karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-16 18:13:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 13:05:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
No ei sit auta kuin vain nauttia tästä keventyneestä olosta ja odotella josko vaaka suostuisi vielä olemaan samaa mieltä jossain vaiheessa...

Kirrimirri

Toi on kyllä aika omituista, mulla ei ole vielä koskaan karpatessa ollut näin kepeä ja kiinteä olo. Ja vaaka sen kun pysyy samoissa luvuissa... Kohottaa kuitenkin mielialaa ja auttaa jatkamaan pätkittelyä (vaikka ei siinä mitään ongelmia ole ollutkaan)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 16:30:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Fanny kirjoitti:
Olo on jotenkin omituisen liian hyvä...

:lol: Jes. Ei sen näin helposti pitänyt käydä. :lol:
Kiva kuulla, että sulla sujuu hyvin!

terkkuja toivottelee els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 16:36:13 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

ihanaa lukea noista siun karppiherkuista! kylläpä maistuskin metukkapiirakka. meillä ei ole uunia, joten....eikä tosin metukkaakaan...joten se siitä. sitten elleissään.'

hyvin menee! nauti joka hetkestä! :smt039 :smt049

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 12:59:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Rauli ja Els, kiitos kannustuksesta!
Tämä aamu oli aivan super-hyber MAHTAVA, pääsin kasikympille! JIHAAAAA! (tuuletusta)

Eiliseen vielä!

klo 16.30 Katko. Söin kolme metukkajauhelihapihviä (puolet koko annoksesta), tomaatin fetalla ja Hesen paprikasalaatinkastikkeella. Pihvit oli ihan mielettömän hyviä! Väsäilin niitä aamulla ja sovelsin vähän eli näin ne tehtiin:

400 g paistijauhelihaa
50 g hienonnettua salamimakkaraa (mulla metukkaa)
1 kananmuna
loraus kermaa (en laittanu kun kaapissa ei ollutkaan)
hienonnettua punaista ja keltaista paprikaa (ei löytynyt kaapista joten korvasin sen keltaisella tuoreella chilillä)
1 hienonnettu sipuli
pippuria myllystä
ripaus suolaa
paistamiseen:
voita (valkosipulia voin joukkoon)

Sekoita kaikki ainekset kulhossa. Vaivaa taikinaa, jotta ne pihvit pysyvät paistettaessa helpommin koossa.
Kuumenna pannulla voita, muotoile taikinasta kostein käsin pihvejä. Paista molemmin puolin kypsäksi.

Ai niin, iltapalaksi viimeiset kaksi ruisnäkkäriä oltermannilla, metukalla, kurkulla ja runsaalla voilla.

Illalla pari tuoppia vettä ja sain oltua ilman lärpäkkeitä vaikka kuinka teki mieli. Hyvä minä!

16. Päivä pe 13.10

klo 06.30 Vessan kautta vaa'alle, 89,5 !
IHANAA, MAHTAAVAA, UPEETA! En voi muuta kuin ylistää pätkistä, olo on maksimaalisen hyvä, energiaa riittää ja mikä mulle tärkeintä niin paino tippuu!

klo 08.30 Aamupalaksi 4 siivua pekonia ja 3 munaa. Kiire kampaajalle ja asiakkaan takkaa vastaanottamaan. Toivottavasti ehdin töihin ajoissa...

klo 13.00 Unohdin juoda! Tähän asti ei ole tullu juotua pisaraakaan! Vissy viereen, voi kyllä tulla sen kanssa hoppu että saan kumottua sen ennen viittä.

Mulla on KIVAA! :lol: :lol: :lol:
Tämä tosiaan toimii ja alkuahmimisten jälkeen uskon saaneeni jonkinlaisen tasapainon syömisiini. Ja nyt kun pääsen kehumasta ja tulee viikonloppu niin toivottavasti en maanantaina rutise että läskiksi meni :lol:

ihra kaikkoa kavala, suksi suohon selluliitti!

