karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-24 17:32:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 539 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 12:30:05 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Moi! Eiks ole kiva kun saa ruveta katselemaan, mitä sielt maasta nousee! Mä haluisin et olis jo huhtikuu!!!!

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 12:36:12 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Haa, naapuri, nyt löysin tämän sun ketjusi! En ole ehtinyt koneella paljoakaan käymään - kolmen viikon aikana ehti tulla aikamoinen kasa luettavaa, hih! Joko olet tilannut siemen- ja kukkaluetteloita? Muuten, jos tiedät keltä saisi maa-artisokkaa niin ilmoittele! Tahtoisin sitä laittaa kasvamaan. Vaikka ens kesä taitaa mennä taas reissatessa, mikäli tuo herraseura ei mua hylkää just kesän kynnyksellä. :roll:

Miltäs tuntuu asustaa nyt omassa kodossa? No mitähän mie tuollaista kysyn, ihanaahan se tietysti on.

Kaikkea hyvää elämääsi, mitä nyt keksitkään toivoa! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 16:37:48 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips likat!
Totta, kivaahan tää täällä asuminen on :lol:
Mä kävin lukemassa sun kommentit paastopäikyssä, että oot jo palautunu kotikonnuille. Siitä maa-artisokasta en kyl osaa sanoo tuon taivaallista. Mä en vielä oo katellu siemeniä yms. Sen oman ryytimaa vaan teen ensikesänä. Laatikoihin laitan nyt ekana kesänä vaan yksivuotisia, kun mulla ei ole hajuuka mitä noihin kukkapenkkeihin on istutettu. Sen näkee vasta syksyllä, tarviiko mitä repii irti ja mitä laittaa uusiksi. Mä olen sulle, Sirutar, varannu sitä punasta villiviiniä. Saat tulla sitte hakee sitä kun tarvit. Senhän pitäis lähtä pistokkaista helpostikin kasvamaan. Ainakin sen vihreän sain leviämään sillai, siellä entisessä talossa. Heh, ens keväänä on sitte argeologiset karppi-kaivaukset meijän pihalla. Pic-nic kori vaan täyteen herkkuja ja pihalle puputtamaan. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 16:41:09 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kiitts tuijakoo! Älä sit peljästy kun meitä pölähtää sun pihalle useampikin karppi! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-24 16:23:37 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Emmä karppeja pelkää! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-24 16:28:04 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

24/1 ke
Menin aamu 5 töihi. Join kaffet vasta töissä ja eväänä 1 mantelileipä. Siihen voita, kinkkua, juustoa, kurkkua ja tomskua. Myöhemmin pieniä juusto-metukkarullia 4 kp, kun niin alko hiukoo. Illaksi teen .....öööööö......jotain No illaksi höyrytin kukka- ja parsakaalia 400g ja tein poronkäristystä sen kanssa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 11:29:47 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

25/1 to
Ammiaiseksi 3 kuppia punamaitokahvia. 1 mantelileipä, päälle voita, salaatinlehti, maksista, kurkkua, tomaattia ja paprikaa. Illaksi meen töihin ja sinne tarvis alkaa väsää jotain evästä. Siitä sitte myöhemmin......

Töistä ollaan jo palailtu. Eväänä oli partispurkillinen salaatia ja tonnikalaa purkki oliiviöljyssä, 2 kananmunaa ja 2 kpl metukka-juustorullaa. Munien päällä oli voita. Kahvia join yhden kupillisen kermalla. Vettä lipitinkin sit monta lasillista työpäivän aikana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-26 10:45:35 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

26/1 pe
2 munan munakas. Löyty pakkasesta vielä joulukinkkua, niin otin yhden n. sentin paksuisen siivun sulamaan ja sen pilppusin pannulle. Siivussa oli hiukan rasvaakin mukana. Paistoin kaiken kookosöljyssä ja rouhasin myllystä merisuolaa ja chiliä. Kyllä nyt taas pärjää hyvin iltaruokaan asti. Munakkaasta tulee ihan sika hyvää kun sen paistaa kookosöljyssä. Njam! Illaksi tarvii kehitellä taas jotain herkkua. Kaapissa on lanttua, naurista, kesäkurppaa, paprikaa sekä kiinankaalta. Niistä saa jo hemmetin hyvän lisukkeen jollekin protsku systeemille. Tänään kun on vapaapäivä, niin tarvii käydä päivällä puotissa tutkimassa liha- kalatiskin antimia ja muutenki tarvii hakee viikonloput safkat, kun työkuviot on sellaset, ettei muulloin kerkee kauppaan. Lakkais vaan toi prkl tuuli, niin viittis nokan työntää ulos ovesta.

