karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-30 17:08:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 538 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-03-31 19:37:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino tänä aamuna 80,9kg
Pientä takapakkia viikonlopun ansiosta. Tuli leivottua karjalanpiirakoita, ruisleipää ja tulihan sitä sitten maisteltuakin pikkasen! :mrgreen:
No ei se mitään tänään väsättiin pullaa ja huomenna taas piirakoita joten hyvä tästä tulee, lainasin nimittäin Varpu Tavin uuden kirjan paastoiluista! Tänä iltana kirjan kimppuun, nimittäin osapäiväpaasto saattais olla mun juttu, sillä pahin syömisajankohtahan mulle on se ilta. Päivisin pystyn hyvin olemaan syömättä mitään ylimääräisiä mutta kun kello kilahtaa kahdeksan ja ipanat on nukkumassa niin johan alkaa tekee mieli yhtä jos sun toista suuhun pantavaa.
Mieli kuitenkin ollut tänään hyvä ja positiivinen eikä nyt ole niin erikoisesti väsyttänytkään. Ehkä mun elimistö on jotenkin vielä shokissa niistä leikkauksista, että se vaan yrittää jotenkin parantaa ihteensä ja siksi olen niin väsynyt. Selkähaavahan parantui heti mutta sektiokohta on vieläkin punaista arpikudosta ja tuntuu myös käsinkoskien, mutta onhan mulla tota keissiä tossa edessä edelleen, et hyvin menisin raskaana olevasta...
Se minkä kyllä itsekin on alkanut huomata kun itseään rasvaa, että se läski on kyl jotenkin "ohentunut", luita ja lihaksiakin alkaa pikkuhiljaa erottamaan.
No mutta nyt jälleen soppakauhan varteen, huomenna tulee rakas veljeni Leijonamieli Ranskasta asti kylään, jihuu!

ViestiLähetetty: 2014-04-02 14:13:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin hyviä ja huonoja uutisia.
Ajattelin kokeilla tuota 16/8 paastoa, se vaikuttaisi olevan juuri passeli tähän minun tapaukseen ainakin henkisellä puolella. Söisin ihan minulle perusruokaa mutta sijoittaisin syömisen vain 10-18 välille. Ainut mikä tässä nyt mietityttää on tuo paasto vs ja esim niin kuin nyt tänäänkin aamu alkoi klo 8.30 kahvilla jossa kermaa ja voi, klo 12 vs 5.6 jonka jälkeen kokeilin kaurapuuroa voilla. Ihan hyvää oli alkoi vaan taas se järkyttävä väsymys ja klo 14 vs olikin jo 8.2. No joo ei sekään nyt vielä kamalaa ole, mutta melkeen lähtisin nyt yhdistämään nää väsymykset näihin vs heittelyihin ja jos näin on niin sitten ei kyl paljon paastoilla jos pitäisi verensokerit yrittää pitää matalana. Ei ei ja ei. Perse edellä puuhun teit sit mitenpäin vain. Loppuviikko seurataan pitkin päivää miltä näyttää ja taas ensi viikolla soittoaika lääkäriin.
Pätkäpaasto-kirja oli ihan mielenkiintoinen kokonaisuudessaan, jotenkin vain oudoksutti kun parissa kohtaa Varpu Tavi kokeili jotain paastoa ja sitten ei vienytkään sitä sellaisenaan loppuun asti. Toki se ero minussa on etten osaa "kuunnella kehoani" ja suoritan loppuun sen projektin minkä aloitankin, vaikka sit miten heikottais ja vituttais.
Paino tänä aamuna 80,4kg

ViestiLähetetty: 2014-04-05 20:04:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Koutsi on täällä taas ja johan alkoi tehot löytymään!
Eilen vihdoin ja viimein se tapahtui! Se tunne kun saat mielettömät kiksit treenin jälkeen ja loppuiltaa menee sit siinä endorfiini-pilvessä! Jeah! Eka tuntui että ei meinaa syttyä mut sit tuli loistavat positiiviset agret siihen ,että perkele kyllä nousee. Koutsi on vielä kolme viikkoa maisemissa niin pitää ottaa nyt superrääkki tähän saumaan. Vaa'alla en ole nyt käyny mut maanantaina sen on näytettävä seiskalla alkavaa! Tänään jotenkin muutenkin paremmat fiilarit vaikka väsymys onkin läsnä.
Katsoin myös eilen mittoja mitä olen ottanut nyt 5kk ajan ja nyt voi jo sanoa että on lähtenyt kymmeniä senttejä! Tosi tasaisesti lähtenyt kauttaaltaan, joskin vatsasta vähiten vaikka siinä sitä on eniten.
Hyvissä merkeissä ensi viikkoon!

