karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-19 20:25:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-10-13 08:29:45 
Poissa
sintti
sintti

Olen ostanut nyt noita ketos stiksejä ja tietenkin testaillut useammankin kerran päivässä joten kysymys kuuluu: Pitäisikö niiden tikkujen värjäytyä aina samallalailla vuorokauden ajasta riippumatta, minulla voi olla että illalla menee ihan tummaksi ja taas vastaavasti seuraavalla kerralla ei laisinkaan ja taas kohta värjäytyy. Paino ei putoa vaikka väri muuttuu ja hiilarit ovat koko ajan kork.20 prode 60-90 rasva noin 100 mun paino on nyt 83 ja pituus 163.

En enää ymmärrä mikä piru tässä mättää ikää mulla on 49

Antakaa niitä hyviä vinkkejä ennen kun luovutan pliiiis :!:

Puttepossu :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 08:47:53 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Se vaihtelee aivan luonnollisesti. Siitä ei varsinaisesti tarvitse välittää.

Kun niitä johonkin aikaan ilmenee tässä alkuvaiheessa ja kun hiilarit on noin alhaalla ei asian kanssa kannata stressata lainkaan. Se että niitä selkeästi on ollut kertoo vain jossain määrin sen että homma on käynnistynyt.

Nyt kun aika kuluu on yhä hankalampaa ennustaa kuinka niiden tuotannollisen säädön kanssa on. Elimistöhän osittain myös pyrkii tasapainotilaan ja pidemmän päälle virtsassa ei välttämättä näy paljokaan. Niitä tuotetaan vain tarpeellinen määrä eikä niitä jouda virtsaan hukkaan heitettäväksi. Tämä on pidemmän päälle jonkin verran yksilöllistä.

Inuiiteilla jotka on olleet koko ikänsä ääriniukoilla hiilareilla ei esiinny mainittavasti sellaista ketoosia että se virtsassa näkyisi.

Kauankos tämä ruokavalio on nyt tällaisena ollut? (nuo makroravinnemäärät tuollatavalla) Eikös tämä ole vasta juuri aivan äsken hiukan "säädetty". Ajattelin vain tuota painon putoamattomuuden "tuskaa". Entäpä historia näissä ruokavalio ja laihdutusyritys asioissa? Olisiko joskus voinut hiukan käydä jopa niin että olisi hiukan lihasta uhrattu jollain kitukuurilla. Onko tiedossa insuliiniresistenssiä tai millään tavalla sokeritasapainon säätelyongelmia? Nukut kunnolla? Stressitilanne?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 13:03:14 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Pappa vastauksesta, mutta minua vielä ihmetyttää tuo että minkä takia minulla ei tuo paino laske vaikka liikunkin suhteellisen paljon jo työni puolesta. Olen tehtaalla varastonhoitajana ja siinä joutuu liikkumaan ja taakkoja kantamaan melkolailla.

Kai minun vaan täytyy hyväksyä se että läskit ovat tulleet minulle jäädäkseen. minulla on sellainen unelma että kun ensi kesänä täytän pyöreitä (en ees ilikiä sanua sitä lukua kun niin hirvittää) Niin painoni olisi alle seitkyt :oops:

Kiitos jokatapauksessa: Puttepossu :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 13:35:36 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

puttepossu kirjoitti:
Kiitos Pappa vastauksesta, mutta minua vielä ihmetyttää tuo että minkä takia minulla ei tuo paino laske vaikka liikunkin suhteellisen paljon jo työni puolesta. Olen tehtaalla varastonhoitajana ja siinä joutuu liikkumaan ja taakkoja kantamaan melkolailla.

Kai minun vaan täytyy hyväksyä se että läskit ovat tulleet minulle jäädäkseen. minulla on sellainen unelma että kun ensi kesänä täytän pyöreitä (en ees ilikiä sanua sitä lukua kun niin hirvittää) Niin painoni olisi alle seitkyt :oops:

Kiitos jokatapauksessa: Puttepossu :shock:

Juu muttakun siihen puoleen ei voi paljoakaan ottaa kantaa saati neuvoa ellei kysele. Tuollakin niitä kysymyksiä oli muutama.