Illaksi tein kasvis-jauheliha pataa, jossa oli kesäkurppaa. naurista ja lanttua ohuina lastuina, paprikaa, sipulia, kermaa ja kossujuustoa. Tota söin lautasellisen, ehkä n. 200g. Illemmalla vielä päkyjä ja premium dark 86% pari palaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-27 11:53:05 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

27/1 la
Aamupalaksi 1 mantelileipä, voita, kurkkua, 1 kirsikkatomaatti, paprikaa, maksista, juustosiivu ja 1 kananmuna. 3 kuppia kahvia kerma-punamaidolla.
Illaksi mulle on siunaantunu iltavuoro, joten otan töihin mukaan eilistä kasvispataa ja mummojugua tai päkyjä. En tiiä vielä.....tai vaik molempia.
Otin juu tota jauhis-kasvispataa evääksi. Tekasin jälkkäriksi kermavaahdosta, raejuustosta ja rahkasta sekoituksen, johon raastoin puolikkaan omenan. Maustoin kanelilla ja vanilja-aromilla. Oli ihan kuin vanilja omena jäätelöä. Ihanaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-28 17:17:10 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

28/1 su
Aamuvuoro töissä. Evääksi 1 mantelileipä. Päälle voita, kinkkua, juustoa, kurkkua ja tomaattia. Pari kuppia kerma-maitokahvia ja vettä lasi jos toinenkin.
IIlaksi mä tein höyrytettyä kukkis- ja parsakaalia. Kypsät kasviksen kulhoon, voita ja suolaa perään ja tovi annetaan vetäytyä. Lusikallinen toissapäivästä kasvispataa (huh, loppuhan se viimein). Protskuna mulla oli broiskun rintafileitä paistettuna voi-kookos-öljyseoksessa. Loppukypsennys kermassa ja sekaan currya, yrttejä ja aurajuustomurua n. rkl. Ruokajuomana oli piiiiiiiiitkästä aikaa punaviiniä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-29 13:09:45 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

29/1 ma
No hups! Se eilinen vinkkupottu sit kökötti tyhjänä aamulla keittiön pöydällä. Kukahan prkl sen oli lippassu tyhjäksi :smt102
No, okei tunnustan :oops:
Mulla kesti eilinen ruokailu aikas pitkään. Avokki nousi pöydästä jo aikaa sitte, vaan minä istuin tattina pöydän ääressä ja nautiskelin ruoasta sekä viinistä. Olin sytyttäny vielä 2 kynttilää tunnelmaa antamaan. Ruoka ja viini oli vaan niin hyviä, että se olis ollu jo rikollista vetästä lautanen äkkii tyhjäksi. Vieläkin on hiton hyvä olo tollasesta nautinnollisesta ruokailu hetkestä. Kyllä ne fransmannit osaa. Pitäis vaan tehdä noin paljon useimmin. Tosin sitä vinkkulekaa ei tarvi ihan tyhjäksi vetästä :oops: .

Leivoin tänään taas mantelileipiä ja söin yhden sellaisen. Laitoin uunituoreen lämpösen leivän päälle voita, maksista, kananmunan, kurkkua, tomaattia, paprikaa ja juustoa. Kahvia join 3 kupillista täysmaidolla. Ihan sigge hyvää!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-30 11:25:04 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

[quote="tuijakoo"]29/1 ma
No hups! Se eilinen vinkkupottu sit kökötti tyhjänä aamulla keittiön pöydällä. Kukahan prkl sen oli lippassu tyhjäksi :smt102
No, okei tunnustan :oops:
Mulla kesti eilinen ruokailu aikas pitkään. Avokki nousi pöydästä jo aikaa sitte, vaan minä istuin tattina pöydän ääressä ja nautiskelin ruoasta sekä viinistä. Olin sytyttäny vielä 2 kynttilää tunnelmaa antamaan. Ruoka ja viini oli vaan niin hyviä, että se olis ollu jo rikollista vetästä lautanen äkkii tyhjäksi. Vieläkin on hiton hyvä olo tollasesta nautinnollisesta ruokailu hetkestä. Kyllä ne fransmannit osaa. Pitäis vaan tehdä noin paljon useimmin. Tosin sitä vinkkulekaa ei tarvi ihan tyhjäksi vetästä :oops: .