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 14:32:11 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Hieno homma, että sulla on menny noin hyvin. Sä alat muistuttaa tota sun avatarta, kun oot niin innoissas :lol:
Unia on nähty täälläkin. Mulla oli viime yönä ihan hemmetin iso kilpikonna joka oli äkänen kun piru ja sillä oli sellainen rengas nenässä kuin härällä. Sitä sitte taluttelin pitkin pihaa ja jahtasin sen kilpikonnan kanssa tunkeilevia ihmisiä pois mun pihalta :lol:
Elikkäs iha hyvin menee...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 15:05:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

tuijakoo kirjoitti:
Hieno homma, että sulla on menny noin hyvin. Sä alat muistuttaa tota sun avatarta, kun oot niin innoissas :lol:
Unia on nähty täälläkin. Mulla oli viime yönä ihan hemmetin iso kilpikonna joka oli äkänen kun piru ja sillä oli sellainen rengas nenässä kuin härällä. Sitä sitte taluttelin pitkin pihaa ja jahtasin sen kilpikonnan kanssa tunkeilevia ihmisiä pois mun pihalta :lol:
Elikkäs iha hyvin menee...

Mulla onkin ihan avatarmainen olo, tekis mieli pomppia :oops:

Onneksi joku muukin näkee noita omituisia unia, aloin jo epäilemään onko lääkitys kohdallaan :lol:

Tuo sun uni on kyl aikasta hauska, näen sun yöllisen kohtauksen mielessäni niin elävästi...

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 15:20:43 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Jep, kyllä täällä unennäkijöitä on muitakin - ei kaikkea uskalla ees
kirjuuttaa tänne näkösälle. Lääkityksenä lienee
pätkäpaasto :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 15:30:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sittenhän meitä hulluja on ainakin kolme :lol:

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 12:43:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

klo 17.30 Söin loput NELJÄ! metukkapiffiä fetalla ja pari munaa päälle. Tällä pätkiksellä on tullut syötyä harvinaisen vähän munia ja tuli jo vähän niinkuin ikävä... Ei ne kyllä maistunut läheskään niin hyvälle kuin ennen :shock:

Illalla tuli juotua kolma tuopillista vettä puolessa tunnissa. Mun täytyy alkaa harrastamaan juomista tuopista, kerralla menee huomattavasti enemmän ja nopeammin kuin pullosta tissuttelu.

17. Päivä la 14.10

Klo 07.00 Vilkas yö, ei ollut ihan painokelpoista tavaraa :oops: Mulla taitaa olla suurin muutos nämä unet?
Vaa'alla en uskaltanut käydä jos vaikka eilinen tulos olisi ollutkin väliäikainen muutos...

klo 13.00 teetä pippurilla on uponnut jo varmaan litra, kohta täytyy ostaa käsilaukkuun cayenne-purkki että voi tupsutella sitä teehen vaikka kylässä. Siihen jää koukkuun... Onneksi aika pieni pahe :lol:

Ex toi laivalta 86% suklaata, illalla taidan tuhota yhden levyn...

Olo on todella hyvä ja tän paastojakson aikana en ole edes palellut. Liekä syynä pipputitee vai alkaako kroppa tottumaan pätkäilyyn?

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 13:21:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

klo 14.30 Kotona autuaallinen hiljaisuus... Lapset isällään koko viikonlopun! Siivosin, perkasin kukkapenkkejä ja laitoin kukkasipuleita maahan. Energiaa riittää!

klo 16.00 Laitoin Burgundilaisen lihapadan muhimaan ja saunan päälle. Koiran kanssa vedettiin vajaan tunnin lenkki ja vatsalihastreeni päälle.

klo 18.00 Saunoin pitkän kaavan mukaan, jalkahoito, ihokarvojen poisto, kuorinta ja rasvaus. Ihana olo!

klo 19.00
Lihapadan kanssa söin chiliparsakaaleja. Taivaallisen hyvää!!! Jälkkäriksi pari kourallista suolapähkinöitä ja puolikas levy 86 % suklaata.

Viini kun menee niin nopeasti huonoksi niin täytyyhän sekin hörsiä pois...

klo 20.00 Kaverilla oli baariseurapaikka vapaana, minkäs teet... Rullat päähän ja tökötit naamariin. Jihaaa!!!

Iloliemi kihahtaa aika herkästi nuppiin...

18. Päivä su 15.10

klo 11.00 Heräsin hakemaan vissypullon viereen.

klo 14.00 "Aamupalaksi" eilisiä pöperöitä ja suolapähkinöitä. Ihan ok olo, mutta veto pois.

klo 16.30
Katko lähenee, tankkaan vielä lihapataa ja syön loput suklaalevystä.

