karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-10 15:01:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 07:17:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei Kirrimirri!

Seurasin sun esimerkkiä, ja söin eilen 3 ateriaa (+ 32g tavissuklaapatukan kahvilla)

Lounaan ja kebabin lisäksi siis illalla mansikoita ja noin desi kermaavaahtoa, sekä napostelin suolapähkinöitä.

Mitenkään pieniä ei kyl lounasta lukuunottamatta nuo ateriat olleet...

No, välipäivä jatkuu vielä jonkin aikaa. Taas mua pelottaa tuleva paastopäivä, mietin aamulla taas, onko tässä mitään järkeä. En tajua mistä tuo pelko tulee, koska se tuntuu lisääntyvän sitä mukaa, kun paastot helpottuu.

Ekan viikon yhteenveto:

-Paaston aikana ollut pääosin hyvä olo, päänsärky kiusaa lähes jatkuvasti.

-Mielitekoja ym. kiusauksia on ollut huomattavasti helpompi vastustaa

- Olo on ollut tosi energinen, kunhan varoo syömästä itseään ähkyyn välipäivinä

- Rasvalisä paastopäivinä tuo lisää nälkää. Jatkuva "tissuttelu" on parempi, kuin juoda kerralla paljon esim. ruoka-aikoina.

- Painoa on pudonnut kilo, vaikka olen syönyt ihan mitä sattuu, ja hirvittäviä määriä.

Kaiken kaikkiaan olo on aika neutraali siinä suhteessa, onko tämä parempi vai huonompi juttu kuin tavan karppaaminen. Toimii mun kaltaiselle ihmiselle lähinnä hyvänä starttina jos eksyy hiilarimaahan, tai motivaatio on muuten vaan hukassa. Laihdutuskeinona tämä on loistava.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 09:46:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

5. paastopäivä 13.10.-14.10.06

Ei mitään uutta auringon alla. Paastopäivää sujui helposti, ja tällä kertaa ilman päänsärkyäkin.

Joudun olosuhteiden pakosta katkaisemaan tänään vähän aikaisemmin, eli noin tunnilla jää paasto vajaaksi.

Mulle on tullut semmoinen tapa, että kiristelen hampaita pureskelun puutteessa. Leukanivelet alkaa olla jo aika väsyneet.

Välipäivä 14.10.-15.10.06

Kello 11 syön tacoja ilman tacoja, eli jauhelihaa maustettuna, kaaliraastetta, sipulia, kermaviilikastiketta ja juustoraastetta.

Illalla uunimakkaraa, ja jotain pientä herkkuja juhlan kunniaksi. (mun työsopimusta jatkettiin tosi reilusti ja sain palkankorotuksen, olen juhlani ansainnut)

Huomenna aamupäivällä todennäköisesti munia ja pekonia...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 11:48:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onnittelut!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 11:35:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Fanny!

Tänä välipäivänä oon syönyt kuin pikkulintu - kaks kertaa painoni päivässä.

Onneksi nyt alkoi
6. paastopäivä 15.10.-16.10.2006

On niin ähky olo vielä, kun eilen söin 4 ateriaa ja tänäänkin jo kaksi.

Väsyttää ihan ***keleesti. Menee taas sohvalla tämä päivä.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 12:12:11 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

onnea työasian ja painon pudotuksen johdosta!!!

minäkään en voi syödä tyyliin yksi tai kaksi ateriaa päivässä, kun sitten olen niin ähkyssä, että taju on kankaalla monta tuntia, vaikka karppiruokaa olenkin syönyt. syön useamman kerran ja pienempiä annoksia. niin ei tule ihan karmee olo.

lykkyä sinne!! hyvin menee. :P

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 18:58:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:smt006 kiitos Rauli!

Tämä paastopäivä meni sitten niin reisille, kun vaan olla voi. Eli porukoilla vetäisin mutsin herkkukaapin liki tyhjäksi karkeista. Sitten ruokaa päälle.
:roll:

Päätin suosiolla olla masentumatta, ja siirtää paastopäivää vuorokaudella. Eli pidän tässä ikään kuin kaksi välipäivää, ja huomenna klo 11.30 alkaa paastopäivä.

Mä arvasin, että ätämä on tulossa, päätellen siitä, mihin malliin eilen ja tänä aamuna söin. Tuntui taas, että en olisi saanut tarpeekseni syömisestä. :?

