karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-30 16:44:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-12-20 15:58:51 
Poissa
sintti
sintti

Aloitin siis maanantaina karppaan ja alkuviikko meni miten meni, no jokatapauksessa paljon pienemmillä hiilareille kun ennen aloittamista.

Tänään on nyt sit ollut eka tosi vähä hiilarinen päivä, ja eilen kans vähemmän kun ma ja ti. Nyt mulla on tänään ollut makeen maku suussa ja vähän huono olo, ei nälkä eikä oikein ruoka maistu. Voiko tää nyt jo olla ketoosia? Ja kuinka kauan on odotettavissa huonoo oloo? Meneekö ohi päivissä vai viikoissa? Voiko oloo helpottaa jollain? Niin ja kädet vapisee kans. yäk.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-20 16:03:15 
Poissa
Karpihko
Karpihko

En mä oo oikeestaan koskaan huomannut sitä ketoosia olosta, oonkohan koskaan edes ketoosissa ollut. Jotkut täälläkin palstailevat ovat hakeneet apteekista ketostixejä, joilla ketoosia voi mitata. Etsi haulla.

Ketoosin oireet ovat yksilölliset, kuten koko muukin karppaus ja ravinnon vaikutus ihmiseen.

Kannattais lukea kirja ja/tai tutustua edes täällä tohon wikiin ja ateriamatriisiin, pääsisit paremmin alkuun.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-20 16:34:17 
Poissa
sintti
sintti

No mä olen lukenut. ja täältä ketostikseistä lukenut. ja täältä kaikkee muutakin. Tuli nyt vaan mieleen kysyä jos jollain olis ollu samanlaista "oiretta".

Sori, en kysy enää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-20 17:09:51 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

No älä nyt heti vedä hernettä nenuun. Monet ovat jo sinua auttaneet alkuun ja se on ihan totta että kannattaa lukea ateriamatriisia ja kirjoja jotta oppii. Kaikkihan me olemme oleet aloittelijoita ja jos ajattelet että meitä karppaajia on nyt tuhansia niin ei joka asiasta kukaan jokaiselle ehdi vastata vaan asioista täytyy ottaa itse selvää....ja kyllä ne pikkuhiljaa selkenevät. Tsemppiä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-20 18:16:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se, ettei ole nälkä, eikä ruoka maistu, on jossain määrin seurausta siitä, että keho muuttaa nyt energiaksi rasvaa. Luultavasti olet ketoosissa, mutta se ei välttämättä aiheuta pahaa oloa.

Mulla oli karppauksen ekalla viikolla välillä heikotusta ja huonoa oloa. En tiedä olivatko ne hiilarivieroitusoireita vaiko elimistön neste- ja suolatasapainon heittelyä, mutta ainakin tein sen mokan, etten aluksi juonut tarpeeksi. Aloin juoda enemmän vettä ja kivennäisvettä. Yhteensä varmaan 3 litraa, eikä sekään varmaan ollut tarpeeksi. Koska epäilin suolatasapainonkin olevan pielessä, otin päivittäin kaliumia ja magnesiumia sisältävän poretabletin. Noista kaupan poretableteista voi olla montaa mieltä, parempia valmisteita saa varmaan apteekista.

Kyllä ne nesteet ja suolat sitten ajallaan asettuivat, mutta ilmeisesti vhh:lla noissa tapahtuu joku äkkinäinen muutos ja ainakaan mun kroppa ei heti ehtinyt mukaan. Pari päivää siinä meni hiukan huterassa kunnossa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-20 21:29:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jotkut sanoo et huono olo tulee jos ei juo tarpeeksi.

Ite aloitin viime viikonloppuna (taas raskauden jälkeen) ja olo on ollut tosi hyvä. Väsymys katos, energia taso nousi, ei nälkä, ei kipuja, ei turvota.

PS OT Mies meinas alkaa tyrkyttää mulle illalla 23.30 torttuja ja ihan mitävaan hiilareita että alkais väsyttää, kun siivoon ja järjestelen kauhialla innolla :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-29 22:22:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä huomaan ketoosin oloni kohenemisena. Mieli virkistyy ja energiat jyllää :lol: !

Kyllä läheisetkin sen haistaa... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-08 10:58:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä huomaan sen siitä, että kädet valahtaa jatkuvaan jäähän. Pitäisköhän lisätä rasvoja, erit. oliiviöljyä ruokaan, vai mikähän auttais. Oon vissiin aiemminkin päivitellyt samaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-08 12:23:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mie oon karpannut nyt 7 päivää.
Eka päivä oli ihan kauheeta, oli huono olo, heikotti, pyörrytti yms. Ja sekin johtu vaan liian vähäisestä nesteen saamisesta. Nimittäin lipitin sitten illan vettä niin huono olo hävisi, niinkuin heikotuskin.

