karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-17 21:17:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-09-15 10:34:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heissan taas.

Tänään alkoi sitten 8 päivä alahiilarista ruokavaliota noudattaen.
Viikossa paino on pudonnut n. 3 kg ja se tuntuu jo huimasti housujen vyötärössä. Olo on ihan hyvä, tosin en ole mikään ylienerginen mutta rauhallisen vakaa kylläkin. Olo on nyt aivan toisenlainen kuin kuin vikko sitten....siis parempaan suuntaan. :D
Kroonin ekseema joka on minua 8 vuotta vaivannut on lähtenyt paranemaan uskomattoman hyvin....tästä syystä voisin jo hyppiä katossa, mutta pelottaa jos iloitsenkin liian aikaisin! (Pitäisin mielelläni kaikki kilot jos vain saisin käteni kuntoon) Ei ole ollut tarvetta käyttää kotisoneja tai antihistamiinejä koko viikolla ja se on jo uskomatonta!! Mun kädet ei ole olleet näin hyvässä kunnossa yli vuoteen. \:D/
On ollut uskomattoman helppoa jättää kaikki namit ja limpparit pois ( olin koukussa light colaan) eikä makeanhimo ole kuin kerran alkupäivinä vaivannut ja sekin meni nopeasti ohi.

Jännä juttu muuten, että kun olin laihtunut paikkareissa 6 kg niin ostin uusia vaatteita. Uteliaisuuttani päätin niitä sitten kokeilla kun lököhousuni eivät tahdo enään jalassa pysyä ja yllätys mä mahduin niihin vaatteisiin :!: :?: Lähtöpainoni oli sama nyt kun paikkareissa aloittaessani.
Hauskaa on ollut myös huomata, että eipä rupeakkaan enään väsyttämään ruoan jälkeen.

Kaikin puolin olo on mainio ja eteenpäin mennään kovalla vauhdilla ja positiivisellä mielellä :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 10:44:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Melkein samoissa ollaan. Mulla on tanaan 10 paiva Atkinsia ja olo on mita mainioin. Mulla ei oo vaakaa mutta eilen uskaltauduin kuntosalin elektroniselle vaa-alle ja tulipa hyva mieli...9 paivaa ja paino on tippunut noin 9lb eli noin 4 (?) kiloo!!! Ja se todellakin tuntuu vaatteissa ja itsevarmuudessa. Mulla on viela noin 10kg matkaa maaranpaahan...mutta ekaa kertaa tunnen olevani laihdutuskuurilla joka ei tunnu laihdutuskuurilta eika ollenkaan vaikealta! Kramppeja olen kylla jalkaan saanut mutta ostin eilen magnesiumia.

Palataanko asiaan taas kun on seuraava vko takana???

Parasta tassa on se etta vietin ekat 5 paivaa tyomatkalla jossa asuimme hotellissa jossa oli aikas 'herkulliset' ruuat ja niin paljon erilaisia kakkuja etta harvoin nakee. Olin vaan tiukkana ja se kylla palkittiin nyt ruhtinaallisesti! Ja en kylla jaanyt mistaan paitsi. Ja sen lasillisen viinia olen silti saanut joka ilta juoda ja vkonloppuna ehka kaksi. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 11:50:19 
Poissa
sintti
sintti

miten porukka on laihtunut noin paljon?

Taidan tehdä jotain väärin kun kolmas viikko lähtee eikä vaaka näytä juurikaan eroa.. olo on kylläkin kevyempi..

onkohan ne viikonlopun repsahdukset alkoholin (kyllä välillä myös oluen) kanssa sitten se miksei mitään painonlaskua tapahdu.. Mitenköhän siitä pääsisi eroon.. huoh.. Tiedän että punkkua ja viinaa sais jonkun verran juoda, mutta sit kuitenkin päädytään johonkin baariin missä ei ole a-oikeuksia tai sitten joku ostaa juomia illanistujaisiin ja vain pelkkää olutta..
(olen 25-vuotias sinkkunainen, joten baarissa tulee käytyä lähes poikkeuksetta joka viikonloppu, kun kaikki ystävätkin menevät)

alussa kai pitäis olla hirveen tarkkana muutenkin.. ite oon kuitenki saattanu välillä laittaa ruokaan juustoa jne.. pähkinöitäkin söin yks päivä..
Pitäis kai jättää kaikki noi pois? vai millasta ruokavaliota ootte pitäny nämä ensimmäiset viikot.. esimerkkejä?

kiitos.. :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 12:42:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juustoahan nimenoman pitaisikin (ainakin Atkinsin mukaan jota ma noudatan) syoda 90-150g paivassa.

