Zeims kirjoitti:
Jos syklitän hiilareita TAI olen tasaisesti esim. 40g hh/pvä (eli tod.näk. en ole ketoosissa) voin vetää HIIT:in vaikka 7 kertaa viikossa, mikäli en treenaa muuta.
Jos olen tasaisesti 20g hh/pvä (eli tod.näk. olen ketoosissa) en voi harrastaa HIIT:tiä lainkaan enkä muutakaan treenaamista. Voin kuitenkin käydä ulkoilemassa/kävelyllä joka päivä.
Pysyinkö kartalla?
hh syklitys avaa treenille ovet. mutta ei välttämättä 7 kertaa viikossa, kun ei tarvitse vetää niin monesti. ja jos vetää itsensä ylikuntoon keho tekee siitä lopun tavalla tai toisella. (kivut, flunssa, uupumus, lopahdus, into loppuu, ei vaan kiinnosta enää mikään, uni vaikeudet, tressi ... näin mm. keho puolustautuu yli treeniin)
Lainaa:
Ylikunto tai ylirasitus tarkoittaa sitä, että elimistöä on rasitettu enemmän kuin mistä sillä on mahdollisuudet palautua.
Ylikuntoon joutuneen henkilön fyysisen ja psyykkisen kuorman määrä on kasvanut kovemmaksi, kuin mistä elimistöllä on mahdollista palautua.
Ylikunnossa ihmisen autonomisen hermoston tasapaino horjuu. Yleisesti puhutaan sympaattisesta ja parasympaattisesta ylikunnosta. Sympaattisessa ylikunnossa ihmisen sympaattinen hermosto eli kansanomaisemmin stressihermosto käy ylikierroksilla. Tällöin sykkeet ovat korkealla, ihminen on väsynyt ja rauhaton. Parasympaattinen ylikunto oireilee taas päinvastoin: sykkeet eivät nouse rasituksessa, henkilö on flegmaattinen, masentunut ja välinpitämätön. Sympaattinen ja parasympaattinen ylikunto voi esiintyä myös yhtäaikaa.
Ylikunto oireilee yksilöllisesti. Ylikunnon oireet voidaan jakaa fyysisiin ja psyykkisiin. Fysiisiin kuuluvat muun muassa suorituskyvyn lasku, voimattomuus, lihasarkuus, lisääntynyt hikoilu, kohonnut lepoverenpaine, vapina, rytmihäiriöt, heikentynyt unensaanti tai yliuneliaisuus, heikentynyt tai suurentunut ruokahalu, kohonnut lepopulssi, korkea tai liian matala palautumissyke, kuumeilu, huono vastustuskyky. Psyykkisiin oireisiin kuuluvat masennus, flegmaattisuus, välinpitämättömyys, hermostuneisuus, jännittyneisyys, hämmennys, pelko, ahdistus, ärtyneisyys ja oudot mielihalut.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ylikunto20 g hh ilman hh syklitystä ei kannata treenailla kovaa, eikä ainakaan HIIT kunnolla kulje, se on vähän semmosta "vellihousu jumpaa". mutta voit käydä ulkoilemassa/kävelyllä joka päivä (30...60 min) ja tämä sopii siihen oikein hyvin.
jos kuitenkin treenaat vähillä hh ilman hh syklitystä HIITiä ja/tai punttitreenejä useita kertoja viikossa... siitä seuraa ylikunto ks. yllä.