No, huomenna jatkuu...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 19:36:15 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

pupu77, Älä välitä vaikka välillä tapahtuu tollaisa "työtapaturmia". Jatka vaan sitkeesti suunnitelmasi mukaan eteenpäin. Kyllä se siitä taas...

Tsemppiä sulle!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 21:12:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos kirrimirri! :smt023

Mulle tulee näitä "kohtauksia" aina silloin tällöin, eikä tämä pätkis mikään ihmelääke niihin ole, en sitä toki odottanutkaan. Aika raju tämä kohtaus kyllä oli, johtunee siitä, etten ole ollut niin nuukana hiilareiden määrän tai laadun suhteen. :smt013

Tästä lähtien pitää siihen paneutua, sekä sen lisäksi suunnitella muutenkin etukäteen vähän paremmin syömisiä, se mulla toimii aika hyvin.

Sitten jos viitsisi, niin vähän syvemmin tutkia tuota henkistä puolta, mutta ei taida tällä hetkellä into riittää. :?

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 17:36:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään siis alkoi paastopäivä klo 11.30 ja on kyl ollu vaikeinta niinqu evö! :smt013

Ihan ku olis taas alkanut alusta koko homma. Mieli tekee kaikkea mahdollista, vaikka varsinaista nälkää ei ole. Kaupassa kävin, ja sekä edessä, että takana olevat ostivat lihapiirakoita ja suklaapatukoita, multa melkein kuola valu :smt089

Kaipa se tästä helepottaa pikku hiljaa, toivottavasti ainaki.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 17:44:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No voi, älä masennu sattuuhan noita repsuja. Mullakin piti eilinen olla paastopäivä mutta toisin kävi, ennen niin luja itsekuri on täysin tyystin kadonnut jonnekin. Hiilaritkin houkuttaa nyt huomattavasti enemmän kuin ennen pätkäpaastoilua jolloin oli tosi helppo pitää ihan 0-linjaakin hiilareiden suhteen. Enkä mä ole ainoa jolla on tällasia kokemuksia ja tuntemuksia. Meten tai Juustokuun ketjussa näistä juteltiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 16:45:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo, sattuuhan niitä.

Tää menee mulla kyllä nyt enemmän repsuiluksi kuin karppaamiseksi, mutta ei se kyllä pätkiksen vika ole.

Tänään siis piti alkaa paastopäivä, mutta mutta, miten kävikään...
Mulla on tänään nimpparit, ja mun ihanan huomaavaiset työkaverit kantoi mulle kaksin käsin herkkuja lahjaksi. Lisäksi nuo pakolliset sukulaisten kahvitukset, joten taas pidän kaksi syömäpäivää peräkkäin, ja huomenna jatkuu paastolla.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-22 19:01:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Non niin. Päätin lopettaa kokeilun reilun kolmen viikon jälkeen.

Syynä ei ole huono olo, vaikka ei tämä pätkis oloa parantanutkaan, kuin hetkittäisesti. Yleensäkin olot heittelivät palon enemmän kuin normaalisti, ja paljon laajemmalla skaalalla. Siis huono olo oli huonompi ja hyvä olo parempi.

Suurimpana syynä keskeyttämiseen oli jatkuvat retkahtelut, jotka muuttuivat loppua kohti rajummiksi, ja aloin jo pelätä, että mä hukkaan koko karppauksen, jos tätä rataa jatkuu. Pätkiksen alussa mielihalut pysyivät poissa, mutta loppua kohti paisuivat ihan kamaliksi. Tuntuu, että oloni on mukavampi tasaisemmalla syöntirytmillä.

Toinen syy on se, että lapsen ruokailut kärsivät kohtuutonta haittaa, eli en pystynyt pitämään niistä niin hyvää huolta, kuin äidin kuuluisi.

Painoa lähti tosi kivasti tämän kokeilun aikana, ja tietysti toivon, etten liho tämän kokeilun jälkeen. Paluu normaaliin kahden ruokailun rytmiin alkaa nyt.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 09:49:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on samanlaisia kokemuksia kuin sulla just noiden retkahtelujen suhteen. Hiilarihimot jyllää :evil: Kokeilen kuitenkin vielä pätkiksen jatkamista, pianhan tää lokakuu loppuu ja mun alkuperäinen tavoite oli kokeilla tätä juttua lokakuun ajan. Katson sen jälkeen, mitä teen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00