karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-21 17:54:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-09-04 10:35:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Haulla ei suoraan löytynyt, ehkä jollakin muulla avainsanalla...heittäkää tää ketjun aloitus oikeampaan paikkaan taikka tyrmätkää kokonaan.:)

Mutta mikä lie keski-iän kriisi menossa, mutta voisko ihan vakavasti ottaen olla mahdollista, että karppaaminen nuorentaa?
Minusta rypyt ovat vähentyneet, iho on paremmassa kunnossa, painokin vähäsen vähentynyt ja mieli selvästi virkeämpi kuin aikaisemmin. Siis semmoisia oireita, jotka usein liittyvät ikääntymiseen.:)

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 10:56:40 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Pahaa pelkään ettei.... Ainakin oma syntymävuoteni on sinnikkäästi pysynyt samana :smt026

Mutta ihoa ja tukkaa ja muuta sellaista pinnallista sillä tietty saa kohennettua,
verisuonien ja maksan ja haiman kunnon lisäksi :lol:

ViestiLähetetty: 2007-09-04 11:40:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Pahaa pelkään ettei.... Ainakin oma syntymävuoteni on sinnikkäästi pysynyt samana.

Kuten myös. :)

Biogerontologit käyttävät tutkijaenergiaansa sen löytämiseen, mikä vois olla salaisuus joidenkin yksilöiden onnistuneeseen ikääntymiseen. Ilmeisesti mm. hormonitoiminnalla on keskeinen rooli; ainakin testosteroni liittyy nuorekkuuteen, myös naisilla.
Koska karppaus vaikuttaa positiivisesti kehon hormonitasapainoon, voisi ajatella sillä olevan jotakin tekemistä myös vanhenemisprosessien kanssa. :?:

Tämmöinen tuli vastaan googlaamalla: http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2002/291002_b.htm

Ja tässä prof. Kaisu Pitkälän, HY yhdestä esityksestä:

Lainaa:
IKUISEN ELÄMÄN ELIKSIIRIT – ONKO NIITÄ?

Kasvuhormoni tai sen vapauttajat
- jonkasteista viitettä vanhenemisilmiöiden hidastumisesta
- liian kallista
Dehydroepiandrosteroni (DHEA, sukupuolihormonien esiaste)
- USA:ssa saatavissa elintarvikkeina
- kokeita tehty, eläinkokeet lupaavimmat, ihmisillä ei selvää apua
Antioksidantit (estävät vapaiden radikaalien haittoja)
- A- ja E-vitamiinit
- tulokset olleet pettymyksiä
Geeneihin kohdistuvat hoidot
- teoria-asteella

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 12:20:35 
Poissa
Karpihko
Karpihko

syntymävuotta ei pysty edes karpaten muuttaan ;)

Mutta muuten karppaaminen nuorentaa kyllä. Selaile noita ennen/jälkeen kuvia ja huomaat, miten karppaaminen vaikuttaa ulkonäköön. Tosin uskon, että suuri osa siitä johtuu parantuneesta itsetunnosta. Kun laihtuu ryhti paranee, vaatteet istuvat paremmin tai sitten hankitaan "nuorekkaampia vaatteita. Monet uusivat hiustyylinsä laihtuneeseen olemukseensa paremmin sopivaksi. Ylipäätään tuntuu, että onnistuneet haluavat erottua harmaasta ja siksi näyttävät nuoremmilta.
Itselläni myös ihon kimmoisuus on palautunut ja kaikenkaikkiaan ihokin näyttää paremmalta, hiukset kiiltävämmältä.

