karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-10-28 00:35:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-04-28 18:52:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kovin samoissa tunnelmissa mennään... stressiä pukkaa ja suklaata kuluu #-o Mutta kyllä me ne hiilarit vielä selätetään! Voimia taistoon ja aurinkoa kevääseen! :hug:

ViestiLähetetty: 2011-05-25 06:48:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos nannuukka, voimia tarvitaan!

Täällä vielä sitkeästi roikutaan, ei ole hiilareiden maailma onnistunut minua puolelleen kokonaan voittamaan. Pitkään oli +-0 tilanne, välillä nousi muutaman sata grammaa, välillä laski, mutta nyt on paino taas nytkähtänyt alaspäin. Sunnuntaina painoin 86,7 kiloa, eli 85 maaginen raja, ja myös -20 kilon pudotus häämöttää jo lähellä.

Stressi ei ole poistunut mihinkään, enkä ihan karppinakaan ole pysynyt, mutta ilmeisesti jotenkin olen onnistunut tasapainottelemaan syömisieni ja liikkumisieni kanssa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-05-25 07:22:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hienoa pudotusta!! Itsekkin olen sen 162cm pitkä ja samat lähtöpainot oli kuin sinulla, raskaudessa pääsi se melkein 30kg tulemaan huomaamatta ja tammikuussa paino oli synnytyksen jäljiltä vieläkin sen 104kg!! Nyt on kuitenkin raskauskilot saatu pois ja vähän enemmänkin ja olo mitä mahtavin, kiitos karppauksen!!
Kauhea kaipaus tuli tallille kun sulla oli tuolla ratsastuksesta kirjotusta ja heppa tuossa yhdessä oman kuvan vieressä:) Jos sitä sais rahaa koottua ni pitää yrittää kesällä itsekkin tallille mennä, mahtavaa ja mielekästä ja hyvää liikuntaa kun ratsastus kuitenkin on:)
Kovat zempit tästä eteenpäin, kesänlopussa viimeistään meidän molempien puntarit varmasti näyttää jo 7 alkavia numeroita;)

ViestiLähetetty: 2011-05-25 13:49:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ratsastus on kyllä ollut mulle yksi iso motivoiva tekijä, on upeaa kun kroppa alkaa taas totella niinkuin joskus ennen raskauksia, ja hevonen oikein huokaa alla että vihdoinkin se eukko tekee oikein :D Meitsi käy nyt ratsastamassa 2-3 kertaa viikossa, enempään ei näin kesällä kotiäitinä ja Yh:na ole aikaa, syksyllä kun taas muutetaan miehen kanssa saman katon alle niin voisi koittaa lisätä määrän 3-4 kertaan viikossa. Minulla siis oma hevonen, jota kuntouttelen samalla kuin itseänikin, tosin tamma on nyt mammalomalla ja ratsastan tutun hevosella itse.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-04 07:39:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-0.2 kg, mut ei haittaa, MIINUSTA!! kuitenkin :lol: Ja mikä parasta, juuri sen verran että sain tauluun täydet -18 kg. Ei ole enää pitkä matka puoliväliin. Pitänee tänään tai huomenna koittaa taas puhua kaveri ottamaan väliaika kuvaa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-12 09:59:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

puolikiloa miinusta jälleen :)

https://picasaweb.google.com/PetraAnnina/Laihdutus#5617238994503176130

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-16 14:31:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puoliväli saavutettu!!! :smt026 :smt041

Nyt takana siis 19 kg, ja edessä 18,5. Tosin siihen missä viimeksi lopetin pudotuksen tyytyväisenä, on enää 15 kg, joten pitää tuolla 13 kilon jälkeen alkaa katsella että miltä tämä kolmikymppinen kroppa näyttää, paljonko vielä pitää sen jälkeen tiputtaa.

