karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 22:24:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tanelin höpinät
ViestiLähetetty: 2005-08-17 07:15:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Nyt se alkoi, ensimmäinen karpimpi aamupala takana. Olen totaalinen alokas karppimaailmassa. Olen ahkerasti etsinut faktaa, lukenut viestejänne (osaan jopa käyttää hakutoimintoa!), ostanut ja lukenut kirjoja... pää on nyt täynnä karppitietoa. Soveltaminen pitkän harkinnan jälkeen alkoi, nyt!

Taustasta sen verran että Paikkareissa on tullut istuttua ja sovellettu itsekseen niitä ohjeita, tulosta tullut (2 x -30kg), ja kilot on lihottu takaisin vähitellen. Eli tavoitteena on ensin laihtua (40kg :oops: ) ja sitten ylläpitää hyvän olon painoa loppu elämä, joka toivottavasti kestää kauan. Tukijoukoissa on hoikka kaljamahainen mies ja 8v. poika, jonka keskittymis- ja oppimishäiriötä yritän ruokavaliollakin helpotella.

Haasteita tähän karppaamiseen tuo mm. "komennukset", joissa ruokaa ei pääse itse valitsemaan, olut maistuu suussa liian hyvältä ja tietenkään kokolihasta en ole koskaan pitänyt. Perunasta ja leivästä luopuminen käy varmaankin suht tuskattomasti.

"Karppaustyyli" tullee olemaan hyväkarppausta, ehkä. Mutta annetaan kehon puhua kun vauhtiin päästään. Kun vielä osaisin sitä kuunnella...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 10:08:05 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Tervetuloa mukaan!

_________________
Hyväkarppaava harrastelija.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 10:24:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Tervetuloa joukkoon!

Musta on kiva saada joukkoon meitä enemmän kiloja omaavia, kun tuntuu olevan iso osa myös näitä muutaman kilon pudottajia. Tai ehkä ne sitten on sen ison saaneet jo harteiltaan :-k

Olis kiva jos esittelyyn vielä lisäisit, oletko mies vai nainen... :D Ei sillä että se nyt maailmaa mullistava asia ois, mutta itseäni kiusaa jos pitää kuvitella nimimerkki "sukupuolettomana" :oops:





-

_________________
Kuva

Karppailukokeiluja vuodesta 2004...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 10:45:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Taneli-tyttönenhän täällä teki ensimmäisen karppausvirheen (muttei varmaan viimeistä...)!

Ruokalistassa luki:
1) kinkkukiusaus (ei tee edes mieli)
2) broileri-vihannessalaatti, kuulostaa karpilta ( :?: )
MUTTA salaatissa olikin; ananasvihannesta, riisivihannesta, hernevihannesta ja omenavihannesta.

KÄÄK!
En edes uskalla ajatella mitä huomisessa kasvis-kalkkuna-ratatouille:ssa on! Täytynee siirtyä eväsrinkiin...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tanelin taistelu alkaa
ViestiLähetetty: 2005-08-17 13:33:04 
Poissa
The Pallokala
The Pallokala
Avatar

Liittynyt: 2005-01-10 10:17:28
Viestit: 3451
taneli kirjoitti:
olut maistuu suussa liian hyvältä ja tietenkään kokolihasta en ole koskaan pitänyt. Perunasta ja leivästä luopuminen käy varmaankin suht tuskattomasti.


Kuulostaa ihan Hipolta! Ja jos homma onnistuu Hipolta, niin onnistuu myös tanelilta :D Tervetuloa minunkin puolestani hulvattomaan porukkaan !!!

_________________
karppi nro 774

Muista, että aina kun sinulla on mahdollisuus valita, valitse ennestään tuntematon niin et tule menettämään mitään. -Osho-


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-19 11:13:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Hihii :P , paikkarirouvat mekastivat keittiöön omille eväilleen valitellen kamalaa nälkäänsä. Kurkkasin ovelta ja jo löytyi kevyttuotteita, jugurtista lähtien... ja varmaan kahden kahveilla on heillä taas nälkä.

Hiippailin itse ruokalaan, nälkä ei vielä juustomunakasaamupalan jälkeen ollut, mutta työpaikkaruokala menee kiinni ennen mun nälkää (ja mä olen oikeasti maailman laiskoin eväiden tekijä!).

Taas oli salaatti pilattu makaronilla, mutten syönyt niitä :wink: , lihapullatkaan eivät varmaan ollut ihan karpeimpia. Salaattia enemmän ja kyytipojaksi vettä ja voinappi (piilotin se lihapullien alle).

Ja mikä pahinta syöttölän seinällä oli (siis on vieläkin) julisteet "peruna on paras, potatoe is yes ..." Voi ei!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-24 07:30:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Viikko takana.

