karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-27 10:11:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Chas karppaa
ViestiLähetetty: 2014-10-10 10:59:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamupala:
1 keitetty löysä kananmuna, 1 Oululaisen Lempeä kaurakorppu reilulla Oivariinilla ja metwurstilla, 1 tomaatti. 3 kuppia kahvia mustana.

Lounas toimiston alakerran lounasravintolassa:
Alkuun bataattikeittoa kurpitsan siemenillä. Pääruuaksi possun lehtipihvi maustevoilla, jotain höyrytettyjä kasviksia (ainakin papuja, porkkanaa, parsakaalta, paprikaa) siihen kylkeen. Lisäksi myös salaattilautanen, jossa perus salaatti-tomaatti-kurkku valmiilla salaattikastikkeella, vähän graavilohta, 2 palaa silliä, jotain currylle maistuvaa coleslawta, waldorfin salaattia, jotain vihreää salaattia, jossa oli pulled porkkia ja paprikaa ja jotain salaattia, jossa oli kirsikkatomaattia, kalamata oliiveja ja fetajuustoa jossain kastikkeessa. Jälkkäriksi teetä makeutusaineella.

Kaimaanille suuri kiitos tsempistä!! <3

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-11 09:55:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihanaa kun on viikonloppu <3 Ei ole mihinkään kiire :)

Eilen söin töistä tullessani itsekasatun salaatin. Kävin cittarissa ja siel oli sellanen kylmäallas, jossa oli kaikkia salaattijuttuja, joista sai itse kasata mieleisensä kippoon. Hinta painon mukaan, oli muistaakseni 14,90 e/kg. Ihan jees salaatti oli, aikalailla tuli kasattua sen mukaan, mitä teki mieli. Otin ainakin katkarapuja, jokirapuja, kananmunaa, kirsikkatomaatteja, mozzarellapalloja, tuoretta ananasta ja avokadoa. Siihen kylkeen myytiin jonkun pienemmän valmistajan tekemiä valmiita salaattikastikkeita pienessä purkissa, maksoi 0,65 e.

Noin 1,5 h touhusin kotona, purin yhden muuttolaatikon, siivosin vessan, ripustin pari valokuvaa seinälle ja pakkasin viikonloppukamat laukkuun. Sit autoilin Tampereelle. Pyykkiä en oo ehtinyt peseen joten jouduin ottaan likapyykit messiin ja hoitaan sen täällä. Käyhän se niinkin.

Tampereella kävin kaverin kanssa syömässä siipiä. Söin 9 friteerattua kanansiipeä Teksas Pete-voi -kastikkeessa, pari porkkana- ja selleritikkua ja vähän Aurajuustodippiä. Ruokajuomaksi join yhden ison oluen. Ruuan jälkeen mentiin vielä naapuriin baariin, joka on mun kantapaikka. Join yhden ison kolmosen, yhden ison erikoisoluen ja yhden ison aidon englantilaisen siiderin. Melkosta juopottelua ollut kyl koko viikko o_O Yleensä ei ihan näin tule juotua vaan nyt on jotenkin ollut sellaisia tilaisuuksia ja on kyl maistunut aina se muutama bisse. Ja tänään pitäis taas muutama ottaa kun tapaan vanhoja lapsuuden ystäviä <3

Tänään aamupalaksi söin 2 Oivariinissa paistettua munaa, 2 HK Aitonakkia, 4 siivua pekonia ja tomaatin. Jääkaapissa sattui olemaan kuohukerman jämät, joten tein cappuccinon, mikä oli tosi jees :)

Nyt tarkoitus olisi lähteä pyörähtämään keskustassa, Anttilassa oli matkalaukkuja hyvässä tarjouksessa, joten sinne pitäisi ainakin. Samoin uusia saappaita tekisi mieli, joten parissa kenkäkaupassa voisi ehkä pyörähtää. Oon kyl katsonut yhdet valmiiksi jo Zalandolta, vaan jos löytyisi jotkut kivat ja saisi ne heti jalkaan niin olis jees. Ruokakauppaankin pitäisi sit, onneks on mielessä mitä kokkaa, niin ei oo stressiä siitä :)

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-12 10:40:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sunnuntai sunnuntai sunnuntai!!!! Ihanaa <3

Kävin eilen siellä kaupungilla, mutta matkalaukkua tai saappaita en löytänyt. Saappaita en jaksanut lopulta edes kaatsella, ja se matkalaukku tarjous oli ainoastaan Netanttilassa vaikka olin omasta mielestäni katsovinaan siitä s-postiin tulleesta tarjouksesta sen löytyvän molemmista. Käväisin kuitenkin vielä Puutarhakadun Halosella tarkoituksena löytää joku kiva toppi/paita illaksi. Ja löysinkin, ja vielä tosi edullisesti! En ollut tiennyt, että siellä yläkerrassa on ISO outlet-osasto, ja siellä tuntui olevan tosi hyvin vaatteita ja tosi edullisesti.

Välipalaksi söin 3 sellaista Babybell-minijuustoa ja kourallisen suolapähkinöitä.

Ruuaksi tein jauhelihakastiketta ja "spagettia". Jauhelihakastikkeeseen naudan jauhelihaa, 2 porkkanaa, 1 iso sipuli, 4 kynttä valkosipulia, 400 g tomaattimurskaa, noin desi valkkaria, noin desi kuohukermaa, 1 paketti Koskenlaskijaa ja mausteetksi suolaa, pippuria, timjamia, oreganoa ja vähän sokeria. Spagettina niitä 0 hh shiratake-nuudeleitä, ne kyl toimii niin hyvin pastan korvikkeena. Kylkeen salaattia, jossa rucolaa, tomaattia, mozzarellaa, pestoa ja oliiviöljyä. Jälkkäriksi 1 dl hedelmäsalaattia. Jotenkin teki kaupassa tosi paljon jotain makeaa mieli ja myös ajattelin, että pieni lisähiilari ei oo pahitteeksi jos meinaa juoda oikein kunnolla. Se salaatti oli kyl niin hyvää <3 Laitoin tuoretta ananasta, kotimaista omenaa, 1 appelsiinin ja 1 banaanin.

