karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 20:21:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 775 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 839 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-03-21 18:46:28 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Mlv, tosi on, että soffaperunaksi ei auta jäädä. Vaan eihän me jäädäkään, fiksut naiset!
Pienen lenkin tein ja kun huomenna on pyykkipäivä, niin arvelin tuon riittävän.
Pyykkipäivä voii kuullostaa jostakusta hassulta, semmoisiahan oli vaan entivanhaan,
mutta miulla se on parin viikon välein. Silloin pestään molempien pyykit; hienopesut, lakanat ja pyyhkeet.
Säilyy puhtaus, järjestys ja jonniimoinen roti. Omaa konetta miulla ei enää olekaan, pesutuvassa on isot koneet,
lingot ja kuivurit. Ja tietty kuivaushuoneet. Eikä maksa erikseen mitään.

Oonpa tooosi onnellinen siitä, että sokerit ovat pysyneet hanskassa ilman lääkkeitä jo pari viikkoa.
On semmoinen olo, että pysyvät jatkossakin. Onneksi miulla eioo mitään makeanhinkua,
ei ole semmoisia hiilariongelmia.
Tuntuu siltä, että tämä on hyvä ja oikea tie myös D2n selättämiseen.
Ja se on yksi osio sen vuoren valloituksessakin.
Täältä tullaan Mount Everestin huippu. Hitaasti, mutta varmasti!!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 08:09:20 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Tikkutiistai 22.3.-16

Tikkutiistaina vuoltiin sytykkeitä.
Tuona päivänä vuollut sytykkeet olivat erityisen hyvällä onnella varustettuja.


Tuommoista kertoo Vuotuinen ajantieto hiljaisen viikon tiistaista.
Kaikki, joilla on tulisijoja, nyt sitten kiireesti sytykkeitä vuolemaan. :D
Täällä ei nyt vuolla tikkuja vaan pestään pyykkiä. Aatami tulee pyykkiavuksi,
klo 10ksi on pesutupa varattu.

Aurinkoinen on tämä aamu, pakkastakin hieman yli 10 astetta. Hui!
Voi kun alkaisi nuo lämpötilat nousta, edistyisi kevääntulo paremmin.
Päivällä aurinko vähän sulattaa lunta ja sitten se on seuraavana aamuna
jäässä. Pöh!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 09:16:57 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Hei lillis ja mukavaa pyykkipäivää! Kyllä se sää jo varmaan huhtikuulla alkaa lämmetä vähäsen.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 09:24:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7941
tosi hienoa Lillis että oet lääkkeittä saanut nuo sokerit pysymään aisoissa, se itsessään jo on kehumisen arvoinen paikka vaikka välillä lipsuukin jalka vuorenrinnettä kavutessa!

Mä yritän kansa tarkoituksella ottaa pikku kävelylenkkiä ees muutaman keeran viikkoon. Tietty mulla tää päivätyö ja lukuisat harrastukset rajoittaa lenkillepääsyä. Mutta vaikka sitten ihan vaan vartti lounastunnilla lähimetsässä. PArempi sekin kuin ei mitään.

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 13:33:19 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Kirris, kiitos, pyykit on pesty ja kuivatettu ja ovat nyt läjässä sängyn päällä.
Pakko jatkokäsitellä tänään, jos meinaan sänkyyn nukkumaan. :mrgreen:
Tunteellinen Siili, kiitos "kehuista", olen kyllä ihan tyytyväinen jo tuhonkin, että lääkkeittä nyt pärjään D2n kanssa.
Toivottavasti tilanne jatkuu samanlaisena. Ja painon puotoaminen olisi tietysti ihan extraa,
tai oikeastaanhan se olikin päätarkoitus tässä operaatiossa, joka jatkuu edelleen.
Silloin kun immeinen on työssä ja on harrastuksiakin kodin kunnossapidon lisäksi, ei kamalasti jää aikaa
lenkkeilyyn, mutta jospa aika kuitenkin riittäisi muutamaan kertaan vikossa.
Silloin kun mie vielä olin töissä, kävin usein lounastunnilla pienen kävely- tai kesälläpyörälenkin tekemässä.
Kesälla ajoin usein satamaan tai muualle J.järven rantaan ja söin siellä eväät. Ei hassumpi lounastunnin
viettotapa.

