karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-14 19:32:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 15:15:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Edelleen on joko flunssa tai sitten jotain muuta. Pätkäilen siltikin, ei ole tullut tarvetta poiketa tästä.

Painoa on lähtenyt ensisijaisesti yläkropasta. Voikun lähtisi pian alakropastakin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 15:37:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla taas sulaa jenkkakahvoista, jo karppaus itessään sulatti niitä mutta nyt tuntuu lähtevän lisää. Ainoo vaan et mulla sulaa aina ensin oikea puoli ja sit vasta vasen, hetken aikaa oon muotopuoli :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 10:54:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toimii, toimii. Tänään mittasin vyötärön ja se näytti pienentyneen taas! Viralliset lukemat laitan vasta sunnuntaina tai maanantaina mutta hehkutan jo etukäteen vähän.

Flunssa meni ohi sen kummemmin sairastamatta, eli vain alkava flunssa, ei keskivaihetta tai loppua ollenkaan :). Ihon kauneus on harmi kyllä tiessään ja rasvaa puskee ihan hirveätä tahtia. Samaten pari kipeää finniä on ilmestynyt vaikkei ole se aika kuusta, eli olisiko jotain puhdistumista käynissä. Kai niistä sulavista läskeistä jotain vapautuu. Hieman ärsyttävää, mutta palkitsin itseni en-tiedä-mistä :oops: ostamalla cliniquen hikoilua kestävän meikkivoiteen ja toivon että se auttaa..

Jännää on se, että paastopäivien iltana, kun syön katkaisuaterian, on pakko olla myös jälkiruokaa. En tunnu tulevan toimeen ilman. Eilen piti paistella omena lohkoina voissa ja heittää sekaan mantelilastuja ja syödä kermavaahdon kanssa kun muuta ei ollut. Taidan ruveta leipomaan mutakakkua varastoon, että olisi jotain joka päivälle. Aikaisemmin en ole välittänyt makeasta näin paljon. Pystyisin kyllä varmaan olemaan ilmankin jälkkäriä, jos ihan oikeasti olisi pakko, mutta ei tunnu siltä että tarvitsisi kiduttaa itseään turhaan ja katkaisuateria jälkiruokineen on kyllä sellainen itsensä hemmotteluhetki etten siitä luovu ilman syytä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 11:28:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taas yksi päivä takana. Tänään paastoan taas iltaan. Nälkä vaivaa koko ajan vähemmän paastojaksoilla, vaikka täysin ilman nälkää en ole vielä päässyt (paitsi hiilarimässypäivän jälkeisenä paastona). Koko ajan tekisi mieli tehdä muutoksia johonkin, vaihtaa katkoaikaa kolmeen, siirtyä warriordieetille tms vaikka olen päättänyt sinnitellä kuukauden ilman muutoksia. On helpompi vertailla tuloksiakin jos en vaihtele linjaa koko ajan. Jos kuukauden jälkeen tekee mieli vaihtaa katkoaikaa, voin tehdä sen, mutta olen päättänyt jatkaa pätkistä vielä seuraavankin kuukauden, niin kauan kunnes tämä lakkaa toimimasta tai ihannepaino on saavutettu. Warriordieetille siis vasta kun olen ihannepainossa tai jokin alkaa tosisaan tökkimään. Ihan uskomatontahan tämä on. Luulin ettei mikään todellakaan tepsi ja tämä sitten tepsii, ilman että näen juurikaan vaivaa. Jälkiruuat, mutakakut ja kermavaahdot, ihanat uuniruuat eikä huolta hiilareiden laskemisesta (kun perusteet ovat selkärangassa jo), rasvan määrästä, tai siitä että tulee syötyä liikaa kaloreita, tai liian vähän.

Joudun vaihtamaan tämän ja huomisen aikana rytmiä, enkä ole ihan varma miten aion sen toteuttaa. Mummon syntymäpäivät ovat lauantaina ja tiedän etten selviä siitä kovinkaan karpisti. Mummo ei tiedä että karppaan enkä halua aiheuttaa juhlapäivänä hänelle pahaa mieltä kieltäytymällä ruuista tai kertomalla että syön tosi paljon rasvaa, ja huolestuttamalla mummon sillä että verisuoneni tukkeutuvat ihan justiinsa :) Mulla olisi syömäpäivä lauantaina, mutten halua lopettaa päivää hiilariruokiin ja kärsiä sitten nälkää seuraavaa vuorokautta. Mielummin katkaisen päivän vähän aikaisemmin, ehkä kolmelta, ja tankkaan illalla sitten rasvaa ja proteiinia ja koitan selvitä hiilariylimäärästä siten.

