karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 10:33:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-03-05 10:57:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Komppaan Raahen Tiikeriä:
Peksu kirjoittaa kuin koko foorumi olisi aluetta 'Ketokarppaus'.

Tuonsuuntaiset kommentit kuuluisivatkin lähinnä sinne, tai Atkins-osastolle, jossa mennään matalammin hiilarein.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 11:07:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
No eiköhän se sana ole vapaa täälläkin, kyllä sinne ketokarppaus osastoillekkin tulee mielipiteitä muilta kuin ketoilijoilta. Siitähän se keskustelu syntyy että vaihdetaan mielipiteitä eikä siitä että vältämättä aina oltaisiin oikeassa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 11:13:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
On kuitenkin aika rankaa määritellä että 'kaikki yli X grammaa hiilihydraatteja ruokavaliot eivät ole ollenkaan karppausta'.

Lisäksi moisista väitteistä välittyy se kuva, että Peksulla ja vain Peksulla on lopullinen tieto siitä millaiset hiilarimäärät ovat karppausta ja millaiset eivät. Sehän ei ole keskustelua ollenkaan, vaan sanelua.


Kun karppaajissa on kuitenkin porukkaa joilla hiilarimäärät vaihtelevat sieltä todella ketoosilukemista tuonne hyvinkin 150 grammaan päivässä. Se kas kun on kuitenkin huomattavasti THL:n suosittelemaa ja keskivertokansalaisten hiilihydraattimääriä vähemmän. Että en minäkään Peksun mittapuulla karppaaja ole, vaikka rasvaa on 70% päivän kaloreista ja hiilarinlähteinä ainoastaan marjat, maanpäälliset kasvikset, maitotuotteet ja pähkinät.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 11:28:51 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
En minä sanonut että Peksu on oikeassa, puolustan vain sitä että täällä saisi esittää mielipiteitä ilman että aletaan rajoittamaan missä niitä saa esittää. Minusta sen karppauksen saa itse kukin omalta kohdaltaan määrittää ihan itse, kuitenkin jos aloittaja sanoo ettei hän karppaa eikä seuraa hiilareiden määrää niin minusta hän saa tehdä sen määrityksen itse. Eli minulla ei ole tarvetta määrittää kuka on karppaaja tai mitä mielipiteitä täällä karppilassa saa esittää.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 13:59:21 
Mielenkiintoista keskustelua. Halusin tuoda aiheen esille kun yleinen keskusteluilmapiiri on vähän joka paikassa tuo peksun esiintuoma, että joko olet todella LCHF tai sitten olet virallisterveellinen, mutta mitään välimuotoja ei ole olemassa. Siis onnistuneita ainakaan, toki varmaan moni ihminen syö paljon sekä rasvaa että hiilareita.

Olen kyllä itsekin sitä mieltä että olisi luultavasti parempi olla siinä 120 g tietämissä kuin 150 g tietämissä hiilareiden suhteen. Siis minulle henkilökohtaisesti. Toisaalta elimistöni tuntuu kyllä sietävän aika tavallakin hiilareita jos ruoka on vaan tarpeeksi tukevaa muuten. Esim. jos syön makkaraa (riista-sika, itse teetetty) ja ranskanpottuja niin kyllä vaan nälkä pysyy ihmeesti poissa vaikka niitä ranskalaisia menee iso kasa. Tai toisaalta jos teen tukevat voileivät kotitekoiseen tattarileipään. (minulla on siis keliakia joten gluteeniviljoja ei tule syötyä).

Lisukkeena meillä on yleensä joku pottua tai riisinuudeleita joiden tärkkelyksen oletan muuntuvan resistentiksi kun ne jäähdyttää. Riisinjyvistä en ole ikinä oikein pitänyt paitsi niistä mitä saa kiinalaisessa ravintolassa. Laittavat ne jotenkin eri tavalla. Pastaakin syön joskus mutta gluteeniton pasta ei ole kovin hääviä.

Olen perusterve eikä minulle tule hiilareista vatsaoireita -paitsi kaurapuurosta. Se ei sovi sitten yhtään. Eikä kyllä mikään muukaan puuro. Mutta kotitekoiset ei aiheuta oireita paitsi kauraleipä joskus närästää -sitä en juuri teekään enää. Sokeristakaan ei tunnu olevan haittaa esim. suklaassa tai kotitekoisissa leivonnaisissa (jotka kyllä aina muokkaan hiukan vähähiilihydraattisemmiksi). Tuon puuron lisäksi vatsani oireilee lähinnä tietyistä kasviksista ja hedelmistä.

