karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-20 00:01:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 11:52:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Luulen kyllä, että se tästä ajan kanssa tasaantuu...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 08:40:23 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

12. päivä

Tällä syöntijaksolla tuli kyllä syötyä vähän tavanomaista enemmän. Eilen klo 10 söin lounaaksi savusilakkamunasalaattia ja jälkkäriksi mustaherukoita ja totalia sekä pari mukia kahvia jonka kaa meni sit vielä kaks palaa %-suklaata.

Iltapäivällä meni kahvin kans vielä toiset pari palaa suklaata! :oops: Klo 15 oli nälkä ja söin pari kourallista suolapähkinöitä. Oli sittenkin se salaatti liian kevyt, kun ei pitänyt nälkää päivälliseen asti.

Päivällisellä söin ens alkupalaksi kananmunan majoneesilla ja pari palaa maksamakkaraa. Sit possusuikalepataa kukkakaalilla ja salaatilla. Jälkkäriksi olin tehnyt omenapaistosta ka söin sitä kermavaahdon kera ison annoksen. (Liian ison!)

Omena paistos alkoi huudella mulla ilalla jääkaapista ja vielä ennen nukkumaan menoa söin sen lopun pois. :oops: :oops:

Aamupalaksi söin punaherukoita ja rahkaa öljylisäyksellä
sekä kahvia tietysti. Vielä ennen kymmentä syön varmaan vähän manteleita ja omenan.

Ei oikein mennyt putkeen nää mun syömiset tällä jaksolla! Mutta jostain syystä syötätti kovasti mutta siitä huolimatta omenapaistos ois saanut illalla jäädä syömättä!!! Ja kaks jälkkärii samalla syöntijaksolla. Hyi mua! :wink:

Iho on mulla kans tullut kuulaaksi ja hehkeäksi mutta on edelleen kuiva. E-epaa ostan heti kun saan taas rahaa, kun se auttaa siihen. Vatsamakkara navan päältä on kutistunut 3 cm mutta muut mitat on ennallaan. Eniten mä haluaisinkin, että maha pienenee. Muuten oon jo aika ok omasta mielestä. Ekalla viikolla ei lähtenyt senttejä. Tätä se kihelmöinti vatsassa ennakoi...

Mä oon huomenna lähdössä mökille ja voi olla, että mulle tulee kaks syöntipäivää kun en jaksa aina olla selittelemässä näitä mun syöntikuvioita. Katsotaan nyt sit...

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 10:22:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Mä oon huomenna lähdössä mökille ja voi olla, että mulle tulee kaks syöntipäivää kun en jaksa aina olla selittelemässä näitä mun syöntikuvioita. Katsotaan nyt sit...

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Kirrimirri

Me lähetään tänään mökille ja mun ratkaisu on se, että katkaisin tänään jo klo 8.00, näin mulle tulee huomisesta syöntipäivä ja voin syödä samaan aikaan kun muutkin, tosin kahden aterian sijasta joutuu ehkä syömään kolme, mutta täytyy kiinnittää enemmän huomiota annoskokoon.
Ja siis täällä mä vaan roikun, vaikka pitäis jo autoa pakata :oops:

Hyvää viikonloppua Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 10:29:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olipas mukavaa luettavaa, Kirrimirri! Mä aloitin oman pätkäpaastoni eilen ja toisten onnistumiset kannustaa jatkamaan :D Mukavaa mökkeilyä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:29:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
6. päivä

Tällä syöntijaksolla on syötättänyt ihmeen paljon!! Syötyäni lounaan klo 12 oli jo klo 15 otettava vähän marjarahkaa kahvin kanssa kun oli niin nälkä! Päivällisen söin klo 19 ja kuitenkin ennen nukkumaan menoa otin pienen iltapalan. Aamulla maistui jo munakas.Ehkä vielä jotain pientä ennen kahtatoista. Omput houkuttaa.

En ole syönyt välipaloja koko karppaus aikana mutta jotenkin tuntuu hassulta kärsiä nälkää syöntijakson aikana niinpä nyt sitten söin. Miksihän nälkä tulee syöntijakson aikana eikä vaivaa juurikaan paastojaksolla? Toivottavasti tää oli joku poikkeus nyt.

