karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-30 00:03:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketoosi ja ihottuma
ViestiLähetetty: 2007-01-07 02:52:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulle on ilmestynyt talvikuukausina esiintyvää ihottumaa, mitä ei ennen karppaamista ole ollut. Sitä on ollut minulla nyt muutaman kerran ja se puhkeaa muutamassa päivässä. Pahimmillaan se on 20 cm kokoinen tulipunainen, kuuma ja kuiva alue, joka ei niinkään kutia, vaan sattuu, vaikka siihen ei osuisi mikään. Tätä on vain kainaloissa. Muualla on hyvin kutiavaa näppyläistä ihottumaa, joka on pääosin melko tarkkaan rajattua.

Elsin ohjeilla siirryin tiukahkosta alakarpista hyväkarpiksi joksikin aikaa, jolloin ongelma hävisi muutamassa päivässä. Harmi sinänsä. Pudotettavaa olisi parisenkymmentä kiloa (tickerikin näyttää nykyiseen verrattuna turhan optimistisia lukemia), eikä lisähaaste itselleni kapean hyväkarpin tiellä ole mukavaa. Jos hiilarit tippuvat alle 40 grammaan, saan ihottumaa, mutta jos ne nousevat n. 70 grammaan, suklaa ja jäätelö alkavat kääntää päätä sekä kävelysuuntaa kaupassa. Kaikkein mieluiten olisin n. 25-35 hiilarigramman päiväannoksissa kaiken aikaa.

Onko kenelläkään arvauksia, mistä ihmeestä voisi olla kyse? Ennen karppaamista elin parilla pikaruoka-aterialla, sokerijogurteilla sekä makeilla välipaloilla ynnä isolla makeismäärällä koko ikäni, eli on hankala käsittää, miten jokin ihottuma päätti puhjeta tehtyäni täysmuutoksen alakarpiksi. Ruokavaliomuutoksesta on nyt pari vuotta.

Marilyn ja els ehdottivat mahdollista makeutusaineallergiaa, mikä olisi ollut sen kanssa yhteensopiva arvaus, että lääkärin määräämä allergialääke Zyxal auttaa kutinaan. Kokeilin asiaa niin, että söin jonkin aikaa hyväkarpisti, mutta söin myös makeutusainetta. Ihottuma pysyi kuitenkin poissa. En keksi muuta ruoka-ainetta, joka olisi ruokavaliossani sinänsä uusi. No ok, paitsi mustekala satunnaisena herkkuna, mutta sitäkin olen syönyt vain n. 5 kertaa parin vuoden sisällä :lol:

Viime kuukausina laihduttaminen on ollut pelkkä haave, ja päivän ravinto on keskimäärin ollut n. 110 g proteiinia, 70 g hiilaria ja 130 g rasvaa. Olen 160-senttinen nainen ja painan hieman alle 80 kg. Kasviksia syön aika paljon, samoin lihaa ja maitotuotteita. Juon todella vaihtelevasti 0,3-2,5 litraa päivässä pääasiassa vettä, vichyä ja joskus teetä. Alkoholia en juo ollenkaan. Liikuntaa harrastan kerran viikossa kolme tuntia kevyen tanssin muodossa. Ruokavaliossani uudet hyväkarppihiilarit olen ottanut pääasiassa hedelmistä ja maitotuotteista.

Sivuhuomautuksena sekin, että joulun muutaman päivän yläkarppikausi piti ihon yhtä hyvässä kunnossa kuin hyväkarppikin, eli ongelma tuntuisi jotenkin kummallisesti liittyvän nimenomaan ketoosiin.

Siinä aika paljon esitietoja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-07 08:39:07 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Kuinkas nopeasti hiilarin alentaminen näkyy iholla.

Tuota proteiinia on kyllä melkoinen pläjäys.

Jos ravintoa tulee suunnilleen kulutusta vastaava määrä ei juurikaan laihtumista tapahdu. Onko nälkä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-07 08:44:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pappa kirjoitti:
Kuinkas nopeasti hiilarin alentaminen näkyy iholla.

Muutamassa päivässä. Jos siirryn alakarpille, kutina alkaa arviolta 4 päivässä.

Juu, proteiinia tulee liikaa. Makutottumukset ohjaavat turhaan suureen määrään. Ruoan paljous on tiedossa. Syön usein tottumuksesta, ja (useimmiten) herkutteleva yläkarppimies tuo asiaan lisähaastetta, kun kotiakaan ei voi täysin tyhjentää turhasta.

