karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-14 20:34:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-07-11 20:11:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Rakkaat karpit!

Vuonna 2006 aloin kirjoittaa omia juttujani tänne. Paras paikka tilittää... :) On ollut hauska löytää nämä kaikki tekstit uudelleen.
Nyt kolmannen lapsen jälkeen on naisen taas ryhdistäydyttävä ja painoa pudotettava. Tällä kertaa ei olla niin kamalan lapsellisia ja kiroilla niin hirveesti! Jatkan siis seurantaa täällä. Annan mielen virrata ja tekstin tulla ja pudottelen pari kiloa...ok? :smt049

Jos et jaksa aloittaa alusta niin hyppää sivulle seitsemän. Siellä jatkan tätä päivää.

kaavid

OIKEESTI!

Ja kukaan ei uskonut ennenkuin lääkäri sen kaikille kertoi... minulla on krooninen migreeni ja siihen oireena liittyy päätön ahmiminen!
Kaikkea hiilaripitoista ja paljon ja kerralla ja äkkiä, kunnes kuolema korjaa satoa eli armoton migreeni.
Siinä kaikille jotka uskoo ahmimisen olevan itsestä kii. Ei aina oo! Nyt tää haluaa eroon siitä!! Tsempatkaa ystävät, tarvii apua. Kilot kiirii ja keikkuu. Ollaan oltu 80 kg painossa, viimeksi joulun tietämillä. Nyt olen jälleen tässä turmio painossa johon aina tyssää. Karppauksellako saan sen putoomaan??

Myöhemmin lisättyä:

Tähän ketjuun kirjaan painon pudotuksen etenemistä, mutta myös päänsäryn kanssa kamppailua.
Etenkin jos on päänsärkyjä, kannattaa lukea ja kommentoida. Vertaistuki auttaa aina!
:roll: 8) :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-11 20:34:25 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi

Jeh,
oikeaan paikkaan olet löytänyt.
Eiköhän tästä ainkin jonkinlaista apua migreeniin ja varsinkin painonpudotukseen saa..
itelläni ei ole ollut migreeniä, mutta ennen oli aina pää kipeä.. toisin on nyt.
Tervetuloa mukaan :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-12 09:51:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kovasti tsemiä sulle. Mulla on kaveri jolla on todettu ihan sama. Pikku hiljaa alkaa pääseen "jaloilleen" ja oppimaan että riittävä suolatasapaino ja tasainen sokeri,eli ei päästä kehoa "nälkäiseksi", pitää migreenin loitolla.

Karppiruokavalio on toiminut ihan hyvin hänelläkin, mutta pitkiä ruokaliuvälejä hän ei voi pitää. (Kuten esim. minä syön normaalisti vain kolme kertaa päivässä.)

Toivottavasti löydät pian hyvän rytmin ja pääset migreenistä eroon.

PS. Ystäväni sai mieletöntä apua hengitysharjoituksita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-12 10:10:12 
Poissa
sintti
sintti

Luettuani nämä viestit,tajusin että mullahan ei ole ollut migreeniä kertaakaan tämän karppauksen aikana,siis yli puoleen vuoteen :shock:
Ei edes silloin jos on ollut kiireinen ja stressaava päivä,jolloin on takuuvarmasti tullut migreenikohtaus päälle.
Että ruokavaliolla tähänkin vaivaan apu... :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-12 22:55:45 
Poissa
yökarppi
yökarppi

Mullakin on migreeni vähentynyt. Eräällä ystävälläni on migreeni ja hän totesi että vain ja ainoastaan säännöllinen elämä pitää kohtaukset kurissa. Säännölliset ruoka-ajat, samaanaikaan unille ja ylös... Oon ajatellut että ehkä tolla ruoka-aikojen säännöllisyydellä ja verensokerin tasaantumisella voisi olla jotain tekemistä asian kanssa. Anybody?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-15 14:21:17 
Poissa
sintti
sintti

Tammikuun jälkeen jolloin aloitin karppaamisen on mun migreenikohtaukset vähentyneet minimiin,mutta heti jos syön pähkinöitä tai silloin harvoin kun syön aplareita on suht takuuvarma migge.
Toi olisi oikein helppo teoria että olisi lihonnut migreenin vuoksi,mutta uskon ja tiedän ainakin itsestäni että lihavat ihmiset ovat hyviä keksimään syitä kiloilleen.Tosi asia kuitenkin on,ettei kipu jalosta ihmistä ja loputon migreeni aiheuttaa stressiä,joka taas ehkäisee laihtumista,että näin.Uskon kaikkea itse kokeilleena että sunkin särky vähenee tällä.
Tsemppiä.