Mulla oli ykspäivä samanlainen. Aloitin syömisen paaston jälkeen puoli tuntia etuajassa ja söin iltaan mennessä neljä kertaa. Aamulla söin tukevan aamiaisen ja pienen välipalan ja sitten ihan ähkylounaan juuri ennen paastoa.
Mullakin on jotenki enemmän nälkä syöntijaksolla aterioiden välissä kun paastolla. Tänään oli poikkeus ja mulla oli kova nälkä ja ihan oikea sellainen, alkoi 3 tuntia ennen syöntijakson alkua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:37:05 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Palle, mukava kuulla, että muitakin välillä syötättää syöntijaksolla eikä vaan yksin minua. Kaipa siihen vaikuttaa se miten rankasti on paastoaikana liikkunut ja ties mitkä syyt lisäksi... Ei kai se haittaa niin kauaa, kun vaan paino putoaa vaikka söiskin välillä vähän reilummasti!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 20:15:55 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Nyt on sit takana oikein mukava mökkireissu ja syömisten osalta meni ihan hyvin. Tänään söin kyllä ylimääräisen lounaan klo 12.30, kun mulla katkaisu on ollut kymmeneltä. Huomenna aion katkaista kuitenkin jo kymmenen yhdentoista maissa ja sit palata normaali kuvioihin.

Lauantai aamuna punnitsin itseni ennen mökille lähtöä ja vaaka näytti 0,4 kg plussaa. No en sit alkanut siitä sen enempää hötkyileen...

Lauantaina söin lounaaksi broilerinfilepihvejä kaksi kappaletta salaatin kera ja illalla saunan jälkeen kaksi grillimakkaraa salaatin kera. Päiväkahvilla söin kaksi palaa %-suklaata, kun muut söi keksejä, korppuja ja rinkeleitä.

Tänään aamupalaksi yksi juustokabanossi salaatin kera. (Kauheesti makkaraa mutta syön sitä yleensä vain mökillä!)

Sit lounaaksi kaksi kasslerpihviä salaatilla ja siihen loppui syömiset.

Sieniä löytyi jonkin verran. Syksyisessä sienimetsässä on aina yhtä ihanaa kävellä... Illalla saunoin kynttilän valossa toista tuntia vissyä välillä hörppien. Nyt ei tehnyt mieli muuta juomaa...

Tänään tein reippana tyttönä saunapuita varmaan pari tuntia. Tosin välillä piti pitää vähän taukoa, kun yhtä aikaa satoi ja paistoi. Minusta sahaaminen ja halonhakkuu on oikein mukavaa hyötyliikuntaa!!

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 21:05:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei! :)

Hyvin tuntuu sinulla menevän pätkis.
Minusta on kans kiva tehdä saunapuita mökillä. Ei tarvitse sillon muuta kuntoilla. En ole tänä syksynä ehtinyt sienimetsään vielä. Taitaa tulla pakkanen ennenkuin kiiruuni hellittää.

Tuli oikein vesi kielelle tuosta makkaransyönnistäsi. Minäkin syön mökillä grillimakkaraa usein. :P (en tiedä kuvaako hymiö vesi kielellä)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 08:25:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka, mullakin oli mukava ja työntäyteinen viikonloppu mökillä, rannan raivausta, risujen raahamista, karsimista ja nuotion polttamista. Eli kaloreita paloi kunnolla. Paastoilukin sujui ihan hyvin ja helposti, eikä lauantain syömispäivänkään syömiset riistäyny käsistä. 2 olutta join saunan jälkeen jos nyt jotain paheita pitää löytää :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 14:56:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se aina hetkellisesti vaa'assa kostautuu jos on yhtenä päivänä repsahtanut, näin oli mulla ainakin ennen pätkäpaastoiluakin, joten ei huolta moisesta.

Sieneen pitäis päästä, mutta ilmeisesti isoista saaliista ei taida olla toiveita, mutta kun sais edes muutamia litroja suppiksia niin olisin häpi. Eilen juuri kaavin pakkasesta yhden pussin suppiksia, muutama on vielä jäljellä, täydennystä kaipaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 17:38:57 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

15.päivä

Kiitos vaan kaikille tervehdyksistä!

Tähän asti mulla on mennyt tää pätkis tosi hyvin ja mieli on ollut vireä ja hyvä mutta tää päivä on ollut ihan kamala!!! En tiedä mistä johtuu...Kiukuttaa ja v-ttaa hirveesti.

Aamupäivän taistelin hirveän jäätelöhimon kanssa ja sikäli voitin itseni etten ostanut litran pakettia Aino-jäätelöä ja sit kerralla vetässyt sitä napaan vaan ostin rahkaa, kuohukermaa ja pakastemustikoita.

Vatkasin sit koko sen kahden desin kerman ja siihen marjat ja rahka sekaan ja söin sen melkein kokonaan. Tuli ähky olo mutta jo tunnin päästä söin siitä loput ja sit olo oli niin kamala, etten voinut lähteä salille vaikka maanantaisin aina käyn. En ymmärrä mikä mun tuli! Tällästä ei oo tapahtunut koko karppaus aikana ennen. Jätskiä mä oon kyllä kevyesti vetässyt sen litran kerralla entisessä elämässä. Se on ollut mun ainut "pahe". Muuta en oo sillee holtittomasti syönyt kuin sitä.

