Eli hei hei vaan kaikki, täällä taas yksi ärsyttävä aloittelija jolle ei edes perusteet ole selvillä. Olen 22-vuotias, 167cm pitkä ja painan nyt 78kiloa. Tavoitteena olisi ensin 75kilon rajan rikkominen ja sitten jos vaan tahtoa ja kuntoa riittää niin alle seiskakympin olisi hirmu kiva päästä
Historialtani olen kova jojo, 1998 painoin n.70kiloa, muutamassa vuodessa lihoin yli 90kilon, sit alas 84kiloon, sit elämän muuttumisen myötä kaksi vuotta sitten olin ihanteessani 70kilossa ja nyt taas kävin jo kerran 86kilon isommalla puolella, kunnes Kutrin aka Katri Mannisen ohjeilla olen tiputellut tänne 76,5-78kg väliin killumaan.
Liikuntaa tulee viikottain kohtuullisesti, ratsastusta, uintia ja aerobiciä. Painoillakin joskus leikin. Kuin myös lenkille joskus vaivaudun.
Ruoka vaan on se ongelmani, kun kaikki on niin hyvää. Suklaa, karkit, pullat, nepalilainen ruoka, kotiruoka, pizzat, jättelöt jne jne. Nyt sit kun noi häät ensi kesänä olisi tarkoitus viettää niin kovasti haluaisin ylimääräisistä makkaroista eroon.
Vaan kun yritin kirjastosta hakea kirjaa avukseni niin kaikki alakarppaukseen liittyvät kirjat oli lainassa ja varauksiakin oli jonoksi asti. Mistä siis aloittaisin?
Eli ihan perusvinkkejä kaipaisin, eli mitä syödä aamiaiseksi, mitä lounaaksi, mitä illalla?
Olen näillä sivuilla pyörinyt ja linkkejä selannut läpi, mutta konkreettiset vinkit multa puuttuu. Tarvitsisin enemmän sellaisen 2viikon ruokalistan, jota noudattaa päästäkseen ketoositilaan tai mikä se nyt olikaan *ei voi blondi muistaa*
Niin että saisi tuntuman siihen mitä tämä on ja miltä tuntuu. ja sitten jos tuntuu hyvälle niin jatkaa hamaan tulevaisuuteen. Eli ei siis kyse ole dietistä, vaan elämäntapamuutoksesta. Kutrailu on ihan kivaa, mutta yhä vieläkin repsahduksia sattuu, niin että jos kokeilisi tätä. Eihän sitä voi tietää mikä on se oma tapansa jos ei kokeile edes muutamaa
Niin ja se vielä että tiedän kyllä että tämä ei ole apu tohon mun makeanhimoon ja herkuttelunhaluun, eli siis ei ole kyse siitä että saisin niitä syödä tälläkään tavalla, mutta haenkin enemmän kropalleni tilaa jossa mieleni ei niin kovasti teksi noita hiilaripommeja
Haukkukaa pystyyn ja poistakaa tämä topikki jos kyselen ihan tyhmiä ja vastaukset jo jossain selkokielellä ovat. Linkkejä ja vinkkejä kuitenkin nöyrästi pyytäisin
Kiitos!