Leivoin tänään taas mantelileipiä ja söin yhden sellaisen. Laitoin uunituoreen lämpösen leivän päälle voita, maksista, kananmunan, kurkkua, tomaattia, paprikaa ja juustoa. Kahvia join 3 kupillista täysmaidolla. Ihan sigge hyvää!
Iltaruoaksi tein cevapcici-pötkyillä ja juustoraasteella täytettyä paprikaa. Lisänä oli eilisestä jäänyttä kukkis-parsakaalia. Illalla söin vielä mummojugua marjoilla desin verran

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-30 11:26:52 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

30/1 ti
1 kpl mantelileipää. Päälle voita, maksista, juustosiivu, kurkkua, kirssutomaatti, paprikaa. Kahvia 3 kuppia kermalla.
iltaruoaksi lanttutikkuja ja kebab-lihaa
Illalla mummojugua marjoilla

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-01 00:50:19 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

31/1 ke
Aamusyömiset skippasin, kun suurinpiirtein revittiin sängystä ylös ja menoksi. Työmaalla 3 kuppia kermakahvia.
Iltaruoaksi tein karppipitsaa tunatäytteellä. Illalla 2 juusto-metukkarullaa, päkyjä ja tummaa suklaata pari palaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-01 18:22:48 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

1/2 to
Ammulla 2 paistettua munaa, siankylkisiivuja ja 2 kuppia kermakahvia. Sitte mentii anopin kanssa shoppailemaan. Siellähän se vierähtikin muutama tunti ihan tosta vaan, mutta oli kivaa. Sen jälkeen kuppi kahvia.
Iltaruoaksi kesäkurppaa, kiinankaalia ja kevätsipulia, paistettuna voissa ja 6 kpl cevapcici-pötkyjä sekä tilkka kermaa. Mausteena suolaa ja chlirouhetta....niin ja olihan siinä vielä 1 tl kookosöljyä. Kyllä oli taas hyvää. On se vaan mukavaa, kun saa syödä hyvin ja nauttia ruoasta, ilman minkäänlaisia kärvistelyjä. Ja sentit senkun hupenee vaan 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-02 11:15:25 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

2/2 pe
Ammulla 1 karppileipä, voita, metukkaa, kurkkua, tomaattia, paprikaa, kevätsipulin varsia, juustosiivu. 3 kuppia kermakahvia.
Illaksi tein valmiista mantelileivistä pizzapiirakoita. Tuli ihan jees, mutta parempia olis ollu kun ois paistan leivät ensin puolikypsiksi ja sitte vasta täytteet, mutta hyviä oli noinki.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-02 12:55:31 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

toi mantelileipä kuulostaa hyvältä, milloinkahan saisin aikaiseksi rupeva kokeilemaan :?
toissapäivänä sorruin kämppiksen vaasan revittyyn ja eilis-iltana PIZZAAN, oli onneks hyvin ohutpohjaista, mutta silti olo on PAKSU :oops:

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-04 11:51:45 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Mantelileipä on ihan hyvää. Siitä on moneksi. Mä teen sen taikinan niin, että laitan siihen:
2 munaa
1,5dl mantelijauhoa
2 rkl vehnälesettä (luomu)
1 rkl seesaminsiemeniä
2 tl leivinjauhetta
2tl Fiberhuskia
100g juustoraastetta
Valmistan eka taikinan ja sitte vasta laitan uunin lämpiää 225 asteeseen. Saavat rauhassa turvota sen aikaa kun uuni lämpee. Saan tuosta 4 pyöreää leipästä. Ovat nopeesti kypsiä. Olen tehny myös niin, että paistan pohjan melkein kypsäksi ja sitte laitan pizzatäytteet ja laitan takas uuniin siksi aikaa että on kypsää ja juusto on sulannu. Uppoo kun väärä raha :wink:
Olen suunnitellu kokeilla noista vielä makeaa vaihtoehtoa niin, että lisään hiukka mantelijauhoa ja laitan lämpösten kakkaroiden päälle sulatettua % suklaata päälle. Ovat vähän niinku suklaakeksejä. Täytyy joskus testata.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-04 11:59:09 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

3/2 la
13 tunnin työpäivä ja evästä mukana. Aamulla mantelileipä, voita, kurkkua, tomaattia, metukkaa ja juustoa. Kahvia 2 kuppia kermalla.
Ilalla jauhisliha-kaali-lanttulootaa. Kuohukermaa, rahkaa ja raejuustoa sekasin. Seassa kanelia vanilja-aromia ja omenaa raastettuna. Slurps!. Pääsin ilta kympiltä töistä ja saunan jälkeen söin vielä 2 metukka-juustokääröä ja 5 mustaa oliivia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-04 12:02:36 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

4/2 su
Ammulla tein oikein kunnon aterian. 2 paistettua kananmunaa, n. 60g pekonia, mantelileipä voilla ja kurkulla, tomaatilla, paprikalla, metukalla ja juustolla. 3 kuppia punamaitokahvia.. Tänään menee suht myöhään ennenkuin kerkee syödä iltaruoan, joten siksi tein kunnon aamupalan, että jaksaa painaa hommia. Meinataan jatkaa yläkerran makkarin remonttia.
Illalla kaalipataa ja pistaasipäkyjä parikymmentä ja Trinidad suklaata 3 palaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 539 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00