karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-26 04:55:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Herkkupäivä?
ViestiLähetetty: 2008-08-04 11:26:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Neljättä päivää ketokarppausta eikä herkuttelu edes houkuta.
Hieman hirvittää lähestyvä lomareissu pastan luvattuun maahan, mitähän siellä oikein tulee ahtaneeksi sisäänsä??
Hiilarikrapulaa kauhulla odottaen... :cry:

ViestiLähetetty: 2008-08-04 11:34:31 
Poissa
scifikarppi
scifikarppi

Hyvä jos joku pystyy pitämään hiilaripäiviä silloin tällöin. Mulla menee samaan tapaan kuin tupakan kanssa: ei voi ajatellakaan polttavani vaikkapa lauantaisin, koska siitä se taas ratkeaa. Hiilareitten kanssa ihan sama juttu, jos yhtenä päivänä annan itselleni luvan syödä ihan mitä vaan, se ei jääkään sitten siihen yhteen päivään :|

ViestiLähetetty: 2008-08-12 10:12:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mun on tehnyt kaks pvää niin paljon mieli salmiakkia että päätin pitäväni kahden vkon välein sunnuntaina karkkipäivän. En mitään jättikokoista 450 gramman karkkipussia menisi ostamaan (miksi niin isoja pusseja edes myydään?? ja sit ihmetellään kun on paljon ylipainoisia Suomessa :roll: ), mutta semmonen 150 gramman pikkupussi ja siitä syön ehkä puolet. Ei se todellakaan maailmoja kaada, kunhan ei vajoa kovin alas himoineen.

ViestiLähetetty: 2008-08-12 14:47:44 
Poissa
sintti
sintti

Mä yritän makeenhimon tms. yllättäessä miettiä mitä karppiherkkuja mä sen sijaan saan syödä...Niitä en kyllä vaihtais mihinkään hiiliriherkkuihin. Toi salmiakki on kyllä munkin kompastuskivi, mitään sen parempaa ei ole olemassa! Pitää vaan ostaa riittävän vahvaa salmiakkia, että himo menee jo pienestä määrästä ohi...Ja tietysti vain tosi harvoin. :)

ViestiLähetetty: 2008-08-19 18:01:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ei mene kaikki pipariksi.

Mutta....

Seuraava mässypäivä on helpompi pitää, kun on jo kerran pitänyt.
Motivaatio-ongelmia jatkamiselle saattaa ilmetä, kun kerran jo meni ratkeamaan
Saattaa tulla TOSI PAHA OLO etenkin jos on ketoosissa ollut, todellakin siis hiilarikrapula!

Näin mulla on käynyt, siitä siis viisastuneena :oops:

ViestiLähetetty: 2008-08-25 16:26:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä oon hoitanut herkkupäivän pienen makeannälän kermarahkalla, jossa on jonkun verran omppua paloina. Siihen makeutusainetta ja a vot!
Tokihan tuolla on näköjään melkoiset karppiherkkurespat, katselinkin mutakakkuohjetta tuossa.
Itse myös en kyllä halua herkutella ollenkaan epäkarpisti sokeripommeilla. Tiedä mitkä sivuoireet siitäkin sais! :shock:
Yks kaveri oli miehensä kanssa Särkiksellä ja olivat syöneet pizzaa pohjineen ja olivat tulleet niiiin väsyneiksi.
Siihen tais jäädä poikkeaminen heiltä.

Itse kävin läpi myös hiilariviekkarit tälle kuurille alkaessa etten enää kaipaa samoja oireita tähän. :sick: Se kokemus sai luvan riittää.
Selvästikin tämä vhh sopii mulle paljon paremmin kuin hiilariruuat konsaan.
Jep jep.

ViestiLähetetty: 2008-08-26 08:29:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ere-ere kirjoitti:
Mä oon hoitanut herkkupäivän pienen makeannälän kermarahkalla, jossa on jonkun verran omppua paloina. Siihen makeutusainetta ja a vot!
Tokihan tuolla on näköjään melkoiset karppiherkkurespat, katselinkin mutakakkuohjetta tuossa.
Itse myös en kyllä halua herkutella ollenkaan epäkarpisti sokeripommeilla.

Täällä sama herkku, Ere-ere, tosin partista ja kermaa vaahdotettuna :) Siihen aavistus makeutusainetta (koko ajan riittää aina vaan pienempi määrä :shock: ) eikä tarvitse minusta enää mitään sen jälkeen. Mies lisää joskus mustikoita. Tällä lähtee makeanhimo varmasti, kun tulee yksinkertaisesti jo niin täyteenkin, että hyvä kun sohvalta pääsee ylös :lol: :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2008-09-01 20:56:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Veo kirjoitti:
Ere-ere kirjoitti:
Itse myös en kyllä halua herkutella ollenkaan epäkarpisti sokeripommeilla.