Pappa kirjoitti:
Onko nälkä?

Suoraan sanottuna syön enemmän kuin mitä nälkä vaatisi. Syömiseni on kuitenkin melko kausittaista. Pari viikkoa saattaa mennä fiksuilla ruokamäärille, sitten siirryn lähes huomaamatta suuriin määriin taas kuukaudeksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-07 09:20:12 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

kerkisitkin vastata joten lisäänkin tänne:

Sanot syöväsi kasviksia aikalailla. Kun teet hiilarimäärän muutoksia, mitä silloin muutat? Kyllä kai siinä muukin muuttuu kuin sokereiden ja tärkkelyksen märä?

Entä se mahdollisuus että jonkin/joidenkin aineiden saanti/varastot ovat juuri ja juuri kinthaalla ylemmillä hiilareilla. Kun saanti tai tarve muuttuu tuleekin vaje esiin.

Ketoosissa muuttuu mm joidenkin aineiden sekä eritys että tarve. Onko mahdollista että olimistö olisi myös "kuiva". Nuo 0,3 litran annokset tuntuvat hiukan hmm..

Entäs silloin kun aloitit alunperin. kauankos kului ensimmäisiin havaintoihin ongelmasta.

Oletko mitannut korreloiko iho ongelma ketotasoihin lainkaan. kehittyykö ketoosia?

Siihen miksi laihtumista ei tapahdu vastasitkin itse. :)
(mutta miten saisi sen määräautomatiikan pelaamaan luonnonmukaisesti paremmin kas siihenpä ei viisasten kiveä olekaan. taitaisi olla nobelin arvoinen keksintö.)

Toisaalta, varsinaisestihan (meidän ravitsemus ja kulutus olosuhteissa) ketoosi on enemmänkin tarkoitettu nopeaksi sopeuttamisvaiheeksi laihdutuksen käynnistämiseksi. Noin yleisellä tasolla en näe mitään syytä ns jatkuvaan ketoosipyrkimykseen vaikka se voikin soveltua joillekin. Silloinkaan ei ehkä pidä puhua ketoosi pyrkimyksestä vaan vain matalasta hiilihydraattimäärästä koska aika usein ketogeneesi vaimenee siten että sitä ei enää kehity hyvinkään alhaisilla hiilareilla mainittavasti. Tässä lienee yksilöeroja paljon mukaanlukien myös yksilölliset ruoka-aine valinnat. Se onko (ketoosilla tai ilman) "ketogeeninen" tai muuten alhainen hiilhydraattimäärä pidemmän päälle yksilölle sopiva 10 vai 60 grammalla on monen tekijän summa. Eikä vähiten myöskään ruoka-aine valinnoista riippuva. Muun muassa Atkinsillahan (vanha atkins ainakin) yksilölle etsitään sopiva hiilihydraattitaso nostamalla sitä ylöspäin kokeillen millainen on se sopiva "jatkuva" taso jo painon pudotusvaiheessa. Edelleen säädetään ns painon ylläpitovaiheessa aina niin että haetaan mieluummin sitä ylä- kuin alarajaa jolla tulee toimeen. Aika monilla se lienee 40 ja 60g välillä sen kuitenkaan pakosta rajautumatta tuolle välille.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-08 22:58:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pappa kirjoitti:
Sanot syöväsi kasviksia aikalailla. Kun teet hiilarimäärän muutoksia, mitä silloin muutat?

Suurimmaksi osaksi lisään hedelmiä ruokavalioon, joita muuten en syö kovinkaan paljoa. Samoin mukaan eksyy lisää kermaviiliä sekä tummaa suklaata.

Hmm. Ettei kyseessä vain olisi jokin vitamiinipuute? Tuli noista hedelmistä mieleen.

Pappa kirjoitti:
Onko mahdollista että olimistö olisi myös "kuiva". Nuo 0,3 litran annokset tuntuvat hiukan hmm..

Voisin aloittaa vaikka samantien kokeilun, että pysyttelen hyvin runsasnesteisellä alakarpilla. Selviää sekin sitten :fisu:

Pappa kirjoitti:
Entäs silloin kun aloitit alunperin. kauankos kului ensimmäisiin havaintoihin ongelmasta.

