karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-01 11:05:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 938 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-23 21:23:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään jälleen cheatti päivä, mutta siitä viis kaupungista löyty apu puhelinongelmaan ja nyt taas yhteys on avattu! Poskiontelovaivaan kokeilin sellasta että tein suolavettä ja sitä ruutalla nenää ja kyllä se tuntus vähän helpottuneen. Jumppailut olikin helppoja tänään joten niistäkään ei mukisemista. Nyt olen passissa odottamassa milloin pesue saapuu kalastusreissultaa, pikkuiita jo veneeseen nukahtanut, ja väenväkisin sinne piti päästä. Sorsiakin tuntuu liikuskelevan...

ViestiLähetetty: 2014-08-24 19:48:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino ?
Hyvä että kello on jo näin paljon ja että päivä on loppumaisillaan. Tämähän on itsensä kertausta, mutta jälleen aivan järkyttävä masispäivä huonon syömisen johdosta.
7km soutamista mutta jumpat taas meinaa jäädä.
Kynttilät laitoin kuitenkin kammiooni, vähä paloa elämään.
Onneksi pystyn aloittamaan joka aamu aina puhtaalta pöydältä, vaikka nyt ahistaakin niin huomenna on taas uusi päivä ja alku!

ViestiLähetetty: 2014-08-27 23:40:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka!

Mä olen myös seurannut Dieetit vaihtoon ohjelmaa. On siinä aina aika erikokoiset ihmiset. En kyllä haluaisi olla kummankaan kokoinen heistä. Jos vaikka ylipaino onkin ongelma monille, ei ole varmaan helppoa olla liian laihakaan. Välillä tuntuu, kun sitä ohjelmaa katsoo, että on aika vaikeeta saada se paino nousemaan.
Toinen ohjelma mitä joskus katselen, on Olet mitä syöt.
Siinä kanssa ne lihavien ihmisten ruokamäärät on kyllä niin kuvottavia. Oon miettinyt, että voiko olla edes totta? Voiko joku tosiaan syödä niin paljon roskaruokaa? Ootko katsellut sitä?
Olen hakenut halpaa jauhelihaa nyt 30 rasiaa. Pitäisi riittää vähäksi aikaa.
Tänään tein, siis eilisen puolella, kukkis-porkkana-jauhelihasose laatikon, johon laitoin munaa ja juustoa ja uuniin n 40min. Kyllä tuli hyvää ja täyttävää ruokaa.
Kohta ois aika mennä sänkyyn, koirakin kävi yöpissalla tossa pihalla.
Sateisia päiviä ollut, mutta onhan jo syksy ja sitähän mä ainakin kesän lopulla jo kaipailin. Mukavat ulkoilukelit on :)

ViestiLähetetty: 2014-08-28 11:39:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Moikka!

Mä olen myös seurannut Dieetit vaihtoon ohjelmaa. On siinä aina aika erikokoiset ihmiset. En kyllä haluaisi olla kummankaan kokoinen heistä. Jos vaikka ylipaino onkin ongelma monille, ei ole varmaan helppoa olla liian laihakaan. Välillä tuntuu, kun sitä ohjelmaa katsoo, että on aika vaikeeta saada se paino nousemaan.
Toinen ohjelma mitä joskus katselen, on Olet mitä syöt.
Siinä kanssa ne lihavien ihmisten ruokamäärät on kyllä niin kuvottavia. Oon miettinyt, että voiko olla edes totta? Voiko joku tosiaan syödä niin paljon roskaruokaa? Ootko katsellut sitä?
Olen hakenut halpaa jauhelihaa nyt 30 rasiaa. Pitäisi riittää vähäksi aikaa.
Tänään tein, siis eilisen puolella, kukkis-porkkana-jauhelihasose laatikon, johon laitoin munaa ja juustoa ja uuniin n 40min. Kyllä tuli hyvää ja täyttävää ruokaa.
Kohta ois aika mennä sänkyyn, koirakin kävi yöpissalla tossa pihalla.
Sateisia päiviä ollut, mutta onhan jo syksy ja sitähän mä ainakin kesän lopulla jo kaipailin. Mukavat ulkoilukelit on :)