Voisi myös hiukan seurata pidemmällä aikavälillä esiintyykö vaatteiden "venymistä" eli muuttumista väljemmiksi. Se on vähintään yhtä hyvä mittari kuin kropan kkokonaispaino. Elimistön pitää ensin saaha sopeutua muuttuneeseen ruokavalioon. Sitä voi sitten säätää johonkin suuntaan kunhan ensin pääsee selville mihin suuntaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 13:48:19 
Poissa
sintti
sintti

Hmmm. No jos sillai ajattelee niin kyllä vaatteet on kieltämättä löystyneet jonkin verran ja vyössä sain kiristää jo uuteen reikään mutta ajttelin että nahkavyö...sehän on tietenkin venynyt :oops:

Aloitin tämän hommelin jo tuossa elokuun alussa ja siitä asti olen pitänyt hiilarit noin alhaalla, muutaman kerran on mennyt 25:een. Käytän tuota kiloklubin laskuria ja sinne kyllä tunnollisesti merkkaan kaikki.

Paitsi joskus kun on iiihan pakko narauttaa punkkua ja homejuustoa :oops:

Se kun on niin hyvvväää!

Pittää oottaa ihimettä tapahtuvaksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 13:55:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos ne vaatteet löystyy, niin jotain tapahtuu. Vaakalukema tulee mahdollisesti myöhemmin perässä. Kärsivällisyyttä vain.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 21:15:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

puttepossu kirjoitti:
Hmmm. No jos sillai ajattelee niin kyllä vaatteet on kieltämättä löystyneetPaitsi joskus kun on iiihan pakko narauttaa punkkua ja homejuustoa.

Kiip on rokin

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-14 08:19:20 
Poissa
sintti
sintti

Myös minulla paino jumittui ainakin kuukaudeksi samaan, yritin jatkaa tiukemmalla linjalla hiilareiden suhteen, eli laskin että varmasti 20g ei ylity. Söin lopulta enään kaksi kertaa päivässä ja harrastin aktiivisesti liikuntaa, mikään ei auttanut.
Sitten minulle tehtiin kunto-ohjelma salilla ja samalla keskusteltiin syömisistäni. Pidin pintani vaikka ohjaaja kauhisteli hiilarimääriäni ja sanoi että ei sillä voi jaksaa treenata, onneksi olin seurannut täällä keskusteluja ja osasin perustella kantani niin hänelle kuin itsellenikin. Sain luvan jatkaa :lol:
Mutta sen verran rukattiin ruokailuani, että nyt syön 5 kertaa päivässä, noin kolmen tunnin välein ja päivän kalorimääräni on 1700 + 300 treenipäivänä. Punnitsen ja lasken, empä olisi kuvitellut sitä tekeväni, mutta on kyllä yllättävä havainto kuinka paljon kunnon lusikallisesta majoneesia tulee kaloreita.. ehkä laitankin hieman vähemmän. Näin edettiin, syön yhä hiilareita noin 20-40g, proteiinia noin 80-90g ja loput rasvaa.
Itsenikin yllätykseksi paino lähti välittömästi laskuun :lol: ja laskee noin kilon viikossa nyt. Toivon nyt tämän auttavan tässä mittavassa painonpudotus-urakassani eteenpäin ja kait joskus voin jättää puntarinkin pois.
En tiedä mikä tässä oli se tärkein muutos, kalorien laskeminen vai ateriointikertojen lisäys, vai oliko jumin aika vain ohi :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-14 13:02:31 
Poissa
sintti
sintti

Myös minä alussa söin useamman kerran päivässä kunhan hiilarit eivät ylittäneet sitä 20. Mutta proteiinia minulla kului sitten jopa 130g vrk, en ymmärtänyt että niitäkin pitää rajoittaa kun atkins siinä kirjassaan neuvoo että syö vapaasti lihaa, kalaa, munia, kanaa ja rasvaa....

