karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-06 06:34:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kuukautiskierto ja ketoosi
ViestiLähetetty: 2008-03-14 08:14:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viikon punnitustulos: +300g :cry: Vaikka olen mielestäni tehnyt kaiken kuten pitää.

On ollut puhettä kierron vaikutuksesta painon heittelehtimiseen. Mulla oli pari päivää sitten ovulaatio kivuista päätellen.

Voiko tämä nostaa painoa? Olen ollut yleisessä luulossa että kun on menkat turvotus voi näkyä painonnousuna.

ViestiLähetetty: 2008-03-14 09:34:39 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi

kyllä voi!!!

Itselläni paino laski lupaavasti koko viikon (teen niinkuin ei saisi ja mittailen päivittäin :oops: ) vaan tänään alkoi TAAS menkat ja paino humpsahti +400g. Nesteitähän ne vain on ja kohta taas lähtee, mutta raivostuttavaa.
Tuonne toiseen ketjuun jo purnasinkin, että nyt kun alkaa olla kierto sellaista viikko vuotoa - viikon tauko - viikko vuotoa - viikon tauko... ja painokin sitten jumii & heittelee ja tekee vaikka mitä..

Ei oo helppoo olla nainen :lol:

ViestiLähetetty: 2008-03-14 10:23:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla paino lisääntyy pari päivää ennenkuin menkat alkaa. Lienee aika yleistä. Mut nyt olen huomannut (siis karpatessa) että kierron pituus on pidentynyt huimasti. Mulla on aina ollut lyhyt kierto (22-25 päivää) ja ikinä ei ole ylittänyt 30 päivää. Paitsi edellisella kerralla oli 34 päivää ja nyt just eilen alkoi 33 päivän kohdalla. Mulle tää on tosi outoa! Voiko syynä siis olla karppaus?? Vai joko tässä on esimakua vaihdevuosista (olen 44-v)??? Onko muilla vastaavaa kokemusta?

ViestiLähetetty: 2008-03-14 11:09:20 
Poissa
kahvikissa
kahvikissa

Ihan samaa mäkin tuolla "intiimiketjussa" juttelin, eli menkat sohlaa. Oon syyksi ajatellut ruokavaliota. Paino jumii, vaatteista huomaa, vaik en vaa´lla käy, enkä mene! [-X :lol: . On käynyt kyllä mielessä ne vaihdevuodetkin, oon 42, mut mutsilla kyllä alkoi myöhemmin, jos sillä nyt merkitystä on.

ViestiLähetetty: 2008-03-14 20:06:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minusta karppaus on säännöllistänyt kierron. Toki raskauden jälkeen on voinut muutenkin muuttua kierto.

ViestiLähetetty: 2008-03-16 06:45:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jos en ihan pieleen muista, niin uusimmassa Atkinsissakin tästä mainitaan. Jos aloittaa induktion kierron loppupuolella, voi painonlasku olla vähäistä.

Itse jätän vaa'an ihan rauhaan aina puolet kuusta, eli ajat molemmin puolin menkkoja. Suojelen tällä itseäni, paino elää silloin niin omaa elämäänsä. Mitä turhaan ahdistamaan itseään suurilla painonvaihteluilla, kun aivot tietää, että hormooneista johtuu, mutta tunteissa jysähtää, jos joku aamu on vaikka +2kg....

ViestiLähetetty: 2008-03-16 09:45:19 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi

:cry: järki sanoo, että nestettä tämä on, mutta viikon saldona +600g. Äh.. se on ihme homma, miten sitä pettyy vaikka tietää ettei näin paljon VOI oikeesti lihoa kun on liikkunut kuin hullu ja syönyt repsahtelematta.. Mutta sitäkin suuremmin ärsyttää, kun kroppa tekee mitä mielii eikä tottele minua :|

On vaan meinaan melko epätoivoista tää koko painonpudotus, kun kuukautiset heittää painoa ja niitä kuukautisia on jokatoinen viikko.. kyllä tekis mieli heittää pilleriliuska lähimpään metsikköön, mutta jospa tämä tästä tasaantuisi. Ja jostain syystä mahakaan ei ole tahtonut toimia melkein koko viikkoon, niin uskoisin ettei se ole ainakaan auttanut painonpudotusta #-o