19. Päivä ma 16.10

klo 08.00 Lapsilla syysloma ja kerrankin saisi nukkua vaan ei nukuta! En uskalla käydä vaa'alla, viikonloppu kuitenkin vielä kummittelee..

klo 14.00Ollaan vietetty lasten kanssa shoppailupäivää ja lupasin viedä ne Heselle. Lapset mussutti perinteiset hiilarit ja minä istuin light-colan kanssa tiukasti suu supussa. Oikeastaan ei tehnyt kyllä mielikään.

klo 17.00Katoaika. Sais syödä mutta ei tee mieli, nälkä saattais vähän olla mutta... Mitenkähän tässä nyt näin, mieliteot tuntuu olevan historiaa! Hyvä!

klo 17.30Paistoin parit munat ja kolme siivua pekonia. Pitkästä aikaa pekonia, mun kestosuosikki!

klo 21.00
Täydelliset naiset tv:ssä ja Fazerin 70 %- levy uppoaa kevyesti. Just pääsin ajattelemasta ettei ole mielitekoja! Vaikka ei mun tehnyt sitäkään mieli vaan kun sen kaapissa huomasin niin ajattelin että oli kiva syödä suklaata. Voi jee, mitä ajatuksenjuoksua...

20. Päivä ti 17.10

klo 07.00 Viime yö meni taas unien puolesta omituiseksi.

Sitten alkoikin melkein kolmas viikko. Tuntuu että tämä vain helpottuu mitä pidemmälle menee. Oikeastaan enää ei tarvitse miettiä koska on katko ja koska saa tai pitää syödä. Minähän jatkan tätä vaikka loppuvuoden :shock:

klo 10.00 Kolme siivua pekonia ja kolme voissa paistettua munaa.

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 10:47:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Klo 16.30 Söin viimeiset rippeet lauantain pöperöistä.

21. Päivä ke 18.10

klo 07.30 Mikä yö! Sain unen päästä kiinni vasta 01.30, tai siis silloin katoin viimeksi kelloa. Aamulla olis nukuttanut!

Koiran kanssa lenkille, tuntui että jalat liikkui kuin hidastetussa elokuvassa.

klo 13.00 Ihan pirteä olo vaikka uni jäi vähiin. Teetä ja teetä! Paleltaa, myymälätilan pattereissa ei vieläkään virtaa. Pian ampaisen tuonne remppa kohteeseen kitisemään pattereista. Koko talo käsiii kun toiset haaveilee remontin kanssa... Kiukuttaa!

klo 16.30 Kolmen munan nunakas, 4 metukka, 4 siivua juustoa. Tuli melkeimpä ähky!

klo 20.45 Kotona! Kourallinen pähkinöitä ja muutama siivu oltermannia ja metukkaa. Juusto on alkanut maistumaan tosi hyvälle.

klo 21.30 20 minuuttia stepperillä, jaksais kauemminkin mutta laiskuus iskee...

klo 22.30 tyttö on ihastunut tummaan suklaaseen ja yllytti mutkin syömään puolikkaan levyn.

22. Päivä to 19.10

Nukahdin eilen jo ehkä tunnissa. jos mun unentarve vähenee näinkin reippaasti, niin mitä sitä sitten tekee iltaisin kun muut nukkuu?

Koiran kanssa lenkille, koitin juosta mutta pohkeet oli ihan tönkkönä.

klo 10.00 Aamupalaksi kolme siivua pekonia ja kolme voissa uitettua ja paistettua munaa.

Kaikki menee niin hyvin että konmmentoitavaa ei juurikaan ole. Ei voi muuta kuin kehua! Tämä sopii mulle kuin nenä päähän.

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 10:54:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

klo 18.00 Meinasin unohtaa syödä.... Paistoin kuitenkin 3 siivua pekonia ja kolme munaa. Kaappi alkaa olla tyhjä mutta vasta huomenna kauppaan kun kersoille riittä kuitenkin ruokaa. Jälkkäriksi söin 100g pähkinöitä.

Loppuilta meni vesituoppien kanssa.

Nukkumaan mennessä väsytti kyllä ihan vietävästi mutta joku tovi siinä meni pyöriessä. Tämä on jotain ihan uutta mulle :shock: Raskausaikana opittu hukahtamiskeino tuli tarpeeseen, eli makaan sängyllä selälläni ja aloitan ajattelun varpaista päähän, eli kuvittelen vartalon osat tunnottomiksi ja yleensä uni tulee jo ennen rintakehää. Kuulostaa ehkä omituiselta mutta toimii mulle.