Sitten tulikin juotua, ei kyllä mitään övereitä. Kaverin luona etkoillessa join 4 pientä Koffin Liteä, baarissa yhden 0,4 l tumman lagerin ja lopulta 2 vodka-Red Bull -drinksua. Nämä olivat ihan tavalliseen sokerilliseen Red Bulliin tehtyjä. Yöpalaksi söin 2 niitä minijuustoja, 2 dl sitä hedelmäsalaattia ja kourallisen suolapähkinöitä.

Pahaa oli noi sokeridrinksut ja hyvää oli se, että istuin kaverin luona koko illan kippoon pilkotun Fazerin pähkinäsuklaan ja Hopeatoffeiden vieressä ja yhtäkään en ottanut.

Äsken söin aamupalaa. Söin munakokkelia (kananmunia, kuohukermaa, suolaa, pippuria ja ruohosipulia hitaasti pienellä lämmöllä jatkuvasti sekoittaen), 4 siivua pekonia, 2 HK Aitonakkia srirachalla, tomaatti, kurrkua, suolakurkkua. Cappucino kun oli sitä kuohukermaa. Aamupalan lomassa tilasin sen matkalaukun Netanttilasta ja ne saappaat Zalandolta. Se laukku varsinkin oli kyl todella hyvä tarjous, matkustamokokoinen Benettonin perässä vedettävä laukku 49 e, kun sen hinta on 109,90 e. Laukku on myös kivan näköinen.

Jonkun ajan päästä pitäis eilen näkemien ystävien kanssa lounaalle, saapa nähdä kuinka fiksusti siellä tulee syötyä. Ajatus kaiketi oli joku burger-paikka.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-13 07:15:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilinen ulkona syönti jäi välistä, kun lopulta en ehtinyt keskustaan hierojan vuoksi. Söin ruuaksi sit sitä lauantaista jauhelihakastiketta ja "spagettia", sekä sitä salaattia.

Iltaruuaksi tein taas pizzaa, tällä kertaa Vyötärönmetsästäjän pohjalla. Täytteeksi laitoin tuoretta ananasta, mitä jäi siitä hedelmäsalaatista, kinkkua, herkkusieniä ja tonnikalaa. Oli hyvää! Jälkkäriksi söin noin 1,5 dl hedelmäsalaattia.

Nyt aamulla oli tuttuun tapaan herätys 4:30 ja autoilu Tampereelta töihin. Kurjaa, kun tuo "talvikausi" on taas alkanut, ihan pilkkopimeää koko matka. Yleensä kai ihmisillä tulee keväällä autokuume, mutta mulla se iskee aina näin talven kynnyksellä. Alan ensiksi haaveilla tehokkaista xenoneista ja vähän myöhemmin nelivedosta ja Webastosta :)

Autoillessa join vaan sokerittoman Batteryn, oli mul aamupalaakin mukana vaan ei jostain syystä ollut yhtään nälkä. Ehkis kohta sitten.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-13 11:31:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamupala tuli syötyä ysin maissa kahvilla, 3 Babybell minijuustoa ja Valion Pro feel mangojuoma.

Toimiston alakerran lounasravintolassa on Octoberfest-viikko, joten koko viikon tarjolla on erilaisia saksalaisia ruokia. Kivaa vaihtelua tavalliseen :) Tänään alkupalaksi söin saksalaista kalakeittoa, jossa oli lohta, katkarapuja, juureksia (ei perunaa!! o_O) ja paljon mausteita kirkkaassa liemessä. Pääruuaksi söin bratwurstia, smetanassa haudutettua hapankaalta ja niitä pieniä kaaleja, mitä monet inhoaa. Oikeasti, apua, nyt hukkui niiden nimi ihan täysin. Brüssel's sprout, brüsselin kaali, vaan mikä se tutumpi suomalainen nimitys on? Lisäksi salaattipöydästä vihreää salaattia, jossa oli eri salaatteja ja kaalta ja jotain, valmista salaattikastiketta, tomaattia, jotain tuorekurkkusalaattia, lihahyytelöviipale, maksapasteijaviipale, piparjuurella maustettua graavilohta. Jälkkäriksi teetä makeutusaineella.

Mulla on tänään seisomatyöpiste käytössä. Aivan järkyttävä jumi ollut nyt pari viikkoa tuolla yläselässä ja eilisen hieronnan jälkeen tunnun olevan vaan entistä enemmän lukossa. Istuminen tuntuu tuolista riippumatta ihan kauhealle tällä hetkellä, joten virittelin tuollaisen ison muovilaatikon työpöydälle ja nostin läppärin siihen. Näin tuon selän kanssa pystyy elämään, vaikka olen kyl tänäänkin ottanut pari ketorinia. Sekin hyvä puoli tässä on, että helpommin tulee venyteltyä ja pöyriteltyä käsiä ja kierrettyä selkää kuin istuessa.

Paskajuttu, että tänään joutuu vielä istumaan 4 h autossa :( Pitää olla huomenna aamulla Jyväskylän seudulla työmatkalla, joten ei auta kuin suunnata sinne. Salille olis kauhea ikävä, ja sekin niin auttaisi tuohon selkään. Katsoin, että mulla olis hotellilla pieni kuntosali ja mietin, että kehtaisinko hylätä työkaverit ja lähteä yksinään salille heilumaan tänä iltana.. Ainakin kamat vois ottaa mukaan ja katsoa tilannetta sit siellä.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-15 18:42:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihana olla kotona :)