Kokeile niin etta:

Lihaa, kalaa, munia ja vastaavia saa syoda vapaasti...myos esim lihapullat ja makkarat luetaan tahan.

Vihreita vihanneksia ja kasviksia noin 350g paivassa ja muita vihanneksia 250g paivassa.

Nuo summat on siis enintaan maaria.

Alaka saastele rasvoja ja koeta pysya viini ja viina linjalla.

Ma olen syonyt marjoja, ei kuitenkaan hedelmia avocadoa lukuunottamatta - paivassa voi syoda edellisten lisaksi 1/2 avocadoa ja enintaan 20 oliivia.

Ei maitoa tai jugurtteja. Ehka rahkaa. E sokeria vaan makeutusainetta...jos on pakko.

Hyvaa tekee alottaa paiva lampimalla puristetulla sitruuna mehulla eli puolikas sitruunan mehu ja vetta. Pahaa aluksi mutta riippuvuus iskee pian - usko pois! :wink:

Mulla paivan summittaise ruuat:

Se lasi sitruunamehua.

Munakas tonnikalalla ja salaattia.

Muna tai juusto valipala.

Kreikkalainen salaatti ja jotain lihaa tai kalaa kylmana koska toissa ei oo mikroa.

Muna tai juusto valipala ja ehka pari mansikkaa.

Illalla salaattia, parsaa tai kurpitsaa tai kukkakaalia hoyrytettyna, oliiveja ja jotain lihaa tai kalaa. AINA lasi punkkua. Ehka nokare juustoa jalkkariksi.

Valilla jos tulee pakko miele syoda niin teen blenderissa proteeinijauheesta ja marjoisa juomaa.

Juon paljon vetta ja sokeritonta sitruunamehua ja vissya sekotettuna.

Ma olin viikon tyomatkalla ja asuin hotellissa...saantona silloin oli kun en itse kokannut etta ei kakkuja, ei riisia, perunaa, pastaa tai leipaa tai hedelmia. Kaikkea muuta kiitos. Ja AINA se lasi viinia per pva. Kastikkeita pitas varoa mutta hotellissa lihat tai kalat oli usein kastikkeessa joten popsin ne hyvalla omalla tunnolla. Ja nakojaan toimi. en syonyt kuitenkaan leivitettyja lihoja tai kaloja.

Hengitys ehka saattaa haista mutta siihen auttaa purukumi, persilja pureskelu ja parhaana ehka kardemumma...eli kastele somenpaa ja nappaa 3 pienta hippusta kardemummaa ja suuhun. Se poistaa jopa valkosipulin hajun! Ja putkesta riittaa pitkaan ja mahtuu kassiin.

Muita vippaskonsteja en oo kayttany. Ehka jollain kokeneemmalla ois lisattavaa tai parannettavaa. Kuitenkin olo on TOSI hyva ja painoa lahtenyt se reilut 4 kg (9lb) 8 paivassa. Joten itse oon tyytyvainen.

Tietysti lisana otan ne kalanmaksaoljyt, magnesiumit ja monivitamiinit. Fibre eli kuituvalmistetta en oo viela ostanu ja L-glutamiinikin on hyva jos on kauheita sokerimielitekoja...mulla ei oo.

Joskin uskon ettei taa tahti painon putoamisessa jatku nain pitkaan...hyva alku kumminkin ja viela se 10kg jaljella. Talla menolla se ois pois 3 vkon paasta... :wink: ...tuskin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 12:57:08 
Poissa
sintti
sintti

saaraleena kirjoitti:
Juustoahan nimenoman pitaisikin (ainakin Atkinsin mukaan jota ma noudatan) syoda 90-150g paivassa.

Kokeile niin etta:

Lihaa, kalaa, munia ja vastaavia saa syoda vapaasti...myos esim lihapullat ja makkarat luetaan tahan.

Vihreita vihanneksia ja kasviksia noin 350g paivassa ja muita vihanneksia 250g paivassa.

