karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-30 00:20:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-08-04 15:12:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viimeksi kun olin raskaana, teki mieli kaalilaatikkoa. (karppiversiota). Löytyi punakaalia. No, en tiiä mikä meni pieleen mut se oli niin hirvittävän makuista että meni 1½ vuotta ennenkuin kaali meni seuraavan kerran alas. Eli ei punakaalia kaalilaatikkoon... Omasta mielestäni tein ihan samalla tavalla ku aina ennenkin, mutta kaali oli vaan toista. Hmm. tai sit raskaus teki jotain.

ViestiLähetetty: 2010-08-05 12:47:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oi voi voi, nauroin tämän ketjun ihan vedet silmissä. :lol: :smt005 :smt005

Itse kokeilin kerran niitä oopseja, täysin ohjeen mukaankin, mutta ne oli ihan kamalia. Ihan superlonia. Kuin olisi patjaa mutustanut. Koko kallis laaki joutui roskiin, kun en saanut sitä alas. En ole sen koommin leipomuksia yrittänyt.

ViestiLähetetty: 2010-08-18 16:42:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No voi sun.. tein tänää kesäkurpitsa lasagnea ja hitsi vaik se ol uunis miten ni ei se neste vaa haihtunu :D
no eka kerta ku syön lasagnea lusikalla :lol:
mut hyvää tuo on silti.. mut ei sitä kehtais lasagnena kellee tarjota
pikemmin keittona :lol:

ViestiLähetetty: 2010-08-18 16:46:47 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

rsisko kirjoitti:

Itse kokeilin kerran niitä oopseja, täysin ohjeen mukaankin, mutta ne oli ihan kamalia. Ihan superlonia. Kuin olisi patjaa mutustanut. Koko kallis laaki joutui roskiin, kun en saanut sitä alas. En ole sen koommin leipomuksia yrittänyt.

Mä oon kaks kertaa näitä kokeillut. Samaa mieltä, ihan kamalaa superloonia ovat! Sellainen vaivakin vielä.

ViestiLähetetty: 2010-08-18 16:57:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rantaiso kirjoitti:
rsisko kirjoitti:

Mä oon kaks kertaa näitä kokeillut. Samaa mieltä, ihan kamalaa superloonia ovat! Sellainen vaivakin vielä.

oih ja mulle noi on herkkua etenkii jos päällä on marja-kerma-jogua

ViestiLähetetty: 2010-08-18 18:08:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kerran tein munavoita. Heitin voin ihan hetkeksi mikroon että pehmenisi, mutta liian kauan ja tuli sulaa. No ei se mitään, munat vaan sekaan ja jääkaappiin, kyllä se siitä jähmettyy. Tiesin kyllä että jääkaapissa ollut sula voi menee pahanmakuiseksi ja rakenne muuttuu, mutta eihän sitä voi ruokaa pois heittää. No eihän siitä hyvää tullut. Tein pienen satsin, kahdesta vai kolmesta munasta, en muista, ja alle puolet lusikoin napaan ja sitten oli loput pakko heittää roskiin.

Tänään uusi yritys, jos vaikka olisin oppinut jotakin. :)

ViestiLähetetty: 2010-08-24 21:13:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

rantaiso kirjoitti:
rsisko kirjoitti:

Aivan samaa mieltä. Kerran niitä tein leivän korvikkeeksi. No ihme kyllä maku oli aivan toista. Kait ne voisi jollain makeutuksella toimia, mutta sellaisenaan maistuvat kanamunamössölle ja rakenne on kuin superloonissa (ilmaa).

ViestiLähetetty: 2010-08-24 22:42:57 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Aika kamala on Heikkilän Ellen Svinhufvudin kakku. Syykin taisi selvitä, ohjeessa ilmeisesti virhe. 2 valkuaisen sijasta taitaa ollakin 2 dl, mitä valkuaisia pitäisi olla. Pohja maistuu pahvilta ja täyte on hyvin VOImakas. Eli voin maku puskee, ei tällä kertaa hyvässä mielessä. Vielä olisi 2 palasta odottamassa...huh

ViestiLähetetty: 2010-09-02 12:00:53 
Poissa
sintti
sintti

Nälkä kurni mutta jääkaapissa ei ollut kuin kananmunia, tomaattia ja paistista ylijäänyttä läski/lihaneste kastiketta :roll:

Noh pannulle kaavin tuota kastiketta paljon, siihen pari munaa, soija rouhetta, sipulia, valkopippuria ja chiliä.. tuon sekoittelin munakokkeliksi ja söin hyvällä ruokahalulla 1 tomaatin kanssa :)

Jos sitä huomenna jaksaisi mennä kauppaan...