Onhan ne määrät onneksi minullekin suuria mitä ne ihmiset pystyvät vetämään, mutta se tunne kun mikään ei vain riitä siinä syömisen määrässä on edelleen tuttuakin tutumpaa. Nyt en tiedä johtuuko tämän hetkinen ylisyönti sen takia kun olen ollut nyt kaksi viikkoa kipeänä vai siitä että hiilareita on mennyt liikaa. Vaikka ne hiilet tuleekin marjoista ja heviosastolta niin silti niitä vain ehkä on liikaa. Illallakin tein kanawokkia runsaalla voilla niin sekään ei riittänyt vaan piti vielä tehdä marjapirtelö että vihdoin nukahdin. Vatuttaa tämä sairastaminen myös, nyt ei enää tunnu kipua poskipäissä vaan enemmänkin sellainen kirvely nenässä, aivan kuin alkaisi verta vuotamaan. Levossa syke pysyy aisoissa mutta heti ylösnoustessa pumppu hakkaa ja keuhkoihin pistää. Lämpöä on 37,2 mikä minun tapauksessani vastaa normaalilämpöisen 38. Nyt kun en ole mitään oikein maistanut pariin viikkoon niin epätoivoisesti yritän saada makua mistävaan joka taas herättää ajatuksen siitä, että minulle kyseessä ei ole itse ravinto vaan se maku on sellainen elämys jota ilman en pysty olla. Entä jos tarjolla olisi vain pahaa ruokaa katoaisiko se halu syödä? En vain tosin tiedä mikä minulle olisi sitä pahaa ruokaa, se ei olekaan kuulunut sanavalikkooni laisinkaan. Ja nyt kun näköjään pääsin tähän avautumisen makuun niin, miten sitä ihminen pystyisi lepäämään lapsiperhetaloudessa ilman järkyttäviä tunnontuskia ja ahdistusta tekemättömistä töistä? Ajattelen olevani oikea laiskuuden ammattilainen siinä vaiheessa kun olen vain saanut kaikki työt tehdyksi, mutta kuka ne työt sitten tekisi ja kaatuisiko se maailma jos en tekisikään mitään? Tai mitä silloin edes tapahtuisi? Kai minä pelkään että juuri silloin kun olen heikoimmillani ja kaikki paikat kaatuu päälle niin joku tulee ja ajattelee että kylläpä nämä ihmiset todella elävät kuin pellossa konsanaan. Jotenkin tämä rakentaminen ja jatkuva keskeneräisyydessä eläminen on alkanut vaikuttaa jo omaan suorittamisen tarpeeseeni ja kun koko ajan elät keskeneräistä elämää ei minulla ole sitten aikaa hengähtää ollenkaan.
Mistä sinä sitä halpaa jauhelihaa oikein sitten haalit? Tuo 30 rasiaa kuulostaa määrältään jo sellaiselta ettei meidänkään perhe sitä saisi ihan viikossa kulutettua. Tänään piti tehdä taas kaalilaatikkoa mutta kai minä isken lapsille vain lenkkipaketit käteen ja sanon bon appetit!