Joo atkinsilla minäkin, en kauheen osaavasti tosinkun ei ole vielä ollu rahaa/aikaa ostaa kirjoja, ystävältä saamallani lyhyellä oppimäärällä koitan starttailla.. rasvoja en oo säästelly kyllä yhtään tähänkään mennessä.. vai pitää sitä juustoa syödä, mä käsitin että saa syödä jonkunverran.. onkos se nyt niin että rasvoja pitää syödä vai nimenomaan juustoa? :?

noista lihapullista ja makkaroista.. katsotko aina pakkauksesta hiilihydraattimäärän ja otat sen missä on vähiten? minä en noita indeksejä osaa laskea (ja olen myös laiska laskemaan) joten en oo uskaltanu mitään valmislihapulia tai makkaroita ostaa kun näyttävät siltä että niissä on kauheesti hiilareita..

pitänee ruveta punnitsemaan mun päivän vihannekset mutta tuskin tuota enempää kuitenkaan menee..

itse sain myös ohjeeksi että hedelmiä saa syödä kunhan ei syö muun ruuan kanssa (pari tuntia väliä ennen ja jälkeen) Onko hedelmät siis sittenkin kielletty kokonaan?

kai kookosmaitoa saa käyttää?

- sori näin paljon kysymyksiä - :oops:

niin ja kiitos edellisestä vastauksesta!!

Muokkaus: Pystyykö tätä (ehkä hieman sovellettua) atkinsia edes noudattamaan jos ei kokoajan oo laskemassa hiilareita sun muuta.. oon todella huono laskemaan mitä syön siksipä tätä kokeilenkin.. helppoa kun vaan tietää mitä saa ja mitä ei saa syödä.. toimiikohan niin ollenkaan kun muut näyttävät laskevan tarkat hiilarimäärät..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 13:39:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi noudattaa ilman laskemista. Niin kauan kuin olet ilman kirjaa, niin jätä vain kaikki leipä, riisit, makaroonit ym. sokerit tai "nopeasti sokeristuvat"pois ja syö pahdollisimman paljon kasviksia. Ja lihaa ja muita hyviä proteiinin lähteitä. Rasvaa ei tarvitse pelätä, eikä juustoa ole pakko syödä, mutta jos ei kasviksia tule syötyä paljon, niin kalsiumia purkista. Itse otan muutenkin. Jos pärjäät ilman valmislihapullia niin varmaan turhia, nollahiilarisia nakkeja on täällä aina aika ajoin joku kertonut löytäneensä.

Hedelmiä voi syödä, jos maistuu. Parhaiten juuri välipaloina, kuten sanoit. Jos ei painonpudotus onnistu, niin sitten kokeile niiden poisjättämistä vähäksi aikaa. Marjat ovat kuitenkin suositeltavampia.

Jos baarissa ei ole A-oikeuksia, niin olutta paljon parempi vaihtoehto on punkku tai valkkari, vaikka mineraalivedellä laimennettuna. Muista syödä jotain laihaa proteiinia ennen baaria. (Tonnikalaa, paahtopaistia, rahkaa) ja välttää rasvaisia syömisiä illan aikana. Illanistujaisiin sitten omia eväitä mukaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 15:07:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No taalla ulkomailla ei oo kun yhta merkkia valmisliohapullia 'made in sweden' joten ostan niita kiireeseen...niita on myos pakkasessa varalta. Siis pikaruokaa. Mut muuten teen paistijauhelihasta omat pullat.

Makkaroita syon joskus vkonloppusin...taalla ne melkeistaan onkin 75-90% lihaa sisaltavia eli ei mitaan jauhomakkaroita. Sinappia ja ketsuppia kaytan joskin en ikina oo kauheesti kayttany.

Tosta juustosta...mulle se on tosi herkkua ja entiset dieetit on kai tyssanny just tohon punkun ja juuston kieltoon. Mulla on semmosia yksittaispakattuja baby bells ja muita juustoja tyopaikan jaakaapissa ja kotona etta jos semmosia snackseja tarvii mm TVta katellessa.

Maitoa tai jugurtteja en kayta. Rahkaa ostin eilen yhden pikkupurkin ja meinaan herkutella sen huomenna kun tulee hyva leffa TVsta. Rahkassa ja muissa on taalla sokeria joten siksi valtan niita.