Olo on sen jälkeen ollu virkee ja hyvä. Alussa nälkä vaivasi, mutta nyt en kyllä huomaa enää et ois nälkä :shock: Ja sitten se että jos nälkä tulee se hiipii hiljaa ja kaikista parasta että EN OLE ärtynen ja kiukkunen vaikka on nälkä.
Silloin vielä kun hiilarit oli ruokavaliossa suurina määrinä, niin kyllä verensokeri heitteli ja nälkä tuli ykskaks yllättäen vaikka olin juuri syönyt ja olin kiukkunen ja ärtynen..

Tänään oon huomannu et HIKOILEN :shock: ja se HAISEE :sick:

BLOGI

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-08 13:22:11 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Jouppi kirjoitti:
Mä huomaan sen siitä, että kädet valahtaa jatkuvaan jäähän. Pitäisköhän lisätä rasvoja, erit. oliiviöljyä ruokaan, vai mikähän auttais. Oon vissiin aiemminkin päivitellyt samaa.

Tai lisää voita....se on pohjoismaisempaa ja näillä leveysasteilla eläville passelia...

Kannatan omaseutuisuutta ruuissa..

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-19 14:56:01 
Poissa
sintti
sintti

Mä olen juonut kivennäisvettä, aina kun on tullut epämääräisen paha olo. Se on auttanut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-24 16:18:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tässä yksi linkki, mistä voi tilata ketoosistiksejä, jos apteekki on hankalan matkan päässä.

http://kotiapteekki.net/products.php?g1=84bc08

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-26 00:56:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

mulla ainakin alussa tuli huono olo ihan vaan vierotusoireista. Olin ahtanut itseni aina täyteen kaiken maailman hiilarimössöä ja kun hiilareiden saanti putosikin radikaalisti, yritti keho protestoida vastaan.
Ja sen olen huomannut nyt jatkossakin että jos päästän hiilaritason liian alas, tulee heikko ja tärisevä olo. Joten ketoosia en edes hae tietoisesti, vaan sitä itselle parhaiten sopivaa tasoa.

kuuntele siis kehoasi ja etsi sen mukaan se Janetten oma karppaustyyli :)

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-26 13:00:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Musta tuntuu, että olen ollut enemmän tai vähemmän ketoosissa koko ajan, vaikka hiilareita tuppaa menemään 100g vuorokaudessa. Vessassa käydessä veden pintaan jää aina selkeä öljymäinen kalvo ja sen pari kertaa, mitä näytettä on tutkittu ihan toisen syyn takia, molemmilla kerroilla terkkari on hämmästellyt kun ketoaineet ovat koholla. (Jotka mä sitten kuittaan VHH:la ja hän nyökkäilee helpottuneena.) Mitään en ole missään vaoheessa muuten mittaillut, enkä erityisemmin edes ketoosiin pyrkinyt, mutta sain siitä näköjään seuralaisen ihan pyytämättä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-26 22:05:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Berlin kirjoitti:
Musta tuntuu, että olen ollut enemmän tai vähemmän ketoosissa koko ajan, vaikka hiilareita tuppaa menemään 100g vuorokaudessa. Vessassa käydessä veden pintaan jää aina selkeä öljymäinen kalvo ja sen pari kertaa, mitä näytettä on tutkittu ihan toisen syyn takia, molemmilla kerroilla terkkari on hämmästellyt kun ketoaineet ovat koholla. (Jotka mä sitten kuittaan VHH:la ja hän nyökkäilee helpottuneena.) Mitään en ole missään vaoheessa muuten mittaillut, enkä erityisemmin edes ketoosiin pyrkinyt, mutta sain siitä näköjään seuralaisen ihan pyytämättä.

amatööri minäkin, mutta vnuo jutut ihmetyttävät.

Ei noilla (100g) hiilareilla mihinkään ketoosiin pitäisin "päästä" ei edes lähelle. Eiköhän olisi syytä käydä lekurilla. Ja jos on tuuria niin se jopa saattaa ymmärtää jotain tästä ( ei kuulu ns. peruskoulutukseen)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-31 13:17:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mun mielestä ihan fiksua ostaa noita ketostiksejä apoteekista.Mukava tsekata aina välillä mitä lukemaa näyttävät.Eipä tarvii ihmetellä "oireita".Ketokarppina nyt 3;tta vkoa ja lukemat välillä heittelevät mutta niillä ollaan pysytty.Minua ainakin motivoi kun tiedän että pysyy oikealla linjalla ja että siitä on tällätavoin jokin "näyttö" :smt051

niiiinsanottuja ketoiluoireita meikällä lähinnä päänsärky joskus alussa;aspiriinia napaan...ja "kakanmaku suusa"hahh :shock:

Olo on mitä mahtavin,soppii mulle :smt026

Hinta on vain 10-12e luokkaa riippuen apoteekista vissiinkin :!:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00