karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-06 22:22:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 171 72 73 74 7578 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-22 11:27:02 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Teilla tuota rumbaa riittää. Piähä ittes kasassa! Hyviä vointeja koko poppoolle!

ViestiLähetetty: 2008-10-22 11:38:32 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Käyn taas pikaisesti. Lupasin lasten kanssa katsoa fantasialeffan (on syysloma) ja istuvat ja odottavat sitä.

Kerhokeskustelu meni hyvin. Ohjaaja sanoi Teemua erittäin kiltiksi ja herkäksi pojaksi. Yrittää lähestyä muita lapsia, muttei saa kunnolla vastakaikua. Tavarat viedään käsistä ja poika vaan katsoo surullisena perään. Ei oikein osaa puolustaa itseään. On hitaampi ja kömpelömpi kuin muut.

Syönyt olen kaikenlaista, suklaata liikaa. Ma-ti meni munien ja pekonien äärellä, kun vain kerkes sinne asti, sekä kreikkalaista salaattia iso kasa ja 1 kanankoipi. Jos olisimme päässeet eilen ajoissa lähtemään, olisin tehnyt sellaisen jota en ole koko karppauksen aikana tehnyt, eli mennyt poitsun kanssa kiinalaiseen ja syönyt oikein kunnon hiilaripommin, eli friteerattuja herkkuja, riisiä, sokerimaissikastikkeita..... olen huomioinut, että kun olen nyt nostanut hiilaritasoa, niin se vain nousee ja nousee ja nousee.... siis mitä enemmän syön hiilareita, sitä enemmän himoitsen suklaata, leipää, normiruokia. Onneksi lähdettiin niin myöhään kotiin, että elin matkan pähkinöillä ja läkerolilla :roll:

Tämän päivän ruokailu sisälsi 2 munaa 3 pekonisiivun kera ja goudakuutioita. Lisäksi yksi omena kermavaahdon kera ja kreikkalaista purkin pohjalta. Myös hasseleita kourallinen ja hyppysellinen aurinkosiemeniä.

Salille en mene, kun menkat alkoi tänä aamuna (monta päivää etuajassa) ja vatsa on niin kipeä sekä alaselkä. Väsyttää muutenkin tämä reissaaminen ja touhuaminen.

Nyt lähden lasten kanssa viettämään leffahetkeä....

Marsu, kerkesit väliin :D . Juu, onhan tämä rumbaa ja sambaa ja rokkia ja letkajenkkaa.... kaikkea muuta kuin hidasta valssia :roll: . Sanoinkin tuossa fysioterapeutille, että luulin saavani hengähtää, kun tämä syöpäurakka on ohi, mutta eihän siitä tullut mitään. Nyt alkoi sitten tämä puhe/liikkumisongelmien selvittely. Mulle kerrottiin, että nuo syöpälääkkeet voivat pysyvästi lapsilla vaurioittaa lihaksistoa, ettei niistä kenties tule koskaan normaaleja. Kuitenkin näiden lasten täytyy liikkua paljon, jotta sydän edes jotenkin toimis.... äh, nyt mä lähden leffan kattomiseen 8)

ViestiLähetetty: 2008-10-22 12:01:07 
Poissa
puutarhakarppi
puutarhakarppi

Hei Dumpolaan! Kyllä sulla tuota hommaa riittää... Mutta, onneksi Teemu on nyt parantunut siitä kaikkein vakavimmasta sairaudestaan; fysioterapialla saadaan kuitenkin paljon aikaan ja varmasti poika ajan kanssa oppii elämään ehkä-ei-niin-täydellisen-hienostuneen-motoriikkansa kanssa. Ehkäpä sitä ei vanhempana edes huomaa? Varmasti ihana ja rakastettava lapsi, oli fysiikka mikä hyvänsä! Sehän se vaan huolestuttaa, kun lapset osaavat olla todella julmia toisiaan kohtaan; kukaan kun ei saisi olla erilainen :? Itsekin aikanaan koulukiusattuna voin sanoa, että sitä ei unohda koskaan (vaikka mun kohdalla kiusaaminen olikin sieltä lievemmästä päästä).
Joka tapauksessa, kaunista syksyistä loppuviikkoa! :P

ViestiLähetetty: 2008-10-22 13:09:59 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

Dumpo kirjoitti:
Käyn taas pikaisesti. Lupasin lasten kanssa katsoa fantasialeffan (on syysloma) ja istuvat ja odottavat sitä.
Kerro sitten, millainen oli - oon monta kerta MELKEIN vuokrannut sen... Ja tsemppiä, Dumpo - varmasti löydät itsestäsi taas niitä voimia, että jaksat jatkaa tuota ei-niin-leppoisaa menoa. Helppoa se ei varmaan aina oo, mutta mitäpä sitä ei äiti lastensa eteen tekisi. Niin kulunut sanonta, vaan NIIN TOSI...