ViestiLähetetty: 2010-09-02 12:35:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vedin päivälliseks tässä taannoi pelkkiä keitettyjä kananmunia naamaan kun en jaksanut alkaa kokkailemaan pelkästään ittelleni. Aattelin että olipa hassu haju/maku munissa mutta vetelin ne silti nälissäni tuulensuojaan. Jonkin ajan päästä menin hakemaan lisää mutta vihdoin se haju/maku alko epäilyttämään (hidas sytytys) ja tutkin munapaketin. Viikon vanhoja munia olin syönyt ja lisäksi keittänyt niitä kattilassa jossa mies oli säilyttänyt kalanrippeitä ja huuhdellut huonosti/jättänyt tiskipöydälle ennen töitä kiiruussa.

Jumatsuka, oli niin kumman kalasia kananmunia ettei hetkeen maistu muna laisinkaan.

Toinen kerta oli kaverin synttärit joille väänsin itsevarmana juustokakkua omalla karppireseptillä jota keksin sitä mukaa kun tein, päälle mangososetta liivatteen kera ja limeviipaleita kukkasiksi. Lopputulos oli hienon näkönen mutta aivan mauton kasa kakkua joka ei maistunu kelleen. Ens kerralla vois kokeilla reseptiä itse ja maistella ennen kuin alkaa kokkailemaan viattomille sivullisille. :?

2024...takas ruotuun

ViestiLähetetty: 2010-09-02 14:03:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pottu-kettu kirjoitti:
Jumatsuka, oli niin kumman kalasia kananmunia ettei hetkeen maistu muna laisinkaan.

... :lol: Likainen mieleni, pyydän anteeksi.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2010-09-02 15:31:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

anniem kirjoitti:
pottu-kettu kirjoitti:

... :lol: Likainen mieleni, pyydän anteeksi.

:twisted:

2024...takas ruotuun

ViestiLähetetty: 2010-10-18 14:27:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

pottu-kettu kirjoitti:
Vedin päivälliseks tässä taannoi pelkkiä keitettyjä kananmunia naamaan kun en jaksanut alkaa kokkailemaan pelkästään ittelleni. Aattelin että olipa hassu haju/maku munissa mutta vetelin ne silti nälissäni tuulensuojaan. Jonkin ajan päästä menin hakemaan lisää mutta vihdoin se haju/maku alko epäilyttämään (hidas sytytys) ja tutkin munapaketin. Viikon vanhoja munia olin syönyt ja lisäksi keittänyt niitä kattilassa jossa mies oli säilyttänyt kalanrippeitä ja huuhdellut huonosti/jättänyt tiskipöydälle ennen töitä kiiruussa.

:?

Se oli varmaan ne kalanrippeet, sillä viikon vanhoja munia voi vallan mainiosti käyttää. Ellei ne maistu pahalle :lol:

ViestiLähetetty: 2010-10-18 18:39:45 
Poissa
punkkarikarppi
punkkarikarppi

Tein joskus naurislaatikkoa, johon tuli nauriskuutioita, sipulisilppua, voinokareita, kermaa ja aurajuustoa, ja se oli aivan kammottavan pahaa! Liekö sitten nauriissa ollut jotain häikkää, mutta syömättä jäi se laatikko. Vieläkin puistattaa, maistui pistävän kitkerälle ja kemikaalimaiselle. Yök. Ja mulla on todella korkea ruuan poisheittokynnys..

Kun paino ei putoa -> scrollaa sivu alas

iHerb-neitsyille ekasta tilauksesta 5 taalaa pois koodilla KOS418

ViestiLähetetty: 2010-10-18 23:14:35 
Poissa
himokarppi
himokarppi

sydney-mate kirjoitti:
Tein joskus naurislaatikkoa, johon tuli nauriskuutioita, sipulisilppua, voinokareita, kermaa ja aurajuustoa, ja se oli aivan kammottavan pahaa! Liekö sitten nauriissa ollut jotain häikkää, mutta syömättä jäi se laatikko. Vieläkin puistattaa, maistui pistävän kitkerälle ja kemikaalimaiselle. Yök. Ja mulla on todella korkea ruuan poisheittokynnys..

