karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-15 01:37:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 1235 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-10-22 14:54:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itselläni on se tilanne, että mahassa on kyllä läskiä, mutta haluaisin silti käydä salilla sillä tavoitteella, että lihasmassaa tulisi lisää. 0 hh:lla treenien jälkeen pääsisi varmaan tuosta läskistä eroon, mutta enpä usko että lihasmassaa tulisi hirveästi lisää... eli kuinka paljon tuollaisen perus-salitreenin jälkeen kannattaisi nauttia hiilihydraattia, jotta palautuminen nopeutuisi? Entäpä tunnin hikiliikunnan (lähinnä futsal) jälkeen? Olen sekoittanut tuota omenatäysmehua heraproteiiniin ja juonut sitä palautusjuomana. Onko mitään järkeä? Entäs välipäivät, silloin ilmeisesti mahdollisimman vähän hh:ta vaikka yrittäisikin hankkia lihasmassaa? Itselläni on tosin sellainen tilanne, että autottomana tulee välipäivinäkin monesti vähintäänkin pyöräiltyä jonkin verran (vajaa 10 km).

ViestiLähetetty: 2009-10-22 15:17:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jepejee kirjoitti:
haluaisin silti käydä salilla sillä tavoitteella, että lihasmassaa tulisi lisää. 0 hh:lla treenien jälkeen pääsisi varmaan tuosta läskistä eroon, mutta enpä usko että lihasmassaa tulisi hirveästi lisää... eli kuinka paljon tuollaisen perus-salitreenin jälkeen kannattaisi nauttia hiilihydraattia, jotta palautuminen nopeutuisi? Entäpä tunnin hikiliikunnan (lähinnä futsal) jälkeen? Olen sekoittanut tuota omenatäysmehua heraproteiiniin ja juonut sitä palautusjuomana. Onko mitään järkeä? Entäs välipäivät, silloin ilmeisesti mahdollisimman vähän hh:ta vaikka yrittäisikin hankkia lihasmassaa? Itselläni on tosin sellainen tilanne, että autottomana tulee välipäivinäkin monesti vähintäänkin pyöräiltyä jonkin verran (vajaa 10 km).

tässä on niin monta mieltä, kuin on miestäkin. (hifistely ajoitus/makro suhteet)
mutta kaikki on samaa mieltä että ensin hh ja vähän myöhemmin prot. ateria.
ota salilla HETI treenin jälkeen (ennen suihkua) 40-60 g vain hh. sitten kotiin ja siellä normaali VHH ateria jossa on tavallista enempi proteiiniä. näillä ohjeilla ET MENE metsään. välipäivät taas ... se riippuu mikä on tavoite.... (massa vai laihdutus) massa kaudella enemppi hh, laihduttaja VHH linjalla.

Lihasmassan hankinta ja laihdutus ovat vasta efektejä, molempia on hankala saada yhtä aikaa. lyhyesti, kehonrakentajat hankkivat ensin massaa ja hyvissä ajoin ennen kisoja alkaa läskin poltto siinä samalla myös massaa häviää, mutta keho näyttää paremmalta.

ViestiLähetetty: 2009-10-22 15:23:55 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Paljonkos siis sitä hh pitää syödä ennen tulevaa urheilupuserrusta? Riittääkö se mun eilen vetämä reilu 30g vai pitäiskö olla reippaammin?

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2009-10-22 15:31:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jolea kirjoitti:
Paljonkos siis sitä hh pitää syödä ennen tulevaa urheilupuserrusta? Riittääkö se mun eilen vetämä reilu 30g vai pitäiskö olla reippaammin?

lue
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#sykli

ViestiLähetetty: 2009-10-22 21:30:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitoksia vastauksesta, Ari. Hienoa, että jaksat opastaa meitä aloittelijoita täällä. En ole aloittelija salilla, tiedän kyllä mitä tehdä siellä mutta tämä ravintopuoli on aika lapsenkengissä edelleen.

ViestiLähetetty: 2009-10-23 23:49:14 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Sain tänään yllättäin potkut töistä :cry: , eli ei muuta tekemistä, kun mun intohimoni: URHEILLA! Fillari siis nyt sitten jää talliin. Minnes mä enää sillä menisin? Uskokaa, että tää ei oo kiva fiilis.

Noh, siis salille. 2 x vkossa ei nyt varmaan riitä mulle (päivät tyhjiä ja tosi v...fiilis), mitä ehdotat, Ari? Vai onko vaan pakko pidättäytyä tässä 2 x vkossa kovatreenissä? Päivät täyttyy tyhjyydestä :( . Ja kuka mulle ees kertoo ne kilot, mitä mun pitäis salilla töhertää? Elämä on ihan kamalaa just nyt. Itkettää vaan :cry: .

