirutar kirjoitti:
Ihanaa, Sokru, sinäkin olet innostunut Tiffanyistä!

Olen ihan myyty sille harrastukselle, tosin jouduin tuon käsivamman
takia lopettamaan. Nyt sitten maalainen kalvoväreillä - mutta
vähän sinne päin kuitenkin! Kesälomareissulla oli ihanaa bongata
kirkoista lasimaalauksia ja tiffanytekniikalla tehtyjä ikkunoita.....
arvaa olinko haltioissani niitten äärellä.....

Mitä töitä sulla on suunnitelmissa? Mulla on jossain kasapäin kaavoja....

Ja tsemppiä pätkikselle! Kuva

Täälläkin yks tiffany-fani ilmottautuu.... ja teen lasinsulatusta myös!
Molemmat hommat on sellaisia kun niihinkin jää koukkuun ja alkuun kun pääsee jossain työssä ei älyä lopettaa ennenkuin on valmis! Lasia on eteisen nurkissa kasapäin, hiomakone odottaa... kumpas olis enemmän tilaa, että mahtuis kotonakin tekemään!

Tsemppiä Sokru, ota niskasta kiinni ettet repsuilis... "*pukkaan voimaenergiaa* Juo aina ensin muutama lasillinen vettä jos tekee mieli repsua ja karkkia yms... jookos :lol: Tsemppiä eteenpäin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 15:00:56 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hih, pitäisköhän avata uus ketju Tiffanyjutskille? :lol:
Voitais vaihtaa kaavoja ym.....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 15:48:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sirutar kirjoitti:
Hih, pitäisköhän avata uus ketju Tiffanyjutskille? :lol:
Voitais vaihtaa kaavoja ym.....

Niin, miksei?

Mä teen itelleni sellaista keijukaista istumassa lumpeen päällä, jolla on sudenkorennon siivet. Opettelen nyt kahden viikonlopun kurssilla ihan alusta asti tekniikat, sillä ope on tosi hyvä ja opettaa selkeästi tekemään halvemmalla ja yksinkertaisesti, eli ei turhia työvaiheita. Mulla ei ollut ennen hajuakaan lasien värjäytymisestä ym.

Viime viikonloppuna olis ollu lasin sulatusta. Kateellisena katsoin muiden siellä tekemiä ihania töitä. Kyllä minäkin vielä...

Kotona väsään selkeästi vaikeampaa keijukaista veljeni ylioppilaslahjaksi. Ylppärit on 5.12. ja jännitän lähinnä, että saanko valmiiksi. Veljeni tykkää kovasti fantasia-jutuista, joten tuollainen suurin perhossiiviin varustettu yläosaton simpukan kuorella istuva keijukaisneito on hänelle osuva lahja.

Kiitos tsemppauksista! Täs pitäis ruveta valmistautuun Sokrunkin vetämiseen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 15:52:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja paskanmarjat mä mitään kanaa paistanu! :evil: Leipää söin! :evil: mies tuli kotiin siinä klo 21 ja sitten oli kanan vuoro, huoh, miten tää nyt näin?

Päivä 10

Mulla on hirvee stressi kun ne ei soita siitä duunipaikasta. Ja siitä, että mun paino on noussu taas +900 g viime viikon aikana, murr....

Aamu meni taas paastotessa, vaikka olis ollu syömisen vuoro. Aamiainen, eli myöhäinen luonas nautittiin klo 14. Tonnikalamunakasta oli tarjolla. Nyt klo 16.30 söimme savulohta ja kukkakaalimuusia kera ruohosipulimajoneesin. oli ihan hyvää. Varmaan syön nyt tän illan ja katson sitten miten tää nyt taas lähtee. Toisaalta, jos illan kokouksen jälkeen ei ole nälkä, niin sitten aloitan paastojakson.

Kaiken kaikkiaan mietin ihmeissäni tuota painonnousua, sillä annokseni ovat olleet koko viime viikon pieniä rääppimisiä - ehkä se vika onkin siinä? :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 07:31:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on ollut pätkäpaasto pari päivää pätkästynä, eli paitsiossa. En ole mässännyt mitään, vaan syönyt ihan karpisti, mutta syönyt pitkin päivää. Ummetusta on, ihan niin kuin karppaamisen alussa viime joulukuussa. Nyt koitan saada mahan toimimaan ja katsotaan sitten paaston jatkoa. Saattaa kuitenkin olla, että nyt viikonloppuna taas lipittelen vain teetä ja vettä iltaisin tai muuten iskee mässäyshimot!

Tsemppiä siis itelle ja muille! :smt006

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 07:45:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä!

Kuulostaa hankalalta toi sun tilanne, kun et ole vielä päässyt siihen vireeseen kiinni, ettei noita "repsahduksia" tapahtuisi. Ainakin omalla kohdallani se on niin että jos on siinä vireessä että repsuu, sitä tapahtuu koko ajan ja sitten kun pääsee siihen toiseen vireeseen, siitä on helppo pitää kiinni.

Auttaisko sulla sellanen kunnollinen panostaminen karppiruokaan. Esim ylellisiä lihapatoja ja tujua mutakakkua jälkkäriksi tai salaattia oikein hyvillä lisukkeilla ja vähemmän sellaista yksinkertaista (ja joskus tylsääkin) vatsantäytettä, paistettuja munia tai jugurttia. Mulla sellanen on joskus ainakin toiminut.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00