karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-13 22:48:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 835 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-09-30 08:44:12 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

No niin, nyt mäkin kokeilen tätä, mutta vain ruokavalion osalta, koska pyöräilen työmatkat 5x viikossa.

Haaste on syödä ne koko päivän hiilarit ennen töistä lähtöä -ajattelin siis syödä lounaan vasta tuntia ennen lähtöä, mikä meinaa siis sitä, että syön klo 15-16 maissa :| . Katsotaan, puuttuuko työnantajani siihen, lounasaika kun on normaalisti klo 11-14. Kotona sitten vaan rasvaista lihaa/kalaa -vihanneksia ym. ei siis käsittääkseni saa nauttia, koska niissä on hiilareita. Saapa nähdä, kauan jaksan :wink: , tavoite olis edes 2 viikkoa yrittää.

Muoks. Onko 6g hh illalla liikaa? Paljonko päivän aikana protskuu? Riittääkö ennen kotiin lähtöä hiilarimääräksi n. 50 vai pitäiskö olla vielä enemmän? Ja minkä ajan kuluessa pyöräilystä mun pitäisi ne prodet syödä, vai onko väliä? Tänään, jos teen kuten olen suunnitellut, tulisi:

hh 50
pr 110
ra 187 (!!!! JESTAS!!!)

2310 kcal -onkohan ok? Perusaineenvaihduntani on 1600 kcal

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2009-09-30 10:19:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

piinastiina kirjoitti:
Jos jätät aina sen 3 päivää väliin, niin sykli menee 4 viikossa läpi. Eli 7 treenikertaa kuukaudessa.
Sillee mä teen. Helppoo ku heinän teko!

Ja ilmeisesti jos joku treeni pitäis jättää väliin, on tosiaan parempi jättää kokonaan väliin, kuin siirtää.

Tarkotan siis sitä kun mulla on nyrkkeilytreenit aina tiistaisin, ja oon nyt ottanu sen mehutuopillisen aina ennen treenejä ja sitten pitäny loppuviikolla salipäivän. Kun nyrkkeilytreenejä ei kuulemma siirrellä mun syklityksen mukaan... :shock:

ViestiLähetetty: 2009-09-30 10:55:02 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Jaa, miksei? :shock:

:smt043

ViestiLähetetty: 2009-09-30 10:56:42 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Jolea kirjoitti:
Perusaineenvaihduntani on 1600 kcal

Mistä tuon vedät? :shock:

Onko siis "kooma-kulutuksesi"? Eli saat lisätä siihen jonnin verran.... :roll:

ViestiLähetetty: 2009-09-30 11:08:07 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Joo, siis kooma-aineenvaihdunta. Olen sen vetäissyt useammastakin "ihmevaa'asta" :roll: , mihin merkataan mitat ja ikä.

Kuva

You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

ViestiLähetetty: 2009-10-01 09:39:21 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Kokeilua takana 1 päivä :wink: , eli kaikki hiilarit ennen 17 km pyöräilyä ja pelkkää protskua sen jälkeen .

Eilen aamulla söin päärynän ennen polkemista, töihin tullessa oli jopa vähän nälkä. Söin protskua jotain 25g. Etureisiä kihelmöi, jalat tuntui väsyneiltä. Iltapäivällä 2 tuntia ennen kotiin lähtöä söin fetasalaatin reiluilla vihanneksilla (hiilaria!) ja oliiviöljyllä ja join sokeritonta maitokaakaota pari dl (lisää hiilaria!). Polkeminen tuntui jäykältä, lihakset jotenkin väsyi enemmän kuin normaalisti, mutta saattoi johtua raekuurostakin :| . Keskinopeus kuitenkin sama kuin aina, eli en saanut hommaan sen enempää tehoja kuin normistikaan. Kotona kamala nälkä, 2 isoa rasvaista broilerin koipireittä. Nälkä jatkui. Juustoa. Nälkä jatkui, mutta asettui sitten. Myöhemmin tuli huono olo, lihakset tuntui jaloissa tönköiltä.

Tänään hörppäsin mustikkasopppaa 1,5 dl -> polku yhtä raskasta/helppoa kuin aikaisemminkin, mutta töihin päästyäni kamala nälkä! Söin protskuu about 30g (kinkkua ja juustoa), nälkä lähti. Aikaisemmin ei ole ollut nälkä, kun en ole aamulla kuin juonut vettä ennen fillarointia. Nyt 1,5 h aamufillaroinnin jälkeen reidet tuntuu jotenkin väsyneiltä, tekee mieli koko ajan heilutella ja venytellä. Pikkasen kuvottava olo :? .

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-01 12:48:34 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Äkkinäinen voisi ajatella, että toi hiilaritankkaus ei sovi sulle. :D

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2009-10-01 12:56:41 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Siltä tuntuu, liikaa kerralla :?: Muuten olen huomannut, että korkeammat hiilarimäärät (30g-50g hh/pv) sopii mulle paremmin kuin alle 30g -ei päänsärkyä, ei häiritsevää sydämen jumputusta aamuyöllä- , mutta pikkasen kerralla otettuina. Vatsa mulla kestää mitä vain, mutta palaudun kyllä paremmin, jos otan hiilarit urheilun jälkeen (esim. se mun vakkarini salaatti proteiinilla). Ylipäätään nyt karpattuani reilun vuoden palaudun paremmin kuin entisinä aikoina, jolloin siis urheilin ihan yhtä paljon kuin nytkin. Olen siis harrastanut tätä urehilua 5 x /vko rääkkiä jo vuosia, vuosia :roll: ...

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-01 13:40:58 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Nythän ei ollut kyse siitä mikä sopii sulle ja mikä ei, vaan Ari neuvoi miten voit kiinteytyä kun karppaat ja harrastat liikuntaa, niinkuin häntä pyysi.
Kroppahan toimii eri tavalla kun karppaa tai vetää "normisti" hiilareita.

Jos et halua hänen neuvojaan noudattaa tai elämäsi vaikeutuu,
kokeile mikä muu keino voisi sinulle sopia.

Paras keino olisi sinulle varmaan, että jatkat niinkuin tähänkin asti ja jätät ensin ne mässy-viikonloput pois.

Jos esim. minä herkuttelisin tuplahiilareilla viikonloppuna, mitään laihtumista ei tapahtuisi vaikka kuinka olisin karpisti viikolla.

Kaikki keinot eivät voi sopia kaikille tahtoivat tai eivät.

Kuten kaikki ei liho hiilareillakaan, pentele..... 8)

ViestiLähetetty: 2009-10-01 14:01:42 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Niinpä. Eikä tämä edes ollut mun ketju, vaan sun 8) .

Mä en voi jättää viikonloppu herkuttelujani ainakaan kokonaan (sunnuntai on vaan niin sellainen pv, että pakko jollain lohduttautua maanantaiahdistusta vastaan :roll: ), siksipä turha mun ihmetellä, miksen laihdu/kiinteydy. Tosin jotkut jopa pitää mua suht hoikkana -tää mun pituus varmaan hämää :P . Ei siis todellista paniikkia, mutta olishan se ihan kiva... oikotietä ei ole, se vaan on niin.

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-01 17:36:54 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Se nyt on ihan sama kuka tän alkuun on laittanut. :lol:

Tää ihan kaikkia varten... :smt036

Mä ainakin tykkään, että mun ketjuihin tullaan höpöttään ja varsinkin asian vierestä.... 8)
Silloin voi joku asia selvitä ihan vahingossa.... :shock:

ViestiLähetetty: 2009-10-01 21:28:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

piinastiina kirjoitti:
Mä ainakin tykkään, että mun ketjuihin tullaan höpöttään ja varsinkin asian vierestä.... 8)
Silloin voi joku asia selvitä ihan vahingossa.... :shock:

Oletko nyt ihan tosissasi?

No nyt tulee.
Ja on muuten asian vierestä!!!

Tänään luettua uusimmasta Pirkka-lehdestä:

Lainaa:
Pelottaako lapsen katoaminen matkalla, esimerkiksi lentokentällä?
Kiinnitä lapsen vaatteisiin samanlainen osoitelappu kuin matkalaukkuun.
Näin lapsi palautuu varmemmin vanhemmilleen.

Toinen yhtä mahtava vinkki:
Lainaa:
Opettele kävelemään pidemmin askelin, niin vauhti kasvaa ja kenkien kulutus vähenee.
Säästät aikaa ja rahaa!

Ja sitten takaisin asiaan, olkaa hyvä.

ViestiLähetetty: 2009-10-01 21:38:08 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

^Taitaa jollakulla sitten olla huono päivä.... Voi voi.....
Ja vastaus kysymykseesi on, että juu olen tosissani.

Noi oli kyllä toooooodella hyviä vinkkejä, joten pistetään korvan taakse. 8)

Tarkoitin tuolla sanomisellani, etten ota nokkiini, jos joku toinen tulee niin sanotusti siivellä kysymään omia asioita,
kun huomataan että "langoilla" on joku, joka tietää asioista jotakin.

Ja tätä ketjua en pidä omanani, koska asia, jonka tähän laitoin on Arin.
.
.
.
Näin.
.
.
.
Lisää hyviä ideoita? Kenelläkään? :smt040

ViestiLähetetty: 2009-10-01 21:45:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kyllä ymmärsin asian Miss Piina, yritin vain laittaa
kehiin paskaa juttua.

Ja mullahan on hyvä päivä! :)

Mut' okei.
En enempää keskeytä aihetta, sillä minulla ei nyt pahemmin
ole hyviä ideoita annettavana.

Pardon moi.

ViestiLähetetty: 2009-10-02 07:14:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jolea, sen hiilaritankkauksen mistä tässä ketjussa puhutaan, ei ole tarkoitus olla vhh-ruokaa vaan nimenomaan hiilareita. Sanoit ottavasi hiilarit kasviksista salaatin muodossa, niin ei se ole hiilareiden tankkaamista vaan tavallista vhh-ruokaa. Esim. se rainbown omenatuoremehu jota me ollaan nyt Arin vihjeestä Piiniksen kanssa käytetty, ajaa asian huomattavasti paremmin. Sun pitää syödä salaattia aikamoinen määrä jos aiot saada siitä tuplahiilarit, ja veikkaan että tulee ähky ennen ku saat syötyä tarvittavan määrän. Siis jos tarkoituksesi oli toi hiilaritankkaus ennen urheilusuoritusta, niin kuin käsitin... 8)

ViestiLähetetty: 2009-10-02 08:07:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miullakin olisi muutama kysymys, koska olen tähän mennessä laihduttanut pääasiassa karppiruoalla, mutta tänä syksynä olen uudeksi tavoitteeksi ottanut liikunnasta pitämisen (ja kyllähän toi alkaa jopa maistua :mrgreen: ) enkä nyt tahtoisi vetää kroppaa ylikuntoon tai tehdä muuta haittaa sille tietämättöyyttäni. Tarkoituksen on silti edelleen tuo painonputoaminen.

- päivittäiset hiilarimääräni on yleensä noin 40g, repsahduksia tai tietoisia hiilaripommeja (pullaa, karkkia jne) harvemmin tulee että aika vakio tuo 40g on
- pitäisikö pudottaa tuonne 20grammaan vuorokaudessa laihtumisen tehostamiseksi vai onko tuo ok ?
- kun luin tuota Arin sivua, niin siellä puhuttiin yhdestä kahteen liikuntasuorituksesta viikossa. Onko kolme aivan liikaa ? Onko kyse vain raudannostamisesta vai kaikesta liikunnasta ? (Tämän lisäksi kävelen kouluun, matka ei ole pitkä enkä todellakaan kävele nopeasti :mrgreen: )
- ja mitä o hh, mutta prode ja jonkun verran rasvapitoista ruokaa syötte treenin jälkeen ?

jos näillä pääsisi vaikka alkuun, ensi viikolla olisi tarkoitus ottaa omenamehu kokeiluun :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2009-10-02 09:20:48 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Bubble kirjoitti:
Jolea, sen hiilaritankkauksen mistä tässä ketjussa puhutaan, ei ole tarkoitus olla vhh-ruokaa vaan nimenomaan hiilareita. Sanoit ottavasi hiilarit kasviksista salaatin muodossa, niin ei se ole hiilareiden tankkaamista vaan tavallista vhh-ruokaa. Esim. se rainbown omenatuoremehu jota me ollaan nyt Arin vihjeestä Piiniksen kanssa käytetty, ajaa asian huomattavasti paremmin. Sun pitää syödä salaattia aikamoinen määrä jos aiot saada siitä tuplahiilarit, ja veikkaan että tulee ähky ennen ku saat syötyä tarvittavan määrän. Siis jos tarkoituksesi oli toi hiilaritankkaus ennen urheilusuoritusta, niin kuin käsitin... 8)

:mrgreen: Onko sellainen 20g hyvä määrä ennen rehkimistä ja paljonko aikaisemmin? Puol tuntia?? Mä ostan ens viikoksi omenamehua, helppo, hyvä ja nopea. Tosin mieluummin söisin sen hiilarin nautinnolla, varsinkin iltapäivällä kun on aikaa, montakohan omenaa tai päärynää menis tohon? Pitänee ottaa selvää :D . Kokeilen tätä siis nyt pari viikkoa, oli olo mikä vaan -tuskin nyt kuitenkaan kuolen, vaikka alku on ollut takkuinen :| .

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-02 09:23:59 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Itselleni oli helppoa aloittaa syklitys.

Ketoilu on helpompaa kuin hiiret 40g pitäminen.
En käy missään tiettynä päivänä ja tiettynä aikana tapahtuvassa liikunnassa, eli saan mennä treenaamaan milloin tykkään.

Syklitys menee läpi 4 viikossa, joten mun työajatkin sopivat. Teen vuorotyötä, viikko aamua ja viikko iltaa.

Olen kokeillut syödä hiilaripitoisemman aterian 3 tunti aiemmin, ei toimi.
Olen kokeillut kaakaon ja suklaan (fazerin sinistä, yök...) antamaan tehoa, ei toimi.
Olen kokeillut 4 dl Rainbown omenatäysmehua, TOIMII todella hyvin. 8)

Ari suosittaa välipäivinä matalatehoista liikuntaa, jossa hieman hengästyy ja syke nousee.
Eli just tuollaisia kouluun tai töihin kävelyä, pyöräilyä ym.

Jolea: Sulla on kyllä joku himo tuohon syömiseen... :lol:
Vähän samanlainen kuin virallisterveelliset haluu syödä massaa, jotta syntyis paljon p..kaa.... 8)

ViestiLähetetty: 2009-10-02 09:29:33 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Mulla ON himo syömiseen :lol: ! En kai mä näin painava muuten olis?! Eikös sulla sitten ole? Ylipäätään kaikilla ylipainoisilla?

Mullahan on sitten aina välipäivä, kun poljen työmatkaa ja syke nousee vain vähän enkä juurikaan joudu ponnistelemaan :shock: , miksi sitten täällä hohkataan, että urheilen liikaa tai että ei pitäis yhtään enempää treenailla (esim. se pinttis, mistä niin tykkään) :roll: ?

Mä koklaan omenamehua!

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-02 09:40:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

piinastiina kirjoitti:
Itselleni oli helppoa aloittaa syklitys.

Ketoilu on helpompaa kuin hiiret 40g pitäminen.
En käy missään tiettynä päivänä ja tiettynä aikana tapahtuvassa liikunnassa, eli saan mennä treenaamaan milloin tykkään.

Syklitys menee läpi 4 viikossa, joten mun työajatkin sopivat. Teen vuorotyötä, viikko aamua ja viikko iltaa. 8)

Minulla on se päänsisäinen ongelma, että jos treenaisin silloin kun tykkään niin en menisi koskaan. Tämän takia olen aloittanut harrastuksen, jossa voi käydä vain tiettyinä päivinä viikossa niin tulee mentyäkin. Käyn maanantaisin ja torstaisin kuntonyrkkeilyssä, keskiviikkoisin niin usein kun pystyn niin joogassa. Tähän rinnalle tekisi mieli ottaa kerran viikkoon vielä joku uinti tai vastaava. Oiskohan ihan ok määrä ? 8-[ :-k

Olen kouluruokailija, joten nuo hiiret on aika hyvin jämähtänyt tohon 40g. Jos söisin vain kotona, niin 20g ei olisi vaikeus eikä mikään pitää, mutta nyt kun pitää tuolta tarjonnasta jotain valita niin..

Jotenkin tuntuu, että en ihan hakoteillä ole tämän syklityksen kanssa. En tosin tiedä, mutta..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 835 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00