Maanantaina kävin pikaiseen kotona vaihtamassa kamat matkalaukkuun, söin 2 Babybell minijuustoa ja puolet Valio Pehmeän täyteläisestä rahkasta. Sit autossa istumista Jyväskylään. Matkalla kuppi kappia eikä muuta, vaikka toinen työkaveri söi suklaapatukan ja toinen pullan ni mä pysyin tiukkana. Joskus kasin jälkeen oltiin perillä ja mentiin sit porukalla syömään ihan vaan hotellin ravintolaan. Oli silti tosi hyvää ruokaa! Söin jonkun grillilautasen, jossa oli ylikypsää naudan rintaa ja medium naudan ulkofilettä, juureksia ja bearnaise-kastiketta ja jotain toista kastiketta. Lisäkkeen sai valita itse, joten otin vihersalaatin. Ruuan jälkeen hylkäsin ne työkaverit ja suuntasin oikeastikin salille! Mä olin niiiiiiiiiiin iloinen ja tyytyväinen siitä päätöksestä. Ja se "sali" ei ollut edes mikään huono sali vaikka olikin vain pieni huono; siellä oli tosi fiksusti mietitty vehkeet, joten siellä pystyi treenaamaan ihan oikeasti. Siitä sit vielä saunaan ja unille :)

Tiistaina söin aamupalan hotellilla, jälleen kerran leikkele+kasvis lautanen, pekonia, munakokkelia ja nakkeja, keitetty kananmuna, kahvia ja vettä. Oli ihan sairaan hyvää munakokkelia, yleensä se on sitä valkoista kumma-rakenteista hyllyvää juttua, vaan tää oli sellasta keltaista ja kermaista ja ihan oikean munakokkelin rakenteista o_O Pitänee kenties alkaa toivoa tuota samaa hotellia matkapalvelun tytöiltä kun tulee seuraava reissu tuonne suunnille.

Lounasta söin jossain pienessä lounasravintolassa, annos tuotiin valmiina pöytään. En viitsinyt alkaa siinä kassalla sanoa, että ei laita perunoita lainkaan kun ajattelin siinä olevan vaan 1 keitetyn perunan, jonka voi huomaamatta jättää. Kun lautanen kannettiin eteen, siinä oli neljä isoa keitettyä perunaa :shock: Jätin ne syömättä, vaikka tuntui tosi pahalle heittää sellainen määrä ruokaa menemään :( Muuten se ruoka oli tosi hyvää, kana oli todella mureaa, kerma kastike oli todella kermainen ja ihan oikeaa kuohukermaa vieläpä ja lämpimät lisäkejuurekset oli ihan jees. Vähän söin myös jotain perus salaattia valmiilla kastikkeella siihen kylkeen.

Päivän lopuksi taas autossa istumista ja matkalla 1 Valio Pro feel vaniljan makuinen juoma. Kotona olin kasilta kiljuvan nälän kanssa. Raahauduin lähikauppaan ilman mitään suunnitelmaa, ja himaan päädyin valmiiden gordon bleu -kanapihvien, tosi yksinkertaisten salaattivermeiden ja Kruunumajoneesin kanssa. Heitin yhden kanapihvin uuniin, hiilareita siinä mahtoi olla 8,6 g että ei kovin hääviä kamaa. Kyljessä salaatti-kurkku-kirsikkatomaatti-fetajuustokuutio ja sitä fetan öljyä. Majoneesin maustoin itse. Mut eipä ollut Kruunumajoneesi hääviä. Oon pitkän aikaa ostanut ainoastaan Hellman'sin Realia jos en ole itse jaksanut väsää, vaan tuolla ei ollut ja otin sitten tuota entistä suosikkia. Vaan aika järkky sivumaku siinä oli. Mut joo, tässä ateriassa oli sentään edes yritystä että ei ihan täysin valmista ollut kuitenkaan :D

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-15 21:37:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Keskiviikko on mennyt melkein normaalisti, mitä nyt vähän kiire töissä.

Heräsin normaaliin aikaan 5:30 ja aamupalaksi joskus ennen seiskaa söin munakkaan (2 munaa, kuohukermaa, suolaa ja pippuria), jossa täytteenä öljyssä säilöttyä fetajuustoa ja tomaattia. Paitettu reilussa Oivariinissa. 3 kuppia kahvia.

Koko aamupäivä ja alkuiltapäivä meni kokouksissa kiireisissä merkeissä. Meinasin jopa missata lounaan kun jumiuduin puhelimeen puhumaan. Toimiston alakerrassa saa lounasta kahteen saakka ja puoli kahdelta ehdin vasta syömään, mikä on mulle todella myöhäinen aika. Yleensä syön lounaan joskus 11 maissa. Jokatapauksessa Octoberfest-viikko jatkuu siellä, joten teeman mukaan tuli syötyä. Alkukeittona oli joku perunasosekeitto, joten skippasin sen ja otin normaalia enemmän salaattipöydästä. Söin currywurstia, jotain kanaa ja mausteisia höyrytettyjä kukkakaaleja ja parsakaaleja. Salaattipöydästä vihreää salaattia valmiilla kastikkeella, tomaattia, kurkkua, jotain pähkinä-sellerisalaattia, lihahyytelöä ja jotain outoa broileri(?!?)leikkelettä. Sitten on pakko tunnustaa, että tänään otin jälkkäriä. Tarjolla oli omena struudelia, joten sitä oli otettava pieni pala kermavaahdon kanssa kun en oo koskaan aikaisemmin maistanut sitä missään niin halusin kokeilla. Oli ihan hyvää :)

Töiden jälkeen kävin kaupassa ja kotona olin jo kuudelta. Söin yhden Oululaisen Lempeän kaurakorpun Oivariinilla, maksamakkaralla, Salaneuvoksella ja suolakurkuilla. Oli niin jäätävä nälkä, että oli pakko syödä jotain ennen ruuan laittoa. Mutta sitten, mä oikeasti kokkasin, arkena! Siis ihan aidon oikeasti (uusi termi, kuulin eilen!) MÄ ARKIKOKKASIN! Vähänkö olen nyt ylpeä itsestäni ja varmaan muistelen tätä seuraavat 2 kuukautta "siis kylhän mä usein kokkaan, eihän siitä ole ku pari viikkoo ku viimeks.." -malliin :D

Tein thai-tyylistä nuudeliwokkia. Oivariinissa pyöritin Panang curry -tahnaa ja siinä ruskistin maustamatonta broileria, sipulia, porkkanaa, valkosipulia ja inkivääriä. Päälle pieni loraus kuohukermaa, soijakastiketta, kalakastiketta, limen mehua, srirachaa ja sokeria. Kun se oli keittynyt vähän kasaan, heitin joukkoon 0 hh shiratake nuudeleita. Oli todella hyvää, joskin aika tulista. Oli vähän niinku viittä vaille, että olis ollut liian tulista. Päälle reilusti tuoretta korianteria. Kafirlimen lehdet olis sopinut tuohon niin hyvin vaan mulla ei sattunut olemaan ja en muistanut katsoa oliko kaupassa.

