karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-26 05:45:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2012-04-20 10:21:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pariin viikkoon ei ole tapahtunut mitään muutosta painon suhteen, onkohan tässä nyt se kuuluisa Jumi? Pitää vaan sinnikkäästi jatkaa ja toivoa, että se siitä taas herkiää putoamaan.. eikait tässä muukaan auta :(

ViestiLähetetty: 2012-05-12 10:11:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nonniin, nyt taas vaaka antaa eri lukemia, toisen kerran vilauttaa 79,7 ja toisen kerran 80,0. Olen pessimisti, joten kirjaan painokseni tuon 80, jääpi vielä se virallinen siirtyminen uudelle kymmenelle ensi viikkoon :) . Senttejä lähtenyt ainoastaan rintojen alta, miksi maha ei pienene? Pitäisi varmaan alkaa joku jumppaaminen, mutta kun olen siihen laiska. Juoksemisen aloitin 30 vuoden jälkeen, tai siis kokeilun, polvet ei oikein tykkää. Ja se minun juokseminen on sitä että 100-150 metriä juoksen ja sitten kävelen.. ja kun hengitys tasaantuu, sama uudelleen. Mutta eikait sitä voi muuta olettaakkaan, kun on tuota aikaa edellisestä kerrasta!
Minä olen käyttänyt kuureittaan Pascoe jauhetta jo vuosia, ja silloin on ollut aina painon putoaminen helpompaa. Nyt olin pidemmän aikaa sitä käyttämättä, paino ei laskenut vaan enemmänkin noususuuntaista oli.. sitten viime viikolla aloitin uuden kuurin ja taas paino laskee. Varmaan jonkun mielestä asiayhteyttä ei ole, mutta minä haluan uskoa niin, ja kun oikein uskoo, niin eikös se silloin auta :)

ViestiLähetetty: 2012-05-13 11:49:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi
Uskon asioita nämä on. Mutta se usko siirtää myös läskivuoria...
Liikunta on hyväksi ja toi juoksutapasi on hieno.
Kuitenkin kukkahattusetänä nostan varoituksen sormen.
Aloita varovasti ja maltilla. Jalat on saatava tottumaan tai tulee stoppi.
Siitä voi kuitenkin selvitä, mutta varovaisuudella selviää paremmin.
Ja kai sulla on jotain millä korjata ton rikkomasi kasikympin?

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-05-13 13:02:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Korjasin kasikympin jeesusteipillä ja nippusiteillä.. tai oikeastaan, olkoon rikki, mukava nähdä seiskalla alkava lukema!
Oikeassa olet, isoisä, että jos jalat sanoo irti sopimuksen muun kropan kanssa, olen huutavassa hukassa. Eilisen hölkyttelyn/raahustelun jälkeen tänään en ollutkaan kipeä, polvissa ei ollut sitä pistävää tunnetta. Jospa nämä koivet pikkuhiljaa alkaisivat tottua, Juhannukselta lähdetään perinteiselle Lapinvaellukselle ja toivoisin nyt pystyväni suoriutumaan päivätaipaleista helpommin kuin aiempina vuosina. Hengästymisharjoituksia koetan hakea noista juoksupyrähdyksistä, kapuaminen tunturin rinteitä pitkin kun tulee taatusti hengästyttämään :D . Mutta kyllä se vaiva palkitaan upeilla maisemilla!

ViestiLähetetty: 2012-06-13 16:19:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paino laskee hittaaasti.. mutta mihinpä tässä valmiissa maailmassa on kiirettä.
Polvet kestää taas juoksua, joten sitä olen silloin tällöin harrastanut.. kävin viime viikolla työterveyshoitajan lähetteellä labrassa, edellisen kerran olin käynyt viime joulukuun alkupuolella. Silloin kolesteroli oli 6,7, huono osuus 4,8. Nyt samat arvot oli 5,6 ja 3,5. Sitä se tämä karppaus teettää, ei pysy kolesterolikaan enää korkealla =( ... kaikki muutkin veriarvot olivat nyt paremmat kuin viimeksi. Että näin, ei se niin haittaa, vaikkei kilot karisekaan huimaa vauhtia.
Isäntä tilasi minulle Haltin juoksutakin kokoa 42, oli erittäin hyvässä tarjouksessa.. eihän se vielä mahtunut, mutta siinäpä onkin tavoitetta tulevaisuutta ajatellen!
Jatketaas taas...

ViestiLähetetty: 2012-07-08 11:50:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Parin viikon loma, reissuaminen, vaeltaminen takana, enemmän tai vähemmän karppieväillä mentiin. Ihana yllätys aamulla, vaaka näytti 78,3kg! Olen aikalailla iloinen :D

ViestiLähetetty: 2012-07-08 12:04:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihan mielettömän hyvin sulla pudonnut painoa, vau! =D> Mäkin haluuuu-uuuun! :lol:

Voihan se olla, että tuosta Pascoe-jauheesta voi olla jotain aineenvaihdunnallista hyötyä, mutta en usko sen yksinään olevan niin suuri apu painonpudotuksessa. Mistä olet ostanut tuota jauhetta, paljon se suunnilleen maksaa ja oletko huomannut olossasi sen myötä jotakin muutosta?

"If you can't handle me at my worst, you sure as hell don't deserve me at my best." -Marilyn Monroe

ViestiLähetetty: 2012-07-08 14:43:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Adella, varmaan tuo Pascoe perustuu yhtä paljon omaan uskomukseen kuin mikä tahansa muukin =). Tai sitten ei, minulla se nimittäin toimii semmoisena juminpurkaja-apulaisena. Olen ostanut paikallisesta luontaistuotekaupasta, maksaa noin 22 euroa pakkaus, josta riittää useaksi kuukaudeksi. välilllä menee aikoja, etten käytä ollenkaan ja sitten kun huomaan, että suolen toiminta laiskistuu ja nestettä kertyy enemmän kuin tarpeeksi, pidän taas kuuria jonkin aikaa. Ja taas pikkasen paino hiipii alaspäin, mikä on tarkoituskin.
Mitään nopeaahan tämä minun painonpudotus ei ole, mutta mihinkäpä tässä kiire, pääasia, että jotakin tapahtuu!

ViestiLähetetty: 2012-07-08 15:03:46 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Tosin se pascoen jauhe auttaa juurikin happamuuden poistoon kehosta, ja sillä on monia suotuisia vaikutuksia :D Itse olen sillä päässyt appelsiini ihosta eroon, ja reidet ovat jopa vauvan pyllyä sileämmät. Plaseboa? Tuskin :) Lisäksi naamani on jo sellaisessa kunnossa, että ei tarvitse enään pakkelilla piilottaa akne ihoa. Siihen ei edes karppaaminen ollut toiminut, ja nyt ei naamassa sen pahemmin mitään ongelmia. En usko senkään olevan sattumaa.

Painonpudotukseen en kyllä ole huomannut sen auttavan :lol: Muihin kyllä.

Jottei ihan OT:ksi mene, niin loistavasti on painosi pudonnut! Pidä lippu korkealla!

ViestiLähetetty: 2012-07-08 15:08:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

bless86 kirjoitti:
Tosin se pascoen jauhe auttaa juurikin happamuuden poistoon kehosta, ja sillä on monia suotuisia vaikutuksia :D Itse olen sillä päässyt appelsiini ihosta eroon, ja reidet ovat jopa vauvan pyllyä sileämmät. Plaseboa? Tuskin :) Lisäksi naamani on jo sellaisessa kunnossa, että ei tarvitse enään pakkelilla piilottaa akne ihoa. Siihen ei edes karppaaminen ollut toiminut, ja nyt ei naamassa sen pahemmin mitään ongelmia. En usko senkään olevan sattumaa.

Oho! :smt104 Nyt kyllä lähtee itsellänikin ostoon.. Kiitos vinkistä bless86 ja katiina! Onko se muuten kauheen pahanmakuista/maistuuko millekkään?

"If you can't handle me at my worst, you sure as hell don't deserve me at my best." -Marilyn Monroe

ViestiLähetetty: 2012-07-08 15:10:36 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Adella kirjoitti:
Oho! :smt104 Nyt kyllä lähtee itsellänikin ostoon.. Kiitos vinkistä bless86 ja katiina! Onko se muuten kauheen pahanmakuista/maistuuko millekkään?

Ei se nyt niin pahaa ole. Maistuu ihan pulverille :lol:

ViestiLähetetty: 2012-07-08 21:35:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lapsena tuli joskus jyrsittyä taululiitua, sama maku :mrgreen: .
Kaikki ei toimi kaikilla, minä olen tästä saanut apua joten, omalta osaltani suosittelen. Ei Pascoesta ole mitään haittaa ainakaan minulle ollut, päiväkohtainen kustannus pieni. Enemmän turhuutta olivat ne nutriletit ja vainopartiot, joita tuli hätäpäissään joskus kokeiltua!

ViestiLähetetty: 2012-07-24 19:58:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

On se kyllä kumma että paino laskee mutta sentit ei kulu mihinkään?! Mittanauhako tässä venyy vai mikä on? Isännän mielestä minä olen kiinteytynyt mutta miksi tuo halavatun mittanauha ei näytä sitä?
Plussaa on se, että juoksin juuri äsken ensimmäisen kerran ties kuinka moneen kymmeneen vuoteen yhtäjaksoisesti reilut 2km, vettä tuli kaatamalla mutta mitäpä siitä, euforinen olotila siivitti kevyesti (ei ihan koko matkaa ollut kevyttä) jalkoja etiäppäin.. tuo olotila tuli siitä kun tajusin, että ihan oikeasti jaksan juosta. Tuskinpa jaksan huomenna tai ylihuomenna taas, mutta taatusti viimeistään viikonloppuna.. sykemittari tuli huollosta ja hyvin oli huollettu, ei löytänyt sykettä ollenkaan, joten menin ihan arvuupelillä kalorinkulutuksen suhteen ja muutenkin :( .
Koska rintojen ympärys ei pienenny mihinkään, pitää ihan oikeasti ryhtyä hankkimaan juoksuun sopivia rintaliivejä. Jonkun verran nettiä selailtuna olen tullut siihen tulokseen, että oisko ne shockabsorberit hyvä valinta. Pitää harkita...

ViestiLähetetty: 2012-08-10 10:26:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Edelliseen viestiini jatkoa, hyvät juoksuliivit on nyt hankittu ja vaikka kalliiksi tuli, ei kaduta :D!
Paino tänäaamuna 78,1, suuret pudotukset (on tullut katsottua Biggest Looseria... ) ovat unelmaa vaan, hittaasti mutta huolella edeten mennään. Ja enimmäkseen alaspäin, painon suhteen.. lomareissut hieman jarruttavat, vaikka syön niin karpisti kuin kykenen, enkä lotraa alkoholinkaan kanssa, niin jotenkin kroppa vaan tykkää säännöllisestä kotielämästä enemmän ja palkitsee kadotettuina kiloina.
Juoksin/kävelin tänä viimeisenä loma-aamuna reilut kolme kilometriä, toisen kerran juoksu on helpompaa, toisen kerran jalat tuntuu tukkoiselta ja lihaksia kiristää, silloin kävelen välillä.
Mutta ihana syksy on alkamassa, juoksukelit jatkuu, neuletyö on aloitettu ja kynttelit palaa illanhämärässä, kyllä elämä on ihanata :D!

ViestiLähetetty: 2012-08-10 12:35:01 
Poissa
sintti
sintti

Olipas mukava kuulla, että joku muukin on keksinyt juoksemisen!
Itse en voinut keväällä kuvitellakaan, että olisin ottanut juoksuaskeleita. Mietin jopa vakavasti, että aamuista lenkkiä koiran kanssa täytyisi lyhentää, kun ei meinannut jaksaa nostella jalkoja.
Nyt on karppausta pari viikkoa takana, painoa lähtenyt reilu neljä kiloa ja otin juoksuaskeleita aamulla koiraa ulkoiluttaessani. Uskomatonta!
Minä vasta unelmoin pidemmistä juoksulenkeistä. Ehkäpä tämä tästä lähtee...

ViestiLähetetty: 2012-08-10 19:50:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

etana65 kirjoitti:
Olipas mukava kuulla, että joku muukin on keksinyt juoksemisen!
Itse en voinut keväällä kuvitellakaan, että olisin ottanut juoksuaskeleita. Mietin jopa vakavasti, että aamuista lenkkiä koiran kanssa täytyisi lyhentää, kun ei meinannut jaksaa nostella jalkoja.
Nyt on karppausta pari viikkoa takana, painoa lähtenyt reilu neljä kiloa ja otin juoksuaskeleita aamulla koiraa ulkoiluttaessani. Uskomatonta!
Minä vasta unelmoin pidemmistä juoksulenkeistä. Ehkäpä tämä tästä lähtee...

Juoksuun on monet täällä "hurahtaneet"
Katso liikuntapäikyt.
Myös esim ruokapäikyissä monella mainintaa juoksu/muu urheilu tullut karppauksen oireena.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-08-24 09:40:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänäaamuna paino heitteli parin kilon saplunalla, keskiarvomittaus oli 77,7. Päivitän tuon tikkerin sitten ensi viikolla, jos vaaka on painosta vielä samaa mieltä kanssani.
Juoksua olen harrastanut miten sattuu, eli tavoite viikossa yksi kerta zumbaa ja ainakin kaksi kertaa juoksua, koska kävelen pääsääntöisesti työmatkat (n. 7km), niin tuntuu riittävän. Eilen tosin koiran kanssa juostessani sotkeuduin hihnaan ja kaaduin asfalttiin, eli nyt pitää parannella haavoja ja polvikipua, että voi jatkaa harrastuksia. Jospa tiistaihin mennessä parantuis kun on zumbatunti :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00