ViestiLähetetty: 2014-08-28 15:36:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Halpaa jauhelihaa sain S-marketista. Ainakin Suur-savon alueen kaupoissa oli ma-ke tarjous. Ennen oli aina 1e/rasia, nyt 1.39e. No tietysti jos söisin niin kuin ennen, makaroonilaatikkoa, perunoita, turvottavaa riisiä, niin tuo määrä riittäisi pidempään.
Mulla on normaalilämpö n 36.3 ja kyllä se kuumeelta tuntuu, jos nousee 37:ään. Sitä vaan moni ei tajua. Kun olin töissä, en nyt muista paikkaa, niin melkein terveydenhoitaja naureskeli kun mittari näytti 37,2. Ole nyt tämä päivä kotona. Meinasi että tuo haluu lintsata.
Ja kipeenä mulla on sellainen huono omatunto koiraan liittyen. Kun lenkki on se pieni pissatus vaan ja pitäisi mennä kunnon lenkki ja voi voi mitä se koirakin nyt ajattelee. Tuo mamma vaan makaa sohvalla... :oops:
Tuntuu että pitäisi jaksaa ja kun vaan ei jaksa.
Sille vaan ei voi mitään.
Mä oon sellainen jääräpää että pystyn kyllä uskomattomiin suorituksiin hyvinkin kipeenä. Sitten jossain vaiheessa ne voimat loppuu kunnolla ja olen ihan "tööt"!
Mulla on rasia kaalilaatikkoa pakkasessa. Kaupassa oli taas kaali loppu, kokonaan. Porukka ostellut paljon kaalia kun halpaa jauhelihaa oli.
Olimme just 2.5kmmetsälenkillä. Aamupäivällä 1.5km metsäreissu.
Piristää välillä kävellä muuallakin, kuin kylän rattia pitkin, ees taas :)

ViestiLähetetty: 2014-08-28 15:55:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Halpaa jauhelihaa sain S-marketista. Ainakin Suur-savon alueen kaupoissa oli ma-ke tarjous. Ennen oli aina 1e/rasia, nyt 1.39e. No tietysti jos söisin niin kuin ennen, makaroonilaatikkoa, perunoita, turvottavaa riisiä, niin tuo määrä riittäisi pidempään.
Mulla on normaalilämpö n 36.3 ja kyllä se kuumeelta tuntuu, jos nousee 37:ään. Sitä vaan moni ei tajua. Kun olin töissä, en nyt muista paikkaa, niin melkein terveydenhoitaja naureskeli kun mittari näytti 37,2. Ole nyt tämä päivä kotona. Meinasi että tuo haluu lintsata.
Ja kipeenä mulla on sellainen huono omatunto koiraan liittyen. Kun lenkki on se pieni pissatus vaan ja pitäisi mennä kunnon lenkki ja voi voi mitä se koirakin nyt ajattelee. Tuo mamma vaan makaa sohvalla... :oops:
Tuntuu että pitäisi jaksaa ja kun vaan ei jaksa.
Sille vaan ei voi mitään.
Mä oon sellainen jääräpää että pystyn kyllä uskomattomiin suorituksiin hyvinkin kipeenä. Sitten jossain vaiheessa ne voimat loppuu kunnolla ja olen ihan "tööt"!
Mulla on rasia kaalilaatikkoa pakkasessa. Kaupassa oli taas kaali loppu, kokonaan. Porukka ostellut paljon kaalia kun halpaa jauhelihaa oli.
Olimme just 2.5kmmetsälenkillä. Aamupäivällä 1.5km metsäreissu.
Piristää välillä kävellä muuallakin, kuin kylän rattia pitkin, ees taas :)

Aijjaa! Peeässällä on usein se 2rasiaa per talous. Mut Lidlistä ostan kyl muuten ja siellä on se naudanjauheliha monasti tarjouksessa ja siitä teen sit mm. kebabia.
Metsälenkit tekee kyl hyvää varmasti molemmille, ite ainakin tykkään metikossa samoilla!

