karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-17 11:51:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 131 32 33 34 3538 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2015-07-12 04:32:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkuu!
Tänään piti nukkua yhteentoista mutta niin sitä vain täällä hereillä ollaan! Häät meni hyvin, muutamista järkytyksistä huolimatta ja kotonakin oltiin ennen yhdeksää. Lapsilla oli kivaa ja niin myös aikuisilla.
Mies on karpannu kyllä aikaisemmin ja hänelle se onkin tosi tehokasta. Paino putoaa hurjaa vauhtia ja pitää Todella lihasta ja rasvasta ruokana mutta hänellä tämä päänsärky kestää viikkoja omien sanojen mukaan. Ei siis muutamaa päivää mikä itsellekin on tuttua ollut. Enää tosin ei aikoihin ole mulla ollu sellaista jomotusta ja sama juttu se mullakin on että kunhan ruuat muistaa pitää karppina niin satunainen herkkupala ei vaikuta sokereihin tai lievään ketoosiin. Nyt tosin raskausaikana olen ehkä helpommin ketoosissa. Paitsi se viljasokeri yhdistelmä ei kyllä sovi mulle ollenkaan, silloin nousee sokrut, korkein mitä olen pongannu oli se 8,2 ja olo oli kamala.
Anyways, mä luulen että isännällä se päänsärky johtuu enemmänkin siitä liman poistumisesta päästä ja se aiheuttaa sit siellä jotain kun hänellä välillä ihan otsakin on turvonnut siitä limasta ja valittaa miten ontelot ja kaikki on tukossa, ilman karppina siis. No sit kun se karppaa niin limaa ei tietenkään muodostu ja lima pääsee pois niin se varmaan vaikuttaa sit siihen et päänsärky kestää pitempään. Mut tää on ihan mun oma teoria ja siksi mä eka suosittelinkin hänelle niin että eka jättäis vaan sen maidon pois vaikka kaksi viikkoa ja sen jälkeen vasta viljat ja muut, jos siitä olis sit apua.
Tänään olis sit luvassa Mikkelin reissua, lisää herkuttelua! Pitää ottaa lenkkarit mukaan että saa edes vähän liikuntaa kaiken istumisen ja syömisen lomassa.
Ja jipii, nyt ollaan sit virallisesti täysiaikaisia eli jos vauva syntyy niin enää ei pidetä keskosena! \:D/ \:D/

ViestiLähetetty: 2015-07-12 07:47:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkuu!
Mä heräsin vasta äsken, vaikka yleensä olen jo kuuden jälkeen hereillä. Tuntuu kuin ois puolipäivää nukkunut :lol:
Kyllä muistan kuinka teiniaikoina tuli todella nukuttuun iltapäivään. Isä kävi oven takana huutamassa, että eikö se ois jo aika nousta ylös? Silloin mitään tietokoneita ollut, niin mitähän sitä teki kaiket yöt, kun monesti valvoin aamukolmeenkin? Kaiken lisäksi olin sellainen että en mä missään porukoissa pyörinyt. Olin aika kotikissa, silloinkin.
Hyvä kun häät meni hyvin ja kaikilla oli hauskaa :)
Pitääkö se paikkansa, mitä oon lukenut, että nykyisin hääpari antaa ihan listan toivelahjoista? Musta se on kyllä aika törkeetä.
Lista vois olla, mut sellainen missä lukee mitä ei missään nimessä tarvitse. Vaikka jos pari on asunut jo kauan yhdessä, niin ei silitysrautaa eikä kahvinkeittimiä, kiitos.
Mulla tää läppäri on niin hidas. Tää on vasta kolme v vanha, mutta niin kamalan hidas että jotain pitäis tehdä. Kyllä aukee melko hyvin, mutta näin aamusta sivujen selaaminen on yhtä tuskaa. Kun ei liiku niin ei liiku. Vaikka kiroilis ja irvistelis, mitä oon myös kokeillut :mrgreen:
Ja tosta vaan ei näillä varoilla uutta osteta, enkä osaisikaan mennä yksin ostamaan. Mistään asennuksista en tiedä. Sisko tän mulle hankki silloin.
Helteinen heinäkuu, tosiaan. Mittarissa +11 ja kamalan kova tuuli. Sisko tulee tiistaina mun luo ja viipyy perjantaihin. Saadaan rupatella kunnolla.
Sulla sitten on jännät ajat, koska vaavi syntyy. No hyvä, että keskosraja on ylitetty =D>
Taidan ottaa vähän pizzaa, vaihteeksi!
Hauskaa päivää Mikkelissä. Mikkeli on kiva kaupunki ja mun mielestä melko siisti kaupunki =D>

