karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-10-27 22:00:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-18 06:34:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aivan parhautta on se kun pakkanen on täynnä oman possun lihaa! Meidän syöttöpossu nimeltä Paisti teurastettiin männä viikolla, ja sitä on nyt sitten tässä nautittu. Ei kaupanhyllystä löytyvä possunliha pääse kyllä lähellekään oman kotipossun lihan makua. Jauhelihanakin aivan erilaista, superhyvää!

Nyt on helppo taas induktiolla olla, kun hyvää lihaa on puolen vuoden tarpeiksi. Kaupasta ei tarvi ostaa kuin lisukkeet :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-20 07:21:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noniin, tein periaatepäätöksen käyttää tuota uutta vaakaa, mutta vähenän tuloksesta 5 kiloa. Testasin sen useammalla koehenkilöllä, ja se näytti kaikille 5 kiloa enemmän kuin muut vaa'at, joten en ole kuvitellut tuota eroa edelliseen vaakaani.

Eli tänään, punnituspäivänä paino 90,2 kg. Kuukaudessa on siis menty vähän ylös mutta onneksi vähän enemmän alas. Nyt painoa tippunut yhteensä 14,3 kiloa, aikamoinen määrä. Kohta 80 luvulle!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-22 07:41:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

OUNOUUUU, kerma oli päässyt eilen loppumaan. No hörpin aamuteetäni sitten voilla terästettynä. Ei kyllä ole sama asia ollenkaan. Eilen pääsin taas ratsastamaan, ja olipas upeaa kun kroppa totteli taas paremmin kuin paksukaispäivinä. Onhan tätä massaa minulla vieläkin aivan liikaa, mutta kyllä tuo reilu 14 kiloa kadonnutta laardia tuntuu selvästi siinä miten pystyy hevosen selässä olemaan ja hevoseen vaikuttamaan.

Olipas jo sunnuntai, ois kiva nähä ollaanko jo 8alkuisissa...

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-23 21:17:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Saatiin oikeaa maitoa tuossa toissapäivänä, maitotilalta. On kuulkaa nannaa! Tosin tuli sitten liiankin kanssa sitä ilmeisesti hörpittyä... mutta jospa se siitä tasaantuu :D

Kävin taas ratsastamassa, ja kyllä tuo parasta motivaatiota on tuo ratsastuksen onnistuminen. Tehtiin hommia ravissa, ja se tuntui yllättävän helpolta, ja vaikka kaapissa on maitosuklaata, niin vältän kiusauksen koska tiedän että 8 alkavat on niiiiiin lähellä, enkä halua nyt hidastaa pudotusta, vaikka se ei maailmaani kaataisikaan normaalisti. Voin herkutella sillä saamallani kinder maxilla sitten joskus kun olen turvallisesti 80-luvulla. Pääsen laukkaamaan ja valmentautumaan kun paino alkaa kasilla...

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-26 09:49:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noniin. Tämä viikko on mennyt kohtuu hyvin, alakarppauksesta tosin ei ihan jokapäivä voi puhua vaikka ajattelinkin tiukistella muutaman viikon. Huomenna sitten virallinen tulos.

Kävin puntarilla tuossa puolivälissä viikkoa, ja se näytti 90 kg tasan. Siitä innostuneena ajattelin että jes, ihan kohta, ehkä jo sunnuntaina, ollaan 80 luvulla. No, sitten iski läskikettriksen päävamma. Olen siis huomannut, että aina kun alan lähestyä jotakin painokynnystä jossa joko olen ollut pitkään tai joka on minulle jollain tavalla merkittävä (niinkuin nuo kymmenien vaihtumiset tuppaa olemaan...) niin ratkean syömään. Siis pelkäänkö minä laihtua?? Vai mikä ihme alitajuinen pakko se on, että kun paino tippuu niin sitten tulee pakottava tarve mässätä?? Olen huomannut saman homman ennenkin. Kun luulisi että se painon väheneminen ja uuden kymmenluvun lähentyminen motivoisi entisestäänkin (s)karppaamaan, niin paskanmarjatta ainakaan minulla se ei niin toimi. Ja tämä läskikettriksen päävamma on suurin syy siihen miksi mun ei saisi käydä sillä puntarilla kuin kerran viikossa.. No, olen nyt ainakin tiedostanut ongelman. Ja tiedän kynnyksenikin etukäteen. 90, 86, 82, 80, 76, 72. Siinähän ne. Joten ehkä osaan nyt sitten jatkossa rämpiä läpi himoistani?