Nyt aion miekii lähteä pienelle lenkille ja käydä Tokmannilla, muutaman kynttilän vielä pääsiäiseksi
tarvitsen ja samalla tulee raitista ilmaa ja aurinkoa, joka vielä paistaa lähes pilvettömältä taivaalta.

Kauhea on tuo terrori-isku Brysselissä, maailma on kammottavan paha paikka.
Tuntuu, että tuommoisen pahuuden edessä loppuu kaikki sanatkin, ei voi kuin mykkänä kauhistella.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 13:43:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7941
sano Siili vaan :D

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 13:45:39 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Ihanaa ku laitat noita vanhoja sanontoja tänne, mä tykkään lukea niitä :)
Ja joo, viisaasti tehty, ku salit jätit väliin, ei ihan kaikkea samana päivänä, eikä varsinkaan jos on jotain mätkähdysvammoja!
Ilma on täälläkin aika ihana,
yöllä ihailin täyskuuta töissä, kirkkaana möllötti, taustalla pakkashuuruinen meri..
Aamulla aukes ihana, kirkas huuruinen maisema valkoisine puineen, kun auringonsäteet niihin osui...
ja kaikki tää 9. kerroksesta merelle, oli kaunista :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 15:33:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Mutku.
Täällä pakkolomalainen kävi piiitkästä aikaa keskustassa kävelylenkillä.
Taputtelin siellä pari kilomeeetriä, tasaista maata.
(Ilmottivat jotta lomaa pitämättä, pakko pitää nyt...Vaikka oma kirjanpito väitti lomailleeni tarpeeksi...)

Pitsasta oli taannoin kirjottelua.
Joten nyt pukkaa pannupitsa ohjetta yhdelle isolle isälle tai kahdelle Lillikselle.

-Kukkakaalia lapsen nyrkin kokoinen pala raastettuna
-Muna, kanan täydellinen.
-Juustoa, raastettuna. Samanverran kuin kukkista.

Näistä pohja kukkis raastetaan pannulle voin kera ja pannu kuumaksi,
Kun kukkis on hieman ruskistunut, sekoitetaan raasteeseen ja munaan.
Seos sitten kannen alle tasaisena lättynä paistumaan.
Tämä pohja sitten aikanaan ympäri ja halutut täytteet päälle.
Kannen alla sitten pienemmällä lämmöllä niin jotta juusto päällä sulaa.
Annetaan olla kannen alla loppulämmössä niin kauan kuin hermo pitää...
Nih.

Ohjeesta otetaan sitten kehuja vastaan riittävästi, muttei liikaa.
Ettei käy kun Laihian kunnanjohtajalle.
Meni sanomaan puheessa jotta miljoonat kiitokset.
Sai potkut, tuhlaavaisudesta.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 16:48:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2016-03-16 16:05:35
Viestit: 472
Kauhean ahkera olet kyllä :) Puuhaa koko päivälle siellä.

Noista maailman uutisista ja nykyisestä maailman menosta. Minä en enää juurikaan katso uutisia (ei kyllä ole telkkariakaan, mutta näkeehän ne Areenasta) kun ei sielu kestä enää. Yritän lukea kyllä tärkeimpiä uutisia esim. Hesarin sivuilta, että pysyy vähän mukana, mutta hulluksi on maailma mennyt... Onneksi kuitenkin tänäänkin paistaa aurinko, ja sieltä se kesä tulee pikkuhiljaa Kuva

Yhden pakkaspäivän saisi kyllä vielä pitää, pitäisi pakkanen sulattaa, kun oli jäänyt ovi raolleen ja nyt on sitten lunta täynnä...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 18:18:49 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Siili, sanotaan siis tästä lähin "Siili vaan"! :mrgreen:
Teikku, mie tykkään noista perinnejutuista kanssa. Kerran tein Poitsulle noista
pääsiäisviikon nimitarinoista koosteen, josta hän sitten joka aamu aamiaispöydässä
luki kyseisen päivän "selitykset". Olivat kaveriporukalla levillä pääsisäisviikkoa
viettämässä. Seuraavana vuonna olivat samalla porukalla siellä taas ja sitten ei tuota aamun avausta ollutkaan
ja kaikki olivat niin pettyneitä, että miun piti malkamaanantaina meilata litaniat hälle aamun avauksia varten. :wink:
Isukki, kiitos hienosta pikapizzaohjeesta. Tuolla voi yllättää Aataminkin jonain aamuna, jos
muna kyllästyttää...vaikka eihän se ylejään kyllästytä...aamullakaan! :roll:
River, aina välleen jotain puuhastelua. Tokmanni-reissulla kävin kirjastossakin, taas on lukemista pariksi viikoksi.
Tokalta ostin kynttilöitä, lautasliinoja ja hemaisevia pikkutipuja. Ja nyt käyn mielessä keskustelua;
ruvetako somistamaan Salonkia pääsiäiskuntoon - kukat kyllä puuttuu vielä - vai silittämään ne
päivällä pyykätyt retongit. Vai tekiskö molemmat vai syventyisikö 1300- luvun alkupuolen
(kamaliin)naiskohtaloihin Itämaassa. Siinäpä pulma! :roll:
Ja juu, saapihan sitä luntakin pakastaa. :mrgreen: Mie tiän yhen ravintola-alan yrittäjän Rovaniemeltä,
hällä oli niin yritteliästä jälkikasvua, että tekivät ja pakastivat talvella lumipalloja ja myivät niitä
sitten kesäkuumalla saksalaisille (ja miksei muunkin maalaisille) turisteille. :lol:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 18:28:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Mutku.
Nyt mie oon ilkiä.
Tai jopa se r kirjaimella alkava...

Paljastus: show
Eikös ne siellä itämailla elä vieläkin 1300 - lukua?.

Ajanlaskuhan on eripuolilla maailmaa erilaista.
Nih.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 20:25:37 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
iso isä kirjoitti:
Mutku.
Nyt mie oon ilkiä.
Tai jopa se r kirjaimella alkava...

Paljastus: show
Eikös ne siellä itämailla elä vieläkin 1300 - lukua?.

Ajanlaskuhan on eripuolilla maailmaa erilaista.
Nih.


Tuo Itämaa, jota mie tarkoitin, tunnetaan nykyisin paremmin nimellä Suomi. Silloin 1300-luvulla
oli Ruotsille kuuluva Itämaa, jossa oli emämaalle riistettäväksi mahtavat kala-turkis- ja riistaeläinvarannot.
Ynnä lukuisasti miehiä tapatettavaksi kunkkujen monissa sodissa.

Mie sitte silitin ne retongit. Pääsiäissomistelut jäi huomiselle, jolloin siihen onkin passelisti joutilas iltapäivä
sali-ja kauppareissun jälkeen.
Nyt mie vaan oon ja luen siitä Itämaasta, kun pitää oottaa Mr.Selfriidin uutta tulemista klo 21.30:een asti.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 20:38:26 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Tämmöisen bongasin tuolta facen puolelta, linkkaan tähän, jos joku faceton
haluaa tutustua. Tää on just niin sitä mistä mlv:kin on moneen otteeseen puhunut.

https://vimeo.com/24004754

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-22 22:35:53 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
En ollut minäkään tuota nähnyt, hyvin siinä näkyy nuo erot missä mennään. Täällä on kahtiajakautunut nuo suositukset eli terveille antaa Livsmedelsverket eli Elintarvikevirasto ja sinnehhän juuri oli Ursula asiantuntijana valitsemassa asiantuntijaryhmää, he ovat se puoli joka laatii yhdessä Suomen Ravitsemusneuvottelukunnan kanssa Pohjoismaiset suositukset, kun taas täällä Sosiaalihallitus laatii nuo terveydenhoitojutut esimerkiksi diabeteksen ja ylipainon hoidon osilta. Siksi täälläkin vielä ravitsemusterapeutit helposti ohjaavat sinne vanhoiin ohjeisiin, koska niihin heidät on koulutettu.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-23 06:39:46 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Kellokeskiviikko 23.3.-16

Kellokeskiviikkona laitettiin kellot karjan kaulaan.
Karja saatettiin jo päästää ulos kirmailemaan, vaikka varsinainen karjan
ulospäästöpäivä olikin vasta Walpurina.
Toisaalt tämä on ristiriidassa ortodoksiuskonnon kanssa, koska silloin ei
kirkkojen kelloja soitettu laisinkaan.

Ja nykyajan kellokeskiviikkoon liittyy ainakin tämmöinen Keooseppäliiton
järjestämä tilaisuus:
Kelloseppäliiton Kellokeskiviikko keräsi ammattilaisia ja harrastajia Kelloseppäkoululle
Kelloseppäliiton yhteistyökumppaninsa Kelloseppäkoulun kanssa junailema Kellokeskiviikko 9.4. vierähti kelloseppäkoulutuksen esittelyn sekä testaus- ja valmistustekniikoihin perehtymisen parissa.
Kaikkiaan 36 Kelloseppäkoululle saapunutta kelloista kiinnostunutta ammattilaista ja harrastajaa saivat kuulla suomalaisen kelloseppä- ja mikromekaanikkokoulutuksen nykytilasta.

Ettepä arvaa, mitä tapahtui tänä aamuna!
Kuva

Tulla tupsahdin ihan yllättäin ensimmäisen etapin leiriin! :smt026 :smt026
Olihan tuo jo hieman häämöttänyt näköpiirissä, mutta aikaa olisi ollut vielä huomiseen.
Ja leiriä oli siirretty vähän suunniteltua kauemmaskin, joten oonpa nyt kyllä aika tyytyväinen! :P
Tässä leirissä on tarkoitus viivähtää viikon päivät, liikkeelle lähtö kohti toisen etapin leiriä
kuun viimeisinä päivinä. Se nyt vähän riippuu...

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-23 07:43:27 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
=D> Loistavaa
Pienikin notkahdus alaspäin on aina ihanaa :)
Ja uudet leirit tervetulleita :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-23 08:29:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34667
Ja komeassa leirissä oletkin =D>
Nauti rauhassa hetki siellä ja anna tasaantua. Sitten vasta jatkat eteenpäin. :D

Aurinkoista päivää!

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-23 09:24:09 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Teikku, on se laihtumus aina ilon aihe, kun siihen kuitenkin oikeasti pyrkii.
MaMi, eikö vaan olekin komiat maisemat ja hieno leiripaikka.
Meillä on kohta tikkerit samassa lukemassa - toivottavasti ainakin.

Kurn herkisin tarpeeksi reipaaksi, ennätin tehä siivouksenkin tässä ennen salille lähtöä.
Pölyt vaan jää oottamaan pyyhkimistä salin jälkeen. Ja pääsiäisliinoja pitää vähän
silittää ja laitella pääsiäistä vähän leiriin...eikun Willaankin.
Kuva

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-23 09:59:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2016-03-16 16:05:35
Viestit: 472
:smt005 =D> :respect: Lumipallojen myynnistä turisteille! Vaikka jos ei ole koskaan nähnyt lunta, voi olla, että itsekin voisin jonkun euron uhrata päästäkseni sitä koskettamaan, vaikka sitten kesällä, jos kerran olen matkustanut tuhansia kilometrejä maahan, jossa lunta (talvisin) on. Turistina tulee tehtyä ihmeellisiä asioita.

Mikäs kirja kertoo 1300- luvun alkupuolen (kamalista) naiskohtaloista Itämaassa? Itselle tulee mieleen Utrio, vaikka kirjat ovatkin romanttisia, niin kyllähän niissä on silti aina ollut vahvana se historiallinen puoli ja feministinen näkökulma. Siksi itse nautinkin hänen kirjoistaan.

Onnittelut leirin vaihdosta! :smt023 Komeat on näköalat!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-23 15:39:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Mutku.
Saavutus huomioitu.
Aikataulussa menet.
Nostan hatt... Ai niin, kun mulla ei oo hattuu. #-o
Fanfaarit soittaisin, vaan kun en osaa.
Olisko sitten yksinkertaisinta sanoa jotta ONNEA.
Kun olen yksinkertainen...
Nih.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 775 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 839 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)