karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-19 01:16:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-03 10:45:03 
Atkins tunnetusti loi tieteelisen pohjan vhh-ruokavaloille, joka laihduttaa vaikka söisi kuinka paljon rasvaa jos hiilihydraattien määrää rajoitetaan. Mutta mitä nykyajan karpit tekevätkään? Laskevat kaloreita ja uskovat ettei ilman kalorivajetta voi laihtua! Mistä lähtien karppaamisesta on tullut joku neitimäinen hippidietti? Senkö jälkeen kun naiset alkoivat kiinnostua ja toivat mukanaan omia vaikutteitaan? Kerettiläiset, ristiinnaulittavaksi joutuisitte!

ViestiLähetetty: 2011-10-03 10:55:59 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Truecarb kirjoitti:
Atkins tunnetusti loi tieteelisen pohjan vhh-ruokavaloille...

Ei luonut. Lähinnä teki tunnetuksi. Ketogeeninen dieetti oli käytössä esim. epileptikkojen hoidossa jo paljon ennen Roope-vainaan aikoja.

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-10-03 11:56:20 
Poissa
Leijona
Leijona

Ihan perhanan hyvä ja aiheellinen aloitus! Mä oon vissiin jo kipukynnykseen asti vaahdonnut laskemisen typeryydestä, mutta palstatilaa saa yhä enemmän kalorit, makrot jne. Kun tulisi keskittyä ihan toisenlaisiin asioihin, kuten... nautinto, kylläisyys, tilanne, ilo, maku, seura, ajatus.

ViestiLähetetty: 2011-10-03 13:53:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep, laskeminen on kyllä kertakaikkisen hullua hommaa! Poikkeuksena tietys painoluokkaurheilijat, eli ne harvat jotka tarvitsevat tarkan tiedon makroistaan. Heillä on ilmeisimmin aika tarkka tieto myös kulutuksestaan. Sitten on vielä se imeytymishommeli, kyllä on monenmoista muuttujaa matkassa :P

Ps. minun laihdutusvaiheeseen kuuluin tarkka laskeminen, mutta sen mielekkyydestä en enää ole ollenkaan varma. Kyllä se laskeminen on meikäläiselle kontrollinhakuisuutta asiassa, joka ei minun kohdallani ainakaan sitä tarvitse. Kuuntelua syöminen tarvitsee ja naaaaatiskelua.

ViestiLähetetty: 2011-10-03 14:00:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

haili kirjoitti:
Ihan perhanan hyvä ja aiheellinen aloitus! Mä oon vissiin jo kipukynnykseen asti vaahdonnut laskemisen typeryydestä, mutta palstatilaa saa yhä enemmän kalorit, makrot jne. Kun tulisi keskittyä ihan toisenlaisiin asioihin, kuten... nautinto, kylläisyys, tilanne, ilo, maku, seura, ajatus.

:smt049 :smt049 :smt049 :smt049 KIITOS :smt049 :smt049 :smt049 :smt049
En laske enkä mieti ja silti laihdun. Ruoan pitää olla mutkatonta, hyvää ja maistuvaa [-o< =D>

ViestiLähetetty: 2011-10-03 14:04:16 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Munjuttu kirjoitti:
haili kirjoitti:

:smt049 :smt049 :smt049 :smt049 KIITOS :smt049 :smt049 :smt049 :smt049
En laske enkä mieti ja silti laihdun. Ruoan pitää olla mutkatonta, hyvää ja maistuvaa [-o< =D>

Komppaan täysillä!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-10-03 14:06:29 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hiilareitten perään nyt tulee vähän katsottua.