Aloitin karppaamisen syyskuun lopussa 2004. Veikkaisin, että alkuvuonna 2005 eli muutaman kuukauden jälkeen alkoi kutina. Silloin se meni aika paljon nopeammin ja kiltimmin pois kuin myöhemmillä kerroilla.

En ole koskaan ostanut mitään tikkuja, mutta makeanhimonsäätelyssä tapahtuu selkeä hyppäys n. 70 hiilarigramman kohdalla. Siitä ylöspäin on hankala pysyä karpilla. Nälkä myös pysyy hyvin tuon rajan alapuolella, veikkaisin ihan kyllä ketoosia.

Pappa kirjoitti:
Noin yleisellä tasolla en näe mitään syytä ns jatkuvaan ketoosipyrkimykseen vaikka se voikin soveltua joillekin.

Painonpudotuksen kannalta tuntuu luontevimmalta itselleni olla lähes Atkinsin induktiolla pitkiäkin aikoja nälänhallinnan ja tehokkuuden kannalta. Ja kun sitä pudotettavaakin on ns. tarpeeksi, niin olisi sille tilaustakin. Kahden ensimmäisen karppausviikon jälkeen olin 5 kk puhtaasti lihaa & kasviksia -tiukkiksella, jolloin lähti ihanasti ensimmäiset 25 kg. Silloin oli kyllä motivaatio huipussaan, nyt kyllä en ihan niin askeetikoksi välttämättä alkaisi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-09 21:01:55 
Poissa
voipallo
voipallo

mulla on täysin samanlaisia kokemuksia.

oma atooppinen ihoni on alkanut aina pakkasella kukkia, mutta ketoosi piristi sen aivan uusiin ulottuvuuksiin. lisäksi sain aika pahan käsi-ihotuman, joka alkoi kynsinauhojen alueelta pienenä kutinana äityen helvetilliseksi syyhyksi ja märkiväksi tulehdukseksi. sormet näyttivät aika kauheilta. nostelin hiilarimääriä ja ihottuma alkoi parantua. etsin kaikkia mahdollisia muita syitä; väsymys, alkoholi jne. ainoa joka tosiaankin tehosi ihottumaani oli hiilihydraatit, shit.
ja laadulla ei tosiaankaan ole väliä, syön sitten hyväkarppia tai pitsoja suklaata kaljaa, iho tykkää. nyt olen repsahdellut paljon joulun jälkeen ja käsien ihottuma on lähes parantunut.

kurjaa, sillä ihottuma on ainoa vähähiilarisen valion kielteinen vaikutus terveyteeni, muuten olen ollut lähes flunssaton, lopettanut astmalääkeiden käytön ja laihtunut n.40 kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-12 15:48:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla taas aivan päinvastoin. Mikäli pysyn ketoosissa ei ihoa kutia, mutta kun menee yli niin alkaa armoton syyhy. :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 21:30:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuli muuten mieleen. Sitä, että ihottuma korreloi ketoosin kanssa, voi ajatella myös niin, että se korreloi ennen kaikkea myös laihtumisen kanssa, ainakin omalta kohdaltani. Jostakin luin, että ihmiskeho säilöö ilmansaasteet (ja osan lisäaineista, tms?) rasvakudokseen, missä se ei joudu heti sitä käsittelemään.

Söin ennen karppaamista aika nurjasti, joten lisäainemäärät eivät ole olleet pienet ja olen lisäksi asunut aina Helsingissä, jossa on jonkin verran saasteita. Kun laihdun, niin pääsisivätkö myrkyt vain kehossani ilmoille aiheuttaen ikävyyksiä?

:smt104

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 23:26:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Norppis kirjoitti:
Minulla taas aivan päinvastoin.

Sama juttu. Hirvittävä käsi-ihottuma parani kun pysyin hyvin vähillä hiilareilla. Nyt syksyn ja joulun aikana on tullu repsuttua ja johan taas tulee laikkuja käsiin :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-26 09:54:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla aikanaan lieveni/poistui kaikki vanhat ihottumat ja kutinat karppauksen/ketoosin myötä, mutta sain yhden uuden tulokkaan tuohon vasemman säären etuosaan.

About euron kolikon kokoinen, epämääräisen muotoinen, tulipunainen, ja kiristävän kipeä, ei kuitenkaan kutia vasta kuin "räplättäessä".

Tuntuu että se hiipuisi hiilareiden nostolla mutta en ole ihan varma... Ei ole tullut seurattua sillä silmällä, en ole yhdistänyt sitä karppaukseen/ketoosiin ennen kuin luin tämän ketjun.