Täällä sama herkku, Ere-ere, tosin partista ja kermaa vaahdotettuna :) Siihen aavistus makeutusainetta (koko ajan riittää aina vaan pienempi määrä :shock: )

Jos mulle tulee makeanhimo (mitä tapahtuu todella harvoin) en iske tuohon settiin mitään ylimääräistä makeutusta. Mun mielestä jo se partis ja kermavaahto, puhumattakaan ompusta, maistuu tosi makealle ihan sellaisenaan. :shock: Niin kai se suu karppiintuu... sen takia ei enää tee mieli suklaatakaan, kun tietää, että se on niin öklön ylimakeaa.

Nimim. "Vetää kurkkua jälkkäriksi koska se on niin makeaa" :lol:

ViestiLähetetty: 2008-09-04 11:51:44 
Poissa
sintti
sintti

Täällä moni onkin jo käsitellyt makean himoa ja herkkupäiviä mutten huomannut kenekään "kärsivän" samoista "himoista" kuin minun. Olen pyrkinyt ketokarppaamaan, jonka aikana paino onkin tippunut ihan kivasti ja olo on ollut loistava, mutta kerran viikossa olen tarvittaessa suonut itselleni "herkkupäivän", jolloin juon aamukahvin rauhassa vastaleivotu ruisleivän sekä sen päälle niii-iin ihanasti sulavan voin kera :oops: tai leivon sämpylöitä mahd. karpisti kuitenkin..tai kesällä "herkkupäiväni" saattoi sisältää litran mansikoita tai vadelmia. Rakastan yksinkertaisesti tuoreen ruisleivän/sämpylän makua ja voisin vaikka elää pelkillä kasviksilla.
Karkkeja tai makeaa minun ei juurikaan tee mieli ja silloinkin kun tekee mieli, herkuttelen kermavaahdolla (joka ennen oli niin syntinen herkku) tai paahdetuilla mantelilastuilla joiden seassa on voita ja tilkka kermaa (sekä tarvittaessa makeutusjauhetta..)
Vaikka hiilareissa tuo 20g. paukkuukin herkkupäivinä nopsaan rikki, en ole kauheasti tuntenut huonoa omaatuntoa niistä :oops: ja niiden jälkeen on ollut mukava palata takaisin "ruotuun".
Olen huomannut että minun on huomattavasti helpompi säädellä syömisiäni kun arkena pidän hiilarit melko alhaalla ja ainoastaan herkkupäivänä nostan hiilareita.

ViestiLähetetty: 2008-09-04 18:56:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ketokarppaus jatkuu edelleen ja herkutteluhimo tiessään. Ei edes houkuta pitää herkkupäivää??
Ainoa herkku lienee Liiterin kreikkalainen jogu, mutta päivittäisen hiilarirajan puitteissa. :smt016
Suklaatkin säilyy kummasti kaapissa, ennen niistä jäi vaan kääreet... :roll:

ViestiLähetetty: 2008-10-23 13:08:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppauksen aloitettuani ei ole oikeastaan ikinä tehnyt niin kova mieli jotain, että on pakko saada - esim. tavallista suklaata, jäätelöä, kermaleivoksia, kahvipullaa tms. Joten herkkupäivä ei ole mielessä, ja mitään ei oikeastaan tee mieli ostaa kotiin. Vaikka ostelen kyllä sitä sun tätä kahdelle teinipojalleni.

Mutta voisin ajatella suoda itselleni vähän tavallista herkullisemman kahvihetken jos sille päälle satun kahvilan nähdessäni, ja tilata muhkean kermaleivoksen kahvin viereen - sanotaan nyt noin kerran 2-3 kuukaudessa. Ja sekin tilaisuus saattaisi jäädä käyttämättä. Musta karppiravinnossa on herkkuja niin yllin kyllin, että muuta en tarvitse, ja säästyyhän sitten niiltä lisäaineiltakin.

Salmiakkipussin vois kyllä ostaa joskus jos ja kun muistaa...