Positiivista:
- ei nälkää, vatsa täyttyy nopeammin
- ei suurempia hiilarihimoja (uunituore laku tuoksui houkuttelevalta). Veljen lasten synttäreillä vain pieni pala piirakkaa, ei ongelmia.
- seisovasta pöydästä löytyy syötävää (vaikka ihmiset tuijottavatkin kun lautanen pullottaa kasviksia (ok) mutta että vielä siansisäfilettä tollanen läjä!)
- saa syödä niitä herkkuja, joista on aikaisemmin kieltäytynyt

kehitettävää:
- rasvakammosta poisoppiminen. Light-tuotteet tarttuvat käteen ensimmäisenä, eikä aina uskalla syödä vatsaansa täyteen
- työpaikkaruokala on karppaajan painajainen (tänään ruokalistalla "Kreikkalainen peruna-fetasalaatti", ihan oikeasti! :evil: )
- ruokailut ovat olleet ekalla viikolla enemmänkin naposteltavia, tuntuu etten ole syönyt "kunnon ruokaa", vaikka olenkin. Tämä korjaantunee, kun mies tulee matkoilta ja tilanne rauhoittuu.

muutosta
- 2kg!
Se on minusta tosi hyvin, pääosan kesälomaturvotuksesta ja nesteistä olin jo kadottanut ennen karppailut (yhteensä siis -6kg)

muoks! väärin valitut sanat, kts kaijan viesti


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-24 14:08:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-07-18 23:35:35
Viestit: 572
Negatiivista?? (painonpudotuksesi)

Tuosta rasvakammosta.. kyllä naapurin rouva katsoi pitkään ostoskoriani.. olen ylipainoinen ja silti minulta löytyi kermaa, pekonia, lihaa ym koristani.

Oli naisen ilme kyllä näkemisen arvoinen. Ei vain sanonut mitään.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-31 06:23:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Viikkoraportin aika

- hankala viikko laihduttamisen kannalta; kolme eri työhön liittyvää seminaaria (valmiit ruoat) ja yhdet läksiäiset. Silti -1kg !! :shock: (Paikkaroinnilla tällainen viikko olisi ollut yhtä kidutusta, lautaselle vain ruoan haju ja lasissa vettä ja silti paino olisi noussut. Kokemusta on!)

- matkalla söin huoltoasemalla, kun ajoreitin viereen ei muuta siistiä paikkaa osunut. Tilasin sipulipihvin kasviksilla + maustevoilla. Kassatyttö tarkasti kaiken n. viiteen kertaan ja annos oli ok! Sitä saa mitä tilaa!

- mieskin yrittää tsempata (pitää huolta äidistään ja arkipäivärituaaliin kuuluu syödä aamupala ja lounas yhdessä, muuten mummo ei syö riittävästi. Ja perinteisesti ruokalistalla on perunoita), on huomannut että maha pörisee vähemmän vähemmillä hiilareilla (kun se vielä oppisi missä hiilareita on!)

- pähkinät on must! Hyvä välipala töissä ja matkoillakin. Syön jopa pistaaseja, vaikka niistä on täällä keskusteltu (joko kuuluu karppipoliisiauton ääni?) ... * poistuu pikaisesti paikalta*


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-09 12:02:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Puntari näyttää plussaa yhden kilon. Mieli kuitenkin positiivinen, onhan perjantai! :D

Kolmas viikko takana ja taas on opittu jotain uutta:
- pistaasit turvottavat
- viikonloppu mökillä on todella helppo suunnitella karpisti. Paljon lihaa, runsaasti kasviksia ja vähän viiniä. Ja hauskaa oli!
- kotonakin voi tehdä monenlaista ruokaa.

Nyt reseptiosiolle katselemaan saunailtaruokia paikkarityökavereille, moussakaa ajattelin. Sopii mulle ja niille.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-20 10:26:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Taneli täällä pitkästä aikaa... olen taustaillut ja lueskellut viestejänne ja hyväkarppaillut. Tuloksiakin alkaa näkyä ja tuntua.

Painoa on pudonnut tähän mennessä 15 kg (7kk), housuvarastoa täytyis uusia (kun joku rahoittaisi) ja mies kehuu kovasti "oikeista paikoista" kaventunutta kroppaani (ja taas muistuttaisin että olen nainen).

Mitään suurempia hiilarihimoja en ole kokenut, hankalinta on ollut ero oluesta, jonka makua rakastan edelleen. Sokeritonta salmiakkia menee silloin tällöin, %suklaatakin olen syönyt yhden 80g levyn, light cocista juon usein.

Lempiherkkuihin kuuluu kaikki kanaruoat, lihapullat ja lärpäkkeet. Aivan ihania herkkuja saa syödä ja silti laihtuu ja voi hyvin (?). Verensokeri ja -rasvamittaukset tehtiin viimeviikolla tulokset saan keskiviikkona, raportoin niistä myöhemmin.

_________________
Hog´s breath is better than no breath at all!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-20 10:38:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-22 16:38:40
Viestit: 54
Kiva kun tulit takaisin kommentteeraamaan projektistasi! Ja 15kg on 30 voipakettia! Vautsi vau!

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva
[/url]
Hoikentuminen aloitettu 1.1.2006


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-20 14:37:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-01-15 15:18:45
Viestit: 182
Onnittelut hienosta pudotuksesta! Kiva kun tulit takaisin :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-03-23 08:08:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Tässä mun "vuositarkastuksen" (joka tehdään meillä noin joka viides vuosi) kolesterolimittauksen tulokset:

Kok. 5.4
HDL 2.19 (miksi tämä on kahden desimaalin tarkkuudella kun muut on yhden?)
LDL 2.8
Trig. 0.7
Sokeri oli 4.8

Työterveyshoitajatäti tietää (mutta muistaako), että karppailen. Ja oli valmis pitämään minulle saarnaa ruokavaliostani, kuulin sen jo korvissani. Mutta tth sanoikin, että nämähän ovat yllättävän hyvät. Eikä sanonut mitään yli viitearvon (5) menevästä kokonaiskolesterolista! Hyvä tth!

_________________
Hog´s breath is better than no breath at all!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-28 09:39:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Vihdoinkin positiivista palautetta, meinaan anopilta. Anoppi näki mut pihalla (asutaan naapureina, en suosittele!) ja oli kommentoinut miehelleni että "on se laihtunut, Taneli on laihtunut!"

Kiva kuulla, ja jos toi sävy olisi ollut vähemmän ei-niin-mahdoton-ajatus-että-minä-voin-jopa-laihtua olisin otettu.

Duunissakin on kysytty laihdutettuja kiloja ja jaksetaan aina ihmetellä mun eväiden rasvaprosentteja. Yleensä ne ovat vähän alle 100% enemmän kuin kuivaa ruisleipää tomaatilla + raastesalaattia natustavalla paikkarilaisella.

Ei ole satanen vielä rikki, taitaa olla viikonlopun ruokabileillä ja runsaahkolla viinin juomisella jotain yhteyttä jumiin. Mutta hauskaa oli!

_________________
Hog´s breath is better than no breath at all!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-28 10:02:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-21 14:00:15
Viestit: 1334
Mun anoppi asuu yläkerassa ja saunatilat on yhteiset 8) (Nyt on kyl vähän haju rakoo...semmoiset 5000km 8)

Hieno suoritus tähän mennessä, siitä hyvä jatkaa, tsemiä sinne.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-28 10:27:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-03-20 09:13:37
Viestit: 113
Kyllähän sitä muut jaksaa ihmetellä karppaajien ruokia. Mies oli jutellut anopille meidän uudesta ruokavaliosta, reaktiona "Kauhistus! Eihän nyt kukaan voi perunan ja leivän syömistä lopettaa!" Mä olinkin kyllä sanonut ukolle, että ihan kaikkea ei kannata vanhemmalle väelle kertoa, kun ne ei kuitenskaan ymmärrä ja rupeavat huolehtimaan..voin jo melkein kuvitella, kuinka se kantaa säkkikaupalla pottuja meidän oven taakse...onneksi ei sentään asu ihan niin lähellä!

Tsemppiä tulin toivottelemaan. :smt023 Kyllä se satanen pian menee rikki!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-08 21:32:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Vielä vähä yli 100, toivossa on hyvä elää.

Jotenkin tämä elämä vaan on niin ihanaa, laihduinpa tai en.. Tosi kiva kun "vieraat" käy kommentoimassa. Tykkään kovasti!

Meillä oli muuten tänää lihamureketta, pekonilla kuorrutettua. Maistui mun ja miehen (olen edelleen nainen=)) mielestä hyvältä. Poikakin söi palan, selätysvoitto!!

_________________
Hog´s breath is better than no breath at all!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Alle sata!
ViestiLähetetty: 2006-04-19 07:22:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-17 06:25:54
Viestit: 127
Vihdoinkin tämä päivä koitti... vaa'assa alle sata \:D/ .

Pääsiäinen meni hyvinkin karpisti, jopa juomien puolella. Ruokapuolenhan hoidan itse, joten sen kanssa ei ongelmia tulekaan. Tosin poika halusi siskonmakkarasoppaa ja sitä teinkin. Itse söin kebabin salaatilla partaäijän kanssa. Ja kaikki olivat tyytyväisiä!

_________________
Hog´s breath is better than no breath at all!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-19 07:24:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-31 14:11:11
Viestit: 77
Onnitelut satasen alituksesta. Perässä tullaan. Tämä aamu loi taas uskoa asiaan. :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)