ViestiLähetetty: 2015-07-12 07:49:04 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Monesti tuo aloituspäänsärky paranee suolaa lisäämällä, Atkinshan puhuu lihaliemen puolesta. Kokeilla kannattaa. Sinä olet tosiaan hienosti pärjännyt sokereiden kanssa, ja painonkin. Minulla se aikoinaan raskausaikoina karkasi kokonaan. Perhetapahtuma lähellä, kaikki menee varmasti hyvin! Onnea matkaan sinnekkin.

ViestiLähetetty: 2015-07-14 06:06:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt078
Kylläpä on sitten kuvottava olo. Eilen oli kyllä paha mieli koko päivä, siis oudosti olin vain niin vihainen ja ärripurri. Mies laittaa sit viestiä seitsemän aikaan että joko synnytät ja minä siihen että ei pelkoa! Samassa sitten alkoikin hassu olo ja niin sitä yöllä piti käydä tilanne katsaus ottamassa että osaa sitten sitä isäntää alkaa kutsumaan sieltä 400km päästä! Päätä pääsi jo rapsuttelemaan mutta kaulaa vielä 2cm jäljellä. Veikkaan että syntyy 15.7 niin kuin isoveljensä. Vielä en kuitenkaan lähtölupaa isännälle antanut mutta tänään saa kyllä jo kotiin tulla. Pari tuntia sain nukuttua ja saunassa kahteenotteeseen jo käyny. Loppuisi vaan tuo oksetusolo...

ViestiLähetetty: 2015-07-14 06:08:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mlv kirjoitti:
Monesti tuo aloituspäänsärky paranee suolaa lisäämällä, Atkinshan puhuu lihaliemen puolesta. Kokeilla kannattaa. Sinä olet tosiaan hienosti pärjännyt sokereiden kanssa, ja painonkin. Minulla se aikoinaan raskausaikoina karkasi kokonaan. Perhetapahtuma lähellä, kaikki menee varmasti hyvin! Onnea matkaan sinnekkin.

Kiitos tsempeistä! Muistaakseni aikasemminkin puhuin miehelle, että lisäis sitä suolaa sitä päänsärkyä varten muttei ottanut uskoakseen. Mitenhän saisin sen sitä lihalientä juomaan...

ViestiLähetetty: 2015-07-15 16:57:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Kasassa edelleen! :smt010 :smt013
Miehenkin hälytin jo kotiin ja siihen se sitten lopahti!
On käyty Puijon portaat ja neulamäki kiipeämässä muttei mitään vaikutusta!
Ja tässä pitäis vielä rentoutua, pah!

ViestiLähetetty: 2015-07-18 05:47:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puijon portaat?
HUH :)
Onkohan jo jottain tapahtunut... :?:

ViestiLähetetty: 2015-07-19 04:20:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eipä täällä mittään.
Aika masentunut olo on ollu ja hävettää kun kolme lasta saaneena ei muka tiedä milloin on synnytys alkanu. Toissailtana lenkillä oli jo niin napakoita supistuksia että ajattelin ettei nämä nyt ainakaan voi olla mitään harjoitussupistuksia mutta niin ne vaan oli. Ja nyt sit pitäis alkaa pidättelemään ettei nyt ainakaan alku viikosta tule että se mieskin kerkeis mukaan. Ihan on menny maku koko hommasta, pitäis keksiä joku projekti nyt niin en tätä vaan ressais. Fyysisesti olen tosi hyvässä kunnossa, kolmesti päivässä olen käyny lenkillä miehen kotona ollessa eikä ole mitään asiaan kuulumattomia vaivoja. Pitää yrittää olla tyytyväinen.
Voi kun keksis jotain kivaa...

