ararat kirjoitti:
Minä olen aina ollut rapakuntoinen, niin ei-karppina kuin karppinakin, koulu aikoinaan tappoi sen vähäisenkin liikunnanilon jota lapsena oli. Mutta 100 metrin juoksussa olin luokan kärkeä enkä ollut surkeimpia cooperissakaan, tosin tulosta en muista.
Mä vihasin ylikaiken koululiikuntaa. Olin se kömpelö lapsi, joka roikkui köyden alapäässä pääsemättä mihinkään suuntaan (en edes ollut ylipainoinen vaan hoikka). Vapaa-ajallakaan en liikkunut ikinä "metriäkään". Siitä huolimatta juoksin ysiluokalla cooperissa 2490m (luku on syöpynyt elävästi mieleen ja olin siitä ylpeä.

) Mä vaan päätin hammasta purren, että nyt vaan juoksen vaikka henki lähtis ja siltä se tuntuikin.
En usko että tuo kuupperi on mikään ylivoimaisen erinomainen hyvän kunnon mittari. Esim. UKK-kävelytesti on varmasti parempi, siinä kun mitataan syke sen 2km kävelyn jälkeen. Voihan sitä juosta väkisin veren maku suussa, maksimisykkeen rajoilla hyvän tuloksen cooperissa. Ei se silti tarkoita että olis mikään erityisen hyvä kunto. Sitä kun vaan ihminen taipuu mitä uskomattomampiin suorituksiin tarvittaessa.

Minä olin silloin ysiluokalla päättänyt juosta hyvän ajan cooperissa, koska halusin saada paremman numeron liikunnasta peruskoulun päättötodistukseen. Sitten mä vaan juoksin hyvän ajan ja sillä selvä. Liikunnan numero nousi seiskasta kasiin.