Yritän siis sanoa sitä että kroppani tuntuu voivan aika hyvin ruoalla joka on kaikkien sääntöjen mukaan epäterveellistä, katsoi sitten vhh- tai vt- näkökulmasta. Esim. jonkun hesen aterian jälkeen vatsa voi hyvin ja nälkä pysyy poissa (tietysti sietääkän 800 kcal jälkeen). Tietysti olen ylipainoinen, mutta tämänhetkisellä "syö mitä lystäät" -metodilla on samassa painossa pysytty viisi vuotta. Niin että voi olla että minun ei ole edes kovin mielekästä yrittää laihtua, koska muutokset sotkee helposti nyt aika hyvin toimivan pelin.

Olen tässä ehkä viikon verran tehnyt ihmiskokeita itselläni ja ihan tuntuu siltä että kermavaahtoa kun lisää aamupartikseen, lounaalla nälkä lähtee helpommin. Kas kummaa. Sitäpaitsi tuntuu ihanan syntiseltä syödä kermavaahtoa aamiaisella. 8) :twisted: Oikeasti jos ihminen saa syödä aamupalalla kermavaahtoa ja mansikoita sitä on kyllä aika onnellisessa asemassa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 14:44:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
mlv kirjoitti:
Eli minulla ei ole tarvetta määrittää kuka on karppaaja


-ei sinulla.Mutta nähdyn perusteella Peksulla on tarvetta.Ja sangen vahvasti liki jokaisella alueella täällä karppilassa.Asenne 20g/ päivä tai ET OLE KARPPAAJA ETKÄ MIKÄÄN ei ainakaan helpota haparoivalla alkutaipaleellaan uttta ruokavaliota etsivää.
Toki täällä on sana vapaa.Mutta tavalla tai toisella olisi hyvä ajattelussaan erottaa ketokarppaus ja vähä-ja hiilihydraattitietoinen ruokavalio.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 14:49:52 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Siis tarkoitatko että me ketokarpit saamme kirjoittaa vain ketokarppaus osastolla ja muut karpit ja karppaamattomat sitten ihan missä vain? Eikö ketokarppaus ole VHHta tai tai hiilihydraattitietoista? Antaisitko vähän rajoja?

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 14:57:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
mlv kirjoitti:
Siis tarkoitatko että me ketokarpit saamme kirjoittaa vain ketokarppaus osastolla ja muut karpit ja karppaamattomat sitten ihan missä vain? Eikö ketokarppaus ole VHHta tai tai hiilihydraattitietoista? Antaisitko vähän rajoja?


Henkilökohtaisesti minulle riittäisi se, että Peksu ei määrittelisi muita ihmisiä ei-karppaajiksi, koska eivät ole ketokarppaajia. Kirjoittakaa ketokarpit missä haluatte, mutta älkää määritelkö niitä jotka eivät ketoile ei-karppaajiksi!

MInä määrittelen itseni karppaajaksi ja hiilihydraattien käyttöni vaihtelee välillä 70 - 150 / päivä. Myönnettäköön että 150 g hiilareita päivät ovat hyvin harvinaisia ja useammin asettuu tuonne tienoille 70 g. Ketoosia en ole nähnytkään, paitsi aina aamuöisin tietysti kuten ihan kaikki tavissyöjätkin.

Että kyllä vähän tökkii, jos tullaan sanomaan että tuo ei ole oikeaa karppaamista, kun rasvasta saan kuitenkin 70% päivän kaloreistani ja hiilihydraattien lähteinä ovat vain maanpäälliset kasvikset, pähkinät, marjat ja maitotuotteet.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 14:57:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
RaahenTiikeri kirjoitti:
Mutta tavalla tai toisella olisi hyvä ajattelussaan erottaa ketokarppaus ja vähä-ja hiilihydraattitietoinen ruokavalio.

Niinkuin prodekarpit ja rypsärikarpit ja itämerenkarpit ja kitukarpit ja välimerenkarpit ja vegetaarikarpit ja voikarpit ja viinakarpit ja absolutistikarpit ja tupakkakarpit ja hampurilaiskarpit ja puhdasruokakarpit ja lisäravinnekarpit ja karppileipäkarpit?