Viestin otsikko: Iso kiitos!
ViestiLähetetty: 2006-08-06 15:02:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänks kaikil!

Nyt ollaan lomailtu kolmisen viikkoa ja tuli sitten roikuttua tämmöisenä hyväkarppina. Migreeniä on kyllä edelleen, mutta mä luulen, että se oikeasti helpottuu kun saan ketoosin päälle ja rytmit kohdalleen.
Mun kilot muuten ei oo migreenin syytä, vaikka ahmimista on ollutkin. Kilot tulee liikkumattomuudesta ja siitä mitä syö. Mutta laihtumista on vaikeuttanu noi ahmimiset. Nyt kyllä kolmen viikon aikana huomasin että ahmiminen on vähentyny ja muutenkin migreenin sivuoireet kuten puutuminen, kielen turpoaminen, hengitysvaikeuden ym. on vähentyneet reippaasti. En enää kävele päin seiniäkään niin useasti kuin ennen. Kivaa sinänsä, kukaan ei enää usko mua että kävelen päin seiniä! :lol:

Loppujen lopuksi, on sivuseikka laihtuuko vai ei, sillä päätä jos särkee joka päivä, toivoo että se loppuu keinolla millä hyvänsä! :roll: k

Muutenkin olis kiva kuullä lisää migreenikoiden stooreja jos löytyy!! Onko meitä muita? On varmasti... Niin ja kaikille infona, riittä jos on yksi migreeni elämässä, sekin on liikaa!!!!!!! Maanpäällinen helvetti! :evil:

No joo, menen surfailemaan ja etsimään niitä gli arvoja, hyviä kesäpäivän jatkoja kaikille! pusi pusi... :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-06 15:40:38 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Ainakin tuossa ketjussa on puhuttu migestä:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... 2A&start=0

Laita hakuun migreeni* ja löytyy muutakin.

Viestin otsikko: Minun mittani
ViestiLähetetty: 2006-08-07 15:32:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:lol: Tässä eilisen mittaukseni tulos:

Rinnanymp: 92cm
vyötärönymp: 84cm
alalantio: 105cm
lantio: 99cm
reidenymp: 63cm
käsivarsi: 29cm

Niin paino on 69kg nyt. Olen jo kuukauden hyväkarppailu siitä se kolmen kilon pudotus, mutta kolmeen viimemiseen viikoon on sisältynyt purjehtimiseen pakollista siideriä. Ketoosiin tähdätään eilisestä lähtien.

Tulokseksi toivon migreenin poistumista ja painon putoamista!

Heh, kerron tässä huvittavan tarinan... Mieheni veli piipahti käymään. Kerroin hänelle että karppaan ja samalla kerroin mitä se karppaus on. No hän siihen että "joo sopis mulle" mutta kun sanoin ettei kannata juoda olutta ja että karkit pitää jättää niin hän siihen että "no hyi helv** en varmana ala"
Siinä sitten minä söin ja hän meni olohuoneeseen. Kun siirryin tovin kuluttua sinne perässä, mies tokaisi minulle lakonisesti "etkö tienny että toi atkinssi on hengenvaarallista!"
Niin että näin, kun ei saan pupeltaa namia ja juoda olutta niin se käy hengen päälle! Varokaa kaikki, kohta me kuollaan! :lol: :lol: :lol:

Rentoa maanantain jatkoa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-07 17:11:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei Sahhe,

itse olen huomannut, että olo on ok, kun hiilarit keikkuu siellä 20 g kohdilla, jos menevät rutkasti ohi alkaa jysäri. :arrow: Yksi hyvä siis pysytellä hiilareista erossa. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-09 09:41:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:D
Salaa mittailin jo tänään uudelleen...
Ja kaikista mitoista ainakin sentti mennyt!! Siis ja otin ne moneen kertaan.
Ja painokin on pudonnut kokonaisen kilon! :P
Mutta päivittelen trikkeriä vasta maanantaina, kahellaan sitten kuin on menny!
:lol:
OUJEE!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-12 01:06:21 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi

Moi,

varmaan olet kaikkea mahdollista tullutkin kokeilleeksi, mutta mainitsen tästä nyt kuitenkin kaiken varalta. Eli oletko testannut aspartaamin tai natriumglutamaatin vaikutusta migreeniin? Erityisesti E621:stä tuntuu olevan jokaisessa marinadissa, suurimmassa osasa sipseistä yms. suolaisista jutuista (including maustetut maapähkinät yms.), makkaroissa, leikkeissä?

Entäs oletko kokeillut viljan korrelaatiota migreeniin? Minulla kun tosiaan migreenit väheni erittäin radikaalisti viljojen poisjättämisen jälkeen.

E-pillerit tietty on myös yksi epäilynalainen..

Tai särkylääkeriippuvuus (myös Imigranit yms. aiheuttaa niitä, jos niitä syödään yli 10 kpl / kk)..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-12 09:28:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:roll:

"varmaan olet kaikkea mahdollista tullutkin kokeilleeksi"

Jees poks kaikkea on kokeiltu!

Olin nyt keväästä lääkevieroituksessa särkylääkkeiden takia. Ei se poistanut mitään, mutta eipähän ainakaan ole särkylääkesärkyä! :lol:
Viljat on nyt jääneet pois tämän karppauksen myötä kokonaan. Ja makeutusaineet eli mm. aspartaami on toki yksi sellainen joka laukaisee. En niitä käytäkkään, enkä tuotteita mitkä sisältävät niitä. Mitään kovin suolaisia ja kamalan marinoituja en voi syödä. Olen ne jättänyt jo vuosia sitten koska ne aiheuttavat pahan migreenin.
En myöskään käytä hormonaalisia tuotteita mielenherkistymisen (silkan hulluuden) takia. Eli mama menee niistä sekaisin! "nauraa hulluna"

Koitan välttää myös stressiä, liikaa rasittavaa liikuntaa, kuumia löylyjä, liikaa alkoholia ym. Niitä on niiiin paljon mitä en voi syödä tai tehdä tai tai tai! :evil:

Mutta kivaa kun kävit kylässä! Tule ihmeessä useamminkin. :wink:

Pistänpä kuulumiset samaan syssyyn nyt.

Ylläri;
Päätä särkee!! :cry:
Mutta ei läheskään niin paljon kuin ennen, että jotain positiivista. Tosin on uusi lääkekkin nyt kokeilussa, sellainen kuin baclopar.
Että kumpi potkii, karppaus vai lääke?? Ihan sama! Kunhan helpottaa!! \:D/
Vaikka puntarilla ei sais rampata, niin mä kyllä ramppaan ja monta kertaa päivässä!! paino tippuu jihuuu!! 67 kg...
Mutta aivan pakko lisätä rasvoja ja pikkuisen nipistää protskuista, koska olen alkanut haista! 8-[
Ammoniakilta... uuuuh! Mut nyt on jo parempi kun eilen muuttelin ruokavaliota pikkuisen.

Juu, että näin. Maanantaina on sitte mittauspäivä.
Siihen asti, ellei ennen! :smt023
Leikkipuistoon lähtee tytön kanssa hän.. heipat!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-12 17:39:31 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Hei,
Minkä sortin lääke tuo Baclopar on? Joku uusi triptaaniko?

Imigranin piikit olet varmaan kokeillut?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-12 17:59:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ei ole triptaani, mä en voi ottaa triptaaneja aivoinfarkti riskin vuoksi.
Imigran injektioita en ole voinut siksi koskaan kokeilla.
Tosin viisi kuudesta täsmälääkkeestä ehdin kokeilla, ennen kuin todettiin, että se voi olla kohtalokasta.

