karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-13 21:25:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-01-27 19:07:41 
Poissa
sintti
sintti

Olen ollut ihan hyvässä ketoosissa jo kolmisen viikkoa. Painoa on pudonnut 3 -4 kiloa (nyt n. 77-78, tavoite 60 - 65, olen kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava nelikymppinen nainen). Nyt tuntuu että paino ei inahda alaspäin. Hiilareiden kanssa olen ollut tarkkana. Viikonloppuisin on tullut syötyä vähän paremmin ja viiniäkin olen ottanut jonkun verran. Viikolla menuu menee suurin piirtein näin:
- aamupala: partaukkoa, makeutusjauhetta ja pellavansiemenrouhetta
- lounas: 1-2 kananmunaa, raakaa porkkanaa, kurkkua tai paprikaa + n. 50 g juustoa
- päivällinen: salaattia ja liha/kala/kana
- illalla tiukan paikan tullen esim. pieni munakas. paistettu krakovan makkara tai pari paistettua munaa

Vettä/viccyä menee noin. 1,5 - 2 litraa päivässä.

Jumppailen / kävelen 3 - 4 kertaa viikossa..

Pitäisikö syömistä vähentää vai missä mättää?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-28 12:34:35 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Mutta tuohan on oikein hyvä pudotusalku.

Realistinen vauhti on noin pari kiloa kuukaudessa, rasvaa vaan ei pala enempää. Mutta alkutohinassa tulee välillä huimiakin tipautuksia, ei se sellaisena kuitenkaan jatku vaan hiilareiden varastoimat höttöset vaan ikäänkuin kiinteytyvät alussa nopsaan. Ylimääränesteitä lähinnä.

Niin ja kaloreita en laske millään muotoa. Kunhan vaan tulee vähintäänkin tarpeeksi - ja rasvasta suurin osa.

Että rauhassa vaan. Ethän kuitenkaan tarkoita viikonloppuisin "paremmin" syömisellä hiilariruokaa? Se ei ole järkevää, kannattaa pitää tietty linja ainakin alussa. Sitten myöhemmin voi kokeilla hiilaritasojen nostoa jos siltä tuntuu.

Ja viinit kuivina.

Minä syön erittäin hyvin joka ilta - ai joo, muista nyt että sitä rasvaa tulee saada riittävästi. Ruokavaliosi näyttää prodepainotteiselta , laita sinne salaattiin paljon öljyä , kananmunille voita yms.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-29 08:55:08 
Poissa
sintti
sintti

Moi ja kiitos vastauksesta Karbureettori!

Kärsivällisyyttä kärsivällisyyttä, näinhän se on ;-)
Uskonvahvistusta vaan tarvitaan aina välillä, varsinki kun se siippa vieressä tolkuttaa että "ei tuollaisella voi laihtua". Hän on Montinaquen dieetillä ja minä enemmän Atkinssilla.

Olen ollut viikonloputkin hiilihydraatittomalla, mutta ruuanlaittoon on tullut panostettua enemmän ja ruuat on olleet ehkä vähän rasvaisempia (mm. savustettua lohta thousand island kastikkeella, nam).

Olen ollut joskus aikaisemminkin vähähiilarisella dietillä ja painonpudotus on loppunut siihen noin 4 kiloon. Muistelen että olen silloin ennemminkin hyväkarpannut. Toivotaan että tämä ketokarppaus nyt toimii kun on tyroksiinilääkityksetkin kehissä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-31 13:27:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Katsoin minäkin samaa kuin edellinen "kommentoija" ,lisäisin sinuna RASVAAA!+ ENKÄ OLISI VIELÄ HUOLISSANI :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-01 11:53:50 
Poissa
sintti
sintti

Tänään kävin vaakalla, kahteen viikkoon ei ole paino laskenut grammaakaan. :evil: Menkoilla ei ole asian kanssa tekemistä.

Nyt alkaa olla vitsit vähissä. Miehellä on lähtenyt 2 kiloa tällä viikolla. Hän on syönyt myös hiilareita mm. ruisleipää. Minä olen pysytelly 20 - 30 g hiilaria/päivä ja korvannut proteiinia rasvalla. Kaloreitakin olen tsekannut niin että yhtenäkään päivänä ei ole mennyt yli 1500 kcal.

Pitääköhän tässä vaan hyväksyä että kilpirauhasta sairastavan on kilonsa pidettävä :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-01 12:08:37 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Mitäs jos pitäisit tuon linjan nyt ihan rauhassa vaan jonkin aikaa? Sitten voisit koittaa pudottaa hiilarit alle 20 koko ajan ja olla rajoittamatta kaloreita.

