etanainen kirjoitti:
mulla on sellainen soenhle - merkkinen vaaka, joka mittaa veden, rasvan ja lihaksen.
Kun ostin sen EN käynyt SALILLA. Siitä lähtien eli 2 VUOTTA oon käynyt salilla ja VARMASTI lihasmassani on edes hiukan kasvanut! MUTTA se vaaka näyttää vaan samoja %-lukuja... No, vaihtelee tietty päivien ja vuorokaudenaikojen mukaan. Paino mulla on 12kg VÄHEMMÄN nyt. Ja tosiaankin olen viimeisen vuoden syönyt BODY-tyylisesti ja käynyt salilla, JA rasvaa on varmasti vähemmän kuin silloin. Joten ei noihin voi luottaa edes omassa käytössä yhtään; TAI no ehkä siinä painon seurannassa juu...

NO katsotaan nyt kun olen alkanut karppaamaan, että lähteekö nyt RASVAT paremmin...

Kiva kun joku muukin vahvistaa omat havainnot! Luulin että sillä voisi mitata edes rasvaprosentin muutosta, mutta näköjään ei. Ilmeisesti siellä on vaan joku kaava, joka laskee prosentin suoraan. Onneksi on vanhoja mittoja ja valokuvia jo useammalta vuodelta, joista oikeasti näkee, että tulosta on tullut! Ei tarvitse miettiä vaan luulevansa vaa'an huijaavan.
Näin jälkikäteen ajatellen tuosta ei ole kyllä ollut mitään hyötyä, pikemminkin haittaa kun on joskus yrittänyt säätää dieettiä niin että rasvaprosentti laskisi mahdollisimman paljon. Ei mikään ihme jos välillä on vähän turhauttanut! Tekisi mieli heittää seinään koko vehje... mutta mittaahan se tosiaan painoa kuitenkin...