ViestiLähetetty: 2014-08-28 16:17:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ostin muuten Lidlistä viimeksi käydessäni pitkästä aikaa nauta-sikaa. Se oli hyvää ja 700g rasia ei ollut kovin kallis.
Mulla joskus liika rasva, mm jauheliha ja samana päivänä muut rasvat/kermat tekee mahan kuralle.
Mietinkin, kun mulla alkaa paino kohta olemaan melko ok, että jos hiukan vähennän rasvan siis voin käyttöä. Se vaan on ongelmana kun rasva vie nälän. Että en ala sitten hiilareilla mahaa täyttämään. Siitä se paino nousee ja sehän ei mulle käy [-X

ViestiLähetetty: 2014-08-31 20:33:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

O'ou we're in trouble!
Tänään mukava päivä taas marjapuskassa, heikotusta, oksetusta ja kipua lukuunottamatta, mutta mehua tuli taas varmaan 11l joten ei passaa valittaa. Pulassa tosin ollaan silti, reissuun pitäisi lähteä ensi viikon loppupuolella, passin pitäisi tulla ke-pe akselilla, huom pitäisi. Minulle tyypillinen reissuun lähtö, mitään ei ole suunniteltu saati pakattu, lastenhoito kuitenkin on ehkä check...
Sitten eräs mitättömän pieni asia meinaa kummitella mielessäni, asia joka saa kaiken muun tuntumaan täysin merkityksettömältä.
Homer Simpsonin sanoin: D'oh! #-o

ViestiLähetetty: 2014-09-01 18:39:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla kun heräät olet yhtä, illalla kun menet nukkumaan olet jotain toista.
Tänään taas kaupunkipäivä ja saatiin kyllä paljon ja vaikka mitä aikaiseksi mutta nyt jätän huushollin sinäänsä ja vedän lonkkaa. Antibiootti on kyllä auttanut jonkinverran, mutta edelleen maatessa ja pääalaspäin tuntuu se räkä tulevan suuhun. Jospa se torstaihin mennessä helpottais. Nyt pitäis sit vain vielä hiukset värjätä, kynnet laittaa ja suunnitella mahdollisimman kompakti asukokonaisuus ettei vaihtovaatteisiin tarttee panostaa...
Niin paljon tekemistä ja niin paljon tekemistä!

ViestiLähetetty: 2014-09-07 09:17:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino ?*.*
Täällä sitä nyt ollaan lomalla kaikesta lämpimässä Riikassa. Kun ruoka ja juoma on näin edullista niin sitä onkin tultu nautittua. Sen johdosta sitä sitten onkin väsynyt ja elimistö ei toimi. Nähtävyydet on kierretty ja tänään vielä eläintarhaan niin siinäpä se sitten alkaisi loma jo olemaan loppua vaille. Huomenna on sitte the day...

ViestiLähetetty: 2014-09-07 09:20:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt039

ViestiLähetetty: 2014-09-08 07:58:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Loman aikana +3kg
Suurinosa varmasti nestettä mutta osa myös ihan sitä itseään. Mutta kivaa on ollu senkin suhteen että on voinut vain relata eikä ole tullut huonoa omatuntoa mistään. No sehän tietysti muuttuu heti kun kotiin päästään ja nytkin on jo kauheat paasto suunnitelmat vireillä. Ehkä jos osaisin vain olla pingottamatta ja luottaisin nyt tähän lääkityksen apuunkin niin jospa se elimistökin alkaisi toimia oikein. Vaikka nyt kun antibiootit on vihdoin loppu ja lentsu selätetty niin palelu ja väsymys on palanneet. Voi toki johtua myös lomailusta mutta kyllä se vähä ärsyttää reissussa ruveta jo seittemältä yöpuulle ja toinen jää hölmönä pööpöilee et mitäs sitten. Anyway, Riika oli lämmin ja kaunis paikka näin budjetti matkailijalle ja tänne voi ehdottomasti joskus piipahtaa uudestaan!