ViestiLähetetty: 2015-07-20 04:19:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paasto 5,3
Navan ympärys 110 :shock:
Jalat 68 :shock:

Eilen aamulla kävin lenkillä. Ajattelin että ihan pikku lenkki vain mutta kuinkas sitten kävikään. Kävelin tunnin yhteensuuntaan ja sitten huomasin olevani aivan loppu! Klo oli seitsemän joten en viitsinyt isäntää herättää ja pakko se oli vain takaisin talsia. Oli yhtä tuskaa. Nyt onneks voi ottaa rennosti eikä tarttee hönttästä. Ihmetyttää vaan noi mun jalat, miten ne silti tällä liikkumisella vain kasvaa ja kasvaa? Ihan kamalat selluliittihyllyt on, yök!
Tänään olis luvassa neuvolaa ja kauppareissua. Odotan oikein innolla,,, nooot!

ViestiLähetetty: 2015-07-20 05:24:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta!
Kyl sä jaksat kävellä, voi herranen aika. Rauhoittuisit jo... :)
Rentouttavaa maanantaita ja hyvää neuvolareissua 8)

ViestiLähetetty: 2015-07-20 06:56:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Huomenta!
Kyl sä jaksat kävellä, voi herranen aika. Rauhoittuisit jo... :)
Rentouttavaa maanantaita ja hyvää neuvolareissua 8)

Ei nyt löytynyt sopivaa hymiöö, mutta joo nyt on vain yksi tarkoitus, rentoutua! Käydään siellä asioilla ja sit sen jälkeen vaan makoilen badenbadenissa, kuuntelen musiikkia, luen kirjaa kun lapset toivon mukaan leikkii kiltisti. Ehkä käydään rannalla ja sinnekin mennään autolla vaikka matkaa nyt ei ole kuin ehkä se kilsa. Alkuviikon tässä lepäilen ja sit loppuviikosta taas uusi yritys. Henkisesti olen aika väsynyt ja eilenkin lapsille tiuskin enkä yhtään jaksanu kuunnella mitään kiljumista, mies onneks hoiti ne mut nyt pitää löysätä ruuvia että jaksetaan kaikki. Jotain helppoja ruokia ja marjoja meinaan ostaa ettei tarttee siihenkään panostaa. Onneks aurinko paistaa, se aina mieltä piristää 8)

ViestiLähetetty: 2015-07-20 07:06:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä on vähän epävakainen ilma.
Just kävin koiran kanssa ulkona, ja on niinku viileä tuuli mutta ihan kuin aurinko vähän haluisi näyttäytyä. Lämpötila +14.
Ei aina tiiä, mitä pukea päälle. Täällä viileä tuuli, ja kun pääsen Mikkeliin on siellä aurinko jo mukavasti esillä.
Eli pitkähihainen ohut paita ja ohut mokkatakki. Niillä pärjää varmasti 8)

ViestiLähetetty: 2015-07-20 14:17:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Neuvola hyvin! Ja uusi aika vasta Kahden viikon päähän!
Paino 95,3
Hemppari 121
Paineet 121/83
Pää ei ollu vielä kiinnittynyt ja seilasi siellä hyvin rennosti mutta se nyt ei uutisena tullut. Sykkeet hyvät jne. Sit käytiin kaupassa ja torilla ostamassa herneitä, mustikoita, mansikoita ja kirsikoita. Nyt pitää herkutella kun sit imetysaikaan ei ole varmaa pystyykö kaikkea syömään ilman vatsavaivoja vauvalle.
Rannalle mentiin kaupan jälkeen mut sit alkoi aika intensiivinen sadekuuro ja tultiin kotio.
Kanat laitan uuniin ja perehdyn nyt siihen vaaralliset viljat-kirjaan!
Ihan hienosti menny :smt023