Ilta on sit mennyt kotihommissa. Pesin 2 koneellista pyykkiä, kasasin Ikeasta ostetun työtuolin ja laitoin pöytäkoneen johdot kiinni ja siististi ja koneen toimimaan.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-16 15:34:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täs on hyvä väli kirjaa vähän näitä syömisiä :)

Aamupala
2 keitettyä kananmunaa (tuli ihan täydellisen puoli kovia <3<3<3), 1 kaurakorppu Oivariinilla, maksamakkaralla, Salaneuvoksella ja maustekurkuilla, 1 tomaatti ja pätkä kurkkua. Kolme kuppia kahvia mustana.

Lounas
Toimiston alakerran lounasravintolassa saksalainen viikko jatkuu, alkuun söin hapankaalikeittoa. Huh, miten outo ajatus laittaa hapankaalia keittoon, sitä siinä ihmettelin ja yksi kokeista sattui tulemaan paikalle. Mä kerroin epäileväni sen hyvyyttä ja hän kertoi mulle valmistusaineent, pekonia, smetanaa, valkosipulia, sipulia ainakin sen hapankaalin lisäksi. Kertoi myös että ei itse tykkää siitä keitosta. Mä päätin kuitenkin ihan huvin ja urheilun vuoksi ottaa sitä keittoa ja voi vitsit se oli hyvää!! Ei se maistunut yhtään hapankaalille, vaan se oli sellaista ihanan mausteisen pehmeää. Pääruuaksi söin loimulohta ja jotain kukkakaali-parsakaali-porkkana lisäkettä. Salaattipöydästä vihreää salaattia valmiskastikkeella, kirsikkatomaatteja, jotain jännää pähkinäsalaattia, lihahyytelöä, graavilohta ja parman kinkkuun käärittyä hunajamelonia. Jälkkäriksi teetä makeutusaineella.

Välipala
Valion Pehmeän täyteläinen maitorahka.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-20 07:48:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hiukan ollut kiireistä taas pari päivää, enkä ole jaksanut istua koneella niillä lyhyillä hetkillä kun on ollut tyhjää aikaa.

Torstaina söin loput siitä thai-wokista ja muutaman siivun Salaneuvosta. Kasailin yhden Ikea-lipaston ja muutenkin touhusin kotona niin, että illalla oli pitkästä aikaa nälkä ja söin iltapalaksi yhden kaurakorpun Oivariinilla, maksamakkaralla, Salaneuvoksella ja Maustekurkuilla.

Perjantaina väsytti ihan huolella aamulla ja venytinkin ylösnousua 5:50 saakka. Aamupalaksi söin 2 keitettyä kananmunaa, samanlaisen kaurakorpun kuin torstaina iltapalaksi, pätkän kurkkua ja tomaatin. Join 3 kuppia kahvia mustana.

Lounaan söin toimiston alakerrassa. Alkuun otin juustokeittoa. Pääruuaksi söin jotain mausteisia makkaroita ja Wienin leikkeen ja lisäkkeeksi jotain lämmintä punakaalijuttua. Salaattipöydästä otin ainakin perus vihersalaattia valmiskastikkeella, kurkkua ja tomaattia. Jälkiruuaksi kuppi teetä makeutusaineella.

Välipalaksi Valio Pro feel mangojuoma.

Töiden jälkeen kävin Porin keskustassa Anttilasta hakemassa sen NetAnttilasta tilaamani matkalaukun. Ajattelin, että vaan vedän sitä laukkua perässäni, mutta sepä olikin paketoitu isoon pahvilaatikkoon ja laatikko oli vielä sinetöity "Laatikon avaaminen kielletty myymälän sisäpuolella" -tarroilla. Paketti oli melko mielenkiintoinen kantaa autolle, varsinkin kun jalassa oli hommaan sopivat 12 cm piikkikorkokengät <3

Himassa sit pika-pakkaus uuteen matkalaukkuun ja suunta Tampereelle. Tampereella heivasin kamat sisään, vaihdoin vaatteet, korjasin meikit ja suuntasin hakemaan ystävää <3 Käytiin keskustassa Pancho Villassa syömässä. Siellä oli pihviviikot käynnissä, joten otin naudan ulkofiletta tequila-kastikkeella. Pihvin päällä oli reilusti Manchego-juustoa, sivussa tuoresalsaa ja maissintähkä-pala. Lisäkkeeksi otin salaattia, mutta se oli todella aneeminen jäävuorisalaatti-kurkku-tomaatti-jalopeno -viritys todella vähällä kastikkeella. Ruokajuomaksi join 0,5 l Pepsi Maxia. Ruuan jälkeen heivasin auton pois ja siirryttiin kantapaikkaan, jossa oli liuta muitakin ystäviä. Join 2 isoa kolmosta ja olin jo puolen yön maissa nukkumassa.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-20 08:30:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lauantaina nukuin peräti kymmeneen saakka. Minä tai unikaveri ei oltu jaksettu/ehditty käydä ruokakaupassa perjantaina, joten aamupala meni mitä-kaapista-ja-jääkaapista-löytyy -mallilla. Tein munakkaan (4 kananmunaa, kuohukermaa, suolaa, pippuria), johon laitoin purkin tonnikalaa ja silputtua ruohosipulia. Syötiin tuo kahteen pekkaan. Oli ihan jees. Join kupin espressoa.