Sateenkaarilampeen on aina mahtunut kaikenlaisia :)
Jotkut määrittelevät itsensä tarkasti ja jotkut määrittelevät karppauksenkin tarkasti
ja toiset sitten hyppivät tai ovat hyppimättä tyylistä toiseen...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 15:05:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Toisinsyöjä kirjoitti:
mlv kirjoitti:
Siis tarkoitatko että me ketokarpit saamme kirjoittaa vain ketokarppaus osastolla ja muut karpit ja karppaamattomat sitten ihan missä vain? Eikö ketokarppaus ole VHHta tai tai hiilihydraattitietoista? Antaisitko vähän rajoja?


Henkilökohtaisesti minulle riittäisi se, että Peksu ei määrittelisi muita ihmisiä ei-karppaajiksi, koska eivät ole ketokarppaajia. Kirjoittakaa ketokarpit missä haluatte, mutta älkää määritelkö niitä jotka eivät ketoile ei-karppaajiksi!

MInä määrittelen itseni karppaajaksi ja hiilihydraattien käyttöni vaihtelee välillä 70 - 150 / päivä. Myönnettäköön että 150 g hiilareita päivät ovat hyvin harvinaisia ja useammin asettuu tuonne tienoille 70 g. Ketoosia en ole nähnytkään, paitsi aina aamuöisin tietysti kuten ihan kaikki tavissyöjätkin.

Että kyllä vähän tökkii, jos tullaan sanomaan että tuo ei ole oikeaa karppaamista, kun rasvasta saan kuitenkin 70% päivän kaloreistani ja hiilihydraattien lähteinä ovat vain maanpäälliset kasvikset, pähkinät, marjat ja maitotuotteet.


Aamen. Itse olen tosin vielä löysäranteisempi karppaaja, ja syön silloin tällöin ihan puhtaita hiilarilähteitä, kuten edellä mainitsinkin. Kyllä minä koen kuitenkin eniten samaistuvani karppaajiin, mitä tulee ruokafilosofiaani ja näkemyksiini terveellisestä sapuskasta.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 15:29:09 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kuten jo aikaisemmin sanoin, en ota kantaa siihen mitä Peksu sanoo, mutta minusta siis keskustelussa voisi todeta että hän on väärässä, se että hän saisi esittää mielipiteitään vain jossain ketoiluosastolla on vapaan mielipiteen rajoittamista. Samalla nyt sai taas ketokarppaajatkin vähän rökitystä, onneksi on oma ruokavalio sen verran toimiva että kestää sellaisenkin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 15:38:00 
Minun mielestä rasvasta tykkääjä on ihan viisaasti liikkeellä. Hän ihan selvästi kuuntelee kehoaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 15:43:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Mielestäni svistyneeseen mieleipiteiden vaihtoon ei kuulu oman näkemyksen julistaminen ainoana totuutena, mitä Peksu harrastaa. Sinä mlv et ole sitä harrastanut ja olet asiallisesti tuonut esille sen, että sinulle ketokarppaus sopii, ja sillä saat pidettyä d2:n menestyksekkäästi aisoissa, ja pystyt sitä noista lähtökohdista myös muille suosittelemaan. Itselläni ei myöskään ole sellainen fiilis, että en sinun mielestä rentokappaajana voisi sanoa karppaavani.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 16:19:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Ei peksu ole ainoa, joka on aina oikeassa, me kaikki olemme aina oikeassa. Emmehän me muuten tänne mitään kirjoittaisi...

Joskus on vaan niin mukavaa provosoitua oikein kunnolla ja antaa palaa sydämen kyllyydestä. Paskat jälkiseurauksista ja idiootiksi itsensä tuntemisesta, se rapula tulee sitten joskus paljon myöhemmin...

Alkuperäiseen kysymykseen: voi kai sitä rasvaa lisätä ja katsoa mitä siitä seuraa. Jos metaboolista ongelmaa ei ole, niin siitä vaan. Jos taas muutokset huonontavat oloa, niin sitten mietitään uudestaan.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 20:11:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Toisinsyöjä kirjoitti:
Henkilökohtaisesti minulle riittäisi se, että Peksu ei määrittelisi muita ihmisiä ei-karppaajiksi, koska eivät ole ketokarppaajia.

oulaliina kirjoitti:
Mielestäni svistyneeseen mieleipiteiden vaihtoon ei kuulu oman näkemyksen julistaminen ainoana totuutena, mitä Peksu harrastaa.

