Pitäisi taas alkaa pitämään päiväkirjaa syömingeistä, jotta tulisi taas jonkinasteinen syvempi tiedostavuus näihin ruokajuttuihinkin. Viime kerralla aloitin n. puolitoista vuotta sitten karppaamaan ja jo lähes neljännesvuodessa koin päässeeni minulle aika ideaaliin painoon, ainakin olin enemmän kuin tyytyväinen. Sitten se jotenkin jäi ja kilotkin alkoivat vähitellen hiipimään takaisin, sellaista kilon parin luokkaa kuukaudessa.
Nyt painan taas hieman päälle 100kg, hetki sitten kun vaa´alle hyppäsin niin huomasin painon olevan 101,3kg. Se on heilunut 99,8 ja tuon hieman isomman lukeman ympärillä, mutta tiedän että jos en taas saa kurssia muutettua niin se on huolestuttavasti ylöspäin. Uskon onnistuvani, sillä aiempi onnistuminen on vielä tuoreessa muistissa, eikä se tuntunut lopulta vaativan niin kovin paljon. Hieman vain viitseliäisyyttä, keskittymistä, tiedostamista, välillisten repsahdusten anteeksiantamista, uudelleenyrittämistä, pitkäjänteisyyttä, ja lopulta onnistumisen tunteita.
Edelliskerralla taisi aloituspaino olla 102kg paikkeilla, joten olen aikalailla läskistynyt takaisin edelliseen kuosiin. Sain sen putoamaan 87kg suhteellisen nopeasti, viime kevättalvella se oli noissa lukemissa ja siitä sitten noussut hitaasti mutta sitäkin varmemmin. Pidin tuosta 87kg lukemasta niin paljon, että olen laittanut sen jälleen tavoitteeksi.