Saaristovoita, apilavoita tai kotimaista luomuvoita. Kaksi ensimmäistä eivät kovetu jääkaapissakaan kovin paljoa, mikä on on - näin olen tällä foorumilla antanut itselleni kertoa - merkki siitä, että lehmän ravinto on ollut luonnollista ja voin rasvahappokoostumuskin siten terveellinen.
Nillitystä karjanrehusta Keski-Euroopassa:
Jos ei muuta olisi niin sitten kotimaista ei-luomua. Keski-Euroopassa ravintoloiden paistoöljyjätteet menevät karjanrehuksi: sen vuoksi oli se dioksiiniskandaali taannoin: Aivan laillisesti karjalle syötettyyn ravintolan paistoöljyjätteeseen oli eksynyt sekaan dioksiinipitoista koneöljyä.

En tiedä miten Suomessa, toivottavasti täällä ei syötetä paistoöljyätteitä lehmille? Jos niin on, niin sitten on lakattava syömästä myös kotimaista ei-luomua...
Minulle ajatus ihan sitä paistoöljyjätettäkään edes ilman dioksiinia rehussaan syöneen lehmän maidon/maitojalosteiden nauttimisesta on niin karmea, että vaikka maksaisi mitä, en enää syö Suomen ulkopuolella tuotetuista maitotuotteista mitään muuta kuin luomusellaisia. Sääli sinänsä: Rainbow kermarahka olisi houkutteleva ja edullinen, mutta siihen käytetyn maidon on ehkä tuottanut sitä paistojäteöljyä rehussaan nauttinut lehmä, jolloin itse maito on sitten terveellisyysasteeltaan mitä on.
Mottoni on: sen minkä ruuassa säästää, sen lääkkeissä menettää.