Johan vähän helpotti, kun sai purputtaa. Sitkeästi kuitenkin aion pätkistä jatkaa tästä olosta huolimatta.

Koko ilta pn sit mennyt kaikenlaista kaapista syödessä enkä oo varsinaista päivällistä sit syönyt. Syysmasennusko mulla on taas kerran tulossa??? Voi ei!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 18:04:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jo lukematta tota sun viimestä riviä, olin ehdottamassa syysmasista. Jos oot katsos karppauksen alottanut vasta keväällä, ei ole tietoa syksyn vaikutuksesta karpin elämään.

Mulla viime vuonna n. vuosi sitten kun aloitin, oli apua tähän normaaliin syysmasennukseen kun piti skarpata noitten eväiden kanssa - ja kyllä se auttoi. Nyt tää pätkis on sikäli sopivaan aikaan, että taas tuli jotain uutta funtsaamista.

Tiedän kyllä tunteen kuinka se jäde siellä altaassa tai kaapissa huutelee ollen niin vastustamaton, että kukas siitä vois kieltäytyä. Noh, karppauksen myötä täytyy sanoa, että kyllä voi rinta rottingilla sanoa, että hyvin/paljon paremmin on syömisiään hillinnyt. Kesällä meinas kyllä jossain vaiheessa repsahtaa paremman kerran, mutta sain niin kamalan morkkiksen, että se onnex loppu lyhyeen.

Nyt ei muuta kuules kun keskitytään tähän pätkikseen ja tuetaan ja tsemitetään toinen toisemme. Kyllä siinä pienet repsut jää unholaan, vaaka puhuu kuitenkin puolestaan, kilojen hiipumista ei voi estää :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 18:20:35 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitos kannustuksesta, Juustokuu!!!

Mä oon aloittanut karppaamisen helmikuussa ja tää on tosiaan eka syksy uudella ruokavaliolla. Mun täytyy kyllä heti kun saan rahaa mennä ostaan E-epaa. Se mulla auttanut masennukseen mutta rahapulassani jätin ne ostamatta kohta pari kuukautta sitten ja tässä on tulos. Pelkkä masennuslääkitys ei tunnu oikein riittävän, kun on nyt elämässä asioita jotka vetää mielen matalaksi...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 18:28:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo ja lääkkeet nyt muutenkin on vähän syvältä, jos niitä pitää koko ajan syödä, mutta tietysti jos ei muu auta, joten käypä kalaöljyt hakemassa. Niitä minäkin oon (Omega-3) alkanut syömään vasta karppauksen myötä. Kalliitahan noi on, mutta niiden nimeen kyllä aika moni vannoo. D-vitamiinihan on talvella varsinkin meillä suomalaisilla vähissä, joten D-vitamiinilisiä suositellaan käytettäväksi.

Meillä oli koko viime talven-kevään myös Multitabsit, joita meinaan taas pian ostaa. Välillä kun syötiin 0-hiilareita, niin kasvikset yms. jäi liian vähiin ja halusin varmistaa ettei sen vuoksi ainakaan sairastu. Melko terveenä kyllä oltiinkin.

Toivotaan, että saat elämän siihen malliin, ettei lääkkeillä tarvii masennusta häätää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 20:53:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

kannattaa kyllä mun mieletä satsata näin syksyn tullen noihin lisäravinteisiin, just kalaöljyyn ja monivitamiineihin, sillä jos on yhtään masennustaipumusta voi lokakuu olla aika kova paikka muutenkin. ainakin itselläni on... ja silloin sitä helpommin sortuu niihin jätskeihin ja lakuihin yms jos on mieli maassa! tai siis ainakin mulle käy niin, että yht'äkkiä ostoskorissa onkin vaan suklaata ja lakua ja karjalanpiirakoita :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 17:48:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

16. päivä

Aloitin paastojakson tänään kymmeneltä vaikka se eilinen päivä menikin ihan pieleen syömisten suhteen. Oikeestaan oli helpottavaa päästä taas paastoamaan. On niin mukavan kevyt olo eilisen liikasyönnin jälkeen. Ja fiiliskin vähän parempi kuin eilen...

Toivon että toi eilinen oli vain repsu joka ei pian toistu, kun tää karppaus on muuten mennyt niin hyvin ja tää pätkäily on hyvä homma.

Kiitos zazie, kun rohkaisit mua kirjoituksellasi. Syksy on pimeää aikaa ja helposti henkisesti raskasta. Pitää ottaa kaikki keinot käyttöön, että siitä selviää mahdollisimman hyvin.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 08:15:59 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Viimeinen tunti menossa tästä paastojaksosta ja ei oo yhtään nälkä eikä tee mieli alkaa vielä syömään. Aikaisemmin oon kovasti jo tähän aikaan odottanut ruokailua. Ajattelin nyt venyttää vähän tästä päästä tätä jaksoa mutta tehdä kuitenkin huomenna katkaisun normaali aikaan.

