karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 23:32:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-07-24 09:35:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mustikassa oli eilen kivaa. Ei paistanut, mutta ei satanutkaan. Varasin mukaan pitkähihaista ja hyttyskarkotteita, mutta niitä ei tarvinnut. Hyttysiä taisi olla neljän tunnin reissun aikana 4 kpl. Mustikoita oli paljon.

Tällaisin 57 vuotiaan "konttoristin" selkä oli kyllä kovilla. Reissun jälkeen kävinkoirien kanssa lenkillä ja sitten nukuin 2 tuntia ja join 3 mukia kahvia. Arvatkaapa vaan nukuttiko yöllä :D . Nyt vois sanoa, että sitä saa mitä tilaa :D :roll:
Ehkä tänä syksynä saan aloitettuataas säännöllisen kuntosalin tai sitten en. Ei voi tietää. Viime vuonna kävin kuntosalijoogassa. Sopii minulle, kun siinä ei ole niin sitä henkisyyttä ja tilassa istumista niin paljon. En millaan malttaisi istua ja ihmetellä vaikka voisi tehdä hyvääkin.

Sain haettua viime viikolla sen kauan suunnittelemani piikkimaton. Taidan olla riippuvainen.

Mietin, että alan kerätä listaa asioista, mitä olisi kiva tehdä. Aikarajana ehkä ennen kuin täytän 60 tai sitten ihan vaan pikkuhiljaa edeten. Tämä tuli mieleen, kun tänä kesänä lähdin ihan itsekseni käymään kaupungissa ja kävin myös ekan kerran yksin elokuvissa. Olisin voinut pyytää ystävistä jonkun mukaan, mutta valitsin vain oman seurani. Elokuva oli The Dressmaker, mielestäni aivan ihana. Eräänlainen kasvutarina sekin.

Nyt haaveilen ensimmäisestä ulkomaanmatkasta yksin. Voisi olla kasvattavaa. Olen ollut aina vähän roikkujatyyppi, kiinni erilaisissa ihmisissä ja ihmissuhteissa. Nyt on ollut hyvä huomata, että voi ravistautua ja onkin helpottanut oloa. Kiva kun riittää itse itselleen.

Tässä näitä mittoja. Ekana lähtömitat joulukuussa 2015, tokana erinäisten toimenpiteiden tulos ja viimeisenä tämän hetken tilanne. Ekan ja tokan välissä painossa on eroa 6 kiloa ja vikoissa mitoissa olen puolessa välissä ylöspäin. No elämä on.

- lantio 103 cm / 98 / 99
- vyötärö noin navan kohdalta, paksuimmasta kohdasta kuitenkin 90 cm /86 /89
- vyötärö noin 5 cm navan yläpuolelta, kapeimmassa kohdasta 80 cm / 75 / 78

ViestiLähetetty: 2016-07-30 20:10:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kesäloman viimeinen mökkeily takana, äidin kanssa. Syöminen perus, leipää, perunaa, vohveleita, mustikoita sokerilla, tätä monta kertaa päivässä.

Eilen kotiuduin ja tänään on ensimmäinen ruotupäivä. Eväät olleet
- aamulla rasvakahvi
- päivällä vihreetä keittoa (parsakaali, 2 kesäkurpitsaa, puolikas koskenlaskijapaketti, mausteita) ja kaksi keitettyä munaa, broileria noin vajaa filee
- ip rasvakahvi
- illalla kaksi keitettyä munaa, muutama vesimelonikolmio

Vähän päänsärkyinen olo, kroppa huutaa hiilaria varmaan. Tyttären 2- ja 4-vuotiaat lapset oli meillä tänään, isänsä haki jokin aika sitten pois.

Nyt vaikka telkkarista jotakin, jos tulisi katseltavaa.

ViestiLähetetty: 2016-07-30 20:10:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kesäloman viimeinen mökkeily takana, äidin kanssa. Syöminen perus, leipää, perunaa, vohveleita, mustikoita sokerilla, tätä monta kertaa päivässä.