ViestiLähetetty: 2008-10-23 19:51:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on oikeesti I-K-Ä-V-Ä salmiakkia :oops:

Herkkupäivinä syön pikasuklaata tai %suklaata ja makeutettuja limuja.
Mittää ei tee mieli?
Joskus mietin et vois...mut ehkä joku pv :D

ViestiLähetetty: 2008-10-23 22:28:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, ehkä oli vähän väärin sanoa etteikö tee mieli... Mielitekoja toki on, mutta himoja ei ole ollut nyt aikoihin, ja se on kai se suurin ja ihanin ero hiilariaikaan. Ihanaa tuntea olevansa itsensä herra, mutta samalla on myös aika mukava ajatus - oikeastaan ei tullut mieleenkään ennen kuin tätä viestiketjua luin :) - että sitä voisi pitää herkkupäivän hiilarimaailmassa... Kunhan ei eksy sinne pidemmäksi aikaa.

Ainoa mikä meikäläisen voisi sysäistä sinne pidemmäksi aikaa olisi että olisi hirveä morkkis siitä että tuli mokattua. Mutta kun sitä kun ei tule jos antaa itsellensä varsinaisen luvan herkutella hiilareilla, ja ottaa sitten heti perään sopimuksen seuraavan askeleen ja palaa heti karpiksi. Meinaan, toista se oli ennen - ainakin minulla - kun antoi pirulle pikkurillin ja se vei koko käden, ja sitä jollain sairaalla tavalla rankaisi itseään omasta heikkoudestaan, ja jäi vaan sinne mussuttelemaan. Nyt karppaus kasvattaa selkärankaa, ja herkuttelukin on kaikilla tavoin terveellisempää.

ViestiLähetetty: 2008-10-24 15:28:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mikä sitten olisi sitä herkkua siellä hiilarimaailmassa?

En oikeasti keksi mitään, mikä saisi kuolan valumaan ja himot heräämään. Tämän vasta muutaman kuukauden aikana olen suunnitellusti syönyt dallaspullan, pizzan ja karkkia, joista olen tykännyt entisessä elämässä (paitsi en edes karkista), niin nyt niiden syöminen oli ihan pettymys "höh, eipä tämä olekaan hyvää". Pullan osti siksi, kun väsytti ja heikotti niin (joo, hyvä valinta hiilarinlähteeksi), ja ajattelin tarvivani hiilaritankkausta ja pizzalle mentiin ihan vaan sunnuntaipäivän kunniaksi, kun ei jaksanut laittaa ruokaa.

En tiedä.... ehkä mulla tämä karppielämä on niin nuorta vielä, ettei uutuuden viehätys ole haihtunut, mutta jostain syystä ei ainakaan vielä hiilarit huutele.

ViestiLähetetty: 2008-12-15 10:04:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No minä herkuttelin viikonloppuna prosenttisuklaalla. Tarkoituksena oli lauantaina syödä muutama pala, mikä toteutuikin. Eli la söin kolme kipaletta. Mutta sunnuntaina sitten söinkin 7 kappaletta, ja tämä ei kuulunut ollenkaan suunnitelmiin :D Eli kyllä nuo herkkupäivät selkeästi yrittävät jäädä päälle. Olisikin myytävänä jotain kolmen kappaleen prosentti"patukoita". Pitää tästä edes pakata nuo annospusseihin ja tunkea loput pakkaseen, niin on vaikeampaa se touhu. Ihmettelin eilen tuota suklaahinkua kovasti, mutta tänään tajusin että onkin tosiaan se sortumisaika kuukaudesta. Syön aina ennen menkkoja levyn suklaata. Nyt onneksi pysy tuossa määrässä ja vielä prosenttisuklaana. Hiilarit toki nousi, muttei kamalasti sentään..ketoosikaan ei häiriintynyt (tai liekö vain hetkittäin häiriintynyt, koska ei tikuissa vaikutusta näy). Joten kai se oli suhteellisen hallittu repsahdus (kun sitä suklaatakin vielä jäi) :lol:

Ehkä sitä ei nyt kannata liian vakavasti elämää ottaa, mutta minä voin kyllä suoraan sanoa, ettei mulle ihan varmasti sopisi yksi repsuilupäivä hiilarimaassa. Jo sen tähden, että vatsa olisi niin kipeä varmaan vielä seuraavallakin viikolla. Plus mulla oikeestaan tekee mieli vaan tota suklaata joskus, se on se mun juttu. Ja prosenttisuklaa ajaa hyvin tuon tarpeen.

Jos tuntuu, että on kamalasti repsuillut, niin liikkumaan vaan. Eikös se tavallaan nosta tota hiilarimäärää? Noh, ainakin se pistää nesteet liikkeelle :D

ViestiLähetetty: 2008-12-16 15:38:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ainut asia, mikä välillä himottaa tosissaan on pizza, ja sitä olen pari kertaa tilannutkin, jättänyt vain ne paksummat reunat syömättä. Jos vain keksisi jonkin hyvän reseptin, jolla tehdä pizzapohja karpisti ilman, että se jää mössöksi, niin voisin jatkossa tehdä ihan itte.