Kuva

You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

ViestiLähetetty: 2009-10-24 09:30:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jolea kirjoitti:
Sain tänään yllättäin potkut töistä :cry: .

mitä ihmettä :shock: miten ne tollain... ootko millä alalla töissä ? koita nyt jaksaa siellä :hug:

ViestiLähetetty: 2009-10-24 14:45:27 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Voimia!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2009-10-24 22:56:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Voi ei. :cry:

:(

Hyvää jatkoa kuitenkin Jolea, erityisesti jaksamista.
Koita pärjätä.

Tiedän, miltä sinusta tuntuu..ja se ei ole hyvä olo. :|

ViestiLähetetty: 2009-10-25 10:49:51 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Kiitos lohdutuksista :) !

Matkailualalla olin. No, pääsykokeet torstaina, joten jos pääsen kouluun, on edessä alan vaihto :smt038 . Se oli siis tähtäimessä ennen fudujakin, joten sinänsä ei niin kamala juttu, kuin jos ei olis mitään tiedossa. Kyl tää tästä! Nyt jo itseasiassa hymyilyttää. Kahden kuukauden palkallinen loma :roll: .

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-25 11:37:28 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Oi Jolea. Voimia :smt056
Hyvä et näät asian hyvät puolet heti näin tuoreeltaan :D

ViestiLähetetty: 2009-10-27 06:17:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jolea kirjoitti:
Paljonkos siis sitä hh pitää syödä ennen tulevaa urheilupuserrusta?

Huomenta
mitä tulee liikunnan aiheuttamaan kulutukseen.
ylipainoinen kuluttaa vähän enempi kuin normaalipainoinen, lihava kuluttaa paljonkin enempi.
mutta jos jotain noin perusarvoja vois sanoa.
70 kg henkilö kuluttaa 60 min kävelylenkillä noin 180 kcal joka vastaa noin 45 g hh.

eli ei paljonkaan yli 45 g hh tankkauksia kannata tehdä, koska se vaatii jo aika tavalla liikuntaa. tämä on siis kävelylle.
tässä linkki josta voi laskea oman liikuntaharrastuksen NOIN kulutuksen.
(huom. taulukossa lukema on kilokalorien poltto minuutissa)
http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=161
(taulukon arvo kerrotaan liikunta harrastuksen kestolla min.)

jaa tämä kokonais kcal kulutus neljällä niin saat hh g määrän

eli jos kulutus olisi 250 kcal... niin 250/4 = 62 g hh

perustuu kaavaan 1 g hh = 4 kcal

ViestiLähetetty: 2009-10-27 08:41:54 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Kiitti! Tarpeellinen tieto.

Mä sittenkin päädyin jatkamaan syklitystä (vaikka nyt kun on aikaa haluaisi urheilla koko ajan), eli eilen söin jopa 5 jälkiuunipalaa :o -yhden aamulla 1,5 h ennen puolen tunnin kuntoilua ja 4 (oli muuten hyvää) about 2 h ennen spinningiä. Sen jälkeen söin enää protskua ja kermahössäkän (hh noin 5g), tästä eteenpäin seuraavaan treenipäivään on normaali matalahiilarinen ruokavalio (n.30-40g).

Perjantaina taas treeniin. Ainoo huono puoli on se, että tästä lähin treenit on noin klo 10 jälkeen aamulla (haluan ehdottomasti ohjatuille tunneille). Ehdin kyllä syödä sen muutaman leivän heti aamusta, mutta treenin jälkeen suht 0 hiilaarit ja pelkkä prode tuottaa vähän tuskaa. Esim. salaatti kun on kuulunut mun joko lounaaseen tai päivälliseen, pitäis nyt jättää pois (olen siis syönyt salaattia n. 300-500g ja kurkkua 200g). No, totuttelukysymys :wink: .

Jos menen pilates tunnille, niin ei kai sitä lasketa oikeaksi urheiluksi, vai? Eli voinen mennä tässä treenien välissä keskiviikkona ilman, että sotkee syklityksen?

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-27 11:23:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tähän astisia kokemuksia aiheesta:

-Laihduttaa todella nopeasti
-Suoritusten määrä laskee, ei pysty liikkumaan paljon, jos syklittää. Tai pystyy, mutta sattuu. Eli palautuminen voi siis olla todella pitkä prosessi. Minulla ainakin ollut.
-Lihakset eivät hirveästi voi kasvaa samalla, kun laihtuu. Itselläni lähinnä tullut lihakset "esiin". Eli juuri sitä mitä halusinkin.
-Kehitys salilla on hitaampaa kun "normi" ravinnolla, mutta kehittymiseenhän tätä ei ole suunniteltukaan :)
-Pitkät aerobiset suoritukset kehittyy helposti ja ovat helppoja tällä ravinnolla

Omat salipainot kasvaneet kyllä. Prosentteina pikasesti laskeskelin, että yht jotain ~20% (kyykky ja mave nostaa lukemaa, 37,5%/36% :roll: , aika vähän tullu treenattuu jalkoja ennen tätä. ). Eikä nää mun laskut ihan eksakteja oo, mutta suuntaa antavia. Treeniä menty siis n 1,5kk. Painoni ei edes ole montaa kiloa laskenut, mutta vartalo on jotenkin kummasti vaan kiristynyt. Olen paljon laihempi kuin esim. viime talvena, jolloin treenasin enemmän.

