karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-05 07:44:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-06-28 10:33:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uusi yritys tänne, äskeinen meni jonnekin bittiavaruusarkistoon. Tarkoitus on rakentaa tähän luurankomallinen painonseurantatilasto, koska numerot tahtovat hukkua päiväkirjan tekstikerrostumiin. Painotilastointi tapahtukoon viikon, kahden välein.

Kun löydän pehmeäksi kauhtuneen 1960-luvun mittanauhan jostain, mittaan myös sentein edistymistä. Tai ostan uuden, kankean muovilipareen. Perästä kuuluu.

Tausta: laihdutushistoriaa on, enimmäkseen karppaamalla, paino enimmillään noin vuonna 2010 105 kiloa, noin. En kehdannut silloin punnita. Ikää 49 vuotta, pituus 160 cm, kasaanpainuntaa on voinut tapahtua, sukupuoli nainen.

Aloitin tavoitteellisen painonpudotuksen 1.6.2014. Tavoite on toistaiseksi väljä = kohtuullinen. Olen avoin lopputulokselle, kunhan se on optimaalinen :mrgreen:

Näin mennään:

99,5 kg / 1.6.2014
98,0 kg / 2.6.
95,5 kg / 14.6.
95,0 kg / 28.6.

Edit.

Vyötärö

118 cm / 28.6.2014

ViestiLähetetty: 2014-07-12 06:05:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Askel eteen, kaksi taakse :roll:

aamupaino
97 kg

vyötärö
115 cm

Vyötärö näyttäisi vähän kaventuneen, mutta mittavirhekin on mahdollinen, kun tällaista kimalaisvyötäröä koettaa aina muka samasta kohdin tutkailla. Joo, oli se ennenvanhaan ampiaisvyötärö :mrgreen:

Noh. Ei pidä tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä.

ViestiLähetetty: 2014-07-26 04:41:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamupunnitus
96,5 kg
Vyötärönympärys
107 cm

Oikea mittanauha ja peilistä mahdollisimman tarkkaan syynätty mukaoikea vyötärölinja, eli paksuimmasta kohdasta navan päältä. Voi olla mittavirhe, mutta ehkä ei. Painossa ei kehitystä, mutta jos on massa kutistunut, niin ruumis tietää mitä tekee :)

Samoilla linjoilla jatkan. Vähemmän alkoholia, enemmän hyvää ruokaa, liikuntaa salilla 2-5 kertaa viikossa, kävelyä, vedenlipittelyä.

ViestiLähetetty: 2014-07-26 05:11:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D>
Ihan kivalta vaikuttaa, senttejäkin lähtenyt.
Hienoa!
Mukavaa loppuviikkoa =D>

ViestiLähetetty: 2014-07-26 05:26:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos santikka, tsemppaus tuntuu kivalta. Kun alku on vähän tahmeaa... mutten ole enää nuori tyttö ja ylipainoa on kovasti pitkän ajan kuluessa karttunut, eli ei pidä hätiköidä :) Edistystä laiskasti mutta varmasti :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2014-07-26 05:42:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullahan tulee 1/8 täyteen tasan vuosi, kun siirryin vhh ruoka valiolle.
Alku meni rytinällä, painon laskun kanssa. Ja kamalaa oli, kun tuli 8 viikon jumitus. Kun painoa oli lähtenyt 10 kg se ei enää tippunut. Vaikka miten päin vaakaan menin, aina sama luku. Oli turhauttavaa.
Nyt kohta siis vuosi täynnä, sokerit tasoissa. Tosin, olen erittäin herkkä syömään suklaata. Himo iskee ja silloin sokerit parina päivänä korkeemmat.
Nyt on painoa lähtenyt tasan 25kg. Tuntuu että ei enää tipu.
Olen saman ikäinen kuin sinä ja pituutta 163 cm.
Paino nyt 60.4 kg. Silti en ole ihan tyytyväinen. Olen alkanut stressaamaan, koska mahassa makkarat on ja pysyy. Inhoon jumppaamista.
Nyt ootan että kun vaaka näyttäisi n. 58kg ois hyvä.
Pitää olla iloinen tästä 25 kg:n pudotuksesta, eikö vain?
Mä kuulun niihin ihmisiin, jos ei oo mitään ongelma ja menee hyvin, kehitän ongelman jostain. Johtuu siitä, että mulla ex mies vei aikoinaan mun itse tunnon kokonaan ja tunsin olevani riittämätön.

ViestiLähetetty: 2014-07-26 09:11:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olet saanut ihan upeita tuloksia =D> Tuttua minullekin tuo itsetunnon menetys, tilalle tuli ylipaino :( Nyt jos siitä pääsen eroon edes kohtuullisesti, niin olen ikionnellinen, enkä enää ikinä anna kenenkään p******sen horjuttaa käsitystä itsestäni.

Oletko varma että sinun kannattaa enää tiukistella alemmas? Ei se nyt varmaan pahakaan ole, mutta onko hyötyä? No, sinä sen parhaiten tunnet itsessäsi :) Minä painoin alimmillani 48 kiloa aikuisiällä, enkä ollut mikään luupiironki silloinkaan, mutta hyvin hoikka - ja nuori tietysti. Nyt tyydyn paljon vähempään - siis enempään ja luulen että jos joskus painaisin vaikkapa 70 kiloa, niin se olisi ihan tyydyttävää tässä iässä. Mutta voi se nälkä kasvaa syödessä.

ViestiLähetetty: 2014-07-26 09:30:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Arvostelen itseäni liikaa peilin edessä. Ja se mikä inhottaa, tän kylän akat. Tulee suoraan sanoon: voi älä enää laihuta, ei suo kohta enää tunne ym. He eivät ole nähneet muo kun painoin joskus n 115 kg, taisi olla 20v sitten. Se oli juuri sitä aikaa kun puolisoni kehui kuinka ihana ja mukavan tukeva oon ja piti taatusti huoli että en laihdu. Oli mustasukkaista tyyppiä.
No pitää katsoo kuinka tää etenee. Tärkeintä on terveys ja hyvä olo.

Tiedätkö, miten kanan muna allergia voi esiintyä?
Mulla on molemmissa kämmenissä kuivaa rupea, nyt sormissakin. Jos rasvaan, alkaa kirveleen. Jos en rasvaa on kuiva, kireä ja kutiseva.
Ei oo koskaan ollut mitään ihottumaa. Munia nykyisin kohtuudella. Mulla on rasvaista Essex rasvaa, mutta ei auta.

ViestiLähetetty: 2014-07-26 11:11:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muistan tunteen, minullekin puhuttiin tommosta kun ensi kerran laihduin kunnolla (karppaamalla, mutta sitä nimeä ei silloin ollut). Vieläkin ärsyttää. Siksi olenkin sitä mieltä, että itse sen parhaiten tietää, tuntee kehinkoostumuksensa jne. Voihan muuten olla että painosi putoaa vielä itsestään, pitää ruumis vaan vähän taukoa ja varmistelee että sitä ruokaa nyt varmasti riittää :D

En ole koskaan nähnyt kananmuna-allergisen oireita, joten en ole varma - mutta äkkipäätä tuli mieleen kuvauksestasi: olisitko saanut syyliä? Ne voivat olla kuin kuivia rupia. Tässä pari esimerkkiä. Syyläthän ovat viruksen aiheuttamia ja tarttuvia, joten niitä useimmiten itse kukin saa jossain kohtaa elämäänsä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Syyl%C3%A4

Aikuisten ruoka-allergiat usein näkyvät iholla, joten voi se olla sitäkin. Kokeile pari viikkoa ilman kamuja, mitä ruvet meinaavat :wink:

ViestiLähetetty: 2014-07-28 08:51:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta !
Olen sitä mieltä, että käsissäni oleva ihottuma ei ole syylää. Ainakaan kuvien perusteella. Koska ne ovat juuri niissä kohti, missä pidän koiran flexiä kiinni!
Mulla on flexissä kuminen se kahva osa. Sellainen joka ei villa hanskoissakaan liu´u. Nyt kun on näin kuumaa ja hikistä ollut, ja pidän flexiä molemmissa käsissä, melkein veikkaan sitä.
Sain ystävältä eilen, kun itsellä ei ollut, valk. puuvilla sormikkaat. Niitä ajattelin kokeilla, jos auttaisi. Sittenhän sen näkee. Tosin, hyvä muistinen minä unohdin nyt aamulla laittaa ne ulos käteen.
Tuntuu vaan tyhmältä näin helteellä pitää niitä. Mutta jos se auttaa ni hyvä. Jos ei ala tulemaan parannusta, sitten lekuriin tai ainakin terv.hoitajalle.
Ilma on jälleen helteinen. Ja jos se paljon puhuttu ukkonen tuleekin, niin sitten vasta tuskaisen painostavaa on.

Hyvää alkanutta viikkoa sinulle 8)

ViestiLähetetty: 2014-07-28 09:04:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sori OT,
Mulla kaverilla paloi jalat pahasti semmoisista halpa krokseista (kemiallinen palo vamma), voisiko siitä talutus hihnan kahvasta irrota jotain mitä ei pitäisi.

ViestiLähetetty: 2014-07-28 09:20:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se on mulla nyt toista kesää, ja viime kesänä ei tullut mitään. Mutta nythän on kyllä nää helteetkin.
Olen tilannut sen Peten koira tarvikkeesta. Mutta ei kai sillä väliä.
Jospa tämä kuumuus irroittaa siitä jotain sellaista jota ei pitäisi. Meinasin ensin, että laitan kahvaan vaikka maalarin teippiä tms. Mutta ei se pysy varmaan siinä.
Pitää muistaa nyt laittaa ne hanskat käsiin ja katella muutamia päiviä.
Kyllä sen pitäisi käsissä jotain muutosta ilmoitella, jos siitä kahvasta johtuu 8)

ViestiLähetetty: 2014-07-28 18:57:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaa jaa, flexi-informaatiolla juttu muuttuikin toiseksi :D Motion voi olla oikeilla jäljillä, samoin kuin sinä itse: kuuma ilma, hiki ja joku aine joka irtoaa kahvasta. Kumiallergiaakin on ja se voi iskeä aikuisella iällä. Käytätkö muuten kumia, esimerkiksi kumihanskoja tiskatessa ja siivotessa? Olet ehkä ajan mittaan altistunut. Voisit muuten myös päällystää kahvan punomalla sen ympärille puuvillalankaa tai ompelemalla siihen ohuen nahkapäällisen. Puuvillahanskoilla pääset varmaan ratkaisun jäljille.

ViestiLähetetty: 2014-07-28 18:59:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaa jaa, flexi-informaatiolla juttu muuttuikin uudeksi :D Motion voi olla oikeilla jäljillä, samoin kuin sinä itse: kuuma ilma, hiki ja joku aine joka irtoaa kahvasta. Kumiallergiaakin on ja se voi iskeä aikuisella iällä. Käytätkö muuten kumia, esimerkiksi kumihanskoja tiskatessa ja siivotessa? Olet ehkä ajan mittaan altistunut. Voisit muuten myös päällystää kahvan punomalla sen ympärille puuvillalankaa tai ompelemalla siihen ohuen nahkapäällisen. Puuvillahanskoilla pääset varmaan ratkaisun jäljille.

ViestiLähetetty: 2014-08-03 06:39:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

97 kg
109 cm
:-s Jatkan silti. Mur.

ViestiLähetetty: 2014-08-03 07:09:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mur Mur!
Kannattaa jatkaa.
Mun ihottuma melko poissa. Puuvilla hanskat nyt 6:na päivänä olleet käsissä, kun olen ulkona koiran kanssa. Ruvet on kuivuneet eikä kirvele. Eräs ilta vein roskat ja otin koiran mukaan. Ilman hanskoja. Kohta alkoi kirvely. Se on tuo kumi osa flexissä. En tiedä, onko loppu ikäni, vai...nämä helteet.
Pidän hanskoja ja illalla kevyt sively 1% kortisonia.
Taas kuuma päivä tuloillaan. Koiran laitoin ulos ja heitin matot pihalle. Tarkoitus on vähän siivota. Eilen pesin koiran shampoolla, kun pyöri jossain pas....kakassa. Hyi.
Mukavaa päivää Reginalle, ja muillekin 8)

ViestiLähetetty: 2014-08-03 11:55:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos, Santikka. Sitkeästi on mentävä eteenpäin, juu, ei ole vaihtoehtoja :)
Oletko muuten kokeillut aloe veraa käsiin? Se rauhoittaa tehokkaasti. IHerbistä taitaa saada, ja Yliopiston apteekilla on oma merkki melko hyvää tavaraa. Vois pitkäaikaisessa käytössä säästää ihoasi, vaikka käyttämäsi kortisoni onkin mietoa.

Syksymmällä seuraava paljaskäsikumilenkkikokeilu :wink: Toisaalta, ehkä sitä on hyvä vältellä kokonaan, eipä pahene mahdollinen alttius sille. Kiva että pääsit vaivasta noin hyvin eroon.

ViestiLähetetty: 2014-08-03 15:13:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaiken maailman syyhyt ja iho sairaudet kävi mielessä. Alan monesti pitämään jo alku syksyllä ohkaisia hanskoja. Usein nahka hanskat on ne syksyn mukavimmat. Ja kun vielä luin että jossain varuskunnassa oli jotain syyhyä ollut, niin kyllä alkoi tuntumaan ilkeältä :lol:
Hikinen päivä ja mun tuuria että tupakat loppuu ennen huomista. Pitää niitä lähteä hakemaan, vaikka muuten ei olisi asiaa minnekkään #-o
Tää tupakoitsijan elämä on vaan tätä riippuvuutta. Siitä en ole edes yrittänyt vierottua. On mulla siskon hankkimat sähkö tupakka vehkeet tuolla. Ne ei mulle tehoa, koska tarviin sen "ihanan" tupakan maun suuhuni!

ViestiLähetetty: 2014-08-03 16:43:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla ei ole tupakkariippuvuutta, mutta tunnen pari joilla on :) Olen sitä mieltä, että jotain ihminen riippuvuuksilla tasapainottaa. Niillä on joku tarkoitus, vaikka ehkä vähän vino ilmaisutapa. Sokeri- ja vehnäriippuvuus on ollut, että tiedän mitä se on kun on vaan lähdettävä sitä lajia ostamaan :|

Ohuet nahkahanskat ovat ihanat :) Olen kuin jääkarhu, paleleminenkaan ei haittaa, jos sitä nyt joskus osuu kohdalle. Mutta kun viilenee, niin aika aikaisin pitää ne vuorittomat nahkahanskat saada. Sitäpaitsi rattiin saa hanskoilla hyvän otteen. Voin kulkea hangessa paljain jaloin ja pakkasella avopäin, mutta hanskoitta on ikävä olla. Kumma lämmönsäätely :D

ViestiLähetetty: 2014-08-03 17:29:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hih,
minä voin mennä ilman pipoakin pakkasessa, mutta hanskat pitää olla.
Nyt sitten oli herkku hetki. On ollut verensokerit niin alhaiset monta päivää, otin pakkasesta vieras varasta pullaa. Olen valmiiksi viipaloinut viiner pitkon, ohkaisia viipaleita. Lämmitin peräti 2 joista koira sai toisesta puolikkaan. Mutta ajatteles, vaikka suklaa on se intohimoni, kävin äsken Seon baarissa hakemassa tupakkaa ja en ostanut suklaata. Melkein aina ostan Suffelin siellä käydesä.
Ei mulle makean pullan maistaminen himoa tee, vaan se suklaa.
Nyt koiruus makaa tuossa lattialla vieressä, jos äitillä vaikka ois lisää herkkua :lol:
Se tuntee varmaan itsensä niin pieneksi ja laihaksi, joskus tuntuu siltä :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00