moi kirjoitti:
Et siis tunne olevasi älykäs? Olet karppi? Vähä-älyinen karppi? Vastaa otsikon haasteeseen!?
Mun mielestä, siis mun mielipide on, karppaukseen tutustuva ja ruokavaliota kokeileva on lähtökohtaisesti älykäs. Haastaa auktoriteetit (joo, korvaa...), etsii uutta (Kolumbus!

) ja simmottis (turkulaisetkin).
Ja sillei niinku tavallaan hei muutenki?

Moi moi! En ole yhtään sen enempi tai vähempi älykäs kuin ennen karppausta. En sanoisi, että
karppausta kokeileva olisi erityisen älykäs - noin niinkuin lähtökohtaisesti. Mulle tää oli viimeinen oljenkorsi
henkilökohtaisen terveyskatastrofin edessä. Oljenkorsi pelasti mut, mutta siis älykkyyteni ei oo muuttunut.
Vireystason muutoksen olen kyllä huomannut. Olen myös huomannut erilaisten pitkäaikaisten vaivojen helpottavan ja
mielialan parantumisen. On se vaikuttanut tän yleiseen suorituskykyyn erilaisissa asioissa, mutta ei se älykkyyttä oo lisänny...
Zee, tämä ei ole tilitysketju. Kehu älyäs. Karppausta kokeileva voi olla toki 'valistuksen' uhri, mutta myös tietoa etsivä kokeilunhaluinen älykkösimpanssi. Ihminen.