karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 19:07:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 518 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-12 11:21:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on tuo uusin Atkins ja uusiSinä(tai sinnepäin) kirja. Olen jo perehtynyt karppaukseenkin mielestäni aika pitkään ja hyvin ja olin muka jo vähän kuusalla miten edetä :roll: . Induktiolla haluaisin aloittaa ihan vain senkin takia että olen käsittänyt sen ihan Ensimmäiseksi vaiheeksi jos haluaa käydä kaikki vaiheet läpi ja pikkuhiljaa lisätä hiilareitten määrää jotta löytyis se oma määrä millä paino pysyis kurissa. Mä haluan oppia nämä asiat ja pitää nyt ajatella että yrityksen ja erehdyksen kautta ne kait sitten ainakin lopulta perille menee, Toivottavasti :roll: :wink:.

Kuva Kuva Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-12 11:24:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sapfo kirjoitti:
crisse kirjoitti:
No niinpä tietysti ](*,)
eli HUOMENNA sitten TAAS uus aloitus :( . Mistä ihmeestä nuo KIELLETYT löytyis kaikkein helpoimmin, mistä mä oisin SAANUT sen sämpylän tehdä? Huomenna aloitan sitten ja kait se on vaan pari viikkoa elettävä pelkällä munalla ja pekonilla ni ei ainakaan kovin pahasti voi pieleen mennä :(

viewtopic.php?f=13&t=3278&hilit=induktio+ohjeet

:mrgreen:

Tää oli hyvä linkki, Kiitos Sapfo :)

Kuva Kuva Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-12 11:29:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mitäs mun kannattais kaupasta tänää haalia nyt tähän induktiovaiheeseen, käykö juustoista esim. leipäjuusto välipalana tai jonkun lisukkeen kans ruokana? Ainakin täyttävä ja tois vaihtelua... Munia tietysti ja pekonia iso satsi ja normijuustoa, tonnikalaa... Käykö makkarat lihasta induktiovaiheessakin?esim.vatajan hiilariton

Kuva Kuva Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-12 11:39:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

crisse kirjoitti:
Mulla on tuo uusin Atkins ja uusiSinä(tai sinnepäin) kirja.
Tuossa kirjassa on kohta, jossa luetellaan alkuvaiheen sallitut ruoka-aineet, ovat kätevästi luokiteltuina listoina siellä. En itse vielä edes lukenut muiden vaiheiden listoja, ettei vaan muisti tee tepposia ja ostaisinkin vahingossa itselleni jotain, mikä ei sovi alkuvaiheeseen. Lapsille kyllä ostan, eli kaapista löytyy vaikka mitä sokerijugurttia, mutta en syö niitä itse.

Mä aion nyt mennä tästä vielä viikon induktiolla, sitten on kaksi viikkoa täynnä. Jatkan samalla mallilla, jos keksin helpotuksen hajuhaittoihin. Toisaalta kun se Heikkilä on mun idoli, niin jossain vaiheessa pitää alkaa Heikkilänkin kirjoihin perehtyä, mutta kun tätä atkinsia aloitin niin mennään tällä ensin hyvä tovi. Ja ohjeita noudattaen, muutenhan en voi tietää toimiiko tämä vai ei.

Hajuhengityksestä vielä: katselin kyllä noita hengitystä raikastavia tuotteita, Bafucinia ja sb12:ta ja mitä niitä oli. Ne vaan kaikki lupaavat poistaa suusta haisevat bakteerit, mutta ketoosissahan ei ole suun bakteereista kyse, vaan niistä ketoaineista. Minkään tuotteen valmistaja ei ole - tai en ole vielä huomannut - mainostanut poistavansa ketoaineiden hajua hengityksestä, vain bakteerien. Mutta kannattaa noita kokeilla kyllä, eihän niistä kaiketi haittaakaan ole.