Hyvin nukutun yön ja aamupalan jälkeen mulla oli ihmeen paljon energiaa ja ihan ihmeellinen kokkaus-innostus. Suihkun ja meikkauksen jälkeen lähdettiin keskustaan Kauppahalliin pyörähtämään. Suunnitelmissa oli toisinto siitä perjantaisesta Panchon annoksesta, joten kauppahallista mukaan tarttui hevosen ulkofilettä ja 12 kk kypsytettyä Lampaan raaka-maitoon tehtyä Manchegoa. Lisäksi otettiin vähän Parman kinkkua ja jotain tosi tulista salamia. Vierailtiin myös Pyörykkäbaarissa, jossa söin 2 mausteista makkaraa ja lisänä paria erilaista kaalisalaattia. Oli tosi hyvää ja maksoikin vaan jotain 4,50 e.

Kauppahallin jälkeen ajattelimme vielä vierailla uudessa Tampereen Torni hotellissa, mutta niin oli ajatellut myös aika moni muukin ihminen. Katsoimme jo ulkona, että ehkä ikinä Rautatieaseman "väärällä" puolella ei ole ollut noin paljoa ihmisiä. Astuimme kuitenkin hotellin aulaan ja pika-arvion jälkeen käännyimme pois, sillä aula oli ihan täynnä ihmisiä, joten hissiin pääsyä olisi saanut odottaa luultavasti tunnin vähintään. Täytynee odottaa pahimman ruuhkan laantumista. Kotimatkalla pysähdyimme vielä marketissa tekemässä loput ruokaostokset.

Alkupalaksi tein avokado-keiton (Avokadoa, kanalientä, kuohukermaa, purjoa, valkosipulia, jauhettua korianteria, juustokuminaa, suolaa, pippuria, limen mehua). Keitto ei ollut niin hyvää, sillä se olisi kaivannut lisää nestettä. Yleensä kasvissosekeitot tuppaa menemään liian vetisiksi, mutta tästä tuli kyl liian jäykkää. Tein lisäkkeeksi tuoresalsan (kirsikkatomaatteja, punasipulia, irtomyynnistä ostettuja pepperoneja, tuoretta korianteria, limen mehua, suolaa, pippuria, sokeria). Lämmitin maissin tähkiä uunissa ja tein niille chipotle-voin (Oivariinia, Chipotle Tabascoa, suolaa, pippuria). Pihvit suolasin ja pippuroin ja paistoin Oivariinissa kypsyydeltään raa'aksi ja laitoin ne folion sisään vetäytymään. Kastikkeen tein siihen pihvien paisto pannulle. Heitin noin desin, puolitoista Tequilaa, puristin limen mehua, yhden valkosipulin kynnen, soijakastiketta, pippuria sokeria ja kuohukermaa. Annoin sen keittyä reilusti kasaan. Pihvien päälle leikkasin vielä sitä Manchego-juustoa. Ruokajuomaksi Pepsi Maxia. Oli kyl todella hyvää! :)

Illalla kävin kaverin luona kahvilla ja join 2 kuppia mustaa kahvia. Iltapalaksi kaavailtuja verkkomeloniin käärittyjä Parman kinkku -juttuja en enää jaksanut tehdä saati syödä; tuo ruoka oli sen verran tuhtia.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-20 08:43:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sunnuntainakin nukuin kymmeneen vaikka olin edellisenä iltana mennyt ennen yhtätoista nukkumaan. Aamupalaksi tein perus viikonloppu settiä: Oivariinissa paistettua kanamunaa, 4 viipaletta pekonia, pari Saaremaan Siga Juustonakkia, kirsikkatomaatteja, pätkä kurkkua ja pätkä maustekurkkua. Join cappucinoa kun oli kuohukermaa jääkaapissa.

Kävin hierojalla ja sen jälkeen ruokakaupassa. Ostin ainekset pizzaan, ja teinkin sen, mutta loppujen lopuksi en sitten syönyt sitä. Mun pohjoisessa asuva nuorin pikkuveli likkakavereineen soitti kesken kokkailun ja kertoi olevansa tunnin päästä Tampereella ja kyselin syömään. Eipä voinut jättää tilaisuutta käyttämättä kun kuitenkin melko harvoin nähdään, joten söin sitten ulkona. Söin 12 kanansiipeä Teksas Pete-voi -kastikkeessa, pari selleri- ja porkkanatikkua ja join 0,5 l Pepsi Maxia. Veli ja hänen likkakaveri olivat käyneet katsomassa uutta koiranpentua itselleen, joten kuulemma kohta tällä tädillä on hoidettavana ja hellittävänä uusi koira-vauva <3<3<3

Hiukan mullakin tekisi aina koiraa mieli, mutta ei vaan mitenkään onnistu juuri tällä hetkellä tämän elämäntilanteen kanssa. Iltapalaksi söin pienen siivun sitä pizzaa (Vyötärönmetsästäjän pohja, jauhelihaa, sipulia, pepperoni-makkaraa, persikkaa ja aurajuustoa) ja 2 verkkomeloniin käärittyä Parman kinkkua.

Tänä aamuna edessä oli jälleen herätys 4:30, ja autoilu töihin. Autoillessa join sokerittoman Batteryn ja Arlan Proteiinimaidon. Töihin päästyä söin 3 Babybell -minijuustoa ja join 2 kuppia kahvia.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-20 13:58:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Toimiston alakerran lounasravintolassa on taas siirrytty normaaliin päiväjärjestykseen, mutta kiva kun he viitsivät aina välillä järjestää noita teemaviikkoja. Lounaan alkuruuaksi söin mustajuurikeittoa. Hiukan mä vierastin sitä makua, monesti mulla noiden oudompien ruokien kohdalla tulee sellainen olo, että ei oikein osaa sanoa oliko se hyvää vai pahaa vaan se maistuu ainoastaan oudolle. Mulla on tän mustajuuren kanssa menossa tämä totuttelu-vaihe eli se keitto siis maistui oudolle :)

Pääruuaksi söin kanan fileepihvin currykastikkeessa mustaherukkahillolla ja vähän jauheliha Bolognesea, jonka päälle laitoin juustoraastetta. Lisäksi höyrytettyjä vihanneksia (porkkanaa, herneenpalkoja, parsakaalta). Salaattipöydästä perus salaatti-kurkku-tomaattia valmiilla salaattikastikkeella, 1 pala silliä, 2 rkl graavisiikaa, jotain kaali-feta-oliivi.punasipuli -salaattia ja 1 rkl lohisalaattia. Jälkkäriksi teetä makeutusaineella.

