musti kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että maratonille tai puolimaratonille tai mihin tahansa liikuntasuoritukseen pitäisi mennä vain ja ainoastaan täysin terveenä.
Joo, samaa mieltähän minäkin olen, mutta helppo se on sanoa kun ei ole tilanne päällä. Itsekin aina on suomimassa urheiluvammautuneita että mikä siinä on ettei voi parannella rauhassa kun pitää mennä ennen aikojaan kokeilemaan ja paraneminen vain pitkittyy. Tossa kesällä sitten kun tappelin ton oman jalkapohjarikon kanssa, alkoi valjeta miten vaikeaa voi olla se sohvan pohjalle jääminen, varsinkin jos on joku tavoitepäivämäärä! Ei tarvita edes niskaan hönkivää maajoukkuejohtoa, ihan oma polla riittää. Ja sitten kun vielä on hieno sää, lähtö ja maali parin minuutin kävelyn päässä ja tapahtuma sillä tietoa ehkä ainutkertainen, niin kyllä sitä hyvin helposti tuntee itsensä täysin toipuneeksi. Plus että eihän tuohon touhuun (pitkän matkan juoksukisat) ryhtymisessä ole mitään järkeä muutenkaan, joten se on enää vähän hullumpaa jos lähtee liikkeelle juuri ja juuri toipuneena.

.
Tankkaus koostui ihan normieväistä (ehkä 50-70 g hh/vrk??, en ole laskenut) plus luomukevytmaidosta, paitsi että meinasin lauantaina unohtaa koko maidonjuonnin. Mutta siis pe tuli lipitettyä litra, la vähän vähemmän, su-aamuna puoli litraa. Muuta aamulla popsittua oli appelsiini, vähän raejuustoa, noin 1 dl kermaa vaahtona ja 1 Vatajan nakki.