Jos jollain on mielipidettä siitä mihin vaiheeseen pätkistä tämä juhla tulisi ajoittaa, otan kommentit vastaan tosi mielelläni. Vielä kerkeää tekemään muutoksia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 22:16:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

HOLA!
Muakin on kiinnostanut "alusta asti" yks ateria/päivä-tsydeemi. Sitten rupesin sooloilemaan ja tein oman ohjelman. Mutta nyt olen ollut viikon OIKEALLA pätkällä, ja on mennyt niin uskomattoman hyvin!!! Mäkin oon lisänny jotain ihan tarpeetonta hiilarimössöä, välillä menee pari keksiä (mut lupasin lopettaa kekseilyn!), tänään meni slaissi pizzaa. Mut ei se ollu kummosta. Toisaalta, ei oo kyl menoo haitannu, mul ei oo ollu oikeestaan nälkä ollenkaan koko viikon aikana, ja vaaka näyttää -2 kg. Tätä ohjelmaa jatkan minäkin vielä pitkään---katsotaan sitten hamassa tulevaisuudessa, josko siirtyis siihen yhen aterian ohjelmaan.
Mukavaa Mummon synttäripäivää!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 08:56:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jipii, jipii!

Viikon saldo senteissä:

Vatsakumpu 93cm (ei muutosta tällä viikolla) vyötärö 78 cm (-5cm pätkiksen alusta!!!)

Viikonloppuna synttärikemuissa äidin miesystävä tuli kysymään, olenko laihtunut ja se ei yleensä huomaa tuonkaltaisia muutoksia ollenkaan.

Olo on ihan mahtava, mulla ei ole näin kapeaa vyötäröä ollut varmaan ikinä! Ei kauheasti haittaa ettei vatsan alaosa ole vielä pienentynyt kuin kaksi senttiä. Se muuttuu varmasti aikanaan..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 10:42:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mielettömän hienoa! :smt026 :smt109

Minä olin viikonloppuna kaksissa juhlissa ja päätin, etten paastoa kumpanakaan päivänä. Sunnuntaille osuneen paaston olisin kuitenkin voinut pitää kohdallaan jos olisin etukäteen tiennyt, että niissä juhlissa ei ollut minulle sopivaa syötävää kuin maapähkinöitä. Muuten kaikki tarjottava oli viljaista.

Mutta sinuun vielä: Uskon, että fiilis on mahtava! Varmaan jatkat pätkistä hyvin mielin 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 18:29:24 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tosi hieno homma, että kavennut noin vauhdilla vyötäröstä!! Mulla ei oo lähtenyt yhtään vyötäröltä nyt pätkiksellä, eikä kyllä koko kesänä, mutta onneksi sentään vatsakummulta useita senttejä.

Jatketaan harjoituksia...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 11:57:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nälkä alkaa viimeinkin talttua. Eilen en syönyt lounasta, vaikka oli syömispäivä ja voin ihan hyvin, eikä tänäänkään nälätä niinkuin normaalisti vaikka paastoan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 15:47:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Super! Muakaan ei oo nälkä juurikaan vaivannut (eikä varsinkaan nyt kun paasto-aamupäivä on ohi.... :D )mut välillä on ihan sika-kylmä, johtuu osaltaan pätkiksestä, osaltaan Keski-Euroopan huonosti eristetyistä asunnoista. Mummon kutomilla villasukilla on käyttöä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 09:57:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilisellä paastonkatkaisuaterialla kamala ähky, puolella siitä määrästä jolla ähky tuli ensimmäisellä pätkisviikolla. Vatsalaukku on siis varmaankin pienentynyt.

Olen huomannut näyttäväni n.5 vuotta nuoremmalta kuin ennen pätkistä. Jos näytin ikävuosiani nuoremmalta ennenkin, niin nyt ero on entistä selvempi. En valita :)

Ei nälätä edelleenkään oikeastaan ollenkaan. Alan hiljalleen uskoa etttä se kuuluisa nälänhallinta nostaa ehkä päätään täälläkin.

Pientä kärsimättömyyttä on havaittavissa. Nyt kun paino putoaa niin hienosti, mittaan vyötärön joka aamu ja toivoisin että se olisi pienempi joka aamu, jota ei tietenkään tapahdu. Tänään vyötärö oli eilisten syömisten ja vähän huonomman vedenjuontipäivän takia 81cm ja olin tosi pettynyt :) Täytyy siis tsemppailla etten ala stressaamaan tästäkin ja pilaa hyvää juttua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 08:14:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilisen tuntemuksia...