Eilen kotiuduin ja tänään on ensimmäinen ruotupäivä. Eväät olleet
- aamulla rasvakahvi
- päivällä vihreetä keittoa (parsakaali, 2 kesäkurpitsaa, puolikas koskenlaskijapaketti, mausteita) ja kaksi keitettyä munaa, broileria noin vajaa filee
- ip rasvakahvi
- illalla kaksi keitettyä munaa, muutama vesimelonikolmio

Vähän päänsärkyinen olo, kroppa huutaa hiilaria varmaan. Tyttären 2- ja 4-vuotiaat lapset oli meillä tänään, isänsä haki jokin aika sitten pois.

Nyt vaikka telkkarista jotakin, jos tulisi katseltavaa.

ViestiLähetetty: 2016-07-31 08:31:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen vielä töllön tuijotuksen kyytipoikana pari kourallista karkkeja.

Mutta siitä huolimatta nestettä poistunut kehosta ja ihan erilainen olo herätä tänä aamuna.

Mietin, että voisiko nivelkipuni johtua viljan lisäksi tai pelkästään vaan nesteestä, jota kertyy niveliin, jos syön sokeria tai sitä viljaa. Nyt ei enää pitkään aikaan ole viljasta tullut sellaista nivelkipua, kuin aikaisemmin, jossa nivelet olivat viljan syönnin loputtuakin noin viikon kipeinä. Mielenkiintoista. Toisaalta kun liikuttelen käsiä ja sormia, niin kyllä taustalla tuntuu lievänä tuo toinenkin kipu, joka ei ole pelkkää nestepöhöä. Ja erityisesti vasen ranne ja vasen varpaanjuuri, kosta jossa usein on kihti, niillä joilla se on.

Nyt rasvakahvia ja keitetty muna ehkä nyt tai myöhemmin.

Laitan painonpudotuksen tavoitteeksi 5 kg ja lisään tikkerin tuohon alas, jahka luen ohjeita miten se tehdään.

Poikani kolmen lapsensa äidin vihille syyskuussa ja juhlamekkoni on aavistuksen pinkeä. Tosin kaksi kiloa riittää, että on suunnilleen ok.

ViestiLähetetty: 2016-07-31 10:40:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt kun tämä ketju nousi taas, lueskelin noita aiempiakin viestejä:

Lainaa:
Paaston puolesta tuli mieleeni vielä yksi asia, josta on paljon käyty keskustelua lähiaikoina:

- paasto kuluttaa kropasta energiaksi tarpeettomat kudokset, esimerkiksi kasvaimet.

Mielenkiintoista, mistä löytyisi tuosta lisää tietoa?

Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!

ViestiLähetetty: 2016-08-03 07:26:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Aika mielenkiintoista tosiaan... mäkin jään kuulolle.

Oisko eiliseen päänsärkyyn syynä ihan myös liian pienet syömiset?
Noi kivut ja pöhöttelyt on kyllä mielenkiintoisia. Alkoholi taitaa tehdä sitä mulla. Siitäkin huolimatta olen tissutellut viinipulloa yhden yömyssylasillisen tahtia joka ilta. Ehkä se on aika vähän kuitenkin. Sokeri tehnee kiusaa kyllä. Ja ois hyvä varmasti juoda tarpeeksi vettä, se jää multa usein.

ViestiLähetetty: 2016-10-02 11:49:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihanaa, joku on kommentoinut!

Pitkästä aikaa palasin foorumille. Jossain vaiheessa, tuntui, että olen tähän liian koukussa, mutta voiko hyvään asiaan alla?

Kun paastosin, luin siitä kaiken mahdollisen, minkä sain käsiini. Siksi en muista, mistä löysin paastoa koskevan ajatuksen ja sen vaikutuksen epätoivottuun kasvustoon ihmisessä. Luin mm. Venäjän sanatorioissa aikoja sitten tehdyistä kokeista, joista vasta myöhemmin on tullut tietoa julkisuuteen. Mutta olisiko Els täällä karppilassa kirjoittanut samasta asiasta?

Joka tapauksessa, edelleen lähtöruudussa painon ja liikunnan kanssa. Sen verran aktivoiduin, että varasin kuntosalilta personal trainerin tulevaksi keskiviikoksi. Pakko päästä kuntosalin makuun taas. Ehkä tehokas startti auttaa ja salin vaihto.