-juu,ei tämän asian ymmärtäminen pitäisi olla niin vaikeaa.

Minä en ole rajoittamassa kenenkään kirjoitusoikeutta mihinkään osioon.Mutta karppaajien maine kärkkäinä,hyökkäävinä hörhöinä ei ainakaan vähene jos arvon peksu on joka säikeessä huutamassa jollekkin 31 g hiilihydraattia päivässä syövälle raukalle että "Tuo ei ole karppausta nähnytkään".

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 21:46:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Eiköhän se karppaajien maine ole mennyt jo aikaa sitten.
Jos ja kun kaikkea voidaan käyttää (selektiivisesti) karppeja vastaan.
Syitä löytyy aina, niinkuin on löytynyt aina ennenkin.

On löytynyt sinusta, tiikeri; ja minusta; ja kovin monesta muustakin ennen ja jälkeen pekusn :D

Eikä siitä huolimatta mistään löydy niitä tuhatta tutkimusta,
joita nuo kansakunnan kaapin päällä koreilevat viralliset gurut väittävät.

Niin kauan kun niitä ei löydy, kaikki muu on vain markkinointikikkaa ja sensellaita, IMO

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-06 00:44:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
No on toki.Siinä Els on oikeassa.
Mutta olen kuvittelevinani ainakin,että palstan yksi harvoista konsensuksista on se,että karppaajan tiukka määritelmä ei vaadi ketoilua?

EDIT:
Enkä siis näe minkään osapuolen etuna tuon kaltaista määritelmää ajavaa räyhäystä.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-06 07:15:34 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Peksu on varsin harvinainen tapaus, ei sen kannata antaa häiritä elämää tai keskustelua kovin paljoa.

Peksu ilmestyy ketjuun huutomerkkeineen julistamaan niin kannattaa suhtautua kuin korttelin hölösuuhun - siinä se taas on, hei hei.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-06 09:40:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
RaahenTiikeri kirjoitti:
....Onhan 150g hiilihydraattia nyt huomattavan vähän tavisruokailuun verrattuna.
Jonkinlaiseen liikuntoon yhdistettynä 150g/päivä on jo kehon näkökulmasta liki vähähiilihydraattista.

Joopa joo, mutta kun tuolla hiilarimäärällä ei saavuteta sitä terveydellistä etua vs virallistahon lautasmalli, mitä voisi saavuttaa... Jos tähän lainataan A. H:n sanoma, niin se on "että ei voi olla vain hiukan raskaana"!!!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-06 09:46:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Peksu kirjoitti:
Joopa joo, mutta kun tuolla hiilarimäärällä ei saavuteta sitä terveydellistä etua vs virallistahon lautasmalli, mitä voisi saavuttaa... Jos tähän lainataan A. H:n sanoma, niin se on "että ei voi olla vain hiukan raskaana"!!!


Sori nyt Peksu kun sadan paraatisi päälle, mutta kyllä tuollakin hiilarimäärällä saavutetaan ihan riittävästi terveysetuja osalle porukkaa. Jos SINÄ et tuolla hiilarimäärällä saa niitä etuja, niin ei se tarkoita sitä etteikö joku muu voisi saada.

Vähintään yhtä olennainen kuin se hiilareiden määrä, on meikäläiselle niiden laatu. Voin huoleti pitää joskus karkkipäivän, koska sokeri ei tee systeemilleni mitään pitkäaikaista hallaa, sen sijaan pienikin määrä viljaa - sellaisenakin päivänä jolloin ne hiilarit silti jäävät matalalle, esim. 70g - tuottaa esim. epämääräisiä nivelkipuja ja vanhojen urheiluvammojen juilimista.

Ja minä siirryin karppauksen aloittaessani pikkuhiljaa matalahiilarisempaan suuntaan. Siinä alkuvaiheessa hiilareita oli varmaan päivässä aina tuo vähintään 150. Ja jo silloin huomasin esim. ihon kunnon parantuneen, hengitystieallergian hellittävän jne. Eli terveysetuja näkyi HETI kun vähensin hiilihydraatteja ja lisäsin rasvaa.

Minun kokemukseni mukaan siis lainaamani ote Peksun tekstistä on ihan puppaa.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)