karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 12:14:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Viinimarja-reseptejä?
ViestiLähetetty: 2004-08-14 16:40:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-07-24 16:52:35
Viestit: 18
Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä, mitä punaisista ja mustista viinimarjoista ja karviaismarjoista voisi tehdä?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-15 18:07:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-19 20:41:53
Viestit: 899
viiniä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-15 18:38:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-31 21:12:05
Viestit: 2034
Minulla on yksi joka syksyn ohjelmaan kuuluva resepti mustaviinimarjoille, muuten syön herukat ja karviaiset sellaisenaan.

Tölkkiin perataan mustaherukoita ja kaadetaan kirkasta viinaa päälle niin että marjat peittyvät reilusti. Kännellään silloin tällöin. Kun flunssa, sielun vilu tai muu talviahdistus iskee, siivilöidään marjat pois, ja valmiista herukkasnapsista tehdään kuuma toti mieluisien mausteiden kera. Helpottaa oloa ja jos ei paranna, niin ainakin on mukavampi sairastaa :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-15 19:59:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2004-06-17 19:41:18
Viestit: 90
Tuli vanha resepti mieleen, kiehauta ihan vähän karviaisia ja keitä porkkanat kypsäksi ja jauha ne hienoksi "mummon sosemyllyllä", mittaa yhtä paljon karviais-sosetta ja porkkanamuusia ja sekoita keskenään.
Vanhan reseptin mukaan pitäisi laittaa 1/3 sokeria, ,mutta jos tuon pakastamme, niin varmaan voimme tarvittaessa vähän lisätä jotain
makeutusainetta.


Sääli saadaan, mutta kateus ansaitaan!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-15 20:20:16 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-07-24 16:52:35
Viestit: 18
Likööri on se, mitä me jo niistä teemme. Ja kuumaan veteen sekoitettuna tosi hyvä flunssajuoma. Ja jopa maistuu ennaltaehkäisynäkin!
Hauskaa, että muutkin ovat keksineet sen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-15 20:22:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 18:36:56
Viestit: 604
Tuo Mirlon oiva resepti tunnetaan myös köyhän lakkahillona :)

Tänä kesänä tuli hilloja/lakkoja niin onnettoman surkeasti, että pitänee turvautua tuohon... :(

_________________
Lukemalla ei uimaan opi, vetteen se on mäntävä


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)