ViestiLähetetty: 2014-09-09 20:23:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

paino 82,4kg
On se kyllä jännä miten heti ekana aamuna oikeaoppisen aamupalan jälkeen elimistö alkaakin toimia eikä muuta tarvittu kuin rasvaa!
Kanamunia, voita, kermaa ja jauhelihahärdelliä tämänpäivän syömisinä, ketoosia kohti. Jostakin tosin tuli allerginen reaktio sen jauhelihawoksysteemin jälkeen, mut pitää tosiaan yrittää niitä vegejäkin rajoittaa. Arki on palannut keskuuteemme ja nyt vain uuteen nousuun kohti helmikuuta (tosin jos silloinkin vaaka näyttää kasilla alkavaa niin joudan kyllä kaivoon hypätä). Velileijonakin pääsee afrikan savanneilta ehkä marraskuuksi kotio ja edelleen se 1 leuanveto vasta plakkarissa...

ViestiLähetetty: 2014-09-10 08:35:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei kannata kaivoon hypätä.
Voi tulla klommoja kroppaan :lol:
Mä olin pari päivää vähemmällä rasvalla, kyllä se jotenkin vaikutti. Nyt heti aamusta pari isoo mukillista voikahvia kermavaahto nokareen kanssa, on ihan erilainen olo.
Jotenkin energisempi ja mielikin on parempi.
Eilen oli koiralla paha ripuli ja ulkona tulikin juostua joka välissä. Hain apteekista Tehobaktia, alkoi heti auttamaan.
Mukavaa keskiviikkoa, siitä se alkaa taas, loppuviikko :)

ViestiLähetetty: 2014-09-10 10:15:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Ei kannata kaivoon hypätä.
Voi tulla klommoja kroppaan :lol:
Mä olin pari päivää vähemmällä rasvalla, kyllä se jotenkin vaikutti. Nyt heti aamusta pari isoo mukillista voikahvia kermavaahto nokareen kanssa, on ihan erilainen olo.
Jotenkin energisempi ja mielikin on parempi.
Eilen oli koiralla paha ripuli ja ulkona tulikin juostua joka välissä. Hain apteekista Tehobaktia, alkoi heti auttamaan.
Mukavaa keskiviikkoa, siitä se alkaa taas, loppuviikko :)

Kiitos, päivä alkoi taas kuulat hukassa, korvasta nimittäin.jospa se tästä taas alkais suttaantumaan!

ViestiLähetetty: 2014-09-11 20:06:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 80,9kg
Ahdistusta ja tuskaa, vuorotellen. Miten voikin ihmisen elämä heitellä vuorokauden aika niin käsittämättömän paljon?
Eilen kaikki oli vielä "normaalisti" ja tänään sitten mielessäni pyörivät sanat petos, avioero, lasten erottaminen sisaruksistaan/vanhemmistaan, muutto, uusi koulu, uusi työ, uusi elämä.
Syömiset muuten ok mutta ahdistukseen tuli sitten vedettyä neljä hapankorppua, runsaalla vsvoilla kuitenkin.
Nyt ei tartteis kun sitten päättää mitä sitä seuraavaksi, tämä vaihe on nyt kokeiltu.

ViestiLähetetty: 2014-09-12 07:15:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 79,6kg
No tätä on odotettu yli puoli vuotta! Hyvä että edes jotain positiivista.
Nyt vielä kun saisi jonkun läpimurron ajatuksiinsa, tuntuu niin tyhjältä huomata että elämäsi olikin vain valhetta. :^o

ViestiLähetetty: 2014-09-12 08:10:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt026

ViestiLähetetty: 2014-09-14 07:53:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 80,1kg
eilen Se oli vielä 79,4 mutta tuli repsahdettua hiilarimaahan.

ViestiLähetetty: 2014-09-14 09:00:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siihen hiilarimaahan ei ole turvallista matkustaa... [-X
No mutta no hätä, kyllä se mullakin se suklaansyönti silloin näkyy painossa, kun riittävästi rohmuaa.
Joskus en vaan voi vastustaa ja mulla se ei jää siihen yhteen patukkaan. Niitä menee monta, ja useana päivänä peräkkäin.
Mutta eihän me masennuta niin herkästi, eihän ?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 938 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00