No, tälläkertaa sain minimoitua vahingot, söin yhtenä päivänä maitosuklaata ja sitten oltiin taas tiukasti, joten en usko että ainakaan plussaviikko tulee tästä, mutta en kyllä usko että vielä sinne 80-luvun puolellakaan kilahdetaan.

MUOKS

Hmm. Mietin tässä ennen unille menoa semmoista vaihtoehtoa että jos kerran jokatapauksessa ramppaan joka aamu sillä puntarilla, niin pitäisikö kirjata ne kaikki painot ylös, ja laskea niistä keskiarvo sunnuntaina, joka olisi sen viikon tulos... Silloin ne heilahtelut ei olisi niin isoja ehkä, tai siis tarkoitan että niillä ei olisi niin isoa psyykkistä merkitystä? Jätän ajatuksen kypsymään yön yli ja mietin aamulla onko siinä mitään järkeä, vai olenko ihan unessa jo.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-27 07:56:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

90.2 kg. eli plusmiinusnollaviikko. No, tärkeintä ettei tullut lisää painoa, kun tuli repsukin. 80-luku antaa vielä odotuttaa itseään...Vilkkuu kyllä jo puntarin näytössä mutta sitten paino kuitenkin tasaantuu tuohon 90.2 kiloon.

Kokeilen ensiviikon ajan tuota jokapäivä punnitsemista ja keskiarvon ottoa sitten ensi su. Jos se alkaa tuntua tyhmältä niin ainahan sen voi lopettaa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-30 06:18:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

89.5!!! jeiiiiiii. Nyt vaan pidän huolen ettei tule taas tuo mässäyspäävamma kun paino on tippunut, niin perjantaina (koska la ja su olen koulutuksessa) saan laittaa uudet lukemat ylös ja päivittää otsikonkin kertomaan -15 saavutetusta kilosta. Hip hip hurraa! Lauantai illaksi on nyt varattu ratsastusvalmennus, ja tänään ajattelin laukata :D Tavoitteiden saavuttaminen on kivaa!!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-01 06:20:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viikon painokeskiarvo 89.8 kg :) Eli 80-luvulla ollaan, ja pysytäänkin, sillä en ajatellut repsuilla edes viikonlopun koulutuksessa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-01 07:11:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

kurkkasin ja aion todellakin tulla jatkossakin.. annoit melkoisen motivaatio paukun minulle :D
itsekkin 2006 karppaillut ihan hyvällä menestyksellä, sitten pari raskautta ja voilaa kolmenumeroisissa keikuttiin, nyt aloittelen uudestaan karppaamista josko sais vihdoin itsensä kuntoon jossa olin ennen ensimäistäkään raskautta..
hienosti oot kyllä pudottanu ja kovasti onnea 80luvulle pääsystä, minä vaan haaveilen siitä :D

ViestiLähetetty: 2011-04-02 05:18:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa vaan uudelleen Mamma85!

Hyvä jos meikän taistelut täällä autaa, nyt on taas hyvä vauhti päällä, ja tulin korjaamaan tuon viikko pudotuksen, kun pääsinkin tänään vielä kotipuntarille, ja se näytti niin paljon vähemmän :D eli viikkokeskiarvo tippui 89,5 kiloon, ja -15 kiloa paukahti täyteen :) PItäneekin muokata otsikkoa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-06 14:35:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

apua, nyt iski flunssa. olo on karsea, mutta lohduttaudun sillä että opinpahan juomaan vihreää teetä, ku mitään muuta ei oikein saa alas. Normaalisti en vihreän teen mausta piittaa, mutta nyt olen koittanut opetella kun sen terveysvaikutukset ovat suuremmat kuin mustan, joka on periaatteessa vaan laimennettua kahvia... Tämä kofeiinivieroitus on mulle aika vaikea paikka, pahimpina päivinä meni vaikka 2 litraa pepsimaxia ja kahvit päälle. Nyt ostan pepsimaxia enää vain erikoistilanteissa.