Sain ansaitusti ja kovan työn jälkeen hurjat nivelkivut. Jos kesän roskan syönti ei olisi tehonnut juuri noin, niin olisi ollutkin ihme. Joka tapauksessa tunsin itseni todella vanhaksi, kun joka paikkaa kolotti ja käveleminen oli köpöttelyä. Nyt reilun viikon leivättömän ja sokerittoman ajan jälkeen tuntuu enää vasemmassa polvessa kipua kävellessä. Liikkumista se ei haittaa, koirien kanssa kävelty ihanassa syksyssä noin 2-2,5 tuntia päivässä. Mutta onhan liikkuminen ihan erilaista, jos ei erikseen huomaa jokaista alkelta.

Kävin eilen ystävättäreni kanssa kaupungilla, käveltiin keskustasta Kallioon, käytiin syömässä ja käveltiin takakisin, juteltiin kaikenlaista ja käytiin kuulumiset läpi. Olen huomannut itsessäni, että minua harmittaa, jos ystäväni eivät tajua/halua kokeilla viljatonta ruokavaliota erilaisiin vaivoihinsa. Esimerkiksi tämä eilinen tapaus sairastaa sle-tautia, joka on joku reumasairaus. Lisäksi hänellä on aina ollut vatsan kanssa ongelmia, eilenkin hän tuli niin sairaaksi, kun kuulemma söi liikaa, että piti lähteä nopeasti kotiin ja ihan ymmärrettävästi, jos oli huono olo. Aikaisemmin jo kysyin, että onko koskaan kokeillut viljatonta vaikka kahta viikkoa. Sanoi, että ei ole, koska vatsavaivat johtuvat tuosta sle-taudista. No tähän olisin halunnut kommentoida ja kannustaa kokeilemaan, mutta tuntuu hankalalta päsmäröidä toisten syömisiä. Vaikka nytkin olen ihan varma, että viljaton voisi olla eduksi. Mutta minkäs teet.

Mun on vaan rauhoituttava itse ja pelastettava oma nahka syömällä oikein (hah... mikä ei aina itseltäkään onnistu kovin hyvin :). Olen joka tapauksessa päättänyt jättää kaverit rauhaan, syökööt mitä syö ja sairastakoot mitä sairastaa.

No sekalaisen selityksen jälkeen joka tapauksessa omat suunnitellut steppini:
- viljattomat jatkaminen
- sokerittoman jatkaminen
- kuntosalin aloitus

Jo tämän reilun viikon jälkeen on mahtava huomata laiskuuden ja väsymyksen katoaminen. Ja tietysti kivun.

Katsotaan, miten tämän muorin käy tällä kertaa........

Viestin otsikko: Pyrkimys parempaan_2017
ViestiLähetetty: 2016-12-31 09:48:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kirjoitan tätä päiväkirjan omaista tarinaa näköjään loppuvuosi painotteisesti. Tai ehkä ennemminkin alkuvuosi...

Kävin kasin pintaan koirien kanssa ulkona. Mustaa ja hyvin lämmintä täällä pääkaupunkiseudulla. Varsin miellyttävän tuntuinen kävelykeli, ei tuullut, ei ollut liukasta. Tänään pitääkin mennä jo päivällä, valoisaan aikaan pitkä lenkki koirien kanssa. Alkuillasta voi jo raketit paukkua. Tämä on meidän vuoden ikäisen shelttitytön ensimmäinen uusi vuosi. Siksi ei mitään tietoa, miten reagoi paukkuihin. Tarkoitus tietysti säästää säikkymiseltä. Onneksi vanhempi koira ei säiky paukkuja ja on rauhallisen sitten esimerkki pienelle, että ei ole mitään hätää.

Viime viikon olin etätöissä kotona. En viitsinyt toimistolle, kun ei siellä ollut ketään muitakaan. Työt tuli ripoteltua pitkin päivää.Ei ollut sellaista noin kahdeksan tunnin intensiivistä jaksoa, kuin toimistolla. Eilen päivä kesti ilta seiskaan. Olen miettinyt, että jos tekisin vaikka yhden etäpäivän viikossa ja perjantai voisi olla kiva. Mutta saa nähdä, kun toimistopäivissä on puolensa myöskin.

Marraskuussa aloitin kuntosalin. Palkkasin myös personal trainerin, 15 kertaa, että saan varmasti aikaiseksi. Nyt tuosta on vielä 5 kertaa jäljellä.

