karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-16 22:47:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Onko ruoan hinta mielestäsi halvempi nyt kuin ennen euroon siirtymistä?
On 9%  9%  [ 6 ]
Ei 78%  78%  [ 52 ]
En osaa sanoa 13%  13%  [ 9 ]
Ääniä yhteensä: 67
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-01 14:40:40 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Pupu77 kirjoitti:
Tässä kohtaa täytyy muistaa, että euro verrattuna markkoihin ei ole enää sama asia, kuin vuonna 2001, eli €uro ei ole enää 6 markkaa, johtuen inflaatiosta.

Tämän huomioiden hinnat ovat nousseet, omasta mielestäni aika paljon.

Tosin voi olla, että opiskelemaan lähdettyäni yksinhuoltajan kukkaro on pienenmpi, mutta mulla kaikki rahat menee vuokran yms, jälkeen ruokaan. Mitään muuta ei ole varaa ostaa.

Tilastonikkarit kuitenkin kuorossa vakuttavat aina keväisin kuinka vähän inflaatio on kulkenut...ja elinkustannuksia kuvaavat indeksit mieluiten jopa laskeneet... riippuen kulloinkin siitä mihin tarkoitukseen on tarve argumenttteja rakennella. (onkohan se edelleen sitä työmarkkinapolitiikkaa, no jakopolitiikkaa ainakin)

Jos luvut vuosittain pitäisivät paikkaansa ei muutoksen pitöisi siis olla kovinkaan suuri. Mutta toki muutaman sentin vuodesta 2001 tähän päivään....

on olemassa kolme valheellisuuden astetta. Ensin on tietenkin ihan tavallinen vale.. sitten vähän isompana valeena emävale... ja ............ sitten kaiken huippuna ylimpänä omassa luokassaan valeiden kingi... tilasto.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-01 14:57:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Meinasin alkaa väittää papalle vastaan, mutta huomasin, että olinkin samaa mieltä... :oops:

poistun nollaamaan päätäni...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-01 14:59:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pappa kirjoitti:
Näin alakarppiaikana kun ei tarvitse enää ostaa huoltoaseman marmoripalatsimonitoimiviihdekeskuksessa 13g painavaa valkoista sämpylää (ja kiukustua tyhjän ostamisesta) jossa sisällä on 1,2g painava viikon vanha rasvaton läpinäkyvä kinkunsiivu ja maksaa siitä kolmea-neljää euroa. ;)

NIIN hyvää ja NIIN kevyttä! :roll:

1) Minä en jaksa olla ihmettelemättä niitä ruokapaikkoja jotka ovat jonkin liikennöintireitin yhteydessä/varrella (yhteysalusten kanttiinit, lentoasemat, huoltoasemat).

Onko niin, ettei kukaan terveystietoinen ihminen koskaan liiku autolla/laivalla/lentokoneella?

Onkoo kaikilla aina Trangia mukanaan?

Miten tämän jälkeen voidaan pitää karppaamista kalliina?

...ja:

2) Miksi lentoasemien odotustiloissa ei ole taidenäyttelyä, museota tai vaikka teatteria KUN OLISI KERRANKIN AIKAA NIIHIN TUTUSTUA! :twisted:

3) Miksi tarjoilijoiden on kovin vaikea ymmärtää että ravintolaan syömään tullut haluaa palvelua ja jotain sellaista mikä ei mahdu ruokalistan ahtaisiin puitteisiin vai opetetaanko tarjoilijat vain ymmärtämään kieltä ruokalajeittain niin että esimerkiksi unohtuu sana "tee" kun se ei esiinny jälkiruoan yhteydessä? :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-01 15:15:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ennen kun kyytiin tuli lapsimatkustaja, tykkäsin ajella noita keskisuuria teitä pitkin, joiden varrella on paremmat maisemat, jotka kulkevat kirkonkylien läpi, eikä niiden varsilla ole niitä peltisiä telekänpönttöjä. Noissa kylissä on paikallisia baareja joista sai (ja saanee yhä) hyvää ruokaa jonottamatta kohtuuhinnalla. Noi baarit ovat vielä monesti aivan samanlaisia joissa kävi lapsena

Nykyään tulee käytettyä valtateitä, kun niiillä on takapuolehuuhtelupaikkoja säännöllisemmin, ja kuiteskaan sitä huutamista ei jaksa kuunnella sekunttiakaan enempää kuin on pakko.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-01 15:18:09 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Pienetär kirjoitti:

Onkoo kaikilla aina Trangia mukanaan?

koko joukko on sellainen joka sisältää ainakin seuraavat alijoukot.
1. Joillakin ei ole koskaan trangia mukana. En kuulu tuohon joukkoon.
2. Joillakin ei ole aina trangia mukana. Minä kuulun tähän joukkoon.
3. Joillakin on joskus trangia mukana. Minä kuulun tuohonkin joukkoon.
4. Joillakin voi olla trangia aina mukana. En voi kuulua tähän joukkoon. En tiedä kuka kuuluu tähän joukkoon. Siis minulle tuntematon joukko jonka olemassaolosta minulla ei ole tietoa suuntaan tai toiseen.

Ai niin ja tuo tee.

Eikös tehdä sanan kehoitemuoto museoitu jo viime vuosituhannella. Ei voi tehdä, täytyy saada valmiina. Joku sanoi minulle jossain sopivassa tilanteessa: "ei sellaista ole" johon tuumasin vain lakonisesti: Jos ei ole, tee se. Kerro tehtyäsi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-01 16:44:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin... ja sitten joku lukihärikkö luki väärin ja pisti kyselyyn rastin ihan väärään paikkaan :oops:

Eli vaikka äänestin vahingossa toisin. Niin olen kyllä sitä mieltä että ruuan hinta on noussut ja reilusti!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-02 13:44:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pappa kirjoitti:

Eikös tehdä sanan kehoitemuoto museoitu jo viime vuosituhannella. Ei voi tehdä, täytyy saada valmiina. Joku sanoi minulle jossain sopivassa tilanteessa: "ei sellaista ole" johon tuumasin vain lakonisesti: Jos ei ole, tee se. Kerro tehtyäsi.

Seuraavan kerran sanon tarjoilijalle: "tee työ!" ja vain Kuopiossa asia ymmärretään toisin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00