ViestiLähetetty: 2014-04-07 07:37:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 81,4kg
:shock:
Wtf? Tuota tuota nyt selityksiä. Tämähän ei siis voi olla virallinen mittaus, KOSKA kyseessä ei ole mun oma vaaka MUTTA kysymys kuuluukin että kumpi vaaka näyttää oikein??
Eiliset makrot r102 hh63 p 52 1399kcal. Ja muutenkin nyt on ollu kalorivajeella oikeaopillisesti tosi hyvin. Treeni ohjelma nyt 4krt/vko lenkki ja 3krt puntti.
Ei masennuta, hyvää palautetta tulee kuitenkin!
Hyvällä mielellä aurinkoiseen viikkoon!

ViestiLähetetty: 2014-04-07 09:34:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitkäaikaissokeri 4.6! Ei vois parempi olla! Nyt lenti mittari seinään!

ViestiLähetetty: 2014-04-08 11:20:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 81,1kg (mummon vaaka)
Pharrel Williamsin kappale "happy" saa kyllä hyvälle mielelle! Kevään tunnaribiisi selkeesti!
No treenit menee hyvin mutta ollaan palattu kyllä ihan kalkkiviivoille. Ihan perussetteihin, ja sitten vasta kun punnerruksia menee 50 ja leuanveto onnistuu niin sit vasta voidaan kaivaa penkki navetasta esiin! Nyt sit lenkkeillään ja kuntopiireillään ja hyvälle se kyllä tuntuukin!
Tänään paluu arkeen ja kotiin, saa nähdä jatkuuko hyvä fiilis treenaamiseen...

ViestiLähetetty: 2014-04-11 08:24:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino; tuhat kiloa!
En ole edes uskaltanut mitata kun kotivaakakin näytti keskiviikkona 81,7 ja tänään tavoitefarkut tuntui aivan yhtä pienelle kuin ennenkin ellei tiukemmallekin ja syömiset on menny tosi hyvin! Kertaakaan ei ole menny yli 1600kcal tällä viikolla eikä ole edes tehnyt mielikään mutta paino senkun nousee! Paska paska paska. Tänään selkeesti ei oo hyvä päivä...

ViestiLähetetty: 2014-04-11 08:33:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kokeileppa lisätä syömistä.
Lähinnä rasvaa.
1600 Kcal kuulostaa kituuttamiselta ja keho alkaa pistää vastaan...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-04-11 18:28:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

iso isä kirjoitti:
Kokeileppa lisätä syömistä.
Lähinnä rasvaa.
1600 Kcal kuulostaa kituuttamiselta ja keho alkaa pistää vastaan...

Minä oon sillä rasvalla saanut tosi hyvin nyt pidettyä nälän ja mieliteot poissa. Laitan sitä kaikkialle mut toki se sitten tarkoittaa sitä että ne minkä kanssa sitä syön on itsessään vähä kaloriset eli lähinnä pupunruokaa. Mut on kyl sit protskut ja hh kaikki edustettuna. Mutta kuten sanoit, keho pistää vastaan ja yrittää tehdä varmasti kaikkensa ettei luopuisi tästä hyvin hankitusta rasvakerroksesta! :evil:

ViestiLähetetty: 2014-04-22 20:42:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 82,7kg :shock:
No viikonloppuna tuli kyllä törpöteltyä ja ihan meinaa viduddaa toi paino hommeli niin pitää laittaa se nyt taka-alalle ja keskittyä kivempiin juttuihin kuten treenaamiseen! Kunto on noussu ihan tosi hyvin ja himo sen kuin yltyy! 4*vko lenkki ja 3*jumpat ja aah miten tuntuuki hyvälle. Nyt en panosta pitkään suoritukseen vaan kunnon hien saavuttamiseen ja kehitystä ainakin on jo huomattavissa lyhyeen aikaan. Tuntuu et joka kerta aina vain paremmin jaksaa tai kovemmin pääsee. Syömiset kanssa tosi hyvin, en ole nyt laskenut mutta nälkää eikä ahmimista ole ollu joten rasvan lisääminen selkeesti positiivinen juttu ainakin siihen ähmimiseen. Sit en tiedä mitä teen jos junnaan vaan paikallaan mut kaksi viikkoa meinaan mennä nyt ainoastaan mittanauhan kanssa mitaten.

ViestiLähetetty: 2014-05-04 18:04:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 83,2kg
:smt009
Kilometrejä takana tällä viikolla 57 kävely/juoksu. Oikea polvi alkaa vissiin prakailee.
Eipä sitten muuta.