Joulukuun puolen välin jälkeen en ole käynyt salilla kertaakaan, kun tuntui, että töissä oli tosi kiireistä ja joulujutut hoidettavavan. Jokavuosi päätän, että hoidan lahjat pois alta marraskuun aikana, mutta sitä marraskuuta ei ole vielä koittanut. Mutta ehkä ensi vuonna. lahjojen ostamisen tarve/määrä on aika pieni, kolme aikuista lasta ja viivi lasten lasta. Joulua viettävät meillä edellisten lisäksi äitinit ja veljeni puolisonsa kanssa. Aikuiset saavat lahjaksi usein jotakin käytännöllistä, kuten lapseni jonkun toivomansa "pannun" ja muut ehkä viinipullon, vain että on jotakin avattavaa. Lasten lahjoihin saan kätevät vinkit vanhemmilta. Nettiostamisen ihmeelliseen maailmaan pääsin tänä vuonna, tosi kätevää, kun tietää mitä ostaa.

Mutta siis se kuntosali on työn alla ja joka kuukausi, kunnes toisin päätän, tulee noin 40,- lasku. Ei paha hinta ollenkaan. Ja tähän lisäksi olen jo hoitanut personal trainerin laskun, joka kyllä oli paljon, mutta minun tapauksessani hintansa väärti. Ensi viikosta sinne on pakko/kova halu suunnistaa.

Syömiset sitten.
Marraskuun puolesta välistä jouluun asti olin kokonaan ilman karkkia miniääni kopioiden. Hän aloitti työkaverinsa kanssa karkkilakon jo paljon aikaisemmin. Kertoi, että heillä on töissä aina pöydällä karkkia ja työvuoron aluksi käsi on karkkikipossa, ennenkuin edes aivot tajuaa, että mitä tuli tehtyä.

Minun karkitta oloni sujui tosi hyvin. On helpompi olla kokonaan ilman, kuin syödä vähän. jätski ei kuulunut kiellettyjen listalle ja sitä söin kaksi kertaa, ihan kohtuullinen määrä. Jouluksi leivoin saaristolaisleipää, joka on ihan taivaallista. Onneksi sain sen syötyä loppuun, niin ei enää houkuttele kaapissa.

Yllä olevasta selityksestä jo huomaattekin, että minun vuoteni 2016 meni kuten edellisetkin, ei paremmin, mutta ei myöskään huonommin, noin niinkuin syömisten ja liikunnan osalta.

Tänään alkaa taas uusi ruoka/syömis vuosi. Karkkilakko jatkuu määrättömän ajan. Jätskiä sallin itselleni kohtuullisesti, ehkä kerran kuukaudessa ja joitakin makeita leivonnaisia, esimerkiksi vierailujen yhteydessä. Ei tavoitteena ihan täydellistä sokeri/höttöhiilarilakkoa, mutta melkein.

Tavoitteeni on myös kokeilla aidosti lchf-ruokavaliota. Tähän en oikein ole koskaanpäässyt, kun koen vaikeaksi syödä tarpeeksi rasvaa. Mutta elsin sanoinhan se sujuu erilaisilla kasviskuullokkeilla. Niitä siis. Muutenkin haluan kopioida hyviä ideoita juurikin elsiltä ja mlv on toinen idolini, joka on löytänyt itselleen hyvän tavan syödä ja noudattaa sitä päivästä toiseen :)

Ruokapäiväkirja:
Mustaa kahvia pari kupillista juotuna ja jossakin vaiheessa 2munan munakas niillä runsailla rasvoilla.

Jännittää itseänikin millainen vuosi seuraavasta tulee. Mutta mahtava alku joka tapauksessa.

Hyvää vuoden vaihdetta karppilaan!

Viestin otsikko: Re: Pyrkimys parempaan_2017
ViestiLähetetty: 2017-01-01 10:05:03 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Samoin sulle!
Mulle on kans pyrkimys parempaan :D

ViestiLähetetty: 2017-01-01 13:07:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos Ooo!