ViestiLähetetty: 2008-10-22 14:06:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lapset ovat hurjia.

Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer

ViestiLähetetty: 2008-10-22 14:44:25 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Tsempitystä Dumpolle!
Ei kaikkien tarvii olla samanlaisia, kuka sen on määritellyt, mimmoinen pitäisi olla? Erilaisuus on rikkautta. Se vaan, että sitä eivät kaikki ymmärrä, lapset ei varsinkaan. Jospa päivä valkenisi ja myrsky tyyntyisi välillä Dumpolassakin!
Haleja!

ViestiLähetetty: 2008-10-22 14:47:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Leppoisaa leffapäivää! Niin se tuntuu elämässä olevan, että ei ole sellaista tasaisenlatteaa elonpolkua, vaan kaikenlaista mäkeä ja risua tuppaa tunkemaan tielle. Ja lapset yllättävät lääkärit ja muut useinkin paikkaamalla heikkoja kohtiaan toisilla upeilla asioilla ja ponnistavat vaikeuksista eteenpäin. Me aikuiset olemme niitä, jotka hirvittelevät, miten nuo kultamme pärjäävät, ja putoamme sitten pyllyllemme hämmästyksestä. :roll:

ViestiLähetetty: 2008-10-22 16:00:14 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Iltaa ystäväiset!! Ja kiitos ihan kaikille visiitistä :D !! Juu, en minä jaksa murehtia sen enempää Teemun noista lihaksista ja puheenkehityksistä. Uskon että kaikki järjestyy ja lutviutuu ajallaan. Hyvinhän tuo on tullut tähänkin asti toimeen ja on niin iloinen ja reipas. Kerroin vain tilanteen missä mennään. Tällaista tämä elämä on, sitä on otettava vastaan mitä tulee :D .

Ecculi, SE oli ihan katottava, ei vastannut kirjaa, mutta oli ihan ok :mrgreen: .... siis jos tämä oli juuri SE, minkä oot aikonut monta kertaa vuokrata :lol: No, se oli Pimeä nousee, Susan Cooperin nuorten kirjasarjasta.

Tuolla uunissa muhii kermaisia porkkanoita ja lanttuja timjamilla ja rosmariinilla, sekä voita ja juustoraastetta hirmuisesti. Pannulla paistuu seitä, sientä, sipulia tillikermassa ja toisella pannulla naudan suikaleita pippuricuisineassa ja sipulissa. Katsotaan mitä niistä kokoan omalle lautaselleni 8) .

Tulen kiertämään kun kerkiän, nyt lähden viimeistelemään ruokia perheelle.....

ViestiLähetetty: 2008-10-22 16:23:25 
Poissa
mummokarppi
mummokarppi

Tumpoinen, minäkin täältä sinua tervehdin :smt039
Kyllä Teemu pärjää. Ja varmasti hän saa asiantuntija-apua. Semmoinen ilopilleri Eemeli-poika pärjää.
Pärjää sinäkin, paaaaaljon halimuksia :hug: :hug:

Hiteen kaikki mielen mustuus,
me suoritamme itsemme tästä
retkestä kuin enkelit. Asiat
käyvät hyvin, peijakkaan hyvin,
eikä yhtään syytä päätä kallistella.

- Aleksis Kivi

ViestiLähetetty: 2008-10-22 18:11:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpä, Eemelin oikeasti olemassa olevasta esikuvastakin tuli kunnallisneuvos! Meidän tytär oppi puhumaan vasta kolmevuotiaana, ei ole kyllä sen jälkeen hiljaa ollutkaan ja nuorin poika puhui myös vasta kolmevuotiaana ja senkin jälkeen harvakseltaan, mutta aina asiaa. Opetteli neljävuotiaana kirjoittamaan ja nimenomaan kirjoittamaan englannin kielellä, siihen aikaan kun kotitietokoneet (21 vuotta sitten) eivät juurikaan puhuneet, siis kirjoittaneet suomenkielellä. Poika sai muuten englannin kokeistakin 10+ ja opettaja joutui käyttämään sanakirjaa, että sai selvää vastauksista. Tyttärellä on yhä lukihäiriö, mutta puhetta tulee kuin vettä vaan. Lapset pärjäävät jos ei kotona latisteta, ja sinun kirjoituksistasi olen huomannut että olet kannustava, rakastava ja ymmärtäväinen, hyvä äiti.
Kuva Oikein kunnon rutistus täältä karhumuori Riisseliltäkin.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-10-22 21:17:01 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Dumpo kirjoitti:
Iltaa ystäväiset!! Ja kiitos ihan kaikille visiitistä :D !! Juu, en minä jaksa murehtia sen enempää Teemun noista lihaksista ja puheenkehityksistä. Uskon että kaikki järjestyy ja lutviutuu ajallaan. Hyvinhän tuo on tullut tähänkin asti toimeen ja on niin iloinen ja reipas. Kerroin vain tilanteen missä mennään. Tällaista tämä elämä on, sitä on otettava vastaan mitä tulee :D .