Hieno fiilis :)

Nyt olen myös saavuttanut jälleen yhden tavoitteenikin, voin lähteä taas opettelemaan hölkkäämistä! Jalat kestää, painavampana ei oikein kestäneet, tämän olen määrittänyt olevan minulle se mystinen raja... Kävin lunttaamassa tavoitelistaa, ja tajusin että kilo vielä. Mutta paskat, puoliväli saa luvan riittää :mrgreen:

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-16 14:38:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tässä vielä nuo aikanaan listaamani tavoitteet 3. tavoite uudelleen muokattuna, -20 kilon sijaan puolivälin saavuttaminen ;)

1. tavoite on saavuttaa tuo -10 kilon rajapyykki. (eli 94,5 kiloa) --> alan ratsastaa käynnissä
2. tavoite on päästä 80 luvulle --> alan taas ratsastaa valmennuksessa, saan laukata
3. tavoite -19 kg,puoliväli, eli 85,5 --> alan taas opetella hölkkäämään (menneisyys on opettanut että painavampana menee jalat)

4. tavoite on päästä 70 luvulle --> käyn kalliilla kampaajalla pistämässä hiukset aivan uusiksi
5. tavoite on -30 kiloa, eli 74,5 --> osallistun johonkin hölkkä tms. tapahtumaan
6, tavoite on päästä 60 luvulle, ja sen kun teen niin kannat kattoon, en ole sitten siellä vieraillut sitten nuoruuden.--> menen ratsastamaan tutun ponilla

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-23 20:37:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Paljon onnea puolivälin saavutuksestasi!! Toivottelen keveitä jalkoja sille haaveilemallasi hölkälle :smt038

[/url]

ViestiLähetetty: 2011-07-01 22:36:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos!

Juhannus oli tuhoisa, mummolassa on mahdotonta syödä oikein jos ei osta omia ruokia, joten annoin mennä vaan. Toki vähän koitin valikoida karpimpia vaihtoehtoja, mutta hiiret paukkui kyllä ja kunnolla. No nyt on onneksi turvotukset poistuneet elimistöstä korkojen kera, ja toiveissa on sunnuntaille pudotusta taas :)

Hölkälle en ole vielä päässyt, mutta aloitin kyllä treeniohjelman reippaalla kävelyllä. Sitten kun se on muodostunut rutiiniksi lähden pikkuhiljaa lisäämään lyhyitä hölkkäpätkiä, niin pysyy penikkatauti loitolla.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-03 06:13:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

+-0 mikä on toisaalta kuitenkin ihan hyvä, koska vielä tiistaina painoa oli reippaasti enemmän jussin jäljiltä. Jospa ensi viikolla sitten :)

Lenkkeily on lähtenyt pyörimään hyvin, vaikka on näin kuuma. Jaksaminen on selvästi lisääntynyt.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-03 08:11:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onnea! Hieno tulos!

Mä aloitin hölkkäämisen kun paino tipahti 80-luvulle. Varovasti, kävelyä ja hölkkää vuorotellen. Sykemittarin avulla. Olin nostanut kuntoa pyöräilemällä ja kävelemällä. Pari päivää sitten juoksin 4 km putkeen, mikä on enemmän kuin koskaan eläissäni! :D

Tsemppiä loppu rutistukseen, itselläni melko samat tavoitteet. :)

ViestiLähetetty: 2011-07-08 22:28:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä aloitin aikanaan hölkän jokanaisen juoksukirjan ohjeella, joka opastaa juurikin siihen että pikkuinen pätkä hölkkää ja kävelyä väliin ja taas pikkuinen pätkä hölkkää. Silloin mulla meni nelisen viikkoa ennenkuin pystyin hölkkäämään edes 500 m putkeen, nyt taas tein sen jo tänään. Oikeastaan vasta toinen kerta kun kokeilen hölkätä tuolla kävelyn lomassa, mutta se tuntui niin kamalan helpolta ja kevyeltä että päästelin menemään (hitaasti tassuttelin) putkeen sen puoli kilsaa. Ja vielä jäi sellainen olo että olisi voinut helposti jatkaakin.

Eli kunto mulla on nyt parempi kuin nuorempana ja kevyempänä, vaikken ole oikeastaan muuta liikuntaa harrastanut kuin kävelyä ja ratsastusta. Uskon kyllä että osaltaan auttaa sekin että tekniikka alkaa olla hallussa, kun samaa tekniikkaa olen joutunut opiskelemaan hevosen selässäkin...