23. Päivä pe 20.10

klo 07.00 Siirsin herätystä, oli niin mukava uni kesken ja se oli pakko "katsoa".

klo 08.00 Vihdoinkin ylös ja vessan kautta vaa'alle. Siitä on tullut todella mukava kapistus, näytti 88,5 :smt038

Pätkittely menee jo tosi sujuvasti muutenkin ja vielä kun tuo vaakakin alkaa olla mun kaveri niin motivaatio senkun kasvaa.

Vatsan toiminta on ollut yllätävä, toimii säännöllisemmin ja sujuvammin kuin normaalikarpatessa. Mistäkön moinen johtuu?

Ihossa en ole juurikaan huomannut muutosta, pintakuivuutta edelleenkin ja jotkut alueet rasvottuu reilusti. Talvi ehkä sitten vasta näyttää todellisuuden...

Jatkaa aion ainakin vielä marraskuun ja todennäköisesti joulukuun. Fiilisten ja tulosten mukaan.

klo 11.00 Töissä ja ihana huomata että patterit on saatu toimintaan! Saas nähdä palelenko tänään.

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 12:05:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä oon kans ajatellut jatkaa marraskuun ehkä joulukuunkin. Tekis mieli jatkkaa siihen asti, että pääsee tavoitepainoonsa. Mulla on siihen enää 3,3 kg. Kiva että sullakin vaaka on sun kaveri, niin mullakin. Näytti viimeksi punnitessa, että pätkiksellä on lähtenyt 4 kg! Arvaa oonko onnessani, kun oon niin pikään taistellut näiden viimeisten kilojen kanssa?

Mukavaa viikonloppua sulle!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 13:14:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kirrimirri!
Sulla on kyllä mahtava vauhti ja tavoitepainoonkin niin lyhyt matka jos tahti pysyy samana! Hyvä tietää että pätkis puree viimeisiinkin kiloihin.

Perässä tullaan ja hyvät viikonloput sullekkin!

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-21 09:56:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

klo 18.00 Oltermanni ja metukka saa kelvata, kaapissa ei ole juurikaan muuta mulle sopivaa. Fazerin %levy meni kevyesti herkutteluun.

klo 21.00 Huomasin että juomiset on jäänyt vähemmälle, eikä se ole vain tämä päivä vaan edellisinäkin päivinä. Litran kertatankkaus ja huomnenna koitan petrata.

klo 00.00 Tää alkaa jo rasittamaan, unta ei kuulu joten heitän taas levyksi ja alan "puuduttamaan" ruumiinosia...

24. Päivä la 21.10

klo 08.00 Mukavat unet jäi taas kesken... Ensi viikolla pakotan itseni ylös todella aikaisin, jos saisin käännettyä tätä unirytmiä. Illalla ei tule uni ja aamuisin jää kesken. Ei tuo valvominen kyllä vaikuta mitenkään päivään, ihan samalla lailla virkeä kuin ennenkin.

klo 09.00
Aamupalaksi, mitäpäs muutakaan kuin kolme siivua pekonia ja kolme paistettua munaa.

klo 10.30 Teepannu pörisemään.

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 15:07:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

klo 16.30 Karppipitsa ja nimellinen salaatti viereen. Tuli pupellettua ainakin kolmas osa. Kyllä oli hyvää!

klo 19.30 Kaverin luona tuli tuhottua punkkupullo! Sain pidettyä näppini irti kaiken maailman naksuista! Tosin pieni morkkis kun tässä paastoajalla ryypiskellään. Onneksi tuo määrä jakautui edes kolmelle tunnille.

25. Päivä su 22.10

klo 10.30 pääsin vihdoinkin sängystä ylös ja kerrankin kokonaan nukuttu yö!

klo 13.00 Pitsa huuteli syömään vaikka katko olisi vasta neljän tunnin päästä... Söin pari aimo palaa.

Kolmen vartin lenkki sateessa, hain siis auton!

klo 18.00 Tuhosin sitten loputkin pitsasta.

26. Päivä ma 23.10

klo 07.00 Joko alan tottumaan tähän vähään nukkumiseen tai sitten unirytmi alkaa tasaantua. Viime yönä ehkä noin 5h unta ja aamu alkoi ihan virkeänä.