Eilistä uuden vuoden vastaanottajaista vietin poikani perheen kanssa.
Heidän vanhin poikansa, 8-vuotias, totesi, että pitää tehdä sushia, koska se on heillä uuden vuoden perinne :)
No sitähän meillä sitten oli ja hyvää olikin. Vaikka itse en juurikaan välitä sellaisesta riisimäärästä sisuksissani, mutta ihana seura kruunasi aterian. Vielä päälle hauska jälkiruoka, paahdettuja vaahtokarkkeja. Noita siis paahdettiin Iittalan tuikuissa ja tosi hyviä tuli.

Nyt tänään juotuna neljä kuppia kahvia ja kaksi keitettyä munaa runsaalla oivariinilisällä.

ViestiLähetetty: 2017-01-01 17:15:54 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Pyrkimys parempaan on aina hyvä juttu vaikka idolit tuleekin joskus valittua kummasti : )
Oman itsensä kuuntelu on iso juttu. Se voi viedä ihan vieraille vesille, mutta pitkän päälle muita toimivia tapoja ei oikein ole.
Hyvää alkanutta vuotta titinalle o/

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2017-01-02 20:24:54 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Mieki toivotan hyvää tätä (lchf-)vuotta siulle.
Olkoon se kaikinpuolin kelpovuosi; kuntoilua, karppausta ja kaikenlaista kivaa!

ViestiLähetetty: 2017-01-03 18:50:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei,

Kiitos viesteistä myös els ja Lillis.
Idolit on valittu omaan ajatusmaailmaan sopivien tekstien perusteella, eli hyvinkin itsekkäästi, niin kuin asiaa kuuluu :)

Mutta perhana, äsken kirjoitin tosi pitkän jutun ja sitten koneesta loppui akku. Ihan oma tyhmyys kyllä. Sen olen jo oppinut, että pitkässä viestissä kopion se aika ajoin wordiin tms, koska usein katoaa jostain kumman syystä. Nyt tämäkään ei auttanut vaikka toivoin, että ctrl+v olisi palauttanut tekstin.

No joka tapauksessa, äsken otin uunista seuraavan tekeleen:
Raejuustopannari

500 g raejuustoa (itselläni Lidlistä Pohjolan juustolan raejuustoa)
6 munaa
2 rkl voita sulatettuna
3,5 rkl psylliumia
1,5 tl leivinjauhetta
loraus vaniljaesanssia (ei pakollista)
maun mukaan makeutusta (itse laitoin vähän nestemäistä makeutusainetta, mutta voi käyttää myös esim. hunajaa tai jättää makeutuksen kokonaan pois)

Laita kaikki ainekset kulhoon ja sekoita sileäksi massaksi joko sauvasekoittimella tai yleiskoneella. Anna turvota n. 5 min. Kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle uunipellille. Paista uunin keskitasolla, vähän alle 225 asteessa, n. 15-20 min kunnes pinta on kauniin ruskea.

Koko pellillisessä on hiilareita 12g (en laske psylliumin hiilareita, koska ne ovat täyttä kuitua), proteiinia 115g, rasvaa 70g ja kaloreita 1200.

Maistoin ja vähän jännä, kun tavallaan maistuu pannarille, mutta makeus puuttuu. Ehkä olisin voinut laittaa vähän vaikka karppisokeria tai kaneli olisi tehnyt terää. Mutta ehkä iltapalaksi kermavaahdon ja marjojen kanssa.

Eiliset syömiset:
aamupala musta kahvi
lounas 30 g voita, 2 munaa ja parsakaalia iso köntti
päivällinen makkarakeitto, lenkkimakkara (hh 4,5) ja pakastejuurekset (hh 4,3). Tätä kaksi isoa kipollista.
muita syömisiä en muista, vaikka varmasti jotakin oli.

Tänään:
aamupala 6 dl vettä, mustaa kahvia ja 1 muna
lounas makkarakeitto
päivällinen makkarakeitto 2 kipollista, 2 kpl juustomantelileipä ja 2 kpl riisikakku, voita, pari juustoviipaletta
jälkkärinksi (miksi ihmeessä?) rivi 74% suklaata rivi
iltapalaksi ehkä tuota pannaria, kermavaahtoa ja marjoja

Jännästi vanhempana paino tuppaa kipuamaan ylöspäin. hivuttautuu helposti puoli kiloa ehkä vuodessa. Viime tammikuussa olin kahden viikon vesipaastolla ja paino putosi 6 kiloa. Lähes tuo määrä pysyikin poissa noin syksyyn asti. Nyt yritän lempeämpiä keinoja kunnon ruokaa ja kuntosalia. Ehkä tulos on vuosia eteenpäin ajateltuna myös kestävämpi.