Painorintamalla hiljaista, mikä on hyvä asia. Se nimittäin tarkoittaa ettei ole plussaakaan tullut. Mutta sunnuntain keskiarvosta en odota kovin kummoista tämän flunssan takia, tulee syötyä vähän mitä sattuu alas saamaan.

Kävelykauden aloitin virallisesti tänään, flunssaa tai ei, piti mennä poikaa vastaan kouluun kun koulumatka muuttui muuton takia. Pakkasin tyttäret vaunuihin ja otin koirat naruun ja eikun kävelemään. 5 km lenkki tuosta kertyy jos ehdin koululle asti vastaan, ja jatkossa sen kävelen varmaan ainakin kerran päivässä, joko aamulla tai illalla. Säästän bensaa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-08 09:44:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

koitin tutkailla ennen jälkeen kuvia mutta en kyllä vielä omaan silmääni näe mitään eroa... Vaikka vaatteista kyllä huomaa pudotuksen. Tosin ihan täydellistä ennen kuvaa ei ole, koska välttelin kameraa...

ennen
https://picasaweb.google.com/PetraAnnina/Laihdutus#5593114113668124354

-5 ja -15
https://picasaweb.google.com/PetraAnnina/Laihdutus#5593114107931335938

kasvoista -5 ja -15
https://picasaweb.google.com/PetraAnnina/Laihdutus#5593114113238515954

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-09 21:14:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ratsastussaappaat mahtui pohkeesta jalkaan 8) siistii.

Mun ihana mieheni toi mulle tänään tuliaisiksi kilon kookosjauhoja :smt007 Pääsen testaamaan aidolla tuotteella reseptejä. Aiemmin olen itse tehnyt hiutaleista jauhoa, ja onhan sekin ollut osassa resptejä ihan ok.

Huomenna viikkokeskiarvo, katsotaan mitä vaaka sanoo, vaatteet sanoo että kapenen kovaa kyytiä!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-10 07:23:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Humpsahtipas se paino alaspäin loppuviikon aikana :shock: keskiarvoksi tälle viikolle 88.2 kg! Puoli väli siis lähenee kovaa kyytiä.

Liekö tuo vihreä tee se mystinen ainesosa (ja sen kautta vähentynyt kerman kanssa lotraus) vai suurempi liikunnan määrä... En tiedä, mutta hyvältä tuntuu!

MUOKATTU JÄLKIKÄTEEN OIKEA PAINO! Oli vissiin tosi kevyt olo kun olin laittanut 2 kg kevyemmän painon viestiin kuin tickeriin :D Nyt paino korjattu oikeaksi... Kyl se 2 kg lähtee kohtuu reippaasti, ilman painovirhepaholaisiakin :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-10 10:03:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:) Hyvin kutistuu! =D>

[url=https://www.TickerFactory.com/weight-loss/wTHPoRR/]
Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-10 21:34:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos, niin tuntuu nyt kutistuvan :D

Laitoin itselleni "leikkimuotoisen" tavoitteen painaa 85 kiloa vappuna. Ei se mahdotonta ole. Vappuna mennään ystäväisen kanssa perinteikkäälle vappulounaalle, ja otetaan taas valokuva, kuten viimevuonnakin. Näkisi miten eukko on muuttunut vuodessa...Vai onko ollenkaan.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-16 22:01:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tää viikko on syömisten suhteen mennyt kyllä ihan perseelleen. Mutta liikkunut olen paljon. Katsotaan nyt kuitenkin vielä huomisen lukema...

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-17 06:21:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

plaaaaaah, +700g. Mulle ei ovi tommoset aikrajoitteiset tavoitteet. Joten jatkan aiemmin hyväksi havaittuun maliin; tippuu mitä tippuu kunhan tippuu.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-22 08:12:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja taas tippuu hyvin :D paino tänään 87.8! Jiihaa. Olen lisännyt liikuntaa ja juomista (siis ihan veden ja vissyn ja sen vihreän teen) ja tuntuu toimivan :) Sunnuntaina en varmaankaan pääse vaakalle, joten olkoon tämä nyt tämän viikon tulos.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-28 14:19:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jonkun asteista masennusta mielessä, joten syöminen on ollut haasteellista. Heti kun stressitaso muualla elämässä nousee, alkaa hiilarit himottaa. Mutta koitan taistella itseni voittajaksi edes hiilareiden suhteen, jospa se leviäisi siitä muuallekin elämään.

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00