No nyt kuitenkin ovat proteiinitkin pysyneet korkeimmillaan 90g/vrk mutta rasvaa menee joskus jopa 120g. Liekkö se nyt sitten liikaa :oops:

Kalorit paukkuu 1200-1900 abaut vrk ja töissä mulla kyllä energiaa palaa.

Pitäisköhän mun tässä nyt alottaa ihan alusta koko homma ja ottaa pari viikkoa ihan ilman hydraatteja että lähtee homma rulaan :?:

Pöllönä Puttepossu :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-14 14:32:03 
Poissa
sintti
sintti

Minusta tuntuu että silloin kun söin vain noin kaksikertaa päivässä, söin välillä jopa liian vähän noin 1600 kaloria, enkä huomioinut lisättyä liikuntaa. Eli alkoiko kroppa pitää saamastaan energiasta tiukemmin kiinni? Tosin kyllä lutrasin mm majoneesin kanssa surutta, ihan tarkkaan en tiedä kun en laskenut kuin vain hiilihydraatit.
Nyt syön aamiaisella 300, lounaalla 400, välipalaksi 300, päivälliseksi 450 ja iltapala 200 lisäksi urheilupäivinä ylimääräinen 300 kaloria (punaviini ja suklaa on suosikkini exrana :oops: )
Kauhea laskeminen siinä on, mutta eiköhän siihen jonkinlainen tuntuma tule ajankanssa. Pidän tätä "ruokatouhua" nykyisin jonkimmoisena kokeena ja itseäni koekaniinina.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-14 14:45:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puttepossu!

Tuolla jossain mainitsit, että veriarvosi ovat parantuneet karppauksen myötä.

Tästä voisi saada vähän vihjettä siihen suuntaan, että kehosi on ollut ennen jonkinlaisessa puutostilassa. Nyt kehosi saattaa käyttää sille antamaasi "kunnon" ravintoa aikaisempien vaurioiden korjaamiseen, ennenkuin haluaa luopua kudoksestaan... :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-14 15:19:40 
Poissa
sintti
sintti

Niin. Minä olen kai ollut aina sellainen että kun jotain teen niin teen sitte "kunnolla" Aiemmin noudatin paikkareita ja sen jälkeen olen ollut kiloklubissa, rasvoja olen kammoksunut ja pitänyt niitä mörkönä joten en oikein opi niitä käyttämään. Joka paikassa yritin kai kilpailla itseni kanssa, eli mitä alemmas kalorit sain niin sitä onnellisempi kai olin ja koko ajan oli paha olo.

Nyt kai alitajuisesti koitan jatkaa samaa linjaa. Kun selasin taaksepäin noita omia ruokapäiväkirjoja niin löytyi jopa sellaisia päiviä että kaloreita oli mennyt alle 900. Ei se kai ole ihme että kun töistä tulee kotiin olo on niin huono että tuntuu kuin voisi oksentaa pelkästä väsymyksestä ja nälästä.

Kai se on tuolla korvien välissä se vika. Kyllä tämä uusi elämäntapa on pakko ottaa rauhallisesti päivä ja viikko kerrallaan, koska tämä tulee olemaan elämäntapa eikä pelkkä laihdutuskuuri.

Olen kyllä kiitollinen kun saan teiltä kaikilta neuvoja ja opastusta tähän uuteen minään.

Puttepossu :shock:

Ompa muuten eroja kun tuossa syötin fineliin tämän päivän syömiset ja vertasin niitä kiloklubin laskemiin vastaaviin tuloksiin, Fineli näytti hh 10g vähemmän kuin kklubi :!: Kumpaa ois luottaminen ? Nyt kyllä katon finelin mukaan !!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-11 16:33:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tässä kans kysymys.....aamulla esim. kaksi paistettua munaa n.1 rkl voita + tilkka kermaa ja n.50gr koskenkaskijaa ja tomaatti ja illalla proteiinipitosta ruokaa 200-300gr ja vihanneksia/kasviksia n.100gr paitsi silloin enemmän,kun on esim kaalilaatikkoa missä on voissa paistettu kaali ja jauheliha.Ei ole nälkä mutta ei laske painokaan. Rasittavaa....siinämielessä,että kun ei ole nälkä voisin kuvitella ,että kaikki on ok....mutta...mutta