Välipalaksi 2 kuppia kahvia ja 3 Babybell minijuustoa.

Kauhea ongelma keksiä, mitä ruokaa tekisi illalla. Mulla on tällä viikolla hyvin aikaa, kun olen Porissa koko viikon, joten nyt pitäisi oikeasti panostaa siihen arkikokkaukseen.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-21 09:24:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niin vaan jäi kokkailu eilenkin väliin. Höh! Eilinen ilta ei mennyt muutenkaan yhtään niinkuin suunnittelin. Mulla olikin hammaslääkäri eilen illalla, jota en ollut yhtään muistanut. Tai siis se luki kyllä KAIKISSA mun kalentereissa ja olin sen kyllä huomannut mutta jotenkin se ajatus ei vaan herättänyt mitään sellaista tunnetta että sille tarttis tehdä jotain. Siis ajattelin eilen olla rauhassa töissä ja sitten mennä kaikessa rauhassa ruokakauppaan ja himaan kokkaamaan ja puuhastelemaan. Yhtäkkiä vaan tajusin, että eihän se käy koska mun on mentävä hammaslääkäriin ja lähdettävä heti töistä jos meinaan ehtiä. Onneksi tajusin ja onneksi ehdin sinne, mutta se vaan sitten tarkoitti, että kello oli jo seitsemän kun olin himassa :(

Söin sitten kaupan tiskistä kasattua salaattia, jossa oli jäävuorisalaattia, kanaa, fetaa, ananasta, kurkkua, punasipulia ja jotain mangoraja-kastiketta. Ihan hyvää oli! Eilen illalla meinasi muutenkin ottaa vähän hermoon, ei siis pelkästään se kokkaamattomuus, vaan noin muutenkin. Oli huono työpäiväkin, ja sitten tuolla himassa alkaa vähän nyppiä tuo muuttohomma. Sain eilen viimeisen Ikea-lipaston kasattua ja sitä myötä purettua viimeisen muuttolaatikon. Kelasin, että mulla on yli kuukausi sitten ollut viimeksi sellainen arki-ilta kotona, että ei ole ollut mitään ylimääräistä tekemistä. Kun ensinnä syyskuun puolella oli pakkausta ja siivoamista, ja nyt tuosta kuun vaihteesta lähtien on ollut purkamista ja siivoomista. V****taa ihan huolella muuten kun itse siivoaa vanhan asunnon viimeisen päälle ja sitten siellä uudessa asunnossa ei ole siivottu lainkaan ja joutuu joka paikan siivoamaan ennen kun voi edes mitään kamoja purkaa :(

Tänään edessä olisi sitten siivouspäivä. Vaikka olen siivonnut kokoajan, niin kyl sitä pölyä ja roskaa vaan kertyy kokoajan. Mutta lohduttaudun sillä, että keskiviikkona ei pitäisi olla mitään, joten voisin mennä pitkästä aikaa salille tai vesijuoksemaan tai sitten olla vaan vaikka sohvalla koko illan. Ja ehkä jaksan kokatakin :)

Hain myös eilen ne mun tilaamat saappaat postista (Siwasta :) ), vaan ne ei sopinut yhtään mun jalkaan :( Olin niin pettynyt!! Jalkaterän kohdalta ne oli liian ahtaat, varsi oli liian pieni mun pohkeelle (menivät juuri ja juuri kiinni, mutta puristivat) ja lisäksi se saapas oli vaan liian jäykkä nilkan kohdalta. Se ei siis antanut juuri yhtään periksi vaan puristi ja kiristi ja piti hirveää nitinää kun niillä käveli. Ja otin vieläpä sen 39 kun mulla on 38-39 jalka. Harmittaa, ne oli niin hyvän näköiset!! Vaan ei auta kun palautella, mulla on periaatteena erityisesti noiden korkea korollisten kanssa, että yksiäkään en osta, jotka tuntuu huonolle jalassa. Kyl korkkareilla pitää pystyä kävelemään normaalisti.

Aamulla nukuin peräti 6:00 saakka! Mul oli kasin jälkeen aika renkaan vaihtoon, joten tulin vasta ysiksi töihin. Ihan kiva välillä nukkua vähän pidempään :) Aamupalaksi söin munakkaan (2 kananmunaa, kuohukermaa, suolaa, pippuria), jossa oli kinkkua ja tomaattia, lisäksi söin pätkän kurkkua ja join 3 kuppia kahvia.

Äsken töissä söin pienen palan omena-rahka-kakkua. Työkaveri oli leiponut ja tuonut syntymäpäivänsä kunniaksi. Nää tilanteet on mulle pahoja. Siis niinkun mun ei yhtään tehnyt sitä kakkua mieli ja aivan hyvin olisin voinut olla ilman, mutta mulla jotenkin istuu tiukassa sellanen ajattelu, että olis epäkohteliasta olla ottamatta. Että toinen on nähnyt hirveästi vaivaa ja leipoo hyvän kakun, niin jotenkin tuntuis väärälle olla ainoa, joka ei syö sitä. Niinkun eri asia, jos joku tuo jotain kaupan valmispullaa tai karkkia, mutta jos se on itse leivottua. Ja myös jos on jotain mansikkajuttua, niin siitä voin kieltäytyä kun olen allerginen ja saan ihottumaa, mutta jos ainoa syy kieltäytyä on dieetti.. Ja niinkun erityisesti kun mä olen kuitenkin suht normaalipainoinen ja hoikempi kuin sen kakun leiponut, niin musta sekin sitten olisi jotenkin epäkohteliasta kieltäytyä dieettiin vedoten..

En sitten tiedä, johtuuko kasvatuksesta vai mistä, että mä koen tuon vaikeaksi. Samaa ongelmaa mulla on kokouspullienkin suhteen. Esim. siellä Espoon koulutuksessa oli ihan helppoa olla syömättä niitä pullia, kun tilanne on koulutus ja siellä on paljon ihmisiä eikä kukaan kiinnitä huomiota. Mutta sitten taas jos on silleen pienen porukan kokous, jossa mahdollisesti käsitellään vielä ikävää asiaa, niin en ainakaan halua niissä tilanteissa antaa itsestäni ulospäin kuvaa, että olen nirso ja että mulle ei kelpaa..

Luultavasti teen vaan tästä asiasta itse hirveän ongelman mun pään sisällä :) Vaan ainakin toistaiseksi olen päättänyt mieluummin ottaa ne ylimääräiset hiilarit sitten. Ja kakku oli ihan sairaan hyvää :D

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-22 09:24:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilinen lounas ei mennyt oikein nappiin. En tiedä vaikuttiko se ylimääräinen kakkupala siihen, että lounasaikaan ei ollut oikein nälkä. Söin alkuun porkkanasosekeittoa ja pääruuaksi kasvisgratiinia (niitä eilisiä kasviksia jossain juustokuorrutteessa) ja naudanliha kastiketta. Salaattipöydästä otin perus salaatti-kurkku-tomaattia valmiilla salaattikastikkeella, 1 rkl graavilohta, 2 rkl graavisiikaa ja 1 pala silliä. Jälkkäriksi teetä makeutusaineella. Tosiaan en meinannut saada tuota lihaa millään syötyä. Pyörittelin niitä suussa ja en meinannut saada nieltyä. Eikä ne olleet lainkaan sitkeitä tai pahan makuisia. Ei vaan jotenkin maistunut ja lounas jäi melko heikoksi :(

Iltapäivällä tulikin sit kova nälkä. Söin välipalaksi Valion Pehmeän täyteläisen maitorahkan, mutta se ei oikein auttanut lainkaan. Muutenkin otti päähän, ja mielessä kävi jo mäkkärillä käynti. Vaan fiksu kaveri tuumasi mulle watsupissa, että sen reissun jälkeen mua V****tais vaan kahta kauheammin. Ja koin valaistumisen hetken, että näinhän se tietysti on. Niinpä suuntasin kiltisti kauppaan. Tein ruuaksi todellista pikaruokaa, "pasta" carbonaraa. Paistoin pannulla pekonia, heitin joukkoon kinkkukuutioita, kermaa ja mustapippuria. Annoin keittyä vähän kasaan. Sit heitin sekaan shiratake-nuudeleita, kananmuna ja parmesania. Pyörittelin niitä pannulla kunnes kastike oli sopivan paksua ja kananmuna hyytynyt. Noi shirataket on kivoja, kun niitä ei tarvitse keittää tai mitään, ainoastaan lämmittää. Niinpä ruoka oli lautasella noin 5 minuutissa. Kaverina söin kirsikkatomaatteja ja kurkkua.

Aloin siivota 18:30, ja tuumasin, että mulla on 2,5 h tehokasta peliaikaa ennen Mentalistin alkua. Hirveällä sykkeellä siivosin koko asunnon läpi ja pysyin vieläpä aikataulussa :) 20 m2 on nyt enemmän siivottavaa vanhaan asuntoon verrattuna vaan toisaalta tuo avaruus nopeuttaa ja helpottaa kun asioita ei tarvitse siirrellä jne.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-22 09:59:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Terve :smt006
ooohh... shirataki-nuudeli. En oo ikinä kuullutkaan. Tai siis nyt oon - kiits :) Täytyypä kollata muutama kauppa. Nämähän kuulostaa ihan tolkun ruualta (googlen mukaan)
On muuten tuttua hommaa tuo että ensin ei oo nälkä kun pitäis syödä ..ja sitten tulee kaikki älyttömyyksiä mieleen... :oops:

päikky Kuva

ViestiLähetetty: 2014-10-22 15:36:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka Maura!! :)

Juu mä olen tykästynyt noihin nuudeleihin todella paljon. Paras pastan korvike mun testaamista vaihtoehdoista. Itse oon tilannut noita Fitnesstukusta, siellä myydään noita mun käyttämiä Star Nutritionin nuudeleita 16 kappaleen paketissa. Vinkkinä, että kannattaa huuhdella ne kylmällä vedellä reilusti ennen käyttöä niinkuin siinä paketissakin neuvotaan. Niissä on meinaan aika voimakas se ominaistuoksu :)

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-23 08:00:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen oli pitkästä aikaa ihan normaali arkipäivä. Ei mitään erikoista ja poikkeavaa, kertakaikkiaan ihanaa vaihtelua :)

Heräsin normaalisti 5:30. Aamupalaksi söin munakkaan (2 kananmunaa, kuohukermaa, suolaa, pippuria) kinkulla ja kirsikkatomaateilla. Kylkeen pätkä kurkkua ja 3 kuppia kahvia mustana.

Lounaalla söin alkuun kanakeittoa. Siinä oli kanaa ja kasviksia (ei taaskaan perunaa, onkohan joku alakerran kokkipojista karppi..). Keitto oli tosi hyvää, ihanan mausteisen tuhtia, oikein keliin sopivaa. Pääruaksi söin puna-ahventa ja välimerellisiä lämpimiä kasviksia. Salaattipöydästä perus salaatti-kurkku-tomaatti valmiilla salaattikastikkeella, 1 pala silliä, 1 rkl graavi siikaa. Toi kala oli mun mielestä tosi hyvää. Se oli kieltämättä silleen viittä vaille kypsää (joku sanois raakaa), mutta mä tykkäsin siitä rakenteesta sellaisenaan ja se maistui ihanan raikkaalle. Työkaveri taas inhosi sitä, hänen mielestään se oli vetistä. Makukysymyksiä :) Jälkkäriksi kuppi teetä makeutusaineella.

Välipalaksi Valion Pehmeän täyteläinen maitorahka.

Olin päättänyt olla töissä myöhään, kun on vähän paperihommia tehtävänä kuun loppuun mennessä. Niinpä otin annoksen sitä eilistä carbonara-"pastaa" ja pätkän kurkkua ja kirsikkatomaatteja mukaan ja söin siinä näpyttelyn ohessa. Mulla oli myös salikamat mukana ja suuntasin pitkästä aikaa salille töiden jälkeen. Ihan kätevää näin, mun kuntosali sijaitsee mun vanhan asunnon vieressä, mutta uudelta asunnolta on autoilumatka sinne. Lisäksi siinä lähistöllä on kuuteen saakka maksullinen pysäköinti, joten mieluummin menee sitten vähän myöhemmin treenaamaan. Hiukan olen miettinyt salin vaihtoa tuosta asunnon vaihdosta johtuen. Ihan lähellä nykyistä asuntoa ei ole mitään kivaa salia, mutta pyöräilymatkan päässä olisi kaksi hyvää vaihtoehtoa. Nykyisellä salilla ei ole saunaa tai ryhmäliikuntatunteja, mutta näissä molemmissa mun miettimissä olisi molemmat. Mulla oli vanhassa asunnossa oma sauna ja nyt ei ole, niin sillä vähän mietin sitä saunallista salia. Ja aina välillä tulee himo käydä jossain jumpassa, joten olisi kiva kun olisi sekin vaihtoehto olemassa. Toisaalta taas nämä kaksi ovat aika reilusti kalliimpia verrattuna mun nykyiseen saliin.. Nähtäväksi jää, jaksaako vaihtaa :)

Iltapalaksi söin Oululaisen Lempeän kaurakorpun munavoilla (1 keitetty kananmuna, samanverran Oivariinia), 2 kinkkuleikkeellä, kylkeen kurkkua, paprikaa, raejuustoa ja pari viipaletta maksamakkaraa. Ihan hillitön himo ollut tuohon maksamakkaraan nyt, ja oon miettinyt, että onkohan mulla joku puutos, josta elimistö yrittää kertoa.. Tai sitten oon vaan nainen, jolle tulee selittämättömiä himoja :)

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-23 08:08:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Huomenta :D
Maksamakkara on ihan parasta! Juustosiivulle viipale maksamakkaraa + siivu suolakurkkua =P~

päikky Kuva

ViestiLähetetty: 2014-10-23 14:50:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hellou!!

Juu maksamakkara on <3 Mut mulla menee sen syönti tosi kausissa, joskus sitä tekee kokoajan mieli ja sitten on taas monen kuukauden tauko ennen kuin ostan taas.

Aamupalaksi söin 2 Oivariinissa paistettua kananmunaa ja 3 siivua pekonia, kurkkua ja paprikaa. Join 3 kuppia kahvia mustana. Yleensä ei tule syötyä pekonia keskellä viikkoa aamupalaksi vaan nyt oli poikkeus kun sitä jäi avattu paketti siitä carbonarasta.

Lounaalla skippasin alkuruuan kun oli makkarakeittoa ja siinä oli nyt sit perunaa. Söin Wienin leikkeen, joka varmaan oli perjantailta jämä ja ruusukaaleja voin kanssa siinä sivussa. Salaattipöydästä otin perus salaatti-kurkku-tomaattia valmiilla salaattikastikkeella, 1 rkl graavisiikaa, 2 rkl vesimelonia, 3 rkl maustettuja kyssäkaalin paloja ja 2 rkl porkkanaraastetta. Onneksi oli noita perjantaisia leikkeitä, "oikeat" ruokavaihtoehdot olis ollut merimiespihvi (perunaa) ja kaalikääryleet (ei vaan yhtään tehnyt mieli). Tuota kyssäkaalia en tunnistanut ja oli pakko kysyä tarjoilijoilta. En ole koskaan itse ostanut sitä, ja varmaan en aikaisemmin syönytkään, mutta se oli kyl hyvää! Sellaista raikasta ja rapeaa, ja toi oli hyvin maustettu.

Välipalaksi söin Valion Pehmeän täyteläisen maitorahkan.

Kohta täytyisi suunnata kotiin. Mulla tulee mun pohjoisessa asuvat vanhemmat kylään loppuviikoksi <3 Saapa nähdä miten käy syömisten kanssa. Heille ei ole mitenkään outoa, että tiukistelen hiilareiden kanssa ja dieettaan, koskaan en saa mitään ihmettelyä syömisistäni ja aina saan tsemppausta. Mutta toisaalta aina he tuovat mukanaan itselleen kaiken maailman karkkeja ja pullia ja tuoksuvia leipiä, että itsekuri pääsee tosi koetukselle :D

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-25 06:47:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Torstaina ei huvittanut taaskaan kokata, joten söin Oululaisen kaurakorpun Oivariinilla, kinkkuleikkeellä, kananmunalla ja paprikalla. Kylkeen, kurkkua, tomaattia ja raejuustoa.

Äidin ja isän kanssa käytiin moikkaamassa mun mummoa, hän on vähän sairastellut, mutta ihan OK kunnossa nyt tällä hetkellä. Pitäisi käydä useammin moikkaamassa kun kerran samassa kaupungissa hänen kanssaan nykyään asun vaan kun aina on muka jotain kiireellisempää.

Äiti sanoi, että mä näytän hoikemmalle kuin kesällä!! Tiedä sit, jos dieetti olis vaikka purrut. Itse en oikein osaa sanoa, ei mikään vaate ainakaan pyöri vielä päällä ja vaakan mukaan mitään ei olis tapahtunut.

Iltapalaksi söin vielä kaurakorpun Oivariinilla, kinkulla ja juustolla.

― Albert Einstein

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00