Ecculi, SE oli ihan katottava, ei vastannut kirjaa, mutta oli ihan ok :mrgreen: .... siis jos tämä oli juuri SE, minkä oot aikonut monta kertaa vuokrata :lol: No, se oli Pimeä nousee, Susan Cooperin nuorten kirjasarjasta.
Tuolla uunissa muhii kermaisia porkkanoita ja lanttuja timjamilla ja rosmariinilla, sekä voita ja juustoraastetta hirmuisesti. Pannulla paistuu seitä, sientä, sipulia tillikermassa ja toisella pannulla naudan suikaleita pippuricuisineassa ja sipulissa. Katsotaan mitä niistä kokoan omalle lautaselleni 8) .

Tulen kiertämään kun kerkiän, nyt lähden viimeistelemään ruokia perheelle.....

Itse ostin sen "huutiksesta" kympillä ja ihan hyvä oli.
Aika hyvit erikoistehosteet, ei liikaa mässätty kuitenkaan.
Kirjaa ei tietysti korvaa mikään. Itse ole kirja sarja lukenut abaut 6 krt...
:oops:
Ekan kirjan olen jopa ostanut, kun ilmestyi uusi painos.
Pitäisi itse asiassa hommata loputkin kirjat, vielä kun niitä mahdollisesti sais tilattua...

ViestiLähetetty: 2008-10-24 08:58:20 
Poissa
puutarhakarppi
puutarhakarppi

Duuuumpooooo-syyyyyys :?: Missä sä kuppaat? Täällä jo kaivattais sua :P

ViestiLähetetty: 2008-10-24 09:02:34 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tääkii kerkee taas kaipaileen....ennen ukkopojan ja rinsessan tuloo Kuva
Sitte taas matalalentoo...

Tuu Dumpoliini näkyviin Kuva

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-24 09:03:18 
Poissa
mummokarppi
mummokarppi

Kultapallero taitaa olla syyslomalla! Välillä täytyy lomailla, mutta täällä on jo sinua ikävä :(

Mutta pian me varmaan 'nähdään', halimuksia :hug: :hug:

- Aleksis Kivi

ViestiLähetetty: 2008-10-25 09:08:09 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Hyvää huomenta ja auringon paistetta sinnekin jos siellä ei se itse paista!

Ilmoitan vain, että suklaa-kokeilut ovat ainakin viikon jollei kaksi "jäissä".
Piinastiina metsästää ketoosia takaisin ja silloin en voi tehdä mitään normista poikkeavaa, edes pizzaa........ :evil:

Palaillaan asiaan kunhan asiani on taas järjestyksessä! 8)

ViestiLähetetty: 2008-10-25 09:13:01 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Helou ystäväiseni!! Minua on kaivattu :shock: ? Pomppis arvasi oikein, olen ollut syyslomalla, vaikkakin kotona. Siis lasten kanssa touhuttu ja tehty kaikenlaista. Täällä on vain satanut ja satanut ja satanut :roll: . Meillä on piha ihan vellinä. Pitäis saada kaivuri tekemään kunnon tie/uusi tie sisäänkäynnille, vanha kun jäi jatkeen alle. Eilen olin hieronnassa ja voi kun teki hyvää!! Kyllä se kaksi tuntia on minimi, voisin olla ihan kevyesti kolmekin. Tällä hierojalla on voimia näpeissä ja osaa hommansa. Ensimmäistä kertaa hierottiin vatsa :shock: !! Kysyi, että haluanko. Kyllähän mua nolotti se löysä ja arpinen maha, mutta ajattelin, että olkoon. Kyljet oli tosi kipeät, yllätyin todella.

Olenhan minä syönytkin tämän viikon aikana. Muuten ihan karpisti, mutta suklaata on mennyt useamman karpin edestä :oops: . Kreikkalaisen olen ottanut ihan vakioon, siis niin pitkäksi aikaa kun sitä riittää. Eilen söin katksisalaatin auralla ja vähän pähkinöitä. Jälkkäriksi kreikkalaisen jämät purkista ja kaneliomenalohkoja. Illalla meni kanankoipi, kurkkua ja tomaattia, sekä pähkinöitä. Sitten sitä suklaata.... ja läkerolia muutama. Ompun nappasin vielä illalla ja yhden vatajan nakin. Kummasti tuo hieronta nosti ruokahalua.

