karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 22:23:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-29 15:49:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-29 15:41:38
Viestit: 7
Itse pudottelin aikoinaan maltillisella karppauksella 23 kiloa kahdessa kuukaudessa. Söin aamiaiseksi viipaleen ruisleipää margariinilla ja join lasin tuoremehua. Päivällä söin kaksi viipaletta ruisleipää ja samoin tuoremehua. Iltapalaksi kaksi viipaletta myös ruisleipää. Purkista vitamiinia ja kalanmaksaöljyä. Oli kova kuuri, mutta tehosi. Niin, ja lisäksi siihen kuului, että joka ilta juoksin 10 km rauhallista vauhtia, aikaa meni tunnin kahtapuolta.

Ensimmäinen päivä oli yhtä helvettiä, mutta jo toisena päivänä tuli hyvä olo, joka jatkui koko ajan, kun laihdutin. Paino on myöhemmin noussut välillä, mutta ei ikinä lähellekään sitä, mitä se oli ennen kuurin aloittamista.


Viimeksi muokannut chiman, 2011-11-01 09:30:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ketjun pätkä osuvammalle alueelle


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 16:08:05 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Metunoomi kirjoitti:
Itse pudottelin aikoinaan maltillisella karppauksella 23 kiloa kahdessa kuukaudessa. Söin aamiaiseksi viipaleen ruisleipää margariinilla ja join lasin tuoremehua. Päivällä söin kaksi viipaletta ruisleipää ja samoin tuoremehua. Iltapalaksi kaksi viipaletta myös ruisleipää. Purkista vitamiinia ja kalanmaksaöljyä. Oli kova kuuri, mutta tehosi. Niin, ja lisäksi siihen kuului, että joka ilta juoksin 10 km rauhallista vauhtia, aikaa meni tunnin kahtapuolta.

Ensimmäinen päivä oli yhtä helvettiä, mutta jo toisena päivänä tuli hyvä olo, joka jatkui koko ajan, kun laihdutin. Paino on myöhemmin noussut välillä, mutta ei ikinä lähellekään sitä, mitä se oli ennen kuurin aloittamista.


Vitsi?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 16:09:35 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
Uljanov kirjoitti:
Metunoomi kirjoitti:
Itse pudottelin aikoinaan maltillisella karppauksella 23 kiloa kahdessa kuukaudessa. Söin aamiaiseksi viipaleen ruisleipää margariinilla ja join lasin tuoremehua. Päivällä söin kaksi viipaletta ruisleipää ja samoin tuoremehua. Iltapalaksi kaksi viipaletta myös ruisleipää. Purkista vitamiinia ja kalanmaksaöljyä. Oli kova kuuri, mutta tehosi. Niin, ja lisäksi siihen kuului, että joka ilta juoksin 10 km rauhallista vauhtia, aikaa meni tunnin kahtapuolta.

Ensimmäinen päivä oli yhtä helvettiä, mutta jo toisena päivänä tuli hyvä olo, joka jatkui koko ajan, kun laihdutin. Paino on myöhemmin noussut välillä, mutta ei ikinä lähellekään sitä, mitä se oli ennen kuurin aloittamista.


Vitsi?
Trolli? Ensimmäinen viesti.

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 16:19:13 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
nireina kirjoitti:
Uljanov kirjoitti:
Metunoomi kirjoitti:
Itse pudottelin aikoinaan maltillisella karppauksella 23 kiloa kahdessa kuukaudessa. Söin aamiaiseksi viipaleen ruisleipää margariinilla ja join lasin tuoremehua. Päivällä söin kaksi viipaletta ruisleipää ja samoin tuoremehua. Iltapalaksi kaksi viipaletta myös ruisleipää. Purkista vitamiinia ja kalanmaksaöljyä. Oli kova kuuri, mutta tehosi. Niin, ja lisäksi siihen kuului, että joka ilta juoksin 10 km rauhallista vauhtia, aikaa meni tunnin kahtapuolta.

Ensimmäinen päivä oli yhtä helvettiä, mutta jo toisena päivänä tuli hyvä olo, joka jatkui koko ajan, kun laihdutin. Paino on myöhemmin noussut välillä, mutta ei ikinä lähellekään sitä, mitä se oli ennen kuurin aloittamista.


Vitsi?
Trolli? Ensimmäinen viesti.


Katos, niinpä onkin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 16:24:34 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
nireina kirjoitti:
Uljanov kirjoitti:
Metunoomi kirjoitti:
Itse pudottelin aikoinaan maltillisella karppauksella 23 kiloa kahdessa kuukaudessa. Söin aamiaiseksi viipaleen ruisleipää margariinilla ja join lasin tuoremehua. Päivällä söin kaksi viipaletta ruisleipää ja samoin tuoremehua. Iltapalaksi kaksi viipaletta myös ruisleipää. Purkista vitamiinia ja kalanmaksaöljyä. Oli kova kuuri, mutta tehosi. Niin, ja lisäksi siihen kuului, että joka ilta juoksin 10 km rauhallista vauhtia, aikaa meni tunnin kahtapuolta.

Ensimmäinen päivä oli yhtä helvettiä, mutta jo toisena päivänä tuli hyvä olo, joka jatkui koko ajan, kun laihdutin. Paino on myöhemmin noussut välillä, mutta ei ikinä lähellekään sitä, mitä se oli ennen kuurin aloittamista.


Vitsi?
Trolli? Ensimmäinen viesti.

Varmasti trolli,mutta jos ei puhuta karppauksesta niin nuorena naisena pudotin painoani 42kg lähes tuolla kaavalla :lol: Söin joka aamu ja ilta 2 siivua ruisleipää,minora(10%)juustolla jossa päällä kurkkua ja lasi rasvatonta maitoa,ei muuta.Joka päivä tietty töissä ja kaksi kertaa viikossa lentopalloa ja uimassa ja viikonloppuisin 20km(joskus enemmänkin) reippaita kävelylenkkejä.Aikaa kului kuutisen kuukautta....hohhoijaa #-o Nuoruus ja hulluus :?

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 16:58:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-29 15:41:38
Viestit: 7
nireina kirjoitti:
Uljanov kirjoitti:
Metunoomi kirjoitti:
Itse pudottelin aikoinaan maltillisella karppauksella 23 kiloa kahdessa kuukaudessa. Söin aamiaiseksi viipaleen ruisleipää margariinilla ja join lasin tuoremehua. Päivällä söin kaksi viipaletta ruisleipää ja samoin tuoremehua. Iltapalaksi kaksi viipaletta myös ruisleipää. Purkista vitamiinia ja kalanmaksaöljyä. Oli kova kuuri, mutta tehosi. Niin, ja lisäksi siihen kuului, että joka ilta juoksin 10 km rauhallista vauhtia, aikaa meni tunnin kahtapuolta.

Ensimmäinen päivä oli yhtä helvettiä, mutta jo toisena päivänä tuli hyvä olo, joka jatkui koko ajan, kun laihdutin. Paino on myöhemmin noussut välillä, mutta ei ikinä lähellekään sitä, mitä se oli ennen kuurin aloittamista.


Vitsi?
Trolli? Ensimmäinen viesti.


Ei sunkhaan mikään vitsi, vaan joka sana totta. Liikuntahan on tosi tärkeä asia. Nyt kun minulla on vähän lisää ikää kertynyt, ja juoksu ei maistu, niin olen siirtynyt pelaamaan golfia, siinähän on myös 10 km matka, rauhallisemmalla vauhdilla toki, mutta kaloreita palaa enemmän kuin juoksussa. Imelät kahvileivät, sokeriset tuotteet ja raffinoidusta jauhosta valmistetut leivät olen jättänyt pois. Sen sijaan ruisleipää en tietenkään, koska se on koostumukseltaan ravitsemuksellisesti parasta mahdollista. Toki syön kasviksia paljon, olen siis maltillinen karppaaja, joka käyttää myös järkeä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 17:01:11 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
Juujuu, mutta tuossa ekassa viestissäsi mainitsemassasi kuurissa ei ole mitään karppaukseen viittaavaakaan. Siinä kohtaa ei ole järjen hiventäkään.

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 17:05:18 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-29 15:41:38
Viestit: 7
nireina kirjoitti:
Juujuu, mutta tuossa ekassa viestissäsi mainitsemassasi kuurissa ei ole mitään karppaukseen viittaavaakaan. Siinä kohtaa ei ole järjen hiventäkään.


Olihan siinä järkeä, koska en käyttänyt ollenkaan haitallisia hiilihydraatteja, vaan ainoastaan terveellistä ruisleipää, jota ei ole mitään järkeä ali-karpata. Ja sain aikaan pysyvän painon alennuksen kerralla. Kertarytinä eikä mikään jatkuva kitinä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 17:12:25 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
Metunoomi kirjoitti:
nireina kirjoitti:
Juujuu, mutta tuossa ekassa viestissäsi mainitsemassasi kuurissa ei ole mitään karppaukseen viittaavaakaan. Siinä kohtaa ei ole järjen hiventäkään.


Olihan siinä järkeä, koska en käyttänyt ollenkaan haitallisia hiilihydraatteja, vaan ainoastaan terveellistä ruisleipää, jota ei ole mitään järkeä ali-karpata. Ja sain aikaan pysyvän painon alennuksen kerralla. Kertarytinä eikä mikään jatkuva kitinä.
Karppausta ei ole syödä pelkkää ruisleipää margariinisipauksella. Mutta ihan kuin vain - pidä harhaluulosi, ehkä saat loppupeleissä sen kirkkaimman kruunun :lol:

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 17:18:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-02 12:15:19
Viestit: 665
Metunoomille:
Saanen muistuttaa ettei ruisleipä sovi läheskään kaikille ja vaan voi olla toisille jopa haitallista. Sen "terveellisyys" on aika suhteellinen käsite. Ainakin jos puhutaan mukaruisleivistä joihin on tungettu rukiin lisäksi myös vehnää.
Toinen juttu: hedelmät, jos niitä nauttii, kannattaa nauttia alkuperäisessä olomuodossaan eikä mehuksi puristettuna.
Ja vielä: karppaus ei ole mikään kuuri.Tuo sinun painonpudotuskuurisi ei ole karppausta nähnytkään.
Kannattaisi varmaan perehtyä ihan vhh-ruokavalion perusteisiin ettei sotke jonkun aloittelijan ajatuksia moisilla "karppaus"viritelmillä.

_________________
- Trendi on kirosana -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 17:32:21 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Metunoomi kirjoitti:
nireina kirjoitti:
Juujuu, mutta tuossa ekassa viestissäsi mainitsemassasi kuurissa ei ole mitään karppaukseen viittaavaakaan. Siinä kohtaa ei ole järjen hiventäkään.


Olihan siinä järkeä, koska en käyttänyt ollenkaan haitallisia hiilihydraatteja, vaan ainoastaan terveellistä ruisleipää, jota ei ole mitään järkeä ali-karpata. Ja sain aikaan pysyvän painon alennuksen kerralla. Kertarytinä eikä mikään jatkuva kitinä.

Niin ei sitten yhtään mitään järkeä ollut.Kiduttaa elimistöään moisella.Laihduit kyllä kuten minäkin silloin kolme vuosikymmentä sitten,mutta mitään tekemistä moisella ei kyllä ole karppauksen kanssa.Älä nyt ainakaan kuvittelekaan,että karppi käyttäisi margariinia,joisi tuoremehua ja söisi pelkkää ruisleipää :smt044 nyt ei voi kuin nauraa,sorry vaan.Mää karppaan nyt ja aikoinaan laihduin sillä kidutuskuurilla myös,mutta ei mun tulis pieneen mieleenikään sanoa,että olen silloin jo karpannut :lol: Tää on kyllä päivän paras.. :mrgreen:

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 17:50:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-29 15:41:38
Viestit: 7
ook kirjoitti:
Metunoomille:
Saanen muistuttaa ettei ruisleipä sovi läheskään kaikille ja vaan voi olla toisille jopa haitallista. Sen "terveellisyys" on aika suhteellinen käsite. Ainakin jos puhutaan mukaruisleivistä joihin on tungettu rukiin lisäksi myös vehnää.
Toinen juttu: hedelmät, jos niitä nauttii, kannattaa nauttia alkuperäisessä olomuodossaan eikä mehuksi puristettuna.
Ja vielä: karppaus ei ole mikään kuuri.Tuo sinun painonpudotuskuurisi ei ole karppausta nähnytkään.
Kannattaisi varmaan perehtyä ihan vhh-ruokavalion perusteisiin ettei sotke jonkun aloittelijan ajatuksia moisilla "karppaus"viritelmillä.


Menee vähän Speden logiikan puolelle, jos kenenkään ei pidä syödä ruisleipää siksi, jos se ei joillekin harvoille sovi.
Syön vain lähileipomon oikeata ruisleipää, jossa ei ole vehnää, silläkään syyllä ei voi torpata kaikkea ruisleipää. Itsekin leivon ruisleipää.
Ruisleivässä on kaikkein monipuolisin paletti ravintoaineita, mikään peruselintarvike ei ole yhtä terveellinen. Rukiissa on kuitua, terveellistä rasvaa, valkuaisaineita, 'hidasta' tärkkelystä, erilaisia välttämättömiä kivennäisiä, vitamiineja, hivenaineita, eikä ole lisäaineita. Mikähän niistä mahtaa olla epäterveellistä?
Viisas karppaaja karppaa vain epäterveellisiä hiilihydraatteja, mutta syö terveellisiä, koska ei kyse ole vain hiilihydraateista vaan paljon paljon muusta. Haluaisinpa nähdä sellaisen ihmisen, joka on elänyt ilman hiilihydraatteja vuosia. Ei se ole mahdollista. Pelkästään lihaa syövät eläimetkin, vaikka olisivat ihmisen kokoisia, elävät vain murto-osan ihmisen eliniästä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 17:56:59 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
Metunoomi kirjoitti:
ook kirjoitti:
Metunoomille:
Saanen muistuttaa ettei ruisleipä sovi läheskään kaikille ja vaan voi olla toisille jopa haitallista. Sen "terveellisyys" on aika suhteellinen käsite. Ainakin jos puhutaan mukaruisleivistä joihin on tungettu rukiin lisäksi myös vehnää.
Toinen juttu: hedelmät, jos niitä nauttii, kannattaa nauttia alkuperäisessä olomuodossaan eikä mehuksi puristettuna.
Ja vielä: karppaus ei ole mikään kuuri.Tuo sinun painonpudotuskuurisi ei ole karppausta nähnytkään.
Kannattaisi varmaan perehtyä ihan vhh-ruokavalion perusteisiin ettei sotke jonkun aloittelijan ajatuksia moisilla "karppaus"viritelmillä.


Menee vähän Speden logiikan puolelle, jos kenenkään ei pidä syödä ruisleipää siksi, jos se ei joillekin harvoille sovi.
Syön vain lähileipomon oikeata ruisleipää, jossa ei ole vehnää, silläkään syyllä ei voi torpata kaikkea ruisleipää. Itsekin leivon ruisleipää.
Ruisleivässä on kaikkein monipuolisin paletti ravintoaineita, mikään peruselintarvike ei ole yhtä terveellinen. Rukiissa on kuitua, terveellistä rasvaa, valkuaisaineita, 'hidasta' tärkkelystä, erilaisia välttämättömiä kivennäisiä, vitamiineja, hivenaineita, eikä ole lisäaineita. Mikähän niistä mahtaa olla epäterveellistä?
Viisas karppaaja karppaa vain epäterveellisiä hiilihydraatteja, mutta syö terveellisiä, koska ei kyse ole vain hiilihydraateista vaan paljon paljon muusta. Haluaisinpa nähdä sellaisen ihmisen, joka on elänyt ilman hiilihydraatteja vuosia. Ei se ole mahdollista. Pelkästään lihaa syövät eläimetkin, vaikka olisivat ihmisen kokoisia, elävät vain murto-osan ihmisen eliniästä.
Tuo oma boldaamasi. Tarkoittanet välttää. Ja haluaisin minäkin nähdä sen hiilihydraatittoman jota viimeaikoina on karppaajaksi väitetty. Mutta miksi täällä riehut - laita pystyyn oma ruokapäiväkirja rasvattomasta ruisleipäkarppauksestasi, ei tainnyt olla edes kasviksia tai vihanneksi ruokavaliossasi.

Minun osaltani pääset rauhaan. Ei tuollaista mukamasta jaksa :smt120

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 18:03:29 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Kysymys siis Metunoomille...Ja mitähän siitä ruisleivästä saa sellaista mitä ei esim.kasviksista,marjoista,kananmunista,luonnollisista rasvoista,kalasta,lihasta,pähkinöistä ja maitotaloustuotteista ei saa? Sun mielestä siis.Mehän tiedämme kyllä.

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 18:52:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-29 15:41:38
Viestit: 7
voivoi kirjoitti:
Kysymys siis Metunoomille...Ja mitähän siitä ruisleivästä saa sellaista mitä ei esim.kasviksista,marjoista,kananmunista,luonnollisista rasvoista,kalasta,lihasta,pähkinöistä ja maitotaloustuotteista ei saa? Sun mielestä siis.Mehän tiedämme kyllä.


Tuskin esim. kuitua saa kananmunista, voista, lihasta, maidosta. Samoin monet välttämättömät rasvahapot puuttuvat, kuten myös kivennäiset.

Melkein kaikkea saa, kun osaa syödä riittävän monipuolisesti. Täysin ilman hiilihydraatteja ei voi saada kaikkea. Ruisleipä on monipuolisin perusruoka-aine, missään muussa perusruoka-aineessa ei ole niin monipuolista valikoimaa ihmiselle välttämättömiä aineita.
Hillitkää ystävät mielikuvitustanne. Joku siunaili tuoremehuni käyttöä, en pidä ollenkaan pahana esim. sitä, että puristan appelisiinimehun itse. Hyvää. En suinkaan syö ilman rasvaa ruisleipää, enkä käytä kevytrasvoja, koska silloin en saisi määrällisesti tarpeeksi kaikkia rasvahappoja. Pelkästään voita en taas käytä siksi, ettei siinä ole kaikkia ihmiselle välttämättömiä rasvahappoja. Siksi käytän myös margariinia ja rypsiöljyä. Syön kasviksia ja hedelmiä riittävästi, suosituksen mukainen puoli kiloa menee rikki päivittäin. Poimin viime kesänä yli 100 litraa marjoja, kaikki tulevat syötyä. Mustikat, puolukat, vatut, herukat, lakat. Sieniä tulee syötyä tosi paljon. Mutta käytän ruisleipää 5-7 siivua päivässä. Syön lihaa, hirveä, poroa, sikaa, lammasta, kanaa. Ja paljon kalaa, nytkin on vuorossa itse pyytämäni kuha, paistan hyvin miedossa lämmössä rypsiöljyllä fileet, ei valkuainen tuhoudu liian kuumassa paistettaessa eikä maku mene. Muikkua syön joka viikko.
Mutta karppaukseni on järkikarppausta, ei tunteeseen perustuvaa fanaattisuutta. Vältän 'roskaruokaa' En juo sokerisia juomia, en syö makeita leivonnaisia, en valkoisista tai edes ruissihtijauhosta tehtyjä leipiä. Viralliset ravintosuositukset jo kehottivat niitä välttämään kymmeniä vuosia sitten.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 18:58:39 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Metunoomi kirjoitti:
voivoi kirjoitti:
Kysymys siis Metunoomille...Ja mitähän siitä ruisleivästä saa sellaista mitä ei esim.kasviksista,marjoista,kananmunista,luonnollisista rasvoista,kalasta,lihasta,pähkinöistä ja maitotaloustuotteista ei saa? Sun mielestä siis.Mehän tiedämme kyllä.


Tuskin esim. kuitua saa kananmunista, voista, lihasta, maidosta. Samoin monet välttämättömät rasvahapot puuttuvat, kuten myös kivennäiset.

Melkein kaikkea saa, kun osaa syödä riittävän monipuolisesti. Täysin ilman hiilihydraatteja ei voi saada kaikkea. Ruisleipä on monipuolisin perusruoka-aine, missään muussa perusruoka-aineessa ei ole niin monipuolista valikoimaa ihmiselle välttämättömiä aineita.
Hillitkää ystävät mielikuvitustanne. Joku siunaili tuoremehuni käyttöä, en pidä ollenkaan pahana esim. sitä, että puristan appelisiinimehun itse. Hyvää. En suinkaan syö ilman rasvaa ruisleipää, enkä käytä kevytrasvoja, koska silloin en saisi määrällisesti tarpeeksi kaikkia rasvahappoja. Pelkästään voita en taas käytä siksi, ettei siinä ole kaikkia ihmiselle välttämättömiä rasvahappoja. Siksi käytän myös margariinia ja rypsiöljyä. Syön kasviksia ja hedelmiä riittävästi, suosituksen mukainen puoli kiloa menee rikki päivittäin. Poimin viime kesänä yli 100 litraa marjoja, kaikki tulevat syötyä. Mustikat, puolukat, vatut, herukat, lakat. Sieniä tulee syötyä tosi paljon. Mutta käytän ruisleipää 5-7 siivua päivässä. Syön lihaa, hirveä, poroa, sikaa, lammasta, kanaa. Ja paljon kalaa, nytkin on vuorossa itse pyytämäni kuha, paistan hyvin miedossa lämmössä rypsiöljyllä fileet, ei valkuainen tuhoudu liian kuumassa paistettaessa eikä maku mene. Muikkua syön joka viikko.
Mutta karppaukseni on järkikarppausta, ei tunteeseen perustuvaa fanaattisuutta. Vältän 'roskaruokaa' En juo sokerisia juomia, en syö makeita leivonnaisia, en valkoisista tai edes ruissihtijauhosta tehtyjä leipiä. Viralliset ravintosuositukset jo kehottivat niitä välttämään kymmeniä vuosia sitten.


No tätä voi jo kutsua karppaamiseksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 19:02:57 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
No jaa. Ihan kuin vaan. En ole ihan vakuuttunut vieläkään.

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 19:11:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-29 15:41:38
Viestit: 7
Metunoomi kirjoitti:
voivoi kirjoitti:
Kysymys siis Metunoomille...Ja mitähän siitä ruisleivästä saa sellaista mitä ei esim.kasviksista,marjoista,kananmunista,luonnollisista rasvoista,kalasta,lihasta,pähkinöistä ja maitotaloustuotteista ei saa? Sun mielestä siis.Mehän tiedämme kyllä.


Tuskin esim. kuitua saa kananmunista, voista, lihasta, maidosta. Samoin monet välttämättömät rasvahapot puuttuvat, kuten myös kivennäiset.

Melkein kaikkea saa, kun osaa syödä riittävän monipuolisesti. Täysin ilman hiilihydraatteja ei voi saada kaikkea. Ruisleipä on monipuolisin perusruoka-aine, missään muussa perusruoka-aineessa ei ole niin monipuolista valikoimaa ihmiselle välttämättömiä aineita.
Hillitkää ystävät mielikuvitustanne. Joku siunaili tuoremehuni käyttöä, en pidä ollenkaan pahana esim. sitä, että puristan appelisiinimehun itse. Hyvää. En suinkaan syö ilman rasvaa ruisleipää, enkä käytä kevytrasvoja, koska silloin en saisi määrällisesti tarpeeksi kaikkia rasvahappoja. Pelkästään voita en taas käytä siksi, ettei siinä ole kaikkia ihmiselle välttämättömiä rasvahappoja. Siksi käytän myös margariinia ja rypsiöljyä. Syön kasviksia ja hedelmiä riittävästi, suosituksen mukainen puoli kiloa menee rikki päivittäin. Poimin viime kesänä yli 100 litraa marjoja, kaikki tulevat syötyä. Mustikat, puolukat, vatut, herukat, lakat. Sieniä tulee syötyä tosi paljon. Mutta käytän ruisleipää 5-7 siivua päivässä. Syön lihaa, hirveä, poroa, sikaa, lammasta, kanaa. Ja paljon kalaa, nytkin on vuorossa itse pyytämäni kuha, paistan hyvin miedossa lämmössä rypsiöljyllä fileet, ei valkuainen tuhoudu liian kuumassa paistettaessa eikä maku mene. Muikkua syön joka viikko.
Mutta karppaukseni on järkikarppausta, ei tunteeseen perustuvaa fanaattisuutta. Vältän 'roskaruokaa' En juo sokerisia juomia, en syö makeita leivonnaisia, en valkoisista tai edes ruissihtijauhosta tehtyjä leipiä. Viralliset ravintosuositukset jo kehottivat niitä välttämään kymmeniä vuosia sitten.


Niin ja oleellinen asia unohtui. Syön silloin tällöin kaurapuuroa terästettynä leseellä, koska on se vaara, etten saa kuitua kuitenkaan tarpeeksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 19:15:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-02 12:15:19
Viestit: 665
Ei jaksa ruokkia trollia tämän enempää. :wink:

_________________
- Trendi on kirosana -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-29 19:21:39 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Joo,ei tähän kuitu-uskovaisjankutukseen sitten sen enempää.Onneksi on toi fineli jossa ihan kuka tahansa voi käydä tsekkaamassa syömisiensä ravintosisällön,hyvältä se tähän asti on kyllä näyttänyt ihan ilman sitä viljaakin,mm.runsaine kasviksineen ja marjoineen!
O.T. mun osalta tässä.

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)