Tuo ihottuma on mielestäni ilmaantunut samoihin aikoihin kuin tämä saa*anan painon jumitus alkoi reilut pari kuukautta sitten.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-26 11:16:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^ Mulle tuli tuon tyyppistä läikkää, kun pätkäpaastolla käväisin ketoosissa. Ja niitä tuli työmatkalla ennen sitä, jolloin taas ruoka oli valitettavan vähärasvaista ja mukaan eksyi nopeita hiilareita.

Yhtä lailla kummassakin ensimmäisenä syynä voi olla luonnonrasvan puute, jota vähänkään tiukempi ketoosi (mahdollisesti) ja nopeat tai nopeahkot hiilarit (takuuvarmasti) vain vahvistavat.

Shantar: kun olet karpannut jo vuosia, niin tuo lisäaineselitys vähän tökkii - elleivät ne makeutusaineet sittenkin vaikuta? Meikäläisellä iho pysyy kunnossa vain runsaalla luonnonrasvalla (josta lahiduttaessa osa tosin tuli kudoksista eikä ruoasta), hitailla vaan ei hyvin matalilla (aivo)hiilareilla (lue annoksen GK alle 10), ja runsailla hivenillä (eli jalostamattomilla tuotteilla) - ja ketoosin tuntumassa, vaan ei ihan ketoosissa.

Mutta kun me emme todellakaan ole kaikki samanlaisia...

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko: oivariini ja VHH
ViestiLähetetty: 2007-03-08 10:23:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
^ Mulle tuli tuon tyyppistä läikkää, kun pätkäpaastolla käväisin ketoosissa. Ja niitä tuli työmatkalla ennen sitä, jolloin taas ruoka oli valitettavan vähärasvaista ja mukaan eksyi nopeita hiilareita.

Yhtä lailla kummassakin ensimmäisenä syynä voi olla luonnonrasvan puute, jota vähänkään tiukempi ketoosi (mahdollisesti) ja nopeat tai nopeahkot hiilarit (takuuvarmasti) vain vahvistavat.

Mutta kun me emme todellakaan ole kaikki samanlaisia...

Huomenta kaikki
ei olla samanlaisia, mutta kerron minäkin.
lyhyesti:
kun vähensin rasvan käyttöä siis tarkoitan lopetin oivariinin käytön ja rypsiöljyn käytön.
ihoni kuivui ja kutisi ja mitä ihmettä tuli sellaisia kuvia laikkuja noin 1 cm kokoa jotka oli vaaleanpunaisia ja kutiavia. luulin että ihottumaa, mutta ei ollutkaan, koska kun otin oivariinia mukaan (ihan ruokalusikalla, 3 rkl/vrk) laikut hävisi. en ollut uskoa tätä joten lopetin taas oivariinin käytön ja taas laikut palasi.

mitä tulee taas hh määrän lisääntymiseen (tämä on vain minun omaa arviointia) näyttää sillä olevan hiiva pohjaisten tautien tai oireiden lisääntymisen voimistava vaikutus. (eli vähä niin kuin els kertoo)
eli niin kuin hiiva tarvitsee voimaa sokerista jotta "käymistä ja kasvua" tapahtuu.

niinpä nyt käytän oivariinia ihan lusikka kahvin kanssa tai muuten suoraan esim. kananmuniin ja kaikkeen ruuan mausteeksi ja ihoni voi hyvin. Samalla noudatan VHH elämäntapaa.

tv AP

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-08 11:26:41 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Minulla atooppinen iho on aina ollut ketoosissa parempi kuin ei-ketoosissa, MUTTA... mulla ketoosissa tuli aina sellaisia punaisia, kovanoloisia pahkuroita niveliin, jotka sitten häipyivät kun hiilareita tuli vähän lisää.

Lopulta keksin, että syy oli siinä että ketodieetillä proteiinin määrä karkasi huomaamattani arvoihin arvaamattomiin. Kun keksin tarkkailla, että proteiinia ei tule liikaa, ja rasvaa tulee vastaavasti enemmän, mokomaa ei enää ole näkynyt. Eli siis ainakin mulla se liittyi jotenkin siihen, kuinka paljon proteiinia suhteessa hiilariin söin aterioilla.

Tällä hetkellä kaikkein parhaiten ihon ja muunkin olemisen suhteen näyttäisi toimivan sellainen runsasrasvainen malli, jossa proteiinia ja hiilaria on saman verran ja ne syödään aina "pareina".