Urakalla vettä ja huomenna ostamaan pellavansiemeniä, jospa se sillä lähtis taas :roll:

(Toisaalta tuo vaaka-homma on ihan yks hailee, kun menneellä viikolla tein vaatekaupassa riemuisia löytöjä ja mahduin Normaalien Ihmisten vaatteisiin :mrgreen: Piti vielä hakea numeroa pienempiä vaatteita sovituskoppiin, että oli sopivia =D> Mutta olis se silti kiva jos painokin suuntaisi kohti sitä tavoitetta..... )

ViestiLähetetty: 2008-03-16 10:13:29 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Jos vatsa ei oo toiminut hyvin melkein viikkoon niin ei ihme jos on painonnousua. Lisää reilusti rasvaa niin vatsa alkaa toimia. Mulla meni karppauksen alussa kerran vatsa kovalle ja kun tempasin desin oliiviöljyä kerralla huiviin niin jo irtosi. :D

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-03-16 10:41:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä se tietenkin vaikuttaa, kun vaaka näyttää plussaa, mutta en menisi sanomaan että se on lihomista. Kannattaa mielestäni juntata päähän että +- 2 kg on normaali vaihteluväli aikuisella naisella.

79 kg = BMI 29 lievä lihavuus
68 kg = BMI 25 normaalipaino

Huomispäivään uupumatta uin.

Kuvassa norsu norsun selässä, korvieni välissä 65-kiloinen viehko nainen. Miksi tämä ristiriita?

ViestiLähetetty: 2008-03-18 13:03:45 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi

:lol: tämä alkaa olla jo huvittavaa.. mielipuolipainontarkkailija ( eli minä :) ) sai vihdoin mensu-nesteturvotukset liikkeelle (hulluna vettä) ja vatsan toimimaan (pellavansiemeniä JA luumuja :D ) vaan nyt teki vaaka tenän eikä suostu käynnistymään :mrgreen: (ei varoitellut, että olisi patterit loppumassa tai mitään ja illalla vielä näytti kiltisti painotuloksia)

Oliskohan pikku vinkki siitä, että siinä ei tarviis hypätä aamulla, päivällä ja illalla :oops:
Mutta olo on vallan paljon mainiompi ja nyt on tullut hillittömiä vesihimoja, joten ehkä muutoinkin join aiemmin liian vähän.. Tosin nyt saa vähintään kerran tuntiin kipittää vessassa :shock: Mutta tuleepahan taukoa työskentelyyn ihan noin pakosta.. pääsiäisenä nyt sitten näillä näkymin seuraava vaakaus.. mitenkähän tässä selviää melkein viikon ilman vakiokontrolleja :roll:

ViestiLähetetty: 2008-03-18 14:27:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla menkat nostavat myös painoa n.500g, vähän vaihtelee. Pitäisi jättää menkkaviikolla vaaka kokonaan sinne kaappiin...
Tänään kuitenkin taas kävin, ja eilisestä noussut puoli kiloa. Ihmettelin sitä, ja kävin vessassa täystyhjennyksellä (hehheh), otin kaikki vaatteet pois jne. Vaaka näytti samaa. #-o Eli ei pitäisi siihen vekottimeen niin totisesti luottaa. :wink:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-18 10:08:39 
Poissa
sintti
sintti

Joo täällä on menkat alkamassa hetkellä millä hyvänsä (luultavammin jo tänään) ja KETOOSI lähes olematon! Miten se on mahdollista? Siis miten menkat voi ketoosiin muka vaikuttaa? Painoa päivässä +2kg (juu juu on nesteitä) ja hiilareita ei ole mennyt sen enempää kuin normaalistikkaan.. Ketoosi ollut tähän asti tosi hyvä... Harmittaa.. :cry:

Muoks* Tikku taisi olla viallinen, kokeilin uudestaan ja ketoosi on vahva [-o<

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-19 14:04:59 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ketoosin syvyydellä ei oo mitään merkitystä. Sikäli voit olla rauhassa. Me pissitään tikkuun eri aikoina eri tavalla kertoaineita.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-01-19 17:07:53 
Poissa
sintti
sintti

^ Eli siis ketoosin syvyyskö ei kerro mistään? #-o

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00