En tosiaan tiedä nuorentaako karppaus oikeasti, mutta ainakin se tekee nuoremman ja pirteämmän oloiseksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 12:30:45 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Esikoinen on todennu muutamaa otteesee, et hänel on "teiniäiti"... :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 12:35:12 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

KristiinaR kirjoitti:
:wink: Esikoinen on todennu muutamaa otteesee, et hänel on "teiniäiti"... :twisted:

Positiivisessa vai negatiivisessa mielessä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 14:04:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

rannalla aurinkosiristyskuvat ainakin minun osaltani kertoo että ryppyjä on naamassa :twisted: silmien ympärillä aika paljonkin... enkä ole vielä kolmeekymmentäkään!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 14:14:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja mulla on harmaita hiuksia (värjäyksen alla piilossa) vaikka ikää ei ole vielä 40:kään, mutta muuten virtaa riittää vaikka muille jakaa, iho on kunnossa ja männäviikolla ulkomaalainen kollega luuli mua n. 10 vuotta nuoremmaksi kuin oikeasti olen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 16:22:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on rypyt (ne kaksi) madaltunut ja monessa langassa oon jo mainostanu että iho uusiutuu tosi reippaasti. Kahden, kolmen päivän välein kuoriutuu karstakerros naamasta. Muuten voin hyvin silloin kun en voi huonosti :lol: . Seksi on jopa ärsyttävän usein mielessä, välillä (ennen karppausta) oli jo rauhallisempaa sen suhteen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 16:41:40 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Suzi kirjoitti:
Ja mulla on harmaita hiuksia (värjäyksen alla piilossa) vaikka ikää ei ole vielä 40:kään

Minä löysin ensimmäisen harmaani 24 vuoden, 9 kuukauden ja 16 päivän iässä ja sen jälkeen hiusten väri on ollut mitä kempparin täti myy. :D

Mutta mitä tulee tuohon nuorentumiseen: Iho on kimmoisampi ja kirkkaampi (kaverin sanoin se hehkuu) joten sellainen nuorentaa ainakin. Muuten olen sitten näiden muiden kannalla: Jos olemus on reipas ja itsetunto kohdillaan, se "nuorentaa".

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 18:12:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No etpä tiedä josko oli ne sattumaharmaat!Jos koko ajan värjää, ei tiedä milloin oikeasti harmaantuu...vaikka väliäkö sillä. No, mä löytäny vasta päälle kolkytä v. jokusen yksittäisen valkean hiuksen tummissa hiuksissa. Mutta ees ny nelikypäsenä ei harmoja näy sen enempiä. Kulmakarvat vahventu vielä lisää karppaamisen myötä! Tuntuu siltä, että noi veget jokka ei saa rasvoja kunnolla, vanhenee ja harmaantuu ja laihtuu kurttusiks/ryppysiks ennen aikojaan....hehheh. Vaik välillä itekin ollu vege ja ei kiva syödä kenenkään lihaa...mut syönpä nyt ainakin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 20:21:44 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Hymyily nuorentaa ainakin ja mua hymyilyttää nykyään paljon helpommin kuin ilmalaiva-vatsanväänneaikoina.
Että äänestän JOO.
(eiks tää ollutkaan äänestys??? :shock: )

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 23:23:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heikkilää taas vapaasti mukaillen lainaan :wink: Hyvän olon keittokirja 2:sta s. 58, s. 62, s.67 ja 68.

Virallisterveellisessä ruokavaliossa suositaan rypsiöljyä juuri monityydyttämättömien rasvahappojen lähteenä. Monityydyttämättömät kasviperäiset rasvahapot kuitenkin nopeuttavat kudosten vanhenemisprosessia eli ryppyjä tulee ja vanhenee nopeammin. Tämä johtuu mm. siitä, että ne rasvahapot kertyvät elimistöön ja ovat jatkuva vapaiden radikaalien lähde, mikä siis hapettaa elimistöä.

Me karpithan käytämme turvallisempia rasvoja :wink: Mm. oliiviöljy, joka sisältää pääasiassa yksityydyttämättömiä ja tyydyttyneitä rasvahappoja, sisältää runsaasti antioksidantteja (mitkä siis estävät elimistön ja mm. ldl-kolesterolin hapettumista ja ehkäisevät mm. verisuonten kalkkeutumista).