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-09 07:49:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taas nytkähti puntarin lukema puolisen kiloa alaspäin :) Nyt siis tasan 85 kiloa, ja 500g matkaa -20 kiloon :shock: Kovin helppoa tämä on ollut nyt, vaikka välillä on tullut taukoa, niin kuitenkaan ei ole usko loppunut. Ja olen joinain viikonloppuina syönyt hiilareitakin, mutta homma ei ole jäänyt päälle, mistä olen erittäin yllättynyt (ja tietenkin myös tyytyväinen).

Leikkimielinen tavoite olisi että 30v päivillä voisin pitää tupla kolmikymppiset, eli myös -30 kg. Mutta koska siihen on vielä kymmenen kiloa matkaa, niin en nyt kamalan tiukkana ala homman suhteen olla, pitäisi tippua liki 800g viikossa, ja se voi tässävaiheessa olla aika utopistinen määrä :D mutta joku pieni tavoite tähän väliin olisi ihan paikoillaan, niin saisi taas hetkeksi tehostettua hommaa. Syksyn tullen kuitenkin homma taas hidastuu.

Nyt lähden ratsastuskurssille, ja ensiviikolla taas hölkälle :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-11 21:26:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulinpas juuri lenkiltä, jolla hölköttelin 0,8 km :) Kunto nousee hirveää kyytiä, pitää oikein väkisin yrittää himmata etten riko itseäni.

Viikonlopun söin epäkarpisti, mutta säännöllisesti ja kohtuu terveellisestikin, ja liikuin itseni litimäräksi hiestä noin tunnin per päivä. Ratsastuksen sarallakin olen mennyt melkoisesti eteenpäin, Polle päätti ottaa ritolat ja koittaa oikein tosissaan kieltäytyä yhteistyöstä pukkilaukkojen kera, mutta minä pidin pintani ja lopulta meni oikein kauniisti. Vielä pari kk sitten olisin tullut alas kuin kivi.

Paino vähän nousi viikonlopun aikana, mutta eiköhän se taas lähde tippumaan tässä viikolla :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-18 06:53:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

viimeviikko +-0 mutta siihen olen varsin tyytyväinen, kun on muutto päällä jne niin on kyllä tullut syötyä ihan mitä sattuu... Katsotaan taas ensiviikolla :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-18 09:49:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei

lueskelin tätä sun ketjua ja upea suoritus =D>
Mä vasta aloittelija täällä ja tämä antaa meikäläisellekin sitä potkua :mrgreen:

Perästä tullaan...

6.2.13 90 kg

ViestiLähetetty: 2011-07-24 10:28:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hitaasti mutta varmasti - 200 g :D Mutta alle 85 kg!! ja se jos mikä on juhlimisen paikka. Juhliakseni lähden lenkille :D

Tammani varsoi komean oripojan 19.7. joten sitäkin voi juhlistaa, ja muutto on lähes kokonaan hoidettu. On siis aika taas saada rutiineja elämään, ja painokin lähtenee vähän reippaampaan laskuun.

Ainiin, tickeriä en nyt saa päivitettyä, joten se tulee tuon 200g jäljessä kunnes pääsen nopeamman nettiyhteyden ääreen.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-09-13 11:27:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juuuuuuu siis täällä ollaan vielä, vaikka kesä meni miten sattuu, niin painoa ei tullut lisää. Tai se yritti mokoma, mutta laski sitten taas alas. Eli alle 85 kilon huidellaan edelleen :) Jännä juttu että kesän aikana vaikka paino ei juurikaan tippunut, niin kroppa on kyllä tiivistynyt. Kun jalkaan menee housut joita käytin viimeksi 75 kiloisena, ja housukoko on nykyään 42. Ja keväällä sovitin kaupassa yhtä mekkoa eikä se edes mennyt päälle, niin eilen kävin sitä samaa kolttua kokeilemassa kokoa pienempänä kuin keväällä, ja sekin oli auttamattomasti liian suuri. Nyt vähän harmittaa ettei ole tullut sitä mittanauhaa käyteltyä :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-09-19 06:41:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

oho! Jopas nytkähti kelkka oikeaan suuntaan. Paino tänään 81,7 kg!! eli alle kaksi kiloa ja mun paino alkaa seiskalla! Jiihaa!! :mrgreen:

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00