Tällä hetkellä on nautittavampaa olla paastojaksolla kuin syödä. Täytyy tosiaan vieläkin pienentää ruokamäärää jonka syö niin kevyt olo säilyy syöntijaksollakin. Vatsalaukku on selvästi pienentynyt.

Mulla vaan helposti tulee se mieli, että tekis mieli syödä enemmän kuin vatsalaukku vetää, kun ruoka maistuu niin hyvälle!!! Ehkä pitäs syödä useampi pieni ateria eikä pitää niin tiukasti kii siitä 2/1 mallista.

Alussa olin selvästi energisempi kuin nyt! En sit tiedä onko syysmasennus puskemassa päälle vai mistä johtuu... Muuten olo on ollut edelleen hyvä.

Paino laskee nyt selvästi hitaammin kuin alussa ja pomppii vähän eestaas vaikka punnitsen vain paastojaksoaamun päätteeksi.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 17:45:04 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

17. päivä

Mä venytin sit katkaisua klo 11.30 asti, kun yhtään ei ollut nälkä ja ei tehnyt mieli syödä. Nälkä heräsi kuitenkin, kun herkulliset tuoksut alkoi levitä keittiöön kun paistoin broilerin filepihviä ja tein sille kaveriksi höyrytettyä kukkakaalia ja vihreää salaattia.

Söin ihan normaalin kokoisen annoksen mutta se oli vähän liikaa. Ongelmana alkaa olla nyt se, että vatsalaukku on niin pienentynyt että annoksen arvioi liian isoksi. Ilmeisesti pitäs syödä vieläkin hitaammasti niin huomais milloin on täys olo, eikä söis liikaa. Onneksi en syönyt itseäni kuitenkaan ähkyyn.

Iltapäivällä join pelkän kahvin, kun ei tehnyt mieli edes suklaata. Sitten lähdin tunniksi vesijuoksemaan. Juoksu sujui tosi hyvin!

Klo 18 maissa söin sit lihakasvispataa puolet normaalista annoksesta ja pienen annoksen marjarahkaa jälkkäriksi. Nyt osasin arvioida annoskoon oikein. On edelleen mukavan kevyt olo.

Onko teillä muillakin ollut vaikeuksia sopivan annoskoon löytämisessä nyt kun ootte pätkäilleet pitempään? Suu söis enemmän kuin mitä vatsa nyt vetää... Hyvähän se on, että vatsalaukku pienenee ja täyttyy pienemmin annoksin.

Mietin vaan sitä, että kun vatsalaukku täyttyy pienemmin annoksin niin siinä täytyy olla tosi tarkkana, että saa kaikki ravintoaineet ja tulee syötyä riittävän monipuolisesti. Että edelleen tulee syötyä vihanneksia se vähintään puoli kiloa päivässä. Kaloreitahan saa riittävästi ja sopivasti, kun käyttää paljon rasvaa. Se ei oo mielestäni ongelma, ainakaan mulle.

Illalla syön varmaan vielä vähän manteleita ja pähkinöitä. Tällä syöntijaksolla ei oo nyt onneksi tehnyt yhtään mieli hiilarimässytettäviä. Se jäätelöhän on ollut mun suurin kiusaus...

Hyvillä mielin testi jatkuu, vaikka paino junnaakin nyt paikoillaan.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 08:38:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Onko teillä muillakin ollut vaikeuksia sopivan annoskoon löytämisessä nyt kun ootte pätkäilleet pitempään? Suu söis enemmän kuin mitä vatsa nyt vetää... Hyvähän se on, että vatsalaukku pienenee ja täyttyy pienemmin annoksin.

On ollut vaikeuksia, helposti lappaa lautaselle enemmän kui jaksaa syödä. Hyvähän se on että vatsalaukku pienenee mutta toisaalta syöminen on niin kivaa että jos on kunnon nälkä ja tosi hyvää ruokaa, niin sitten harmittaa jos jaksaa syödä vaan nokareen. Syömisnautinto on ikäänkuin liian pian ohi, vaikka kuinka hitaasti yrittäis nautiskella.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 08:50:29 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Wine, sä sanoit ton hienosti, että syömisnautinto on ikäänkuin liian pian ohi, vaikka kuinka hitaasti yrittäs nautiskella. Just noin minäkin aattelen. Hyvää ruokaa ois mukava syödä ihan normaali annos!!

Eilen illalla mulla kävikin sit niin, että söin lopun ruoka-annokseni ennen nukkumaan menoa, kun oli tunne ettei oo syönyt tarpeeksi hyvää ruokaa ja se annos huhuili kaapista herkullisuudellaan...

Kirrimirri

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00