Muutoin voi olla, että sitä tulee syötyä kerran kuussa :oops:

ViestiLähetetty: 2008-12-17 15:40:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikös tuolla reseptiosuudessa ole noita pitsareseptejä? Siis jotain sinne päin ainakin. Itse nyt ajattelin, jonkun palstalaisen ehdotuksesta, syödä pitsan täytteet vaan. KUn on jo sovittu ajat sitten Rax visiitti vanhojen pikkulapsimuistojen tähden, niin ajattelin syyä pitsoista tosiaan vaan ne täytteet. Tosin tätähän ei jostain kotipizzan pitsasta ehkä raaski, mut muuten.

ViestiLähetetty: 2009-01-22 14:01:38 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Valkosipale kirjoitti:
Ainut asia, mikä välillä himottaa tosissaan on pizza, ja sitä olen pari kertaa tilannutkin, jättänyt vain ne paksummat reunat syömättä. Jos vain keksisi jonkin hyvän reseptin, jolla tehdä pizzapohja karpisti ilman, että se jää mössöksi, niin voisin jatkossa tehdä ihan itte.

Muutoin voi olla, että sitä tulee syötyä kerran kuussa :oops:

Tortillalätty vai millä nimellä se nyt siellä resepti-osiossa on.

Siihen tulee jos oikein muistan(tarkista määrät):

1dl vettä
1 rkl psylliumia
1 kananmuna
noin 4 dl mantelijauhetta

Kannattaa kaulita joko kahden leivinpaperin välissä tai niin kuin minä, kahden silikonialusta välissä, todella ohueksi ja esipaista 200 asteessa noin 10min(tämä todella tärkeää), ota pois uunista, täytteet päälle ja takaisin uuniin noin 10-15min, kunnes pizza näyttää hyvältä.
juusto kannattaa laittaa hiukan reunojen yli, muuten reunat ovat kamalat ja kovat.

Tää on hyvä, mutta ERITTÄIN RUNSAS RASVAINEN! #-o

Olen kokeillut korvata leseillä mantelijauhoja, suhteella 1 dl leseitä, loput mantelijauhetta, niin ei oikein mun makuun.
Seuraavalla kerran teen pelkillä mantelijauhoilla.
Joku on laittanut myös proteiinijauhoja.
Itsekin kerran meinasin tehdä pzizapohjan illalla etukäteen, ihmettelin, että kuinkas nyt niin vadelmalle tuoksuu...
Olin laittanut vadelman makuista jauhetta joukkoon. :lol:

Säilytän niitä lasipurkissa, ilman etikettiä... :roll:

ViestiLähetetty: 2009-01-22 21:35:02 
Poissa
sintti
sintti

Itse tykkäsin kovasti siitä maitorahkapohjaisesta pitsapohjasta. Vyötärön metsästäjän pizzapohja onko nimeltään? Oon kokeillu tehdä karpisti mantelileipää, suolakeksejä ja mutakakkua ja ne kaikki oli ihan kamalan makusia :smt078 Se pitsa oli hyvää. Mutta ei taida olla nuo karppileipomiset mun juttu... :roll:

Jahka herkkupäivän pidän niin sitte sokeri sokerina, makeutusaineet on ihan kamalia! Just ostin intiaanisokeripussin, josko siitä vois tehdä jotain :)

ViestiLähetetty: 2009-01-23 07:48:57 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Murujuusto kirjoitti:
Itse tykkäsin kovasti siitä maitorahkapohjaisesta pitsapohjasta. Vyötärön metsästäjän pizzapohja onko nimeltään? Oon kokeillu tehdä karpisti mantelileipää, suolakeksejä ja mutakakkua ja ne kaikki oli ihan kamalan makusia :smt078 Se pitsa oli hyvää. Mutta ei taida olla nuo karppileipomiset mun juttu... :roll:

Jahka herkkupäivän pidän niin sitte sokeri sokerina, makeutusaineet on ihan kamalia! Just ostin intiaanisokeripussin, josko siitä vois tehdä jotain :)

Itse myös kokeillin sitä rahka-pohjaa. Itse asiassa tein kokeeksi molempia saman aikaisesti ja vein töihin työkavereiden tuomittavaksi... Pari häiskää tykkäsi siitä rahka-pohjasta, mutta tytöt tykkäsi manteli-pohjasta... Kannattaa kokeilla molempia. Itse tykkään juuri siitä manteli-pohjasta, siksi että siitä saa ohuen ja "rapean"...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00