Jätin aamupalan väliin, eiliset "mässyt" harmittaa. Koiran kanssa tarpomaan sateeseen.

klo 16.00 Kana-fetasalaattia järkyttävä kulhollinen. Feta on yksi mun peruselintarvikkeista.

Kurssin jälkeen poljin stepperillä ainakin 20 minuuttia ja jalat oli ihan hapoilla. Taas huomasin että juominen jäänyt vähiin, ei vaan janota!

27. Päivä ti 24.10

Unia, unia, unia....

Alkaa kommentit olemaan vähissä joten tämä taitaa olla enemmänkin ruokapäiväkirja...

Aamulla intervallilenkki ja vatsalihastreeni. Vaa'alle en taida uskaltaa ennen perjantaita, on jotenkin turpee olo!

Töissä vissyä ja teetä, sitäkin liian vähän! Mä en oikein saa käynnistettyä juomista, tökkii ja kiireeltä en mukamas ehdi :o

Paastoaika lähenee loppuaan, syön ennen kurssia ison kana-fetasalaatin.

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 12:01:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

I'M BACK!

Olin kolme päivää hunningolla ja sitten muutama päivä meni uutta rytmiä hakiessa, tämän viikon olen ollut kiltististi ja karpisti mutta aika on ollut kortilla niin ettei ole ehtinyt kommentoimaan. Mutta pätkis rulettaa edelleen ja ruodussa jälleen, älkäähän siis hylätkö mua vielä :lol:

Päivä 42 ke 08.11

Vaaka näytti 87,8.
Unirytmi on palautunut melko normaaliksi vaikkakin unet on vieläkin aika levottomia, siihenkin taitta tottua ja mikäs sen mukavempaa kun naureskella unia heti aamu tuimaan?

Iho hilseilee paikoittain, pakkaset tekee tuon aina ja pätkittely saattaisi auttaa mikäli joskus pysyisi ruodussa pidemmän aikaa kuin nämä arkipäivät. Muutoin olo on edelleenkin loistava ja kevyt. Täytynee ottaa mittoja välillä.

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 15:56:12 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiva kun palasit. Oon kaivannut sun juttuja... Kiva kuitenkin että pätkis rulettaa. Niin täälläkin.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 16:04:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

48. Päivä ke 15.11

Pätkittely jatkuu edelleen mutta sivuilla ei ehdi käymään läheskään joka päivä ja silloinkin kirjoittelu tuntuu tökkivän. On vain jotenkin valju olo... Toivottavasti ohimenevää :? Eilen funtsailin josko syynä on tämä tekemättömyys ja se ettei mun elämässä tapahdu mitään. Kotityöt tulee tehtyä aamuisin, iltaisin jumitun telkkarin ääreen, töissä tavallaan kiirettä mutta ei synny tulosta, ihmissuhderintamalla sitäkin hiljaisempaa. Jonkin asteinen lamaannus, se on paras sana kuvaamaan olotilaa tällä hetkellä!

Painossa ei ole viikkoon tapahtunut mitään, tosin tuli oltua lauantaina viihteellä, sekin voi vaikuttaa vaikka syömiset pysyi kurissa seuraavanakin päivänä.

Jouluun asti meinaan noudattaa tätä rytmiä syömisissä ja sitten tarkastellaan tilanne uudestaan. Ruokalaskut on ainakin pienentynyt ihan roimasti ja tuntuu ettei siellä hellan vieressä tarvi viettää aikaa läheskään niin paljoa. Kaupassakin tuntuu ihan hölmöltä lähteä niin pienien ostoksien kanssa kotiin ja aina on sellainen olo että mitähän olennaista on jäänyt ostamatta.

Jatketaan tästä...

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 16:49:53 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hei, tuota valjua oloa taitaa olla liikenteessä - mutta selätetään se! Vähän on itselläkin nuutunut olo, ei jaksaisi oikein mitään kirjoittaa - vaikka pätkäily silti jatkuu.

Tämä on nyt sitä pimeintä aikaa, mikä varmasti vaikuttaa hormonitasoon ym. mielentilaan. Josko löytäisimme jotakin uutta säpinää päiviimme?

Valoa, lämpöä ja iloa täältä sinulle!
:smt020 :smt020 :smt020

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00