Toisinsyöjä kirjoitti:
Minä tarkoitan juurikin sellaista 'tuomitsevaa' asennetta johonkin ihmisryhmään, kuten vaikkapa nyt jos ylipainoisia määritellään niin että ovat:
'ilman tahdonvoimaa, ahneita, tunnesyöppöjä, läskejä, läski on rumaa, ei saa hyllyä, laiskoja'
Ihminen toki miettii paikkaansa muiden ihmisten joukossa myös vertailemalla itseään muihin, mutta se ei tasapainoisella ihmisellä sisällä arvostelua itsestä poikkeavia ihmisiä kohtaan. Mutta siinä vaiheessa kun se vertailu sisältää sen että jokin ihmisryhmä leimataan kategorisesti jollain negatiivisella tavalla ja sitten selkeästi erottaudutaan malliin 'minä en ole sellainen' niin silloin on kyse itsetunnon pönkityksestä.
Hirveän tyypillistä nimenomaan nykyään kun laihuus on trendikästä ja joka paikka on täynnä asiaa laihduttamisesta, on se että heikkoitsetuntoiset laihat löytävät edes sitten yhden ryhmän joka on selkeästi 'tuomittavissa' ja sitten voivat tuntea itsensä siihen verrattuna arvokkaammiksi.
Minä puhun nyt nimenomaan sellaisesta asenteesta, jota tämä vieras täällä osoittaa.
-onpas tänään väärinkäsitysten päivä.Minä kun ajattelin,että se kertoo traumasta aina jos ihminen vertaa itseään johonkin....nyt tajusin mitä meinasit.
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Kun oikeen aattelen, niin ei läski ole musta ollu ällöä. Läskin voi kantaa monella tavalla. Myös kauniisti tai seksikkäästi. Muutaman kunnon kaljamahankin olen tavannu ja olen aatellu, että tuopa olis kiva kun nostas röllyn selän päälle ja vetäs oikeen kunnolla takaapäin...
-herttinen sentään sinun suorasukaisuuttasi Ronja-Aliisa.