Osa karpeista käyttää myös kookosöljyä. Voiteet sisältävät monityydyttämättömiä rasvoja, jolloin ne hapettuvat herkästi auringon UV-sätelyssä ja syntyneet vapaat happiradikaalit vanhentavat ihoa. Kookosöljy muine hyvine ominaisuuksineen ei tätä aiheuta myöskään iholle levitettynä.

Tässä muutama peruste, miten karppaus ainakin hidastaa vanhenemista :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 07:39:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

mulla ei nyt vielä mitään hirveitä vanhentumisen merkkejä ole, mutta oon ite huomannut, että kun nesteet lähti, kasvoista tuli sirommat ja kuulaammat.

Se ainakin nuorentaa!

ja kyllä mä uskon, että hyvä olo näkyy ulospäin ja laihtumisen aikaansaamat muutokset pääkopassa \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 11:28:18 
Poissa
puutarhakarppi
puutarhakarppi

Mun naama on nuorentunut teini-ikään :evil: Finniä pukkaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 13:22:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Multa kysyi jo toisen kerran tänä kesänä (naispuolinen myyjä) Alkossa paperit, vaikka täytän kohta puoliin kolmekymmentä!! \:D/ Ihan olin ilman meikkejä ja rennot vaatteet päällä, enkä omasta mielestäni nyt niin hirveen nuorelta ulkoisesti näyttänyt.
Karppausta siis reilu vuosi takana, eikä multa oo muuten aikoihin kyselty papereita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 15:32:49 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela

Mulle tarjotaan usein bussissa mielellään lastenlippua, jos en pyydä aikuisten lippua... Näytän siis 16-vuotiaalta?? :shock: OMFG.

Sen siitä saa, kun on tällanen tynkä. [-(
Muoks.ps. Olen siis 22-vuotias.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 16:06:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä taas olen suuresti ihmetellyt miksi laihduttuani pulloposkien takaa kuoriutui keski-ikää lähetyvä ryppyjen alkuja keräilevä rouvashenkilö, vaikka vajaa kolmekymppisenä piilotin sinne läskien alle nuoren siloposkisen naisen :wink: !

Läskien alta ei paljstunutkaan sama naama, kuin se joka kymmenen vuotta sitten läskien alle hukkui. Onkohan se karppauksen vika :roll: ?

Aikuisten oikeasti... se on ainakin karppauksen ansiota, että sieltä pulloposkien alta paljastui oikeat kasvot. :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 18:17:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tuota..näin ukkelina kyselen....jotta jos jotai kasvorasvaa sitten tarvii/haluu käyttää, niin pitäiskö sen olla sellasta jossa on tota kookosöljyä? Rasvoittuva iho on, mutta ikää jo 40 v. Jossakin kohden leukaperiä kaipaa rasvaa (ja silmien alle), parranajo rassaa ihoa aika pahasti...Valistatteko mua? :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 20:33:56 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela

makevm kirjoitti:
Tuota..näin ukkelina kyselen....jotta jos jotai kasvorasvaa sitten tarvii/haluu käyttää, niin pitäiskö sen olla sellasta jossa on tota kookosöljyä? Rasvoittuva iho on, mutta ikää jo 40 v. Jossakin kohden leukaperiä kaipaa rasvaa (ja silmien alle), parranajo rassaa ihoa aika pahasti...Valistatteko mua? :?:

Kokeilepa ihan puhdasta kookosöljyä. Ja onhan nuita miestenkin kasvovoiteita nykyään vaikka mitä virkistäviä, kiinteyttäviä, kiiltoa estäviä ym. Mutta voisin veikata, että tuo kookosöljy tai sitten ihan joku apteekin kosteuttava perusvoide (esim.Aqualan Plus, Humektan) olisi hajusteettomana parempi ja parranajon jälkeen ärtyneelle iholle rauhoittavampi.
Silmien alle ei kyllä kannata laittaa muuta kuin silmänympärysiholle tarkoitettua voidetta, tavisvoiteet tuppaa ärsyttämään silmän ympärysten herkkää ihoa, ja jos sitä vielä kulkeutuu silmään, niin kirvelee niin vietävästi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00