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 20:10:32 
Poissa
sintti
sintti

Tuonpa minäkin oman kokemukseni tähän ketjuun. Liekö tätä joskus tutkittukin tai enemmän pohdittu, sattui vain tämä ketju nyt silmiin :)

Elikäs minulla parani ruusufinni kasvoista aloitettuani karppaamaan. Iho ei ole kasvojen alueella ollut näin hyvä sitten teini/nuoruus aikojen ;) Toinen ihoreaktio on ollut "taiveihottuma", joka tulee aina vahvemmassa ketoosissa näkyviin. Käsivarsien sisätaipeissa kulkee pitkittäin sellaiset väylät, jotka kukkivat ja peukalosta lähtee ranteen yli silleen kiertäen myös röhelöt, jotka ajoittain kutiavat.

Ohimennen näytin näitä käsiä yhdelle vyöhyketerapeutille ja hän heti sanoi, että Maksan, Munuaisten ja Haiman vyöhykkeet kukkii. Tulkitsi siis niin, että kropassa tapahtuu sen verran puhdistumista tämän ruokavalion kautta, että se "möhnä" tulee tiettyjen elinten kautta iholle :) Tuohon minä uskon ja hyvillä mielin jatkanut karppausta. Nyt iho on rauhottumaan päin, liekö kroppa rupee oleen puhtaampi ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-08 11:09:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

voisiko minunkin käsi ihottumani johtua vhh:stä?
mulla sellaista läikkiä missä pienen pientä rakkulaa vierekkäin.. nestettä sisällä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-06 09:14:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täytyypä minunkin ihmetellä: koskaan aiemmin en ole "omistanut" ns. maksaläiskiä. Nyt ekaa kesää karpatessa olen huomannut, että poskeen on tullut hiukan rusottavaa laikkua(ei oo siis tavanomaista rusketusta).

Auringossa olen oleillut saman verran kuin yleensäkin.
Onko tuttua kenellekkään karppaajalle?
Auttaakohan suojavoiteen käyttö moisen ehkäisyssä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-06 16:22:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tollo: Tuleeko tuota ihottumaa kammeniin ja kenties jalkapohjiin? Sitten rakkulat puhkee ja nahka kuoriutuu? Jos vielä poltat?? Minulla oli tuon ylläolevan tyyppistä ja se diagnosoitiin PPP-taudiksi. Siis oireilee vain ihottumana, noin 95% sitä sairastavista on tupakoijia.

Mulla lähti tupakoinnin lopetuksen jälkeen ja nyt tullut karppauksen myötä takaisin melko laimeana. Myös raskaus vei aikoinaan ihottuman. Kroppa alkaa muistaa jotain juttuja siltä ajalta kun rasvakerros on vasta kasvanut ja reagoi niihin nyt.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-19 13:40:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

KisuK kirjoitti:
Mulla aikanaan lieveni/poistui kaikki vanhat ihottumat ja kutinat karppauksen/ketoosin myötä, mutta sain yhden uuden tulokkaan tuohon vasemman säären etuosaan.

About euron kolikon kokoinen, epämääräisen muotoinen, tulipunainen, ja kiristävän kipeä, ei kuitenkaan kutia vasta kuin "räplättäessä".

Tuntuu että se hiipuisi hiilareiden nostolla mutta en ole ihan varma... Ei ole tullut seurattua sillä silmällä, en ole yhdistänyt sitä karppaukseen/ketoosiin ennen kuin luin tämän ketjun.

Tuo ihottuma on mielestäni ilmaantunut samoihin aikoihin kuin tämä saa*anan painon jumitus alkoi reilut pari kuukautta sitten.

Diagnosoivat tän mun ihottumaläikän Purppura Pigmentosaksi. Epäilivät jopa ensin vaskuliittia. Mut tää purppura on kuulemma enmmän ominaisuus kuin sairaus. ???Hmm.. Tyhmän näköinen läntti ainakin. En kyllä jaksa uskoa että karppuaksella olisi mitään tekemistä tämän kanssa.

Vai onko jollakulla muulla muutta kokemusta?

Voisiko reipas kalaöljynkäyttö ohentaa verta näin paljon????

Tohtori.fi sivuilta kopioitua:

Mustelmia ja verenpurkautumia ilman vammaa?