Bacloparia käytetään mm. lieventämään tai vähentämään lihaskouristuksia ja lihasjäykkyyttä. Se vaimentaa tai estää tiettyjen aivoimpulssien kulkua jonka takia sitä käytetään myös migreenin estoon.

Päätä sarkee yllättävän vähän, ihanaa! :smt083
p.s. sorruin muuten jätskiin ja maha on kun ilmapallo!! YÖK! :smt078

Viestin otsikko: Mittoja mittoja...
ViestiLähetetty: 2006-08-18 09:57:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:smt081
Rinnanymp: 92cm -+:? riipputissi...
Vyötärönymp: 80cm -4
Lantio: 97,5cm -1,5
Alalantio: 104cm -1cm
RRRRReisi: 61,5cm -1,5cm
Gäpälä: 29cm -+

Ja kaikkein hienoin juttu!! -2kg

Eikä tässä vielä kaikki, miget hillitympiä!! \:D/ :smt041 :smt023 :smt049 :smt055

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-18 19:04:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

=D> Wau mikä wiikko sulla takana. Voit olla tosissaankin tyytyväinen.

Viestin otsikko: Mittoja mittoja...
ViestiLähetetty: 2006-08-29 11:13:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Rinnanymp: 92cm -+
Vyötärönymp: 79cm -5cm
Lantio: 96cm -3cm
Alalantio: 103cm -2cm
Reisi: 60,1cm -2,5cm
Gäpälä: 29cm -+

:smt023
Eikä särje päätä niin...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 16:58:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ollaan nyt rehellinen!
:)
Mä en oo jaksanu mittailla...
Mä tiedän että kutistun, koska musta tuntuu niin hyvältä ja mun vöistä loppuu reiät.
Painoo on 65,5kg mutta kerron salaisuuden...

MUN PÄÄTÄ EI SÄRJE NIIN PALJON!!!!!

\:D/ :smt109 :smt026

Tää jos mikä on mun elämässä ihan oikea käännekohta ja helvetin iso asia!
Ja nyt hyvää mieltä lisää se, että olen edelleen naimisissa!! :wink:
Mä oon viimesten päivien aikana käynyt niin hirveän tunnehelvetin, että jos tämä elämäntapa kaatuu joskus, niin ei ainakaan suruun tai masennukseen!!!

Tänään oli töissä ja vähän arkaillen menin uuden työpaikan työmaaruokalaan (neste).
Siellä sitten ilokseni sain kokilta luvan mättää lihaa niiiin paljon lautaselle kun jaksan kantaa ja syödä, joten VHH:ta voi toteuttaa kaikessa rauhassa myös duunin ruokalassa. JES!
On ollu todella ihanaa olla töissä! Voi vitsi sitä huomaa taas, miten polla sekoo yksin kotona... Mä oon niin täynnä virtaa ja energiaa että alta pois! Musta tulee vielä jotain helvetin suurta! Jos ei muualla niin omassa elämässä!! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 20:49:35 
Poissa
sintti
sintti

kuinka pitkä olet? Minä olen 168cm ja paino paljon enempi kuin sinulla. Katselin tuossa sinun mittojasi ja kiinnostuin. Aina olen hirvitellyt mittojani, niinkuin varmaan kaikki täällä omalla subjektiivisella tavallaan.

Vertailun vuoksi:
rinnan ymp: 106cm
vyötärönymp ("kapein" kohta): 88cm :(
vyötärö (navan kohdalta, yhden lapsen synnyttäneenä): 95cm :(
lantio: 101cm, jonka ei muuten mielestäni tarvisi enää paljon pienentyä..
reisi(paksuin kohta): 60cm?! oletko varma reisilukemastasi? harrastatko pikaluistelua? :roll:
hauis (tai sen paikka): 31,5cm

oon aina ajatellut että minulla on paksut reidet, mutta näyttää olevan niin että meikä on pallo :smt090

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00