Edit: prossat tarkistettu

-Antti Heikkilä

ViestiLähetetty: 2009-10-27 15:28:51 
Poissa
sintti
sintti

Tämä on mielenkiintoinen aihe, kiitos Arille asiantuntijuuden jakamisesta ja muillekin kommenteista ja kokemuksista. Omia kokemuksia ei ole vielä hirveästi... tai oikeastaan vertailupohjaa entiseen, koska innostuin tässä alkusyksystä vasta liikkumaan samalla kun palailin vähempiin hiilareihin ruokavaliossa.

Liikuskelen 3-5 krt viikossa, kolmisen juoksulenkkiä 30-60 min. 135-150 sykkeillä, osalla lenkkejä vähän intervalleja spurttien tai mäkien muodossa. Lisäksi jumppa ja yleensä toinen rauhallisempi, venyttelytyyppinen ryhmäliikunta. Joskus myös kuntosalikeikka mahtuu viikkoon ja kotona kahvakuulan pyörittelyä. Vähän fiiliksen ja käytettävissä olevan ajan mukaan.

En ole laskeskellut mitään välipäiviä enkä siis syklittänyt liikkumista tai hh, koskapa en mitään kovia salitreenejä tee. Olen syönyt oikeastaan normi vhh sapuskaa muuten, mutta liikkumisen jälkeen en ole syönyt sinä iltana enää mitään hh-pitoista. Juustopaloja / leikkelettä napsinut muutaman palan, jos on hiukonut... mutta yleensä kroppa ei ole huutanutkaan evästä vaan juomaa, vissy (Lidlin Saskia) on maistunut. Mutta johtunee siitä, ettei nuo minun suoritukset mitään maksimisuorituksia olekaan. Hyvin olen kuitenkin jaksanut tunninkin hölkätä ja olo on lenkin jälkeen hyvä.. ja ennenkaikkea, läskiä on selvästi sulanut ja ihan niinkuin vyötärö olisi löytymässä :shock: JEE!

ViestiLähetetty: 2009-10-27 19:18:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmm, taidan kokeilla tätä itsekin, tosin nyt pitää treenit siirtää iltaan, ettei mene ihan munalihavoi-linjalle koko elämä. 8)

Ajattelin käydä joko salilla tai body pumpissa 2x viikossa, onks paha, jos vetää noina kumpanakin päivänä sen extra-hiilarisatsin (ruisleipää)? Esim ma ja to. Muuten käyn kevyillä aerobic- ja spinning -tunneilla. Pitäiskö noina muinakin päivinä ottaa ennen treeniä vähän enemmän hiilaria ja treenin jälkeen taas nollalinjaa?

:-k

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-27 19:27:58 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi

Mä testaan nyt niin, että pidän hiilaritankkaus + treenin jälkeen nollahiilarilinja -päiviä kahdesti viikossa (ke ja la). Muina päivinä syön tavalliseen tapaan alakarpisti, vaikka liikunkin (työmatkapyöräilyt päivittäin ja kuntosali ainakin maanantaisin lisäksi). Pelkään, että tulee muuten liian rankkaa kropalle.

ViestiLähetetty: 2009-10-28 05:23:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

miirumaikki kirjoitti:
Ja mä oon jotenkin käsittänyt et olis hyvä olla pitempäänkin nolla HH linjalla treenien jälkeen. Vai meneekö metsään? Olen muutaman kerran ollut vuorokauden proteiini&rasva linjalla.

Huomenta
tätä "pitempäänkin" asiaa, voi katsoa, myös ihan toisella tavalla.
(mutta tämä "nolla hh" on OT) ei siis ole syklitystä, on toinen jutunaihe sitten.
Siis KYLLÄ voi olla, voi olla vaikka nolla hh linjalla vaikka kuinka pitkään.
syödään liha rasvoinen + kalaa, kananmunia.
laihtuminen on varmaa, koska insuliiniä on vähän veressä. tai voisko sanoa lihominen on vaikeaa.
mm Atkins suositteli nolla hh linjaa kirjassaan.

ViestiLähetetty: 2009-10-28 05:39:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jepejee kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta, Ari. Hienoa, että jaksat opastaa meitä aloittelijoita täällä. En ole aloittelija salilla, tiedän kyllä mitä tehdä siellä mutta tämä ravintopuoli on aika lapsenkengissä edelleen.

Huomenta jepejee
Kiitos, kiitoksesta.

ViestiLähetetty: 2009-10-28 08:35:45 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Entäs jo illalla on treenin jälkeen tiedossa hiilaria (on juhlat, joissa ei ole tarjolla puhdasta karppi ruokaa, vaikka yritän pysytelläkin mahd. vähissä hiilareissa), kannattaako jättää treenit väliin? Juhlia en jätä väliin :lol:

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 1235 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00