ViestiLähetetty: 2008-04-14 10:35:44 
Poissa
sintti
sintti

Mä en oo laskenu muuta ku hiilareita.Yritän pitää ne 20 g mutta olen sallinut pientä lipsumista (+ 5 g) . Painoa tippu aluksi 6,5 kg kuukaudessa (hurjasti mutta tuntuu ettei näy missään) ja en ole ruokailuani muuttanut ollenkaan.paitsi että yksi päivä repsahdin ja söin yhden keksin,hyi minua.
Huolenaiheeni kuitenkin on se että tänään kävin vaa'alla ja oli tullut 1,5 kg takaisinpäin. Enkä kyllä mielestäni syö oikeastaan erilailla.kaksi kertaa päivässä salaattia ja lihaa :o

Voisiko toi puoltoista kiloa tulla siitä että olen juonut vettä vähemmän?

ViestiLähetetty: 2008-04-18 14:55:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla menee makrot about näin päivittäin: HH 10-30g, prodet n.60-120g, rasvat 100-200g. Eli rasvaa lisää, ystävät hyvät!

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-04-19 11:31:10 
Poissa
sintti
sintti

Tämä nyt ainakin omasta mielestä kuuluua sarjaan "tyhmät kysymykset" :roll:

Eli jos nyt olis aloittamassa ketoilua, niin olisko järkevää käydä edellisenä iltana piiiiiiitkällä lenkillä ns tyhjentämässä noita glykogeenivarastoja - siis ihan siitä syystä että pääsis nopeemmin ketoosiin :?

ViestiLähetetty: 2008-04-19 12:20:43 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

räpäti kirjoitti:
Tämä nyt ainakin omasta mielestä kuuluua sarjaan "tyhmät kysymykset" :roll:

Eli jos nyt olis aloittamassa ketoilua, niin olisko järkevää käydä edellisenä iltana piiiiiiitkällä lenkillä ns tyhjentämässä noita glykogeenivarastoja - siis ihan siitä syystä että pääsis nopeemmin ketoosiin :?

Ensin tietenkin pitäisi kysyä että minkäslaisella ylipainolla sitä ketoilua ollaan alkamassa...

Puhun nyt reilusti ylipainoisesta.
No jokatapauksessa asia on aika monitahoinen. Liiku ja oleile aivan normaalisti muuttamatta muuta kuin syömistä.

Tämä toki vaatisi paljon laajemmin erilaisten seikkojen huomioinnin mutta: pääprinsiippi.

Kehossa on karkeasti kaksi eri glykogeenivarastoa. Maksassa ja lihaksissa. Lihaksissa olevaa ei voida palauttaa verenkiertoon ja se siellä oleva ei siis vaikuta ketoosin käynnistymiseen tuota eikä tätä.

Mieluumminkin aloita ketoosi kevyellä ololla ilman ainakaan mitään kovempia "tyhjennyksiä". Tai sitten pitäsi muuttaa induktiorukavaliota "palautusruokavalioksi" ja se taas hiukan lyö korvalle ajatusta. Toki sitä voisi runsaalla proteiinilla mutta mikä järki siinä olisi. Normaalia fyysisesti kevyehköä elämää aloitukseen. Toki liikkuminen lähes aina on muuten edullista.

On parasta että elimistö sillä ihan luonnollisella vauhdillaan siirtyy ketoosiin siten kuin parhaakseen katsoo - silloin koko kroppa pysyy siinä mukana. (ja silloin myöskään ei säädöissä tapahdu ylilyöntejä niin helposti)

ViestiLähetetty: 2008-04-19 12:42:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutta mitä on tapahtunut puttepossulle, mitä on tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana? Onko paino pudonnut ja millaisella metodilla?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00