Hieman taustatietoja itsestäni:
Olen 39-vuotias, 174cm pitkä mies ja aloituspainona voidaan pitää noin 1.5 vkon takaista 93.3kg painoa = BMI 30.82, joka valitettavasti tarkoittaa merkittävää lihavuutta. Tämä hieno saavutus oli tietenkin saatu aikaiseksi oluella, sipseillä, limsalla, kebabilla ja olemattomalla liikunnalla - liikuin käytännössä "vessaankin" autolla.
Noin viikon verran olen ollut ilman olutta, sipsejä, limsaa, kebabia ja olen käynyt viimeisenä kolmena päivänä noin tunnin mittaisella reipppaalla aamukävelyllä. Vaaka näyttää tällä hetkellä 89.8kg (edit: paino suihkun jälkeen kalsarit jalassa

) eli BMI 29.66 = lievä lihavuus. Vyötärön ympärysmittani oli aamulla 96.5cm ja vatsan ympärysmitta "suurimmasta kohdasta" 99 cm. Luonnollisesti tästä painonpudotuksesta leijonanosa on nestettä, mutta siitä huolimatta pienemmät numerot vaa'assa ovat aina motivoivia.
Tarkoitus on päästä 74-76kg painoon (jossa olen joskus viime vuosituhannella viimeksi ollut) pysyvällä elämäntapojen muutoksella. Tämä tietenkin vaati pitkäjänteisyyttä sekä kärsivällisyyttä joista molemmat ovat asioita joita minulla tiettyjen asioiden suhteen on, ja taas tiettyjen asioiden suhteen ei ole lainkaan. Toivottavasti painonpudotus-ja elämäntapamuutosprojektin suhteen näitä hyveitä löytyy varastosta

Ajattelin totutella itseäni 2-3vkoa näihin kävelylenkkeihin jonka jälkeen ryhdyn käymään salilla aluksi 2-3 krt vkossa ja sitten myöhemmin 4 krt vkossa. En aio ryhtyä rehkimään liian nopeasti, sillä oletettavammin liian rajulla startilla tulen vain ja ainoastaan epäonnistumaan. Pikku hiljaa eteenpäin niin eiköhän se siitä.
Olen pyrkinyt syömään 4 pienehköä ateriaa päivittäin alla olevaan tyyliin:
Aamupala:
2x paistettu kananmuna
Pekonia 4-5 siivua
1x musta kahvi
Lounas:
Paistettuja kanansuikaleita tai lihaa kermassa mausteineen
Sipulia, tomaattia, kurkkua, salaattia
Vettä
Päivällinen:
Sama kuin lounas
Iltapala:
1x paistettu kananmuna ja 2-3 siivua pekonia
Vettä kahvin tilalle
Kanat / lihat paistan oliiviöljyssä ja salaatinkastikkeena käytän myös oliiviöljyä.
En aio punnita itseäni päivittäin - ajattelin punnita / mitata vyötäröni & vatsani mitat kerran viikossa. Yritän silti kommentoida tänne päivittäin tai lähes päivittäin miltä päivittäin tuntuu ja miten projekti omasta mielestäni etenee.
Hyvää alkanutta kevättä & kesän odotusta kaikille!