ViestiLähetetty: 2014-05-06 11:49:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 82,7kg
Onhan se kyllä käsittämätöntä, että paino ei tipu vaikka mitä tekis. Järjellä kun ajattelee niin ei se voi olla mahdollista että liikun näinkin paljon ja mitään ei tapahdu. Minussa kuitenkin on ainakin 20kg ylipainoa niin pelkästään ruokavaliolla PITÄISI tippua saatikka sitten liikunnan ja syömisen yhteistekijä olisi kyllä jo näyttävä. Mutta ei. Olen kokeillut seurantaa, tarkkaa seurantaa ja sitten taas höllännyt enkä ole mittaillut mitään ja silti MITÄÄN ei tapahdu. Tällä kerralla en mielestäni edes henkisesti ole asian kanssa ressannut niin että tämä olisi psyykkinen este, aikaisempia kokemuksia siitäkin on joten sen vaihtoehdon suljen pois. Myös liian vähä syöminen ei minun tapauksessani ole ongelma päinvastoin syön todennäköisesti vieläkin liikaa. Kautta aikain minullahan on toiminut nimenomaan nämä kitudietit missä kalorit on rajattu 600 kieppeille joskin silloin liikkuminen on ollut kevyempää. Tämä säästöliekki toiminto ei vain tule minulle vain kaloreita huomattavasti rajoitettuna painoni tippuu. Okei tämän tiedän ja siltikään en siihen ryhdy, vielä ainakaan. Jälleen alan punnita itseni ja ruokani säännöllisesti ja koska liikkuminen on ollut nyt niin henki reikä hyvinvoinnin kannalta, meinaan panostaa siihen. Kalorit saavat olla 2000 ja miksei enemmänkin kunhan saan vain ne makrot kuriin, rasvaan panostaen ja proteiineja hilliten siihen 50. Hiilet on tulleet hevi osastolta ja itsetehdystä ruisleivästä mutta senkin meinaan nyt jättää pois ja painottaa nyt gluteenittomaan. Vappuna tuli taas todistettua höttöhiilareiden sopimattomuus, niin järkyttävä himo tulee että taas alkaa se ahmiminen ja se oli ihan käsittämätöntä kun muuten sitä ei ole ollutkaan.
Erikoista on myös se että kaikki muut perheessämme oli vatsataudissa, oksensi tai ripuloi paitsi minä!
Melkein jo toivoin että minullekin tulisi, mutta ei vaikka kolmen lapsen kanssa valvoin yöt ja siivosin jälkiä. Olen kyllä mahlaa juonut nyt jo pari viikkoa, olisikohan se tuonut mulle lisää vastustuskykyä?
Torstaina on unikoe, jännittää mitä se meille kertoo...
Leuka pystyssä vastoinkäymisistä huolimatta, tappaja asenteella eteenpäin!

ViestiLähetetty: 2014-05-07 20:35:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 81,5 kg
On se kyllä jännä miten tuo neste kerääntyy vaikka luulisin ettei sitä pitäisi kauheasti "ylimääräisiä" olla kun juon kuitenkin joka päivä tunnollisesti ainakin sen kaksi litraa vodaa mutta näemmä sitä vain kertyy. Jännää on myös se miten tää kevät ja kärpäset herättää mussa joka vuotisen Tuurijuopon, tekee mieli tissutella lähes joka ilta. Tänään ja eilen on ollut selkeitä gluteenittomuuden vieroitusoireita, kylmänny heti aamusta lähtien , mutta tietääpähän että jotain tapahtuu. Huomenna se unikoe, toivottavasti osaan olla jännittämättä että saan nukutuksi, meinaan myös mennä ystävän luo nukkumaan niin eipähän tule ainakaan ulkopuolisia herätyksiä (junnulla vieläkin ripuli).
Tänään ei lainkaan liikuntasuorituksia, hyytyminen taas tapahtui puolenpäivän aikoihin, onneksi esikoinen jaksoi potkia eteenpäin ja saatiin suursiivous tehtyä ja yläkertaa tyhjennettyä remontin edeltä. Nyt sinistä fasua ja UNIA!

ViestiLähetetty: 2014-05-07 21:59:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmmmm, sinisiä unia vaan :lol:

ViestiLähetetty: 2014-05-09 08:01:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Hmmmm, sinisiä unia vaan :lol:

Ei ollut hyvä yö silloin eikä myöskään viime yö. Happiviikset ahisti niin että minusta tuntui että valvoin koko yön. Ei siis kovin hyvin mennyt se koe. No siitä nyt niin ihmeellisiä tuskin selviäkään MUTTA tämä ystävättäreni eilen kysyi minulta kysymyksen jota jäin pohtimaan. Jälleen kun olin taas purkanut turhautunistani tähän paino asiaan, miten mielestäni yritän ja yritän ja mikään ei vain toimi, kysyi hän sitten että no oletkos kokeillut ihan tätä perinteistä laihduttamista Jutta G:n tyyliin mikä nyt käytännössä olisi samaa kuin nyt mutta vähä rasvaisena ja gluteenia pieniä määriä syöden. No empä ole kokeillut kun en usko siihen ja ne viljat ei vain sovi minulle. Ystäväni itse on nyt laihduttanut kuusi kiloa kk kun on vain jättänyt einekset pois ja alkanut juoda vettä ja valmistamaan itse ruokansa. Hän on rakenteeltaan erilainen ja syömistottumukset olleet täysin erilaiset kautta aikain kuin minulla niin hänessä heti huomaa miten se terveellisesti syöminen vaikuttaa. No entäs minä sitten kun en oikeastaan koskaan ole elänyt mäkkärin kaistalla ja jo teini ikäisestä lähtien olen pohtinut mitä suuhuni laitan. Tänä aamuna paino taas 82,8kg :(
Jotain pitää muuttaa en vain tiedä mitä.

ViestiLähetetty: 2014-05-09 20:21:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään syömise;
Aamupala 90g kurkku
20g jääsalaattia
64g raejuusto
3 suikale suolakurkku
4 meetvurstia
Kourallinen suolapähkinä

Lounas:
200g meksikolainen vihannespata 84kcl/100g
Voita 100g
Salsa kastike

Iltapala
87g tumma suklaa

Suklaata on menny nyt reilummin, se aika kuusta alkaa lähestyy mut liikuntaa menee kyllä päivittäin ettei se toivottavasti nyt vaikuta plussaavasti.

ViestiLähetetty: 2014-05-10 10:23:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt039

ViestiLähetetty: 2014-05-10 17:12:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
:smt039

:smt007 santikka!

Kylläpä on uudesti syntynyt olo. Rakas mieheni kuskasi mut mummolaan eilen nukkumaan ja pienen pillerin avulla sitä tulikin sitten nukuttua niin ihanan täyteläisesti ja kertaakaan heräämöttä. Olen ollut kuin eri ihminen koko päivän. Aamu alkoi jumpalla. Sit tehtiin ruisleipää jonka jälkeen 5km lenkki ja nyt alankin olemaan valmis saunaan ja nukkumaan. Oo että kertakaikkiaan uni on taivaallista <3
Paino 82,4kg

ViestiLähetetty: 2014-05-10 19:02:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä kuulostatkin aika rentoutuneelta.
Minäkin kävin saunassa, sitä ennen kunnon koira lenkki. Ei tarvi kuin ilta pissa mennä tekeen, olemme jo ulkoilleet hyvin tänään.
Saunan jälkeen söin kaali laatikkoa ja kahvin kanssa 4 palaa suklaata.
Jos katsoisi Euroviisut miten pojat pärjää.

ViestiLähetetty: 2014-05-12 07:24:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Kyllä kuulostatkin aika rentoutuneelta.
Minäkin kävin saunassa, sitä ennen kunnon koira lenkki. Ei tarvi kuin ilta pissa mennä tekeen, olemme jo ulkoilleet hyvin tänään.
Saunan jälkeen söin kaali laatikkoa ja kahvin kanssa 4 palaa suklaata.
Jos katsoisi Euroviisut miten pojat pärjää.

Good morning Vietnam!!
Meillä ei ikävä kyllä ole koiria, haluaisin niin kovasti ja lapsetkin mutta mutta isäntä kuuluu eri koulukuntaan. Voisi ottaa jos olisivat ulkokoiria kesät talvet ja ne olisi metsästystä varten mutta muuten ei. Minä taas haluaisin niin kovasti ja mitä jyrkempi hän on niin sitä pahemmin haluaisin!

Mutta, minäpä se sitten vetäisin äitienpäivän kunniaksi puoli maratonin aikaan 3h28min. Vielä tässä sängyssä makailen mutta elossa olen ainakin. Ranskan koutsille heti laitoin viestiä että katohan mitä siskolikka sai aikaan, vastaukseksi tuli vain että hän vetää maratonin neljään tuntiin! Hah, no siihen on vielä matkaa. Palautussyöminen oli vähä epäselvä joten päätin vetää kaikkea, kourallinen magnesiumia, mahlaa, mustikkapiirakka, lihamureketta ja suklaakeksiä. (Ei ollut mummolla rahkaa marjoja eikö mitään karppia, ensi kerralla pitää sit valmiiksi nekin suunnitella. Idea tuli aivan yllättäen eilen illalla äitienpäiväpäivällisen jälkeen ( anoppi tarjoa jokaiselle ruokajuomaa baarista, minä otin kossua raakana tein taas hyvän vaikutuksen) matkalla meni kaksi litraa vettä ja puoli litraa hartsporttia.
Nyt vain ylos ja alas kahville ja sitten alkaakin taas leivän alustaminen!
Hyvää alkanutta viikkoa!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 538 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00