Hedelmat kylla nimenomaan kielletaan ensimmaisen 14 vuorokauden aikana Atkinsin kirjassa, lukuunottamatta se avocado ja sitruuna. Joten en niita syo. Montiagin dieetissa niita kai just suositellaan valipaloina mutta ei ruokailujen yhteydessa. Hedelmistakin kannattaa silti valita ne hyvat kuten persikka, greippi, pawpaw, yms. Tietysti pieni maara hedelmaa ei kait kaada koko hommaa, mutta se voi johtaa siihen etta 'ei kait nyt pieni leipakaan ja jos nyt yhden perunan sois ni ei kai se haittaa'. Ma en henk koht lahde tolle linjalle, mutta jos se sopii muille niin hyva.

Ja 14 vrkn paasta alusta meinaan syoda jotain hedelmia ja kasvattaa hiilareita nimenomaan niista ennemmin kuin riisista, pastasta, perunasta ja leivasta. Perunan meinaan jattaa lopullisesti! Se pitaa myos pois naksuista ja tarjolla on biljoona kertaa parempiakin vaihtoehtoja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 15:11:42 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Valmispullat ja pihvit eivät sovellu Atkinsiin. Olen muuten muutamankin merkin pyörittänyt ja tutkinut. Niissä on kaikissa n. 10g hh/100g. Muistaakseni olen moisen pyörykän suhuni laittanut Tammikuun lopussa. Nyt en söisi edes pienestä maksusta. Kamala rasvaköhnä jää kitalakeen niistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 18:02:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Saaraleena, Pakarat voi sitten mielestäni ryhtyä tiukalle Atkinsille induktioneen kunhan saa ensin käsiinsä kirjan aiheesta. Sitä ennen kannattaa mielestäni syödä "hyviä" hiilareita vähän enemmän kuin Atkins alussa suosittelee. Ja jotkut gurut suosittelevat hiilareiden vähentämistä vähitellen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 13:12:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Karpaasi:
No kylla ma muutakin syon kun valmislihapullia ja niitakin kerralla vain pienen kourallisen eli ehka noin 5. Ja totesin nimenomaan etta ne on semmosta pikaruokaa jota kylla jokainen joskus tarvitsee...ehka kokous on venynyt tai ruuhka aitynyt pahaksi ja kotiin tullessa on todella nalka.

Nama taalla myytavat (ainot kaupanssa tarjolla olevat) on kylla minusta ihan hyvia. Kanasta tehtyja. Ja hiilareita 4.5g/100g ja nuo 5 lihapullaa eivat paina kylla edes puolia tosta. Minusta ihan hyvia vaikka salaattiin pilkottuna. Sailyvat hyvin lampimassakin ja eivat sottaa...helppo sujauttaa lounasaikaan suuhun vaikka kokouksien lomassa jos ei muuten aikaa ole. Lisukkeena vaikka brieta ja oliiveja. Ja taatusto parempi kun toinen yhta kateva vaihtoehto ja helposti saatavilla oleva eli kolmioleivat!

Ma en kylla ikina valmislihapullista tykanny Suomessa...joten kai ne roudaa ne parhaat yksilot tanne ulkomaille...kuten taaltakin viedaan kaikki parhaat kalat ja hummerit ja muut eurooppalaisiin ruokapoytiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 20:55:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi olla että Atkinsiin ei valmislihapullat yms sovi, mutta tälläiseen "hyväkarppaukseen" ne kyllä sillloin tällöin soveltuvat, loistavaa pikaruokaa kun vertaa vaikkapa entisen elämäni einespitzoihin.
Eiväthän jotkut hyväksy valmiiksi marinoituja lihojakaan, joissa oikeasti on aivan äärettömän vähän hiilareita, ostin tuoss viikonlopuksi pippurimarinoidun porsaankasslerpaistin ja kun siitä ennen paistamista pyyhkii marinaadin pinnasta väittäisin jäljelle jäävien muutamien hiilareiden olen yhdentekeviä. Paisti painaa 1.6 kg joten "normaali" 5/100 sallisi tuohon annokseen 80 g hiilareita. Ei taida tulla edes lähelle.
Tyylejä on monia.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00