En huomaa itse pahan hajuista hengitystäni, mutta ympäristöstä tulee vahvoja viitteitä sille, että haisee ja lujaa. Se tässä onkin kamalinta: kun ei itse tiedä. Jos tietäisi, nappaisi jonkun pastillin suuhun, mutta kun menee pitkin maita ja mantuja lemuten tietämättään, niin se on ikävää. Olen alkanut syömään ruokani työpöydän ääressä ja kahvit (omassa tapauksessani teet) myös, en kehtaa mennä työpaikan kahvipöytään haisemaan.

Miten mä nyt olen saanutkin tästä näin ison ongelman? No, ongelmat on tehty ratkaistaviksi. Kerron kaikille, kun löydän keinon kadottaa pahanhajuinen hengitys. Nettiä selaamalla jossain väitettiin, että se haju laantuu ajan myötä ja on alkuvaiheen oire, mutta se oli joku keskustelupalsta (ei tämä), joten tuon todenperäisyydestä en tiedä.

ViestiLähetetty: 2011-01-12 11:51:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

crisse kirjoitti:
Mitäs mun kannattais kaupasta tänää haalia nyt tähän induktiovaiheeseen, käykö juustoista esim. leipäjuusto välipalana tai jonkun lisukkeen kans ruokana? Ainakin täyttävä ja tois vaihtelua... Munia tietysti ja pekonia iso satsi ja normijuustoa, tonnikalaa... Käykö makkarat lihasta induktiovaiheessakin?esim.vatajan hiilariton

Vatajan nakit käy yleensä kyllä mutta en niitä induktioon ottaisi kun ovat kuitenkin lihasta tehtyjä valmisteita. Osta jauhelihaa, siitä saa kivoja juttuja kuten täytetyt paprikat tai kesäkurppaveneet kun laittaa jauhiksen joukkoon auramurua ja sipulia. Juustoista minä ostaisin vain kovia enkä sotkeutuisi muihin. Kannattaa pitää juustojen hiilarit nollassa niin saa kasviksiä syödä enemmän.

ViestiLähetetty: 2011-01-12 12:03:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sapfo kirjoitti:
crisse kirjoitti:

Vatajan nakit käy yleensä kyllä mutta en niitä induktioon ottaisi kun ovat kuitenkin lihasta tehtyjä valmisteita. Osta jauhelihaa, siitä saa kivoja juttuja kuten täytetyt paprikat tai kesäkurppaveneet kun laittaa jauhiksen joukkoon auramurua ja sipulia. Juustoista minä ostaisin vain kovia enkä sotkeutuisi muihin. Kannattaa pitää juustojen hiilarit nollassa niin saa kasviksiä syödä enemmän.

eli *kirjoittaa kauppalistaa* : jauhelihaa, kesäkurpitsaa, paprikkaa, sinihomejuustoa :D . KIITOS sapfo taas =D> ,

Kuva Kuva Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-12 13:16:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No voi teidän kanssanna :lol:
Ei kai kesäkurpitsa tai paprikka kuulu aloitusvaiheesee. =D> Atkinsin kirja kans kainalossa [-X

ViestiLähetetty: 2011-01-12 13:29:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sinitiainen kirjoitti:
Ei kai kesäkurpitsa tai paprikka kuulu aloitusvaiheesee. =D> Atkinsin kirja kans kainalossa [-X

Mitä sä oikein höpötät? Kummatkin on siellä sallituissa.

ViestiLähetetty: 2011-01-12 13:30:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sinitiainen kirjoitti:

:oops: pitäisköhän mun tyytyä ihan vaan noitten hiilareitten Rajoittamiseen :roll: :lol: . Niin mä taidan tehdä ja perehtyä ilman ressiä vielä näihin asioihin, mulla ei nyt muuta ressiä tarvi olla kuin se ettei paino NOUSE mutta taidan lähteä siitä nyt liikkeelle :? :)

Kuva Kuva Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-12 13:31:04 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

No onko se niin nuukaa jos syö sellaisia määriä joilla kuitenkin pysyy alle tuon 20 g hh/pv? Kieltääkö se oikeasti muka kesäkurpitsat?!?! :shock: Eihän ne ole edes mitään tärkkelyspommeja. Paprikassa on vähän enemmän hiilaria, mutta voihan sitäkin pari siivua vetää ihan varmasti ilman että onkelmia tulee.