Kun se kalorien rajoittaminen plus liikunta voi olla jumittava seikka mikäli rasvakäyttöisyys ei olekaan vielä kunnolla päällä.

Tosin mistään jumista ei silti kannata vielä puhua kun kuukaudessa lähti neljä kiloa. :wink:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-01 12:15:08 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Kilpparin vajis hidastaa huomattavasti pudotusta... :evil: Iteki tuskailin aikoinaa senttien kans mut paino ei pudonnu... :evil: Mut sitte ku alko putoamaa, ni vauhil lähti... ja pysyny on poissa... :wink: Tsemppiä!!! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-01 12:18:16 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

KristiinaR kirjoitti:
Mut sitte ku alko putoamaa, ni vauhil lähti... ja pysyny on poissa... :wink: Tsemppiä!!! :wink:

eli miten kauan sulla kesti ennen kuin tuli tama nopea pudotus? Muistan lukeneni Montignacista etta joillain naisilla kestaa 8-9kk sinnitella ja sitten romahtaa.

Minusta toi on hyva alku, jatka vain alaka tuiijota vaakaa liikaa. Arvosta hyvinvointia ja hyvaa oloa.

vastaus alkuperaiseen kysymykseen: pyrin olemaan laskematta kaloreita ketoosissa. Kun laskin en kokenut hyotyneeni siita mitenkaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-01 13:24:44 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:roll: Tuota noi, kauaha se vei??? :-k :-k :-k Oiskoha olt vajaa vuos, aineki... :roll: Joo, jotaki sitä luokkaa se oli... senttejä kyl karis, mut paino tosi hitaasti, kunnes tuli loppukiri... :wink:

Alkuha oli opettelua, kunnes oppi, ni sit alko mennä luihi ja ytimii, ja asiat helpottu kerral... sit vaa söi, mitä halus... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-01 13:50:59 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Theodora kirjoitti:
Tänään kävin vaakalla, kahteen viikkoon ei ole paino laskenut grammaakaan.

Kamalaa, hirveää, tulkaa kaikki katsomaan! Täällä on joku jolla ei ole kahteen viikkoon paino tippunut yhtään! Ainutlaatuinen tapaus karppihistoriassa, luonnonoikku suorastaan. :mrgreen:

Siis oikeesti kaksi viikkoa ei ole mitään.

Sulla ei ole kovin paljon pudotettavaa. Se tekee joillekin laihtumisen hitaammaksi. Usein ne, joilla on lähtöpainoa tosi paljon, laihtuvat rytisemällä. Lisäksi miehet laihtuvat usein nopeammin ja helpommin kuin naiset.

Laihtumattomuutta voi aiheuttaa myös se, että kroppa voi korjata aikaisemman ruokavalion aiheuttamia puutoksia yms.

Toisilla paino putoaa tasaisesti, toisilla ei. Se vaan on semmoista.

ViestiLähetetty: 2008-02-22 18:26:03 
Poissa
sintti
sintti

ikuna en oo ketoosissa kaloreita laskenu, enkä laske :D muuten tuntuisi kuin olisi jollain hirveällä kalori dietillä,,, nauttikaamme me fiksut painon tippumisesta ketoosissa ja ihanista rasvasta :D

ViestiLähetetty: 2008-02-22 19:21:05 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

puolikuu kirjoitti:
ikuna en oo ketoosissa kaloreita laskenu, enkä laske :D muuten tuntuisi kuin olisi jollain hirveällä kalori dietillä,,, nauttikaamme me fiksut painon tippumisesta ketoosissa ja ihanista rasvasta :D

siis mitä häh??!!? BMI -tavoite 16??!!

anteeksi sivupolulle meneminen!! :oops:

2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408

ViestiLähetetty: 2008-02-22 20:30:51 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

etanainen kirjoitti:
puolikuu kirjoitti:

siis mitä häh??!!? BMI -tavoite 16??!!

anteeksi sivupolulle meneminen!! :oops:

Nykyinen paino näyttäs olevan sopiva BMI. On sairasta haluta noin sairaan alhainen BMI. On jo epäterveellistä!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-02-23 06:57:05 
Poissa
landekarppi
landekarppi

=P~ Miula oli alottaes BMI 27 :arrow: 21-22, ja miule riittävä... :oops: Joidenki mielestä jo liianki alhanen, mut itellä hyvä olo täs eikä alemmas tartte mennä... [-X

ViestiLähetetty: 2008-02-24 10:43:15 
Poissa
sintti
sintti

juuh poistin koko trickerin,,, kun tuntuu ihmetystä olevan ... se bmi oli "tavoitteeton" mutta kannusti hyvin,, asetan aina tavoitteet pitkälle (ehkä liiankin), tarkoitus ei siis ollut ihan niin alas painoa pudottaa =) lähtö painoni oli n. 60 kg ja nyt - 10 kg =) vielä muutama kilo tavoitteeseen...