Tänään söin savulohta, kurkkua ja tomaatin. Jälkkäriksi kreikkalaista johon sekoitin aurinkosiemeniä, kookosta ja hasselia.
Tuo kreikkalainen täyttää kummasti.

Vaakaa en ole rasittanut ollenkaan :twisted: , olkoon mitä on. En halua masentaa itseäni. Sitten kun mun farkkuni ei mene jalkaan niin ryhdyn mehupaastolle.... Itseasiassa muutama vuosi sitten aina teini-ikään olin viikon mehupaastolla kaksi kertaa vuodessa, ihan puhdistumisen takia. Jostain syystä en ole viime vuosina sitä harjoittanut.

Murupallero, kyllä Eemeli pärjää, uskon siihen ihan täysin. Tottakai suruja tulee ja sain kuullakin niistä kerhotädiltä, mutta tämä on raadollinen elämä. Juu, kyllä minäkin pärjään :mrgreen: ja halit sinullekin :hug: !

Riisseli, iiiisot rutistukset takaisin ronsumuorilta :hug: ! Toivon, että olen kannustava ja rakastava, ainakin yritän kovasti. Poitsu on 5 ja puhuu kolmevuotiaan tasolla, mutta kyllähän minä ymmärrän häntä. Kun kerta rakastaa piirtämistä, niin siihen me kannustetaan kovasti. Teemu "puhuu" piirtämisen kautta. Paperit ovat täynnä tarinoita, joita hän ei edes kunnolla osaa kertoa. Ihana poika tämä on, erikoinen ja sydämellinen, sekä paljon huumorintajua.

piinastiina, mullakin on kaksi kirjaa ja ajattelin, että pitää hankkia loput, jos vaikka divarista löytyis. Luin joskus teininä ne, ja ajattelin lukaista näin aikuisena uudestaan. Olenhan minä niin outo, että Potteritkin olen lukenut jo monta kertaa läpi 8) . Tykkään fantasiasta ja scifistä ja vaikka mistä, kunhan se ei ole sairasta ja liian väkivaltaista.

Hipposys, mumma ja muut, täällä minääääää Kuva, vähän matalalentoa ilmassa Kuva

Yritän keretä vähän käydä kurkkimassa teitäkin, joten sii juu!!

piinastiina, kerkesit väliin! Kyllähän munkin pitäis laittaa tuo suklaa jäihin, ihan tosi! Tosin ketoosi ei ole lähtenyt mihinkään, vaikka suklaata on mennyt useampi palanen päivässä ja omppua sen päälle parikin. Minä tilasin itelleni sitä kaakaomassaa ja kaakaovoita ja aion kokeilla steviansuklaata, joten hirmuisesti ei pitäis olla hiilareita siinä. Paljonkohan ite massassa niitä muuten on....?

ViestiLähetetty: 2008-10-25 09:25:16 
Poissa
mummokarppi
mummokarppi

Miten mukavaa kuulla sinusta taas :smt049

Ihanaa viikonloppua, minä olen ensi viikolla kolme päivää lomalla, joten saattaa olla, että häiriköin sinua puheilimitse :oops: :hug:

- Aleksis Kivi

ViestiLähetetty: 2008-10-25 09:31:45 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Murunen, minua saa "häiriköidä" :mrgreen: !

ViestiLähetetty: 2008-10-25 10:40:05 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Rakkahin "murunen"!
Ihanaa, kun olet!!!
Olet tässä, siinä ja tuossa. Kaikessa kuitenkin elämisen meno ja meininki. Eläkä Teemua murehi. Niin ihana lapsi löytää paikkansa elämässään. Sinä ehkä joudut sitä elämään enemmän kuin joku muu jonkun toisen lapsen kanssa, mutta tämä on Teemun elämää. Ja sinun! Ja tuommoinen vahva nainen kuin sinä, kyllä pärjää. Ooot kuin äitisi. Terveisiä hänelle. Siinä vasta loistonainen. Ja sinä hänen geeninsä perineenä porskutat kyllä.

Hirveesti ei oo tarkoitus Rinssistä puhua - ajatuskin tekee kipiää - mutta hän sanoi aika hienosti silloin kesälllä, kun olitte Willalla vierailleet: "Näkee niin hyvin tämän jatkumon isoäidistä tyttären kautta lapsenlapsiin...kaikki niin sanmasta hyvästä puusta veistettyjä upeita naisia..."

Nyt lähetän tään äkkiä, ennenkuin ruppeen itkemään. Lempeätä päivän
jatkoa.
Mä palajan...

ViestiLähetetty: 2008-10-25 13:52:13 
Hyvää viikkonloppua Dumpolaan! Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 171 72 73 74 7578 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00