Eikä se hengenhaju lähde niin kauan kun on tarpeeksi ketoosissa :| Mikä ei tietty ole kivaa meille joidenka pitää olla loppuikänsä ketohiilareilla. Ja noissa apteekin suuvesissä ja tableteissa on makeutusaineita, mitkä eivät myöskään ole hauska homma.

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-01-12 13:38:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

että laihtua siis voi ilman muita rajoituksia kuin ne hiilarit :roll: , jos siis pidän ne alle 20 ni luulis menevän silläkin :?:

Kuva Kuva Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-12 13:50:19 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Crisse - tottakai voi tehdä oman induktion ja jos Sinulla paino laskee ja voit hyvin niin so what.
Tämä keskustelualue nyt vain on Atkinsin dieetti ja näin ollen kun kysellään induktiosta niin silloin ainakin minä yritän vastata Atkinsin induktio-ohjeen mukaan. Puhutaan myös että ollaan induktio hiilareilla ja silloin yleensä se max 20 gr päivä, mutta silloin ei ehkä olla Atkinsin induktiolla.
Eikä tosiaan kaikkien tarvitse olla ketoosissa laihtuakseen, monet ei edes voi hyvin ketoosissa, joten on hyvä miettiä ja kokeilla sitä omaa tyyliä. Stressiä ei kannata muutaman poikkeaman vuoksi kantaa, tärkeämpää on löytää ne ruoat joiden kanssa viihtyy ja voi hyvin niiden omien hiilarimäärien kanssa.

ViestiLähetetty: 2011-01-12 13:54:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

crisse kirjoitti:
että laihtua siis voi ilman muita rajoituksia kuin ne hiilarit :roll: , jos siis pidän ne alle 20 ni luulis menevän silläkin :?:

Totta kai voit tehdä noin ja laihtua!

Induktio on vain Atkinsin aloitusvaiheen NIMI ja tapa aloittaa vhh-valio.

ViestiLähetetty: 2011-01-13 08:10:04 
Poissa
sintti
sintti

Äiteellä 10 pv induktiota tajana: hyvin menee mutta menköön :D

Vointi on erittäin hyvä, ei mitään kiellettyjen ruokien tai herkkujen himoa.
Olen ollut säntillinen ja punninnut jokaikisen suupalan. Tämä siksi että oppisin tässä samalla annoskokoja ja saan makrot kohdalleen. Ketoosista en tiedä, kai se päällä on ??

Painoa lähti ekan viikon jälkeen 2,8 kg ja vyötäröltä 7 cm. Jatkan ehdottomasti induktiolla jatkossakin jos ei mitään ongelmia ilmene.

Olen yhä epäilevän itseni koekaniini - voiko rasvaa syömällä muka laihtua :roll:

Katsotaan miten Äiteen käy.

ViestiLähetetty: 2011-01-13 12:15:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tein kukkakaalisalaattia ja kruunumajoneesia kun sinne mössäsin niin huomasin että siinähän on sokeria! Onneksi en ehtinyt laittaa. Kun nyt haluan pitää kirjaimellisesti kiinni noista ohjeista.. :roll:

ViestiLähetetty: 2011-01-13 16:26:31 
Poissa
sintti
sintti

Neljättä päivää viedään ja kaikki on sujunut kuin tanssi. Elimistö tottui kolmeen ateriaan päivässä ilman vastalauseita. Olo on ollut mukava ja nyt painokin näyttää nytkähtelevän alaspäin (ihan vaan salaa vilkaisin, vaikka olen päättänyt punnita vain kerran viikossa). Vähän palelua tänään, mutta jos tekisi oikein rasvaisen illallisen...
Päivälliseksi tänään koko päivän hiilihydraatit (kurkkua ja salaattia) öljyllä ja mustapippurilla maustettuna, ihanan mehevää savulohta, keitettyä kanamunaa ja pikkuisen juustokuutioita. Piti laittaa koirakin häkkiin odottamaan ruokailun loppumista. Se nimittäin ei ollut pysyä nahoissaan haistaessaan ruokani.
Nyt on just se vaihe menossa, kun suunnittelee jatkavansa induktiota ikuisesti, siis enää noin 10-15 päivää siihen, kun löytää itsensä yllätyksekseen ruisleipä suussa. Näin siis aina aikaisemmilla kerroilla... Nythän siis jatkan IHAN OIKEASTI tätä aina :lol:

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2011-01-15 20:30:35 
Poissa
sintti
sintti

Moi!
Täällä 13 päivä menossa. Olen pitänyt hiilihydraatit alle 20 g/pvä ja hyvin on toiminut, -4,7 kg on tulos.. Itse en ole kuullutkaan että hiilareita pitäisi nollaan saada missään vaiheessa. Jossain kirjassaan Atkins sanoi, että tavoitella voi nollaa, koska silloin hiilarit jää alle 20. Itse ymmärtäisin tämän niin, että jos "antaa luvan" itselleen 20 g, voi sen helposti, vahingossakin, ylittää.. Asiasta oon paljon lueskellut, enkä lähtisi itse 0 edes yrittämään, ruokavaliosta tulee melkoisen suppea siten :?

ViestiLähetetty: 2011-01-15 20:33:36 
Poissa
sintti
sintti

Niin, ja paprikoista.. Oon syöny täytettyjä paprikoita miltei joka toinen päivä (nams), eikä näköjään huononna ketoosia. Atkins listasi ne sallituksi ainakin siinä kirjassa, jonka luin :)

ViestiLähetetty: 2011-01-16 16:03:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kaksi viikkoa takana ja jonnekin minusta on kadonnut 3,7 kiloa, jihaa! On kyllä ollut helppoa ja kivaa. Herkkuruokaa on ollut riittävästi ja liikuntakin on maistunut. En ole kaivannut oikeastaan mitään sallittujen listan ulkopuolelta, paitsi joskus marjoja, varsinkin vadelmia. No, niiden aika tulee vielä.

Aikooko moni vielä jatkaa induktiolla tämän minimikaksiviikkoisen jälkeen? Itse ajattelin mennä tiukasti induktiolla siihen asti, että olisin noin 73 kilossa eli kymmenen kilon päässä normaalipainon ylärajasta ja 14 kilon päässä tavoitteesta. Seitsemän kiloa siis vielä induktiota edessä. Siihen saattaa mennä pari kuukautta tai kolmekin, kun kai tämä reipas pudotustahti tästä jossain vaiheessa vähän hellittää. Tai jos tuntuu aiemmin siltä, että on pakko saada vähän laajentaa ruokarepertuaaria, niin sitten se vain menee niin. En ajatellut hirttäytyä suunnitelmaani kuitenkaan.

ViestiLähetetty: 2011-01-16 16:52:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on tänään induktion 9. päivä ja olo on hyvä. Ei ole mielitekoja, ei ole edes aina nälkä.

Mulla olisi ikuinen tavoite tuo 65kg. Siihen toivon pääseväni vuoden päästä viimeistään. Ajattelin että huhtikuun lopussa olevalle matkalle painaisin 80kg. Siihen olisi noin 8 kg matka joten LUULISI olevan helpostikin saavutettavissa. Ajattelin varmistaa tämän pysymällä max 20g hiilareissa siihen asti, toki jotain poikkeavia päiviä voi tulla. Mutta en aio muuten sitten noudattaa induktion tarkkoja ruoka-ainetaulukoita.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 518 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00