ViestiLähetetty: 2008-02-24 17:20:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En normaalisti laske kaloreita, mutta nyt mulla on ihme syömättömyysvaihde päällä ja yritän tarkkailla kaloreita siksi. Mulla kalorit pyörii tossa +/-2000kcal silloin kun syön tarpeeksi ja siihen pyrin tällä hetkellä.

Uusi startti 06.01.2014

ViestiLähetetty: 2008-02-28 15:55:58 
Poissa
sintti
sintti

Mä en nyt alkuunkaan ymmärrä miksen ole ketoosissa ja ei mulla painokaan ole pudonnut kuin yhden kilon. :evil: kohta 4 viikkoa takana. Kun lueskelen juttuja niin syödään salaattia ja jogurttia ym. ja olette ketoosissa. Minä en ole syönyt kuin kourallisen päivässä salaattia enkä juuri muuta vihannesta. Miten ihmeessä mä en mene ketoosiin? Olis jo kiva vähän laihtuakin. Senttejäkään ei ole hävinnyt. auttakaa te viisaammat. Vai onkohan mun kohtalo tuo vajaa vuosi ennenkuin elimistö haluaa luopua kiloista...
eilen söin,
aamiaiseksi voissa paistettu 2 munan munakas, loraus kermaa ja vähän juustoraastetta, kahvia
lounas: kalkkunapihvi, kourallinen salaattia, muutama lantun lohko,
välipala; finlandia juustoa n. 30 g ja kahvia
päivällinen 1½ broilerin rintafilettä pekoniin käärittynä + kermakastiketta. Edelliset päivät samoilla linjoilla..

ViestiLähetetty: 2008-02-28 16:56:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

hessuhopo kirjoitti:
Mä en nyt alkuunkaan ymmärrä miksen ole ketoosissa ja ei mulla painokaan ole pudonnut kuin yhden kilon. :evil: kohta 4 viikkoa takana. Kun lueskelen juttuja niin syödään salaattia ja jogurttia ym. ja olette ketoosissa. Minä en ole syönyt kuin kourallisen päivässä salaattia enkä juuri muuta vihannesta. Miten ihmeessä mä en mene ketoosiin? Olis jo kiva vähän laihtuakin. Senttejäkään ei ole hävinnyt. auttakaa te viisaammat. Vai onkohan mun kohtalo tuo vajaa vuosi ennenkuin elimistö haluaa luopua kiloista...
eilen söin,
aamiaiseksi voissa paistettu 2 munan munakas, loraus kermaa ja vähän juustoraastetta, kahvia
lounas: kalkkunapihvi, kourallinen salaattia, muutama lantun lohko,
välipala; finlandia juustoa n. 30 g ja kahvia
päivällinen 1½ broilerin rintafilettä pekoniin käärittynä + kermakastiketta. Edelliset päivät samoilla linjoilla..

Luultavasti et saa rasvaa tarpeeksi.
Lantun voit jättää pois ja korvata samankokoisella palalla voita.

Ja alkuperäiseen kysymykseen;
mitä noita laskemaan, turhaa se on!!
Ja kaloriteoriahan oli muutenkin susi.

ViestiLähetetty: 2008-02-28 17:01:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En laske! Tämä on niin mukavaa olla laskematta :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-01 12:13:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hessuhopo kirjoitti:
Mä en nyt alkuunkaan ymmärrä miksen ole ketoosissa ja ei mulla painokaan ole pudonnut kuin yhden kilon. :evil: kohta 4 viikkoa takana. Kun lueskelen juttuja niin syödään salaattia ja jogurttia ym. ja olette ketoosissa. Minä en ole syönyt kuin kourallisen päivässä salaattia enkä juuri muuta vihannesta. Miten ihmeessä mä en mene ketoosiin? Olis jo kiva vähän laihtuakin. Senttejäkään ei ole hävinnyt.

Kannattaa muistaa, ettei kaikki saa painoaan putoamaan ketoosilla. Painoa voi tiputtaa myös enemmillä hiilareilla. Ja mistä tiedät ettet ole ketoosissa? Noin vähäisillä hiilareilla vois olettaa. Syötko liikaa prodea? Tuo vihannesten vähäinen määrä on huolestuttava. Syötäppä nuo syömisesi johonkin laskuriin niin näet miten makrot jakautuu. Näin silmämääräisesti katsottuna voisit lisätä kasviksien ja rasvan määrää; jos ei parissa viikossa mitään tapahdu, nippaa prodea vähemmäksi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00