ViestiLähetetty: 2011-10-03 14:53:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No mun täytyy ihan vaivihkaa ja nolona tunnustaa, että itse kyllä suosittelen makrojen laskemista alkuvaiheessa, niin että saa jotakin tuntumaa siihen, mistä se oma ruoka koostuu. Silloin on ehkä helpompi luopua päivittäisestä litrasta hedelmämehua ja vaihtaa kahvissa rasvaton maito kuohukermaan... Enkä mä nyt kaloreidenkaan laskemista ihan täysin lyttäisi, kunhan osaa naksauttaa aivonsa toimimaan ihan päinvastoin kuin aiemmin: niin että varmistaa syövänsä tarpeeksi paljon kaloreita. :wink:

...Mutta tästä huolimatta olen kyllä ihan samaa mieltä Hailin kanssa: "nautinto, kylläisyys, tilanne, ilo, maku, seura, ajatus" -- niistä se kunnon ruokanautinto koostuu. :D

ViestiLähetetty: 2011-10-03 14:57:01 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Ja hassuintahan on se että perus-Atkinsilla tulee sellaisia kalorimääriä joita täällä pidettäisiin monesti lähinnä kituiluna :D Joten tuohan voi toimia toisinkin päin... joku laskee rasvoja jotta saisi niitä tarpeeksi :mrgreen:

Ja siihenhän ei tietystikään vaikuta yhdenkään miehen mielipide yhtään mitään että kuinka vaikea naisen metabolialla on laihtua. Oli se sitten karppilääkäri tai foorumilainen tai trolli. Se että kaikki hoikistuisivat tai pysyisivät terveinä laskematta on helposti laihtuvien elitististä, syyllistävää tekopyhyyttä. Mutta jos on perusterve niin eihän niistä vaikeimmin laihtuvista tarvi välittää, hirveitä niuhottaja-akkojahan ne kaikki on [-X

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-10-03 15:05:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuka laskee kuka ei... Minä en ole laskenut kuin hiilareiden määrät. Muuten olen syönyt hyvää ja ravitsevaa ruokaa niin paljon kuin napa on vetänyt! :mrgreen:

Iherb:stä uusille tilaajille 5$ alennus koodilla SUT778

ViestiLähetetty: 2011-10-03 15:11:35 
Poissa
Leijona
Leijona

snowgrouse kirjoitti:
Ja hassuintahan on se että perus-Atkinsilla tulee sellaisia kalorimääriä joita täällä pidettäisiin monesti lähinnä kituiluna :D Joten tuohan voi toimia toisinkin päin... joku laskee rasvoja jotta saisi niitä tarpeeksi :mrgreen:

Ja siihenhän ei tietystikään vaikuta yhdenkään miehen mielipide yhtään mitään että kuinka vaikea naisen metabolialla on laihtua. Oli se sitten karppilääkäri tai foorumilainen tai trolli. Se että kaikki hoikistuisivat tai pysyisivät terveinä laskematta on helposti laihtuvien elitististä, syyllistävää tekopyhyyttä. Mutta jos on perusterve niin eihän niistä vaikeimmin laihtuvista tarvi välittää, hirveitä niuhottaja-akkojahan ne kaikki on [-X

No riekko. Ei tartte suuttua. Otan toki ilolla vastaan suoraan minulle kohdistetun kommentin. Lycky me, joka käyn kaks kertaa päivässä treenaamassa ja katselen kaihoten maksapihvejä ja puolukkasurvosta, jota en kuitenkaan saa syödä määräänsä enempää, jotta saavuttaisin tavoitteeni. Ei se meillä äijilläkään niin herkkua ole. Jos toki myönnän, että naisilla on joitakin hormoneja, jotka hieman enempi puoltaa lisääntymiskykyä, kuin kovin hoikkaa olemusta. Mutta laske toki, jos se auttaa. Perille pääsy se on kait tärkeämpi kuin matka, vaikka toisiakin mielipiteitä kuulee.

ViestiLähetetty: 2011-10-04 04:04:05 
Poissa
landekarppi
landekarppi

En ole laskenut enkä tule laskemaankaan. [-X

ViestiLähetetty: 2011-10-04 10:09:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Höh. Laskeminen on kivaa.

nimim. 20 vuotta mun lemppariharrastus :P

Näytä viestit ajalta:  Järjestä