Minun pitäisi päästä pois kurjasta tavasta syödä koko ilta. jos suu käy koko ajan, niin ei auta, vaikka syöminen olisi kuinka järkevää tahansa.

ViestiLähetetty: 2017-01-04 18:39:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tulipa pakkasta. Oli 17 astetta, kun tulin töistä tuossa puoli kuuden maissa.

Toppatakki joutui koneeseen, kun kävin tankkaamassa ja bensaa ruiskahti käsille, kengille ja ehkä myös takin hihaan, kun haisi kovasti. Saa nähdä millaisena tulee koneesta ulos. Olisi pitänyt tankatessa keskittyä siihen letkun pitelemiseen :)

Tänään syötyä:
- aamulla edellisen viestin reejuustopannaria marja-rahka-kermavaahdolla. Marjarahkassa oli vähän kuivattuja karpaloita. Nyt illalla vasta huomasin, että sisältävät ihan hurjasti sokeria. Töissä mustaa kahvia.
- lounas vähän viljatonta pastaa ja tomaattijauhelihakastike, tomaatti
- päivällinen makkarakeitto, yksi kipollinen, 2xmantelileipä, 2xriisikakku, pannaria ja marjarahkaa, ripaus kookossokeria, 2 palaa 74% suklaata.

Raejuustopannarissa laitoin kaikki aineet tehosekoittimella sekaisin ja sitten pellille lusikalla. En uskaltanut kertoa tyttärelle, mitä sisälsi, koska tuntui ihan tavalliselta pannarilta, vaikka raaka-aineet vähän kummallisia.

Aamulla uskaltauduin vaakaan. No eipä ihme, että tuntuu vähän pinkeältä. Paino on ihan sama, kuin vuosi sitten. Näin sitä mennään ees ja taas. Ehkä nykyisillä syömisillä ei vielä laihdu, mutta olo on jo huomattavasti parempi.

ViestiLähetetty: 2017-01-05 20:46:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pitkä päivä töissä, kasista kuuteen tietsikkanaputtelua tuntuun oikeassa käsivarressa. Vieläkin jäi juttu kesken, mutta onneksi on kolme vapaapäivää, niin ehdin tehdä valmiiksi maanantai aamuksi.On mukavampi aloittaa uusi viikko, kun ei ole jäänyt liikaa edellisen viikon juttuja. Nukuttaakin yöllä paremmin. Viime yönä jäi unet vähän niukaksi, kun sydän pompotteli tekemättömiä aika reippaasti, eikä silloin oikein saa unta.

Tänään syötyä
- aamulla mustaa kahvia
- lounaalla vähän viljatonta pastaa reilulla jauhistomaattisoosilla ja oliiviöljylisällä
- äsken kolmen munan munakas rucolalla, 1 mantelileipä oivariinilla ja juustolla, lähes hiilariton pannari kerma-rahka-mustikka-kuivattu karpalosotku.

Noista eväistä ei onneksi tule paljoakaan hiilareita, vaikka toki tuossa pastassa on saman verran kuin normissakin, arvaan. Siksi pieni annos. Ja sitten noi karpalot, ne eivät ole jatkossa mun eväitä, koska niissä on hurjasti sokeria30 %. Niitäkin söin onneksi ehkä neljä kpl. Muut eväät sitten ihan kohtuuhiilarisia. Ja eiköhän noilla pärjää taas sitä aamuista kahvia odotellessa. Ehkä silloin rasvakahvi, saa nähdä.

Töistä tultua kävin pienen lenkin tyttären koirien kanssa. Oli jäätävän kylmä. Meinasi otsalohko paleltua, kun tuuli vastaan. Ja hanskoiksi pitää löytää rukkaset, nahkasormikkaat vaikka lämminvuoriset, on turkasen kylmät.

ViestiLähetetty: 2017-01-07 10:36:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Loppiaisenä olimme nuorimman tyttäreni vaarin eli ex-appiukkoni ja hänen vaimonsa luona joulun lopettajaisissa.