Pienet verenpurkaumat (purpura) ja mustelmat syntyvät veren päästessä vuotamaan verisuonista suonta ympäröiviin kudoksiin. Verenvuoto saattaa tapahtua joskus ilman todettavaa vammaa tai hyvin pienen mekaanisen vamman seurauksena. Oireen taustalla voi olla verisuonten tai sitä ympäröivien kudosten heikkous, verisuonten tulehdukset tai muut sairaudet, joiden seurauksena verisuonten seinämät rikkouvat helposti johtaen veren vuotamiseen suonista.

Verenvuotojen syynä voi olla myös verenhyytymisen häiriö verihiutaleiden määrän tai toiminnan häiriöstä johtuen taikka erilaisten verenhyytymiseen osallistuvien tekijöiden toiminnassa esiintyvä vajavuus. Tällöin iho-oireiden lisäksi saattaa esiintyä nivelkipuja sekä verenvuotoja myös muissa elimissä ja limakalvoilla.

Verisuonten seinämien rikkoumisen taustalla on tavallisimmin ikääntymisen aiheuttama sidekudoksen heikkous, jolloin yleensä kyynärvarsien, kädenselkien ja säärten alueella nähdään verenpurkaumia ja mustelmia pienten vammojen seurauksena. Aina ei selvää vammaa ole edes osoitettavissakaan. Vastaavanlainen tilanne syntyy myös voimakkaan laihtumisen yhteydessä. Alaraajojen alueen verisuonissa paine voi nousta laskimoiden huonontuneen toiminnan tai sydänsairauksien yhteydessä, mikä voi johtaa verenpurkaumiin alaraajojen alueella.

Verenhyytymishäiröiden taustalla voi olla lukuisia erilaisia yleissairauksia, kuten infektioita, maksa- ja pernasairausia. Myös lääkkeet saattavat aiheuttaa hyytymishäiröitä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-19 14:48:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

KisuK kirjoitti:
...Voisiko reipas kalaöljynkäyttö ohentaa verta näin paljon????...

No sitä en tiedä, kuinka paljon.... mutta minun piti ainakin nuo lopettaa ettei kuukautisista tullut punaista Niagaraa. Tosin noin kävi vasta muutaman karppivuoden jälkeen ja riittävällä rasvalla 8)

Voipi olla että karppiruoalla eli VHH'lla veri on sen verran reilusti juoksevampaa (kun sokeri- ja insuliinitasapaino on kunnossa) ettei kovin suuria kalaöljylisiä enää pitemmän päälle tarvita?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-12 13:25:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oho – joo, tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe..
En tiedä johtuiko siitä, että luin tämän ketjun tänä aamuna, mutta nyt olen pitkin päivää kutissut (taipeista ja huulten ympäriltä sekä päänähasta); minulla on 4 ketoilukokeilupäivä menossa.

Ensin ajattelin että mahtaisiko se johtua sinapista, kun sitä olen pari kertaa laittanut salaatinkastikkeeseen pitkästä aikaa (dijon, tietenkin, ilman sokeria). Mitään muuta "uutta" ainesosaa en ole varsinaisesti keholleni esitellyt parin viime pvän aikana.

Mutta, mutta.. nyt alkoi kiinnostaa...mites tuo proteiinin määrä, saattaako se siis jotenkin vaikuttaa? :shock: Olen nyt parin viime päivän vetänyt tavallista enemmän lihaa ja juustoa, mutta myös rasvaa PALJON.

Siispä, mitäköhän kutinan kanssa tekisi? Entisenä tosi pahana ihottuma-atoopikko-allergikkona EN HALUA vaihtaa tätä (50-70 g hh karppauksella) terveenä pysynyttä ihoa pois..mutta TOISAALTA vatsani voi nyt (20 g hh) paljon paremmin (hyväkarpilla koko ajan turvotusta ja nälkää..)

Myös näppylöitä pukkaa naamaan :oops: (mitä ei tapahdu yleensä ikinä, ei edes teini-iässä), ja iho tuntuu rasvaiselta, mutta olen ymmärtänyt että tämä kai on aika yleistä induktion alkumetreillä?

Siispä, kumpaakohan kokeilisi ensin: lisätä kasviksilla hh 10 grammaa vaiko rasvoja lisää (en tosin tiedä miten mielikuvitukseni riittää vielä jollain tapaa ujuttamaan lisärasvoja ruokavaliooni, nytkin on välillä sormi suussa...kukkismuusissa menee voi aika mukavasti 8) )

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00