karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 21:15:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mämmiä??
ViestiLähetetty: 2006-04-01 21:30:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-05 16:13:13
Viestit: 162
Onko kukaan keksinyt kovaavaa? Haulla ei irronnut.. :?

Älkääkä edes ehdottako, että sen voi korvata tuplamäärällä pashaa! :roll: Pashaa menee takuulla, mutta ei se korvaa mitään.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-01 22:16:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-01-29 16:45:09
Viestit: 1691
Mmmm... Joo tää ois mielenkiintonen juttu. Kun eikös siinä sokerittomassakin mämmiversiossa ole siirappia? Ei taida mennä edes hyväkarpin puolelle sekään...?
Muistelisin että viime vuonna oli sama "ongelma". Mämmiongelma :lol: Ja joku sitä kyllä ratkoikin.. Jos kerran haulla ei löydy, niin pyytäisimme uusintaa ongelman ratkaisuun! :D *tahtoo! :wink: *
(mitenhän jos rahkaan sekoittaisi fiber huskia ja makeutusainetta, hivenen ruisjauhoa.... äääh, pitäs ihan kokeilla...)

_________________
"Kyllä minä lentelen. Ympärillä on onneksi punnuksia."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-02 18:53:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
MOI!


En ole kokeillut, haaveillut vain: Mitä jos rahkan maustaisi mämmillä? Paljonko mämmiä pitää laittaa, että se maistuu. Ajattelin kokeilla pääsiäisenä, mutta ei juuri nyt! Taitaa olla liikaa hiilaria arkiruokaan!

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-02 19:13:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-12-20 20:23:47
Viestit: 128
Finelin mukaan imeytyvää 26 g, että ei se nyt ihan "tapporuokaa" ole.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-02 19:41:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-02-21 12:25:43
Viestit: 22
minä, suuri mämminystävä päätin et oli mämmissä sokerii tai siirappia, sitä on saatava. ei mun hyväkarppaus siihen tuokkoseen kaadu. söin sitä vielä sillä floran vanilla-kastikkeella :P veikkaat et jos koittaa tehdä "karppimämmiä" siitä tulee ihan kamalaa sotkua :( hyi korvikkeet :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-03 13:50:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-24 00:52:35
Viestit: 1057
HH-pitoisuudet ilmeisesti vaihtelevat tuotteittain. Mulla on dilemma, koska luomumämmissä ei ole lisättyä sokeria, mutta siinä on silti enemmän hiilareita :lol: http://www.kymppi-maukkaat.fi/kuluttajat.html

No, tääkin täti meinaa kyllä mässätä mämminsä ihan surutta - ehkä vähän hillitymmin kuin aiempina vuosina (saldo lasketaan kiloissa) ja sen sijaan keskittyä pashapuoleen, joka on kevyttuotevuosina jäänyt minimiin :D

_________________
Iloinen teletappikarppi, joka laihduttaa samat kilot aina vaan udestaan, uudestaan!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-03 13:58:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-05 16:13:13
Viestit: 162
Lainaa:
Pörriäinen Lähetetty: Lau Huh 01, 2006 10:16 pm Viestin aihe:

Muistelisin että viime vuonna oli sama "ongelma". Mämmiongelma Ja joku sitä kyllä ratkoikin.. Jos kerran haulla ei löydy, niin pyytäisimme uusintaa ongelman ratkaisuun! *tahtoo! *
(mitenhän jos rahkaan sekoittaisi fiber huskia ja makeutusainetta, hivenen ruisjauhoa.... äääh, pitäs ihan kokeilla...)


Testasin:
1,5 dl rahkaa
1-2tl fiber huskia
vettä loraus
steviaa + manteliaromia

Illalla tein ja aamulla nautin. Kostumus miellyttävä ja oikein oli namia. Enemmän silti tuli pashan kuin mämmin kaltaista. :lol:

Mutta hyvää oli ja teen varmaan toistekin!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-03 15:10:46 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Mämmi

Pannunpohjallinen kahvia
kahvinkeitin (päällä)
aikaa

Polta kahvi ajan kanssa pohjaan. Kaada palanut kahvi kuppiin ja laita sekaan kermaa. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-03 22:28:17 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 15:24:14
Viestit: 2560
Kitrus kirjoitti:
Mämmi

Pannunpohjallinen kahvia
kahvinkeitin (päällä)
aikaa

Polta kahvi ajan kanssa pohjaan. Kaada palanut kahvi kuppiin ja laita sekaan kermaa. :lol:
:lol: :lol: :lol:

Mutta oikeasti aion syödä oikeaa mämmiä yhden kerran pääsiäisenä. Vatsanväänteiden arvoista on. Minulle. Ja oikean kerman kera. Mitään korvikkeita, pah! :wink:

_________________
*Always look on the bride side of life*
polku Melukylään
Karpin maailmaan


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-04 12:03:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-08-31 12:22:40
Viestit: 133
kyllä vaan kyllä sitä nyt voi kerran vuodessa oikeaa mämmiä vähän syödä :) mun tekis mieli pashaa en edes muista koska viimeksi säin mutta jotenkin luulen et sitä ois vaikea tehdä

_________________
Palaamassa karppailun pariin...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-04 13:17:51 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Tuo mämmi ohje on sitten koulussa useamman kuin kerran testattu. Mulle jää aina sinne pannun pohjalle ne palaneet kahvit.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-04 19:46:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-02-27 18:37:28
Viestit: 50
Minäkin aion syödä kohtuudella mämmiä kerman kanssa...olen jo suunnitellut sekoittavani makeutusainetta mämmiin ennen kerman laittoa - jotta on tarpeeksi makeaa :? .

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-05 22:16:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 9387
Tätä mämmijuttua olen miettinytkin ja tulokseksi sain että kerran päivässä vähän mämmiä ja kermaa hiukan mukaan. Jälkiruuaksi tietysti. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mämmiä??
ViestiLähetetty: 2010-03-25 19:50:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-03-27 19:00:19
Viestit: 161
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta ... eniton%20mämmi

Voi että himottaa mämmiä. Tuota gluteenitonta versiota voisi kokeilla, hiilareista viis. Mies saa nyrpistellä nenää vieressä kun syön hapankaalta ja vielä sen perään mämmiä. Huhhuh!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mämmiä??
ViestiLähetetty: 2010-03-25 20:34:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-22 21:32:34
Viestit: 98
Ostin luomumämmi-paketin ja söin kolmessa päivässä koko paketillisen kerman kera. Whattahell, pääsiäinen on vaan kerran vuodessa ja mämmiherkuttelu samoin. Tosin huomasin, että vatsa ei digannut mun herkuttelusta yhtään.. nojoo, syöty on ja se siitä :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mämmiä??
ViestiLähetetty: 2010-03-25 20:44:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-07 14:10:23
Viestit: 1075
mun aamupuuro maistu yks päivä ihan mämmiltä :D keitin fiber huskia ja pellavarouhetta, laitoin suolaa sekaan ja päälle kermaa. tai sit mun makuaisissa on joku pahasti pieles ku mämmi tuli heti mieleen :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mämmiä??
ViestiLähetetty: 2010-03-25 23:12:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-03-02 02:11:14
Viestit: 356
Mämmin korvikkeeksi käy hyvin mantelivoi (tai maapähkinävoi) kerman kanssa! Koostumus on hämmentävän autenttinen. Ite tykkään enemmän tosta mantelivoista.

Pitihän sitä mämmiäkin kokeilla, tulos: maha 2 päivää kipee..kai se on (taas) uskottava ettei viljat käy ihmiselle ](*,)

_________________
vähärasvatonta elämää 22.2.2009->


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mämmiä??
ViestiLähetetty: 2010-03-26 09:17:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-18 07:38:39
Viestit: 401
Aion itsekin syödä mämmiä pääsiäisenä. Tarkoitus olisi kiirastorstaina käydä ostamassa se iso paketti mämmiä ja muutama purkki kuohukermaa. Tuolla lailla olen mämmiä aina ennenkin syönyt ja tietty ilman sokeria. Iso paketti mämmiä menee kahdessa päivässä, joskus jopa yhdessä! Se on sitten siinä, eipä sitä mämmiä muutenkaan tule syötyä kuin kerran vuodessa. Nam!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mämmiä??
ViestiLähetetty: 2010-03-26 11:51:50 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Mä syön aina pääsiäispyhinä yhden ropposen sitä sokeritonta luomumämmiä, eikä tunnu missään kun tarpeeksi pieninä annoksina nauttii runsaan kerman kaa. Vähän turhan makeeta se on mutta muuten hyvää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mämmiä??
ViestiLähetetty: 2010-03-28 07:21:34 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Samoin ostin eilen yhden semmoisen "sokerittoman" tai siis ilman sokeria tehdyn luomumämmin odottamaan.

Siinä ei ole sen enempää sokeria kuin siirappia (eli ei fruktoosiakaan), vaan vain tärkkelyksestä pilkottua glukoosia. Ja se taitaa olla niitä ainoita kaupan viljatuotteita, jotka on tehtävä pitkän kaavan mukaan, jos halutaan makeutta ilman lisättyä sokeria. Ja pitkä valmistusaika voisi tarkoittaa vaikka sitä, että tästä olisi kerrankin fytiinit (viljan lektiinejä) ja eliminoitu ennen ihmisille tarjoamista - kuten perinteisissä viljaruoissa oli tapana tehdä.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)