Eiliset syömiset:
aamupala pannaria ja kerma-marja-rahkasössöä
14.30 lounas/päivällinen kylässä jossa tummaa riisiä, kermakanaa ja kasviksia
jälkkäriksi aika paljon jätskiä.
Kahvin kanssa itse tehtyä toffeeta, jossa kermaa, sokeria ja voita. Tuo toffee oli hurjan hyvää, eikä edes makeeta. Sokeria taisi olla hillitysti.
Kaikkien näiden syömisten lisäksi joimme kahteen naiseen lähes pullollisen valkkaria ja syömisten jälkeen vielä pullon skumppaa. Kahdeksan aikaan minä kotiuduin ja tytär lähti jo aikaisemmin, kuuden aikaan,viemään koiria ulos. Asumme kivasti aika lähekkäin ja olemme varsinkin ex-apen vaimon kanssa paljon tekemisissä. Hänestä on vuosikymmenien kuluessa tullut ystäväni.

Tänään tähän mennessä:
koirien kanssa ulkoilua ja tuossa kerrostalon pihalla lumitöitä. Vuoden ikäinen koira raksytti koko ajan kolatessani ja sitten taisteli harjan kanssa, kun lakaisin rapun edustan.

Laitoin leiväkkeen uuniin. Unohdin siitä juustoraasteen, mutta ripottelin sen leivän päälle ennen uuniin laittoa.
Tyttärellä on ystävätär yökylässä ja hänellä on keliakia. Tuntuu kivalta, kun tuo ystävätär on joskus sanonut, että ihanaa, kun meillä on hänelle aina jotain syötävää :). Tuosta olen täällä aikaisemminkin varmaan maininnut.

Pannarista oli kaksi viimeistä palaa homeessa ja syön parhaillaan rahka-kermasotkun loput pelkästään. Ja kohta uunituoretta leiväkettä kahvin kanssa vielä palanen.

Kävin kaupassa ja sulaattamassa auton kauppakeskuksessa. Autoparka oli niin jäässä, että en saanut takaluukkua auki.

Päivän loput syömiset:
Kaupan jälkeen 15 aikaan söin palan leiväkettä ja 4 nakkia (hh 4,3g/100g) ja sitten yhden broilerin fileepalan kermaviiidipin (rasva 15%/100g) ja rucolan kanssa. Jonkun ajan kuluttua joimme vielä rasvakahvit (voi&kookosöljy) ja 2 palaa tummaa suklaata.

ViestiLähetetty: 2017-01-08 10:24:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hurjan kiva kävelyilma ulkuna. tehtiin noin 40 min lenkki koirien kanssa. Matka oli lyhyt, mutta oli paljon haisteltavaa. Ja sain antaa koirien touhuta omiaan, kun ei ollut kiire sisään lämpimään.

Aamupala kamu voilla ja kohta rasvakahvi.

Otin lihat, nauta+sika, työpöydälle lämpeemään. Taidan tehdä karjalanpaistin tyyppisen lihäpadan. Lihat on rasvattomia, mutta laitan pakkasesta kinkun lientä/rasvaa köntin sekaan.

ViestiLähetetty: 2017-01-08 10:32:40 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

No huh.. toiset on jo lenkkeillyt kun joku vasta herää ja istuu aamukahvilla :oops:

ViestiLähetetty: 2017-01-08 11:49:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Teikku :)

Istun vieläkin aamukahvilla :D .

Ehkä pitäisi reipastua ja poistaa vaikka joulukuusi olkkarista ja muutkin joulukoristeet taas lähes vuodeksi kellariin.

ViestiLähetetty: 2017-01-09 18:12:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päivän syömiset:
- aamupala puoli litraa vettä ja ruokalusikallinen kookosöljyä
- töissä mustaa kahvia, paljon
- lounas lihapataa, parsaa ja lanttua, pari könttiä voita seassa
- päivällinen viljatonta pastajauhelihavuokaa, juustoraastetta. Jälkkäriksi 100g rahkaa, 1 dl kermaa ja pieni kipollinen marjoja

Saa nähdä, vieläkö pitää jonkun ruokakaapin ovea narautella. Toivottavasti ei.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00