Söin ennen luentoa viimeisen aterian, pähkinöitä, Tuomiokirkon portailla. Oli vähän huono päivä, väsytti ja v***tti ja oli ihanaa ettei kotiin mennessä enää tarvinnut ruveta laittamaan ruokaa. Eikä ollut nälkäkään.

Harmi vaan että ruoka alkaa pilaantumaan jääkaapissa kun en tajua tehdä pienempiä annoksia ja paastopäivän jälkeen en ihan aina viitsi alkaa syömään tähteitä vaan haluan jotain hyvää ja uutta :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 10:29:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paastopäivää viettelen. Varpuset hieman palelevat mutta kylmä ei ole, eikä nälkäkään! Eli neljän viikon sinnittelyn jälkeen kroppa tottelee.

Pätkiksen rohkaisemana toin töihin kulutusmaidon sijaan kuohukermaa kahvimaidoksi. Saavat työkaverit ihmetellä kun tajuavat jääkappiin ilmestyneen tappokerman olevan sen työkaverin joka laihtuu silmissä. Se nimittäin näkyy jo! \:D/ :smt041

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 07:16:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Loppukommentit siis. Vaa'alla en ole päässyt käymään ja eletään sitä aikaa kuukaudesta, että vyötäröön tuli yhdessä yössä lisää 3 senttiä :(. Todella ärsyttävää. Turpea olo ja tuntuu että olen pätkistellyt ihan turhaan, vaikka järjellä kyllä tiedän että tuloksia on tullut.

Vatsasta siis lähti 2 senttiä kuukaudessa ja vyötäröstä 5 (en laske turvotusta mukaan koska tuossa 78 sentissä olin kuitenkin viikon verran ainakin. Muita hyötyjä ihon kunnon selkeä paraneminen, vaikka se oli hyvässä kunnossa ennestäänkin. Näläntunteet ovat hävinneet ja nautin ruuasta koko ajan enemmän.

Huonoja puolia löytyy ainoastaan hikoilu ja se että musta kahvi maistuu pahalta. Hikoilu vaivaa edelleen satunnaisesti. Makeaa on myös tehnyt pätkiksellä enemmän mieli kuin normaalisti.

Jatkan 10.11 asti sovelletulla pätkiksellä ja warriordieetillä koska tenttistressin takia en halua kärvistellä nälkäisenä. Päivisin ei tee ollenkaan mieli syödä joten todennäköisesti yritän syödä vain iltaisin ja joka toinen ilta reilumman aterian ja joka toinen hieman kevyemmän. Päivät olen nyt pari viimeistä päivää selvinnyt parilla kermakahvilla ja jatkan samaa linjaa.

Sen verran täytyy tunnustaa että hieman epäilyttää että vyötärö on pullahtanut takaisin sen takia että olen juonut näinä parina viimeisenä päivänä kermakahvia, ja on tosi syyllinen olo siitä että olen epäonnistunut pätkiksessä. Vaikkei siitä varmaan ole kyse, vaan kuukautisia edeltävästä turvotuksesta, joka mulla alkaa heti ovulaatiosta. Toivon että tämä sovellettu linja ei nyt heti pilaa saavutettuja tuloksia ja jatkan sitten normaalipätkistä 11.11 jos niin pääsee käymään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 08:40:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mun mielestä kukaan ei voi epäonnistua tälläisessä kokeilussa. Älä turhaa ajattele niin! Jokaisella se menee omanlailla sillä olemme yksilöitä.

Voimia sulle tenttikiireisiin!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 10:14:22 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips!
Menkat ne on mitkä turvottaa. Kuten melkein meitä kaikkia naisimmeisiä. Ei sillä kermakahvilla ole siihen mitään osuutta. Näin uskon. Jatka vaan kun kerta hyvin menee muuten!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-26 10:32:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Palaan takaisin pätkikselle. Ei mulle sovi tää koko ajan syöminen. Eilen söin töistä tultuani juustoa ja maapähkinävoita ja harrastusten jälkeen illalla aterian, aterian, kermavaahtoa ja maapähkinävoita. Tuntuu etten osaa yhtäkkiä pysyä ruodussa ja kaipaan paastojaksoja.

Huomenna siis paastopäivä :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00