Heips vaan!
Toisin kuin olin ajatellut kirjauduinkin nyt jäseneksi ja ajattelin raapustella jotain- ehkä säästän läheisiä jatkossa vouhaamiseltani vhh suhteen, edes vähän

(no tuskin heh). Mitään päiväkirjaa en ole ajatellut kovinkaan aktiivisesti välttämättä pitää, mutta kenties jotain joskus tulisi laiteltua
Taustatietoja:
Nainen ja ikää 40v seuraavaksi ensi vuonna mittarissa (henkinen puoli kovasti jäljessä, nykyään..en silti ajatellut aikuistua tässä ihan lähivuosina

). Lapsia on 2 kpl; toinen asuu jo omillaan, toinenkin melkein täysi-ikäinen. Lähtötilanne 12/ 2010: n82kg (pituus hieman alle 160cm) ja vyötärö 113-114cm.
About aina ollut jonkin verran ongelmaa painon suhteen..kauhistuttaa katsoa valokuvia esim joltain ala-asteelta, huh. Aikuisena jonkin verran/ enempi vähempi jojoilua..parhaimmillaan "timmissä kunnossa", ei koskaan mitään nälkäkurkea muistuttavaa. Viimeksi useampi vuosi sitten eron jälkeen Loistava kunto (+paino), joka kadonnut kun elämä maistunut niin hyvälle ja hiilarilandia koukutti. (Huom..nythän elämä vasta hyvälle maistuukin

).
Huomasin tuossa vuoden-parin ajan lueskelevani enemmän ja enemmän mm Heikkilää ja mm näitä keskusteluja ym aiheeseen (vhh) liittyen. Ja itseasiassa, jo vuosia vuosia sitten tutustunut ensimmäisiä kertoja ajatusmaailmaan vhh:sta, ja jäänyt ilmeisesti asia muhimaan pääkoppaan odottaen sopivaa hetkeä
Joulukuun 2010 puolivälissä aloin vähän varovasti kokeilemaan, ensin eniten kotona (sittemmin soveltaen myös töissä lounaalla) ja sopien asiasta teinin kanssa (printtasin juttuja ja kerroin asioista..kiinnostui ainakin vähän- tai ei mitenkään vastustellut) karppaamista, ja hiilarien "valikoimista". Tähän itselläni oli sysäyksenä Huono kunto ja suurin paino ikinä aikuisena jos 2 raskautta ei huomioida (painoa 3kg vähemmän kuin esim 1.raskauden aivan lopussa), ja mittanauhan järkyttävä lukema vyötäröstä
Liikuntaa harrastanut "aina"- vaihtelevalla innostuksella ja aktiivisuudella. Nyt siis joulukuusta 2010 alkoi karppaus, joka on tässä kuukausien myötä vain "parantunut/ tiukentunut" ja maaliskuusta alkoi aktiivinen treenaus, joka tihentyi ja monipuolistui pari kk myöhemmin. Vaaka vaihtui uuteen jokin aika sitten kesäkuussa, ja lähtöpaino on saattanut olla suurempikin kuin mitä luulin. Joka tapauksessa ennen juhannusta oli vyötäröltä lähtenyt n19cm (94cm mitta) ja viime viikolla vaaka näytti 72,8kg eli n9-10kg vähemmän kuin joulukuussa, lisäksi uusi vaaka näyttää lihasmassankin lisääntyneen tässä parissa-muutamassa viikossa
Treenissä oli tuossa n2,5vk tauko, viime viikolla parit treenit ja nyt ois tarkoitus palata ruotuun liikunnan suhteen (ts zumbaa/ corea/ kahvakuulaa tms pari krt viikossa ja samoin kuntosalitreeniä pari krt viikossa), sekä ns tarkentaa+parantaa karppaamista. Muutenkin nykyään karsinut lisäaineita ja kiinnittänyt ruokavalion laatuun huomiota aivan toisin kuin ennen. Ja.. tavoitevaatteita odottaa enempikin kaapissa- parit farkut sekä muutakin jo todellakin käytössä
Tuntien ja tietäen itseni tämä tulee kyllä niin onnistumaan, ja on jo täysin kivutta uusi elämäntapa! Kuopuskin on aivan myyty ja hehkutetaan usein yhdessä Hyvää ruokaa, ja ennen kaikkea hyvää oloa, pirteyttä ym ym, joka on nykyään läsnä meillä. Lisäksi myös esikoinen on saatu ihan kivasti aivopestyä myöskin
Jotta sellaista. Tälläistä kertoili siis Tuore "jäsen". Mukavaa vaikkakin pilviseltä vaikuttavaa tiistaita kaikille

!