karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-06 16:49:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-09-22 18:40:41 
Poissa
sintti
sintti

Hei siis,laitoin jo aikaisemmin johonkin muuhun keskusteluun kysymyksen minulle tuntemattomista termeistä kuten ketoosi ja rasvametabolia,haluaako joku valaista??

Toinen juttu olisi paastosta...lukemaani jälkeen päädyin siis siihen lopputulokseen että olen aina paastonnut väärin!!! Olen onnistunut paastoamaan monta kertaa 1-3 päivän pituisia paastoja>>IHANA OLO!!
Onko ne suolihuuhtelut ym, välttämättömiä kun en niitä tehnyt??Pisin aika oli 4 päivää,mutta keskeytin kun tuli pahaolo.

Auttakaa siis alkuun...En tiedä tuosta alakarppaamisesta juuri mitään...mitä ruokalajeja pitäisi olla syömättä ja mitä pitäisi lisätä ruokavalioon??Entä voiko ruisleipää silti syödä?Muita hyviä vinkkejä aloittelijalle..??

Kiitos ja Hyvää Syksyä kaikille :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-22 18:52:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Erittäin hyvä vinkki. Et voi aloittaa karppaamista, jos et tiedä mistä on kysymys. Se selviää ehkä osittain, jos tällä palstalla on riittävästi kilttejä ihmisiä vastaamaan kysymyksiisi. MUTTA tee itsellesi palvelus ja hanki karppikirja. Itse noudatan Atkinsia, Heikkilä on kopsannut Atkinsia+muuttanut sen suomalaiselle helpommin "nieltäväksi" ja sitten on myös muita vaihtoehtoja kuten Montignac ja Zone.

Et voi kuitenkaan sanoa karppaavasi ennen kuin tiedät, mitä homma sisältää. Rasittavimpia ovat nimittään ihmiset, jotka toteavat,että olin 2 viikkoa atkinsilla, mutta se on ihan huuhaadieetti, eihän kukaan jaksa syödä vain munia ja pekonia.

Tutkimisen iloa ja tervetuloa joukkoon!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-22 19:09:17 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi

Kirjan lukeminen on EHDOTON edellytys karppaamisen aloittamiselle. Jos palat intoa asiaan nopeammin kuin ehdit kirjakauppaan/kirjastoon, lue Helin sivut, siellä pääset alkuun: http://koti.mbnet.fi/lowcarb/

Tämä on keskustelufoorumi ja vaikka me konkarikarppaajat mielellämme autamme aloittelevia, ihan nollasta emme voi emmenkä jaksa ketään opettaa. Karppaaminen kääntää ravinto-opin niin päälaelleen, että kaikkiin kysymyksiisi ei pysty netissä vastaamaan - siksi kirja on ehdoton.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-23 16:02:23 
Poissa
sintti
sintti

:wink:

Kiitos vinkeistä,siispä luen jonkun teoksen ja palailen asiaan!

Onko kuitenkin parempi aloittaa ekaks paastoamalla ja sitten siirtyä karppaamiseen??Mikä olisi max. raja paastolle??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-23 16:12:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ma olin juuri eraassa kokouksessa jossa tuli ilmi etta olen Atkinsilla ja sainpa aikaan aika moisen moraaliryopyn! Ja kaikki tivasivat etta kuinka kauan meinaat tuolla dieetilla olla? Ja kuinka kauhean vaarallista se on.

Mina kysyin etta kuinka moni on itse henk koht kokeillut Atkinsia...ei kukaan. Joten miten voitte tietaa etta se ei ole hyvaksi. Ja siita kuinka kauan olen talla dieetilla...vastasin kysymyksella etta 'How long u have planned to follow your diet that includes white flour, white rice, sugar and sweety drinks? and how many of you eat almost half kilo greens everyday?' Ne oli hiljaa. Ja sanoin etta 'So my diet is really killing me? How about yours?'

Kokouksen jalkeen 3 tuli kyseleen etta miten paasta alkuun... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-23 17:43:25 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi

imed_ kirjoitti:
:wink:

Kiitos vinkeistä,siispä luen jonkun teoksen ja palailen asiaan!

Onko kuitenkin parempi aloittaa ekaks paastoamalla ja sitten siirtyä karppaamiseen??Mikä olisi max. raja paastolle??

Alakarppaamiseen ei kuulu paastoaminen. Joku tuolla toisessa säikeessä suunnittelee näiden yhdistämistä, mutta se on asia erikseen.

Hanki nyt vaan kirja ja keskity ekaksi ruokavalion muuttamiseen, tässä on taatusti tarpeeksi miettimistä. Lykkyä tykö!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-23 17:53:30 
Poissa
sintti
sintti

Vielä yksi kysymys :P mistä saa ketoostixejä...??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-23 18:25:00 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

apteekki-apotek, jos niihin viitsit toista kymppiä sijoittaa. Kivojahan ne on parin ensimmäisen viikon aikana leikkiä pissaleikkiä, mutta osta se pienempi pötikkä. Niillä ei nimittäin ole oikeasti mitään virkaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00