Kypsennetty nauris menee jostain syystä joskus tosi inhan kitkeräksi. Lanttu on turvallisempi valinta esim. uunijuureksiin juuri tästä johtuen. Nauriit syön tästä lähtien vain tuoreraasteena, korkeintaan voissa kuullottaen.

ViestiLähetetty: 2010-10-22 09:43:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aurajuusto on itsekin kuumennettuna vähän kitkerää - minä laittaisin sekä lantun että nauriin kanssa valkohomejuustoa, siitä tulee herkullista.

ViestiLähetetty: 2011-09-21 14:43:56 
Poissa
sintti
sintti

Erihanna kirjoitti:
sydney-mate kirjoitti:

Kypsennetty nauris menee jostain syystä joskus tosi inhan kitkeräksi. Lanttu on turvallisempi valinta esim. uunijuureksiin juuri tästä johtuen. Nauriit syön tästä lähtien vain tuoreraasteena, korkeintaan voissa kuullottaen.

Komppaan. Tein yksi päivä naurislisuketta, eli naurissuikaleita ja kermaa ja uunissa jonkun aikaa. Oli niin pahaa ettei ole tosikaan! Mieskään ei syönyt, vaikka syö kaikkea. Hyi hele, muistokin saa melkein :smt078

ViestiLähetetty: 2011-09-21 19:31:47 
Poissa
sintti
sintti

Hehee mä olen täällä repeillyt näille =D> mahtavaa etten ole ainut!!
Mun bravuureja on olleet juustonaksut (pelkkää halvinta-mahdollista-juustoraastetta leivinpaperille ja uuniin --> kukaan ei syö), seitan-pizzat (melkein pelkästä vehnägluteenista --> kumipalloja joihin ei edes puukko pysty) ja about tuhat ja yksi enemmän ja vähemmän syömiskelpoista viritystä. Toisaalta, enpä oo tehnyt samaa surkeutta koskaan kahta kertaa;)

Ja hei vinkki nauriiden kanssa: jotkut nauriit on luonnostaan kitkeriä: kun kuoriessa maistaa pienen palan jokaisesta kuorimastaan nauriista, saa poimittua eroon ne kitkerät yksilöt jotka muuten pilaisi koko ruoan. Hyvistä nauriista tulee aivan jumalaisen makeaa herkkua, myös kiusauksia!

ViestiLähetetty: 2012-11-26 12:48:09 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Ihan paras päivänpelastaja ketju =D> tätä mä just tarviin nyt. Eilen yritin tehdä itse majoneesia ja salsaa. Ei menny ihan niinku strömsöössä. :oops:

ViestiLähetetty: 2012-12-03 18:40:41 
Poissa
sintti
sintti

Eipä menny täälläkään niin kuin Srtömsöössä.
Tein kesäkurpitsakeittoa vanhalla reseptillä, paitsi että tällä kertaa nälkäisenä ja hätäisenä ajattelin oikaista ja suurustaa psylliumilla kasaankeittämisen sijaan. Jostain pinaattikeiton ohjeesta katsoin annosteluohjeeksi 2 rkl/litra ja kuitenkin varovasti ajattelin laittaa vain 1 rkl. Suurustin ohjeen mukaan nesteeseen ja
-tässä kohtaa alkoi mennä metsään ja pahasti. Psylliun jäsähti jo siihen juomalasiin ennen kunnon sekoittumistaan. Sitkeänä sissinä lapioin mönjän kuitenkin keiton sekaan, se mitään seonnut... Ei muuta kuin pikasekoitin takaisin töihin ja keitto takaisin sileähköksi. Niin, sileähköä siitä tuli ja venyvää ja löllyvää... Moni avaruusameeba olisi ollut jälkikasvustaan ylpeä kattilaan katsoessaan. Maku ennen suurustusta oli normaali, mutta ilmeisesti ameeban pintajännitys oli niin suuri ettei maku pääässyt taipumaan makunystyihin. Psylliuminhan ei pitäisi maistua miltään...
Joo, söin vajaan lautasellisen, mutta tällä kertaa ei tullut samalla huomiselle eväitä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00