ViestiLähetetty: 2015-07-21 03:46:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihmetyttää tämä ärsyttävä pikkunälkä aina näin aamuyöstä.
Iltapalana puolitoista perunaa voin ja sipulikastikkeen kera ja kolme niitä pieniä kanakoipia. Itsetehtyä mansikkajäätelöä parin mustikan ja kirsikan siivittämänä. Kyllä siinä pitäis rasvaa olla riittämiin. Outoa se on siksi kun vauva kuitenkin edelleen vaikuttaa pieneltä mutta silti itse vain kerrytän näitä kiloja.
Odottelen tässä muuten saapuvaksi sitä belly bindingiä USAsta. Tilasin sen etsyn kautta kohta pari viikkoa sitten ja näitä main sen pitäis alkaa saapua! Olen tosi innoissani ja toivoin sen auttavan siihen palautumiseen.
Mitähän sitä sitten tänään. Kauhukseni huomasin ettei voita ole avaamatonta pakettia, mutten sen takia viittis kylälle ajella. En tiedä joudunko taas ostamaan neljän euron voita tien toiselta puolen. Hätä ei lue lakia. Aurinkoinen päivä pitäis ainakin täällä olla joten jospa sitä jotain kivaa ulkoilua ennen kuin sateet taas yllättää.

ViestiLähetetty: 2015-07-21 06:52:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta!
Jospa sä vaan sitä rasvaa sit tarttet nyt enemmän?
Mikä se sellainen "belly binding" on?
Onks teillä tien toisella puolella joku kiska, kun kallis voi?
Meillä toi M- market on lähellä mut ihan neljää euroo ei voi maksa, mut melko lähelle menee.
Söin yömyöhällä 100g täytesuklaa levyn, joten ei oikein huvittanut nyt sokereita mittailla. Voi kun mullakin ois paastot yhtä hyvät kuin sulla ollut.
Niin, ja yömyöhällä suklaata, mitäs mä tässä sit ihmettelen :lol:
Tänään tulee ystävä Helsingistä. Emme oo nähneet kolmeen vuoteen vaikka säännöllisesti viestein ja puheluin yhteyttä oomme pitäneet.
Jänskää nähdä :D
Aurinko paistaa... :D

ViestiLähetetty: 2015-07-24 07:11:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta.
Eilen tuli taas heitettyä turha reissu kysille. Supistukset alkoi kolmelta ja puoli viideltä aloin sit kellottamaan että alle kymmenen minuutin välein ne tulee. Olo oli tosi outo ja heikko ja kädet ja jalat tärisi. Lähdin lapsia viemään ja kysille sitten suunnistamaan aika sekavana. Mies oli töistä tulossa just ja sovittiin että kysille tulee suoraan. En oikein kuullu enkä nähnyt mitään ja olo oli melkein jo agressiivinen ihan syyttä kun sinne saavuin ja mieskin tuli juuri sopivasti. Mikään ei kuitenkaan ollu edenny sitten viime kerrasta! Uskomatonta! Kätilö kysyi että tulinko minä kivunlievitystä hakemaan, minä ajattelin että ihan synnyttämään olin tulossa. Viiden minuutin välein tuli supistukset siinä vaiheessa kun käyrillä olin mutta niin se vaan synnytys ei ollu käynnissä ja jälleen olin vain kuvitellut koko jutun. Tärinä ja sekavuus loppui kyllä sitten kun join sokerilimpparia ja nyt olen sitten miettiny että oliko mulla matalaverensokeri kun olin tosiaan niin sekava. En kuullu mitä mulle puhuttiin ja silti teki mieli alkaa paikkoja hajottamaan ja huutamaan. En tuollaista ole aijemmin kokenut. Ihan sama. Kyllä taas masentaa. Kätilö vielä oikein tsemppasi että kun aikasiemmatkin on yli menneet niin tuskin tämäkään tulee sen aijemmin ja että sitten saa vasta tulla kun lapsivesien menosta on kaksitoista tuntia. Olipa helvetin hyviä neuvoja, minulla kun ne vedet ei ole koskaan itestään menny vaan aina ovat puhkaisseet. Huoh. Tekis mieli hypätä kaivoon.

ViestiLähetetty: 2015-07-24 14:21:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No voi kääk sentään !
Joskus liian matala verensokeri tekee ihmeellisiä asioita. Mutta miten se kätilö voi sanoa että tuskin tämäkään ajallaan tulee?
Uskon että suo ärsyttää. Ja tekisi mieli pistää paikkoja ojennukseen.
Toivottavasti ei kauaa enää kestä.
Mites toi lapsiveden meno juttu? Eiks silloin just pidä kiirehtiä kun vedet menee? Kysyy eräs joka ei tiiä mistään mitään :lol:
No, koita vaan ottaa rauhallisesti vaikka varmaan ei tunnu kivalta.
Ja se kaivo ei varmaan taaskaan ole paras vaihtoehto, luulen ma 8)
Silti, mukavaa viikonloppua ja ottaahan iisisti siellä!

ViestiLähetetty: 2015-07-24 22:09:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
No voi kääk sentään !
Joskus liian matala verensokeri tekee ihmeellisiä asioita. Mutta miten se kätilö voi sanoa että tuskin tämäkään ajallaan tulee?
Uskon että suo ärsyttää. Ja tekisi mieli pistää paikkoja ojennukseen.
Toivottavasti ei kauaa enää kestä.
Mites toi lapsiveden meno juttu? Eiks silloin just pidä kiirehtiä kun vedet menee? Kysyy eräs joka ei tiiä mistään mitään :lol:
No, koita vaan ottaa rauhallisesti vaikka varmaan ei tunnu kivalta.
Ja se kaivo ei varmaan taaskaan ole paras vaihtoehto, luulen ma 8)
Silti, mukavaa viikonloppua ja ottaahan iisisti siellä!

En minä onneks enää ees mahtuis kaivoon.
Kamala päivä, kävin uimalassa kolme tuntia palloilemassa, en uinu mut olin niissä hierontalaitteissa ja saunoin kolme tuntia. Ei helpottanut oloa sekään. Yhtä kituuttamista ollut koko päivä.
Minusta tuntuu etten kuule minäkään tiedä noiden synnytysten päälle mitään joten en osaa sanoa. Sitten vasta saa lähteä tulemaan kun ei kipujen kanssa pärjää, no siinä vaiheessahan sitten en enää varmaan autoa pysty ajamaan ja lapset pitäis pakata jne jne. No on ne ennenkin kotio lapset syntyneet eikai siinä sen kummempaa.
Huomenna vois käydä mustikoita etsimässä. Josko se piristäisi...

ViestiLähetetty: 2015-07-24 22:28:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä katselin sillä silmällä mustikoita, jahka olis jo valmiita.
Aika hassua. Samassa paikassa on täys kypsiä ja ihan raakileita mustikoita. En kerännyt mutta joku päivä menen ja kerään. En siis ole mikään marjanpoimija luonne, mut olen päättänyt että tänä vuonna ainakin pari litraa saan. Loput tulee sitten kaupasta, pakasteesta.
Sisko on etelässä jo kerännyt yli 7 litraa.
Mä olen varma että just kun olen pikku ämpärini kanssa menossa metsään, on siellä jo koko mummo remmi persukset pystyssä.
En lähde mihinkään pitkälle, vaan ihan lähialueelle.
Joo joo, kattoo sit taas kuin käy. Löytyy varmaan joku tosi hyvä syy miksen voinutkaan mennä.
Nyt juon vielä kahvia ja syön rahkaa, kermavaahtoa ja mansikoita, nam =D>

ViestiLähetetty: 2015-07-25 18:26:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

No me saatiin seitsemän litraa mut lähteehän siitä kun siivoaa ne, puolet vielä jäljellä! :shock:
Mut hyvä päivä muuten. Tunti oltiin kökkimässä lasten kanssa ja sit vaan pööpöiltiin. Huomenna jos